Toevallig bezoekje eindigt in spoedrit kliniek, dappere Odin

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 03:15

Oh getver zeg! Dit heb ik ook gehad met Sam die toen in de opfok stond.. ik kan je schrikreactie zo voorstellen.. het gaat zo verschrikkelijk snel ook.. 3 weken op de kliniek geweest toen, bizarre bacterie is het pff beterschap!

Dit was ervoo, in spoiler want ziet er ook niet zo fijn uit

Spoiler:
Afbeelding


na 3 weken ongeveer


Spoiler:
Afbeelding


2 maanden later weer redelijk, ziet alleen niet heel veel meer, hij lijkt licht te kunnen onderscheiden, ik heb me toen rot gezocht maar vond eigelijk vrij weinig paarden hiermee


Afbeelding

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 05:41

Wat een verhaal, veel sterkte voor jullie beiden, gelukkig nog nooit zoiets bij de hand gehad!

nathe

Berichten: 1665
Geregistreerd: 20-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 06:29

Wij hebben deze zomer hetzelfde meegemaakt!
Onze 2 jarige hebben ze in de opfok ook gevonden met een zwaar beschadigd oog. Jammer genoeg zag ze er al niets meer door en was amputatie de beste keuze.

Spoiler:
Afbeelding



Afbeelding

Dit is nu 3,5 maand geleden en ze doet het prima!

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-20 08:05

jobamara schreef:
Ook hier heel veel sterkte en knuf voor Odin. Wat een geluk dat je een bezoekje bracht en wat een schrik.
Misschien een stomme opmerking maar Odin is nog hengst, omdat je nu op zoek gaat naar een nieuw plekje dichter bij je in de buurt, is het dan misschien handig om hem te ruinen. :o ik weet dat je hem liever hengst had gelaten maar overleg is met de kliniek wat hun wijsheid vinden.

Ik duim voor een spoedig herstel.

Dit heb ik ook overwogen idd, maar ik voel me daar niet goed bij om het nu gelijk te laten doen. Ook voor een hengst vind ik vast een heel goed plekje voor hem, maar ik snap idd dat je het vraagt, zou een hele logische keuze zijn geweest om het wel te laten doen :)

Dankjewel voor de rest!

@Dilan93, Orsje, Melissa0304 en Nathe.
Jullie begrijpen vast dat ik heeeeel blij ben met jullie verhalen! Dit geeft mij een heel fijn gevoel en een soort rust, ook al heb ik jullie verhalen met tranen in m'n ogen gelezen. Dat gevoel van machteloosheid en de keuze maken is verschrikkelijk.

Voor de rest, iedereen dank voor de lieve woorden, dit doet mij onwijs goed.
Het is bijzonder hoeveel mensen er met me meeleven, niet alleen hier, maar ook in het echt, via Whatsapp, via Facebook en alle andere sociale kanalen.
Het is hartverwarmend :* <3

Prairy
Berichten: 9073
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Toevallig bezoekje eindigt in spoedrit kliniek, dappere Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 08:44

Jeetje wat heftig zeg, is dat een soort vleesetende bacterie dan ofzo?


Ik heb soms ook zo'n gevoel van, ik moet nu even die straat in of daarheen. 9/10 keer heeft dat een reden, ik denk bij jou ook. Wat fijn dat je er zo snel bij was.

Sterkte met het herstel en veel plezier met de rest van jullie tijd samen, zo te lezen gaat dat helemaal goed komen :)

Maryllis
Berichten: 4
Geregistreerd: 19-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 09:34

Jeetje wat heftig en wat een geluk dat jij die middag heen ging. Sterkte en hopelijk is Odin er snel weer helemaal bovenop!

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 09:38

Oh nee! Wat een heftig verhaal, wat zag dat er naar uit! Zal vast ook flink pijn hebben gedaan. Wat een mazzel dat je naar hem toe bent gegaan die dag! Goed besluit om zijn oog te laten verwijderen. Ik ken ook verschillende paarden met maar een oog en die redden zich heel prima. Beterschap voor je knapperd!

Dieuwke_
Berichten: 4543
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Toevallig bezoekje eindigt in spoedrit kliniek, dappere Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 09:49

Och arme Odin, wat een geluk dat je er die dag langs bent geweest. Veel beterschap toegewenst!

Zick_Zack

Berichten: 51
Geregistreerd: 27-05-20

Re: Toevallig bezoekje eindigt in spoedrit kliniek, dappere Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 10:10

Wat heftig, arm paard! Maar goed dat je die dag toch nog even langs bent gegaan.
Beterschap!

