Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 9 van de 10 [ 235 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Volg] Pechpaardje Kari; kruipt hij door 't oog v/d naald?

 
Profiel   

Gecondoleerd met het verlies van je opa... :(

Fijn dat het met Kari beter gaat...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-20 21:55 



 
Profiel   

Sterkte met het verlies van je opa Y;(

Wel fijn dat het met Kari zo goed gaat, mooi lichtpuntje op zo'n verdrietige dag! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-20 22:14 



 
Profiel   

Heel veel sterkte Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-20 14:50 



 
Profiel   

Heel veel sterkte Y;(
Gelukkig gaat het met Kari de goede kant op!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-20 15:32 



 
Profiel   

gecondoleerd Y;(
Gelukkig wel een goede update met je pony!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-20 15:36 



 
Profiel   

Gecondoleerd TS gelukkig met Kari wel goed nieuws

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-20 18:11 



 
Profiel   

gecondoleerd, had je opa alles van Kari nog meegekregen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-20 19:13 



 
Profiel   

Gecondoleerd met je opa en heel veel sterkte.

Fijn dat het wel goed gaat met kari nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-20 19:59 



 
Profiel   

Wauw, bedankt voor alle lieve reacties! :knuffel: Afgelopen dagen werden we natuurlijk wederom behoorlijk geleefd. Hopelijk gaat het de komende week even wat rustiger worden en blijft Kari even stabiel. In week 52 gaan we verhuizen dus het zou fijn zijn als dan alles even 'normaal' is :+

Met Kari gaat het inmiddels nog goed. Hij is de donderdag na de controle wat moe geweest maar daarna kwamen alle boevenstreken weer volop terug.. In overleg met de kliniek besloten dat hij wat mag gaan stappen aangezien er echt explosiegevaar was :Y) dus nu gaan we 2x pd even 5 tot 10 minuutjes stappen in de hoop dat hij dan ook fysiek zijn energie wat kwijt kan. We deden al wat hersenwerk en clickertraining maar daar had hij niet genoeg aan. Gelukkig lijkt hij nu wel iets rustiger te worden.

De wond gaat goed. Begint wel iets meer te pussen en zijn temperatuur loopt weer ietsje op (van 37.5 zaterdagochtend naar 37. 8 vanochtend) maar ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat zijn lichaam wat meer beweegt waardoor de pus mogelijk ook meer er uit komt. We houden het uiteraard in de gaten.

[ img ]

En natuurlijk heeft Kari ook kerstvakantie. Ook in een soort strenge lockdown in zijn box dus helaas. We maken er maar het beste van (zie filmpje)


Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-20 17:02 



 

Geweldig!!!!! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-20 19:07 



 
Profiel   

Hoe gaat het met kari en jezelf?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-20 12:44 



 
Profiel   

Devic schreef
Hoe gaat het met kari en jezelf?


Voor mezelf; even pas op de plaats. We zijn druk bezig met de verhuizing en alles van de afgelopen tijd moet even een plekje krijgen. Gelukkig gaat Kari wel de goede kant op. Zijn temperatuur blijft mooi onder de 38 graden. We stappen 2 x per dag 10 minuutjes met hem. De wond is mooi aan het dicht gaan, geen pus meer. Ik maak het nog 1 x per dag schoon met wat zilverwater. Verder is hij alert en ondeugend dus dat is een goed teken. Het enige waar ik me zorgen over maak is de zwelling die hij onder zijn buik heeft. Ik vind het lastig om in te schatten of dit al zo was en nu meer lijkt omdat de zwelling op andere plekken af neemt of dat er gewoon echt meer zwelling zit. Ik hoop dus heel erg dat er niet toch ergens een breukje is ontstaan in de peesplaat. Morgen moeten we weer voor controle naar wolvega dus dan weten we meer. Duimen draaien dus want als het allemaal goed is dan mogen we weer gaan opbouwen naar meer/langer wandelen en weer een keer los in de bak. Ik denk dat hij dan helemaal uit zijn stekker gaat :Y)
Zijn ontlasting is verder gewoon goed, hij begint weer mooie, niet te harde keuteltjes te leggen dus dat vind ik erg positief. Zijn darmflora moet natuurlijk weer herstellen. Hij krijgt daarom van alles in overleg met de voedingsspecalist. Voor degene die het interessant vinden; zijn dieet bestaat uit hooi, wiesencobs, luzerne, esparcette, agrobs mash, bach bloesem, composium van den hoek, darmkruiden, KPU forte, het is te vast kruiden van pure horse en een yea sacc probiotica. Verder heeft hij een hij een mineralenbar staan met ijslands zeewier, keltisch zeezout, mineraal puur g junior van pure horse :)


