Toevallig bezoekje eindigt in spoedrit kliniek, dappere Odin

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koekie73

Berichten: 2662
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Toevallig bezoekje eindigt in spoedrit kliniek, dappere Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 09:29

Oef knappe Odin baby. Wat een geluk dat je langsreed. Alsof je het voorvoeld hebt he?
Zo had ik eens het gevoel dat ik echt even langs mijn ouders moest (deed ik eigenlijk nooit doordeweeks op een ochtend) en toen ik aankwam bleek mijn vader in elkaar gezakt en mijn moeder in paniek. Meteen de ambulance gebeld en we waren er net op tijd bij. Gek is dat he?

Anyway, ik hoop dat Odin zich snel beter voelt. De berichten hierboven zijn geruststellend en ken ook een pony die met 1 oog zich prima vermaakt in de wedstrijdsport.

Jelle1236
Berichten: 707
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: friesland

Re: Toevallig bezoekje eindigt in spoedrit kliniek, dappere Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 15:25

Och die mop, heel beterschap en een spoedig herstel. Je bent en blijft een knappert <3

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 15:40

Jeetje wat een toestand. Arme Odin. Gelukkig staat hij er wel vrolijk bij. En dat dat zo snel kan gaan die infectie.
Het is geen toeval geweest, dat je die dag naar hem ging. Echt waar, ergens van hogerhand heeft iemand je hierbij geholpen. Soms gebeuren er van die dingen dat je zomaar een andere weg rijdt naar werk/stal of zoiets, dat je omloopt , iets later van huis weg gaat en dat later blijkt dat als jij daar was geweest, jou iets overkomen was.
Ik wens jullie beide veel sterkte .

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Toevallig bezoekje eindigt in spoedrit kliniek, dappere Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-20 18:08

Inderdaad! Toeval bestaat niet :D het heeft zo moeten zijn.

Verband is gewisseld, foto's zet ik niet in spoiler, want het ziet er eigenlijk uit alsof hij z'n oog dicht heeft :D

Arts is heel tevreden, ziet er goed uit, precies zoals het hoort na een operatie. Hij krijgt nog 2 dagen antibiotica en donderdag nog een keer verband wissel. Dan zou hij al naar huis mogen, dus maar gauw rond bellen voor een plekje voor hem :D
Afbeelding
Afbeelding

Mooi blauw is niet lelijk <3
Afbeelding

Sherivey
Berichten: 8635
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Toevallig bezoekje eindigt in spoedrit kliniek, dappere Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 18:10

Mooi kleurtje!
Fijn dat het er goed uit ziet :j

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Toevallig bezoekje eindigt in spoedrit kliniek, dappere Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 18:23

Ik zou maar vast investeren in een blauw setje voor als ie over een paar jaar onder het zadel is! :j

Fijn dat hij het zo goed doet!

silvia58

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-07-10

Re: Toevallig bezoekje eindigt in spoedrit kliniek, dappere Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 18:57

Fijn dat Odin het zo goed doet en de wond er rustig uitziet.
Nu maar duimen dat je snel een goede plek voor hem hebt en hij naar huis mag +:)+

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Toevallig bezoekje eindigt in spoedrit kliniek, dappere Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:12

Lieve Odin!

Ziet er echt heel netjes uit nu, wat fijn !

Hopen op een net zulk fijn plekje in de buurt, maar dat zal vast wel lukken, superfijn dat je dan vaker heen kan gaan!

Dunkeedoo

Berichten: 311
Geregistreerd: 15-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 20:42

Gatver wat een naar verhaal... Echt geluk dat je er zo mooi op tijd bij was!

Ik heb nog een succes verhaal toe te voegen. De pony van mijn zusje hebben we met 1 oog gekocht (weten niet hoe het gebeurd is) en sprong altijd met de paarden mee in les qua hoogte en techniek redde hij dat makkelijk, nooit wat van gemerkt dat hij maar 1 oog had. Met krappe wendingen naar de sprong soms, dan is het kwestie van goed sturen zodat hij het kan zien en dan maakte hij wel een extra huppeltje en kwam er alsnog prima over. Ook met dressuur nooit wat gemerkt, niet extra kijkerig (terwijl het wel een bloedpony is).
Staat altijd bovenaan de rangorde en ook het stoten van het hoofd aan die kant valt reuze mee. Ze leren er heel snel heel goed mee te leven!
Die van ons heeft er een prothese inzitten, dus lijkt wat anders (hij is nu 27 staat al 3 jaar te genieten van zijn pensioen)
Afbeelding
Afbeelding

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-20 22:05

Ik ben ook echt onwijs blij dat het zo goed geneest, hoop dat het donderdag er ook nog zo goed uit ziet :D

Imre schreef:
Ik zou maar vast investeren in een blauw setje voor als ie over een paar jaar onder het zadel is! :j

Fijn dat hij het zo goed doet!

Toevallig heb ik al een hele mooie blauwe voor z'n moeder liggen, maar die kan doorgeschoven worden natuurlijk <<)


Dunkeedoo schreef:
Gatver wat een naar verhaal... Echt geluk dat je er zo mooi op tijd bij was!

Ik heb nog een succes verhaal toe te voegen. De pony van mijn zusje hebben we met 1 oog gekocht (weten niet hoe het gebeurd is) en sprong altijd met de paarden mee in les qua hoogte en techniek redde hij dat makkelijk, nooit wat van gemerkt dat hij maar 1 oog had. Met krappe wendingen naar de sprong soms, dan is het kwestie van goed sturen zodat hij het kan zien en dan maakte hij wel een extra huppeltje en kwam er alsnog prima over. Ook met dressuur nooit wat gemerkt, niet extra kijkerig (terwijl het wel een bloedpony is).
Staat altijd bovenaan de rangorde en ook het stoten van het hoofd aan die kant valt reuze mee. Ze leren er heel snel heel goed mee te leven!
Die van ons heeft er een prothese inzitten, dus lijkt wat anders (hij is nu 27 staat al 3 jaar te genieten van zijn pensioen)
[ [url=m/1VW70C.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/O33gh7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dankjewel voor jouw verhaal! Fijn te horen <3

Zick_Zack

Berichten: 51
Geregistreerd: 27-05-20

Re: Toevallig bezoekje eindigt in spoedrit kliniek, dappere Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 13:18

De wond ziet er heel mooi uit, fijn dat hij zo opknapt! En blauw staat hem zeker heel erg goed, blits helmpje zo voor m :p

Brigitte_D
Berichten: 684
Geregistreerd: 29-01-11

Re: Toevallig bezoekje eindigt in spoedrit kliniek, dappere Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 16:49

Wow ik stuit nu pas op dit topic! Gelukkig dat het allemaal goed lijkt te gaan.

Hier ook al een redelijk succes verhaal, misschien ken je 'm nog wel uit het DBT van vorig jaar. Orlando kocht ik met 1 oog erbij als maatje voor Ollie, ik was in 't begin wel wat bang dat het niet goed zou gaan(door de draden, z'n hoofd stoten etc), maar ik merk echt geen verschil met een paard die wel 2 ogen heeft. En gelukkig is die nog jong, dan weten ze uiteindelijk ook niet beter!

Dikke