Ir111

Berichten: 11958
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 10:22

Jeetje wat een verhaal zeg! Ogen kunnen zo snel slechter worden! Mijn pony heeft vorig jaar zijn oog licht beschadigd. Om 9 uur zag ik het ietsje tranen. Ik ging een klein uurtje later toch nog even kijken, hartstikke dik! Direct DA erbij, het viel in ons geval gelukkig mee, oog is weer helemaal goed gekomen.

Beterschap hoor!

Wat is Odin een knappert trouwens! <3

Elisa2

Berichten: 37181
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Toevallig bezoekje eindigt in spoedrit kliniek, dappere Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 10:37

Zo wat heftig zeg, wat een geluk dat je nu net langs de opfok bent gereden en het gezien hebt. Wat zou er gebeurd kunnen zijn als het niet op tijd opgemerkt zou worden?

En die synchroniteit met zijn naam, bizar! Hopelijk hersteld hij voorspoedig en gelukkig kunnen ze ook prima leven met een oog.

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-20 10:43

Elisa2 schreef:
Zo wat heftig zeg, wat een geluk dat je nu net langs de opfok bent gereden en het gezien hebt. Wat zou er gebeurd kunnen zijn als het niet op tijd opgemerkt zou worden?

En die synchroniteit met zijn naam, bizar! Hopelijk hersteld hij voorspoedig en gelukkig kunnen ze ook prima leven met een oog.

Dit kan zo escaleren dat met 1-3 dagen z'n oogbol kan barsten. Had best gekund dat als ze dit de volgende ochtend, of 's avonds pas het gezien hadden, dat het veel verder geëscaleerd was :n


Dank jullie wel allemaal!
En thanks voor de complimenten over m'n knappe vent :+:

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 10:51

OMG! Nooit geweten dat dit zo snel zo verkeerd kan gaan! Beterschap voor Odin en hopelijk is het slot van jouw verhaal net zo positief als de andere verhalen hier. :knuffel:

Leo

Berichten: 50135
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Toevallig bezoekje eindigt in spoedrit kliniek, dappere Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 11:08

Allemachtig wat een verhaal :oo en wat een geluk dat je hem net bezocht. Je moet er toch niet aan denken wat er gebeurd was als het later was ontdekt!
Gelukkig houdt hij zich zo sterk en hopelijk gaat het herstel voorspoedig. Heel veel beterschap voor de kleine man :(:)

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Toevallig bezoekje eindigt in spoedrit kliniek, dappere Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-20 12:20

Ik hoop dat het bij ons ook zo positief eindigt, al heb ik alle vertrouwen in Bodegraven, dus dat zit wel goed :)

Vandaag hoeft de verband wissel niet, dus nu alleen even geknuffeld en gepoetst. Vanmiddag ga ik nog een keertje. Zo fijn dat ie in de buurt staat <3

Afbeelding
Afbeelding

huricane
Berichten: 791
Geregistreerd: 05-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 12:28

Arme jongen, heel veel beterschap.
Ik lees ook alleen maar succesverhalen, laatst nog op bokt, dat veulentje waar een oog verwijderd is.
Ik kan even niet op haar naam komen.
Philaina van kevinsky
Laatst bijgewerkt door huricane op 29-11-20 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 12:29

Snap je helemaal hoor :(:).
Ooo kijk hem weer is vrolijk staan te kijken <3. Heerlijk dat het dichtbij is lekker knuffen.

Anomien

Berichten: 7388
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 12:32

Beterschap!

Maar ligt het aan mij of heeft ie in elke situatie..een Mooi guitig koppie?

Vol verband en pijn, oog eruit. Ik kan nog Smelten voor dat koppie hoor.

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-20 12:42

huricane schreef:
Arme jongen, heel veel beterschap.
Ik lees ook alleen maar succesverhalen, laatst nog op bokt, dat veulentje waar een oog verwijderd is.
Ik kan even niet op haar naam komen.
Philaina van kevinsky

Klopt! Ik heb inderdaad contact met haar, of althans, ik heb het verhaal gevolgd en ik heb Kevinsky op Facebook :)


jobamara schreef:
Snap je helemaal hoor :(:).
Ooo kijk hem weer is vrolijk staan te kijken <3. Heerlijk dat het dichtbij is lekker knuffen.

Absoluut, lekker zo vaak en lang mogelijk, heerlijk vindt hij (en ik ook :') ) het


Knert schreef:
Beterschap!

Maar ligt het aan mij of heeft ie in elke situatie..een Mooi guitig koppie?

Vol verband en pijn, oog eruit. Ik kan nog Smelten voor dat koppie hoor.

Ik hoor er meer over, hij vindt zichzelf ook heel knap. <3
De God Odin viel ook erg in de smaak bij de vrouwen :D O:)

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 14:08

Jeetje wat een toestand zeg! Lieve Odin :(:).
'Gelukkig' is het 'maar' een oog. Er zijn zo veel succes verhalen! En wat toevallig met zijn naam!

Wens hem maar veel beterschap! En schenk lekker een groot glas wijn in voor jezelf :D.

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-20 18:48

Gelukkig wel ja, en wat je zegt er zijn een hoop succes verhalen. Hij doet met recht z'n naam eer aan :D
Doe ik! De wijn laat ik staan, denk niet dat dat een goed plan is als ik al 2 nachten amper geslapen heb en niet zoveel eten naar binnen krijg _O-

Vanmiddag weer even met m'n reddende engel van vrijdag naar Odin geweest.
Echt heel komisch, als hij gekriebeld wordt tussen z'n achterbenen door haar, met haar lange nagels, trekt ie heel z'n achterbeen op _O-


En hij mag z'n maatje van toen ie veulen was in stal hebben:


En hij is druk met alles slopen wat ie tegenkomt, in het begin zie je het goed, hij staat te bijten in de lepel van de waterbak _O-


De dienstdoende dierenarts en 1 van de assistente vinden hem leuk, hij wil altijd aandacht en komt altijd vragen om knuffels. Een echte knuffelkont noemde ze hem <3

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Toevallig bezoekje eindigt in spoedrit kliniek, dappere Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 00:21

<3 stoere Odin, fijn hem zo relaxed te zien. Nu mag jij ook weer wat ontspannen, :(:)

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 00:39

Oei schrikken zeg... beterschap voor hem :) komt goed :) er zijn zat paardjes met 1 oog... denk dat je de enige juiste keuze gemaakt hebt om dat oog te verwijderen

Luutje
Berichten: 63
Geregistreerd: 17-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 00:56

Ach jeetje..wat een verhaal! Mijn Lu heeft ook 1 oog, ook door een hardnekkige ontsteking, nu al bijna 10 jaar. Ik heb haar zo gekocht. In 1e instantie ging ik ook veel rekening houden met benaderen aan die kant, heel voorzichtig,steeds mezelf laten horen dat ik eraan kwam. Maar echt....het maakt haar niet uit. Het is zo geïntegreerd in haar leven, dat ze niet anders meer weet.
Ik doe vanalles met haar, dressuur (M2), springen(L), buitenrijden, schriktraining. En ze vindt alles even leuk en is heel relaxed.

En ik zal niet zeggen dat ik nooit een kopstoot heb gehad van haar, omdat ze me niet zag, maar vaak is dat dan mijn eigen onoplettendheid en komt het niet door haar *D, hahaha! Hopelijk helpt dit verhaal je een beetje :o ..
Afbeelding

Als je de foto iets vergroot, kun je het gat waar haar oog zat zien.

Afbeelding

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-20 09:18

jobamara schreef:
<3 stoere Odin, fijn hem zo relaxed te zien. Nu mag jij ook weer wat ontspannen, :(:)

Ik heb vannacht eindelijk weer eens heerlijk geslapen, ik was kapot na 2 gebroken nachten :z


Neon schreef:
Oei schrikken zeg... beterschap voor hem :) komt goed :) er zijn zat paardjes met 1 oog... denk dat je de enige juiste keuze gemaakt hebt om dat oog te verwijderen

Dankjewel!
Dat denk ik ook, denk dat z'n leven veel minder leuk was geweest als ie een oog had gehad waar hij maar een klein beetje mee zag.


Luutje schreef:
Ach jeetje..wat een verhaal! Mijn Lu heeft ook 1 oog, ook door een hardnekkige ontsteking, nu al bijna 10 jaar. Ik heb haar zo gekocht. In 1e instantie ging ik ook veel rekening houden met benaderen aan die kant, heel voorzichtig,steeds mezelf laten horen dat ik eraan kwam. Maar echt....het maakt haar niet uit. Het is zo geïntegreerd in haar leven, dat ze niet anders meer weet.
Ik doe vanalles met haar, dressuur (M2), springen(L), buitenrijden, schriktraining. En ze vindt alles even leuk en is heel relaxed.

En ik zal niet zeggen dat ik nooit een kopstoot heb gehad van haar, omdat ze me niet zag, maar vaak is dat dan mijn eigen onoplettendheid en komt het niet door haar *D, hahaha! Hopelijk helpt dit verhaal je een beetje :o ..
[ [url=m/0Ko6GO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als je de foto iets vergroot, kun je het gat waar haar oog zat zien.

[ [url=m/HXIwZU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Absoluut! Dit vind ik hele fijne berichten om te lezen <3