[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-21 13:09 



 
Profiel   

Fijn te lezen dat het goed met hem gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-21 13:21 



 
Profiel   

onze pony is ongeveer in dezelfde periode als Kari daar geweest en heeft ook nog steeds wat zwelling rond de wond. De dierenarts is heel tevreden over hoe de wond er nu uit ziet bij onze pony.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-21 15:52 



 
Profiel   

Ziet er een hele blije pony uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-21 19:05 



 
Profiel   

Voordat de zwelling helemaal weg is ben je zo wel een paar maanden verder, dierenarts van mij zei dat zolang het afzakt, en niet meer opzwelt het prima is

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-21 21:04 



 
Profiel   

Afgelopen woensdag waren we voor controle in Wolvega. Waar ik al een beetje bang voor was, werd bevestigd helaas. De peesplaat zit op 1 punt niet mooi aan elkaar en door het hoogte verschil gaat dat ook niet meer gebeuren. Het kan verder geen kwaad zolang het blijft zoals het nu is. Het zal namelijk wel wat vergroeien met littekenweefsel ed. De opening mag niet groter worden want dan is operatief verhelpen wel nodig. Dus we blijven de komende weken aan de hand stappen en wat grondwerk doen in de hoop dat hij dan geen gekke bokkesprongen gaat maken. Al met al best een teleurstelling want ik zie al overal beren op de weg en ik blijf dat nu natuurlijk doen nu die peesplaat niet mooi sluit. Maar goed, het is natuurlijk wel positief dat het, als het zo blijft, geen kwaad kan en hij er gewoon oud mee kan worden. Kari heeft het allemaal wel hartstikke goed gedaan <3

[ img ]

En savonds weer thuis. Ze waren aan het midwinterhoorn blazen verderop. Daar wordt hij nogal alert van :+

[ img ]


En de buik zoals het nu is en naar verwachting gaat blijven..
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-21 10:58 



 
Profiel   

Toch al met al een positief begin van 2021. Hij is er gelukkig nog, heeft nog steeds een megalief koppie, en we gaan gewoon duimen dat die ingenaaide lap ;-) op zijn plek blijft zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-21 12:24 



 
Profiel   

Ik was er al bang voor dat de peesplaat niet helemaal mooi zou gaan sluiten bij hem. Het verloop van het litteken was al heel anders dan bij mijn paard. Maar als het niet groter wordt en hij kan er verder alles mee dan is dat toch positief! Jammer dan dat hij een kleine bult onder zijn buik heeft hangen, die valt jou straks niet eens meer op.
Was het een merrie geweest dan had je er niet meer mee kunnen fokken, maar dat is hier ook niet van toepassing.

Ik snap wel heel goed dat je wel hoopte dat het helemaal mooi gesloten zou zijn. Ik weet nog hoe vreselijk zenuwachtig ik was met de echo.

Wanneer mag je echt weer met hem aan het werk (was hij al onder het zadel)?
Wel grappig die verschillen per kliniek. Mijn paard mocht absoluut niet los buiten (ook niet klein afgezet) tot 7 weken na de operatie en we de echo hadden gehad. Maar eenmaal na die echo mocht ik er meteen weer op stappen. Klinkt heel heftig, maar dat ging echt met minuten stappen per keer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-21 12:32 



 
Profiel   

Kari ziet er vrolijk uit. Jammer dat de peesplaat niet helemaal goed aan elkaar gegroeid is, maar zolang het bij een schoonheidsfoutje blijft zou ik er voor tekenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 17:30 



 
Profiel   

Kaitlyn schreef
Ik was er al bang voor dat de peesplaat niet helemaal mooi zou gaan sluiten bij hem. Het verloop van het litteken was al heel anders dan bij mijn paard. Maar als het niet groter wordt en hij kan er verder alles mee dan is dat toch positief! Jammer dan dat hij een kleine bult onder zijn buik heeft hangen, die valt jou straks niet eens meer op.
Was het een merrie geweest dan had je er niet meer mee kunnen fokken, maar dat is hier ook niet van toepassing.

Ik snap wel heel goed dat je wel hoopte dat het helemaal mooi gesloten zou zijn. Ik weet nog hoe vreselijk zenuwachtig ik was met de echo.

Wanneer mag je echt weer met hem aan het werk (was hij al onder het zadel)?
Wel grappig die verschillen per kliniek. Mijn paard mocht absoluut niet los buiten (ook niet klein afgezet) tot 7 weken na de operatie en we de echo hadden gehad. Maar eenmaal na die echo mocht ik er meteen weer op stappen. Klinkt heel heftig, maar dat ging echt met minuten stappen per keer.


Hij was nog niet onder het zadel. We deden wat longe- en grondwerk en verder lekker aan de hand mee naar buiten. We stappen nu 2x per dag een 10 a 15 minuten. Wolvega raad normaal gesproken het stappen ook af maar voor Kari was een aangepast advies i.v.m. zijn toch wel bijzondere herstel. Wanneer de peesplaat nu zo blijft dan mogen we over ca 3 weken echt weer wat meer gaan doen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-21 13:14 



 
Profiel   

Zie bij best wat koliek operaties na die tijd zo elastische buikband die tegendruk geeft .
Zou dat niet als nog zinnig zijn ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-21 14:35 



 
Profiel   

Doyal schreef
Hij was nog niet onder het zadel. We deden wat longe- en grondwerk en verder lekker aan de hand mee naar buiten. We stappen nu 2x per dag een 10 a 15 minuten. Wolvega raad normaal gesproken het stappen ook af maar voor Kari was een aangepast advies i.v.m. zijn toch wel bijzondere herstel. Wanneer de peesplaat nu zo blijft dan mogen we over ca 3 weken echt weer wat meer gaan doen :)


Wij mochten wel stappen aan de hand 3x per dag inderdaad. Vaak deed ik 2x alleen stappen en 1x stappen en dan even aan de hand grazen. Of een keer extra uit de stal om nog even te grazen aan de hand. O:)
Maar voordat ze los buiten mocht waren we inderdaad 7 weken na de operatie. Dan moest ik eerst "rijden" (lees --> paar minuten stappen onder de man) en mocht ze daarna op een mini afgezet stukje want dan was ze al moe van het stappen onder de man en kwamen er geen rare bokkesprongen uit. :(:)


genja schreef
Zie bij best wat koliek operaties na die tijd zo elastische buikband die tegendruk geeft .
Zou dat niet als nog zinnig zijn ?

Die moet je eigenlijk meteen gebruiken na een operatie. Hier is de peesplaat niet volledig mooi gesloten, maar zal het geen zin meer hebben om dat nu nog te gebruiken. Dan zullen ze de boel weer open moeten maken, maar dat geeft weer een risico. Die zou ik ook liever vermijden als je in principe alles weer mag met je paard ondanks de hernia. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-21 14:40 



 
Profiel   

gaat t nog steeds goed?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-21 17:20 



 
Profiel   

Kari gaat op zich goed. Is wel echt een draakje met het stappen. Enorm explosief, veel energie maar soms ook dagen dat hij het allemaal over zich heen laat komen. Lastig te peilen dus. Hij eet goed, mest goed, drinkt wat weinig dus mogelijk dat hij wel wat last heeft van zijn maag, wat natuurlijk niet gek is met de stress die hij nu ondervind. Verder is hij enorm aan het verharen en heeft daar ook veel jeuk van. Echter, aanrakingen aan zijn lichaam vind hij echt niet fijn dus borstelen gaat bijna niet. Hij is een aantal weken terug voor het eerst na de operatie weer cranio sacraal behandeld. Zij gaf ook aan dat hij behoorlijk vast zit wat natuurlijk ook logisch is.

Morgen gaan ze weer een echo maken van zijn peesplaat. Ik denk dat het er echt op of onder is. De zwelling lijkt ietsje groter dan 5 weken geleden maar wordt niet groter door zijn gekke bokkensprongen. We stappen nog steeds 2 x per dag tussen de 30 en 45 minuten. Zijn er toevallig mensen die ervaring hebben met een buik hernia? Is er een risico dat dat alsnog een keer 'knapt' als het niet operatief aan elkaar gezet wordt? En kan een paard gewoon weer alles doen daarmee als ik groen licht van de kliniek zou krijgen?

Vanochtend stappen
[ img ]

22 januari
[ img ]

Buik 14 januari. Zo is het nu nog ongeveer
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-21 11:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 9 van de 10 [ 235 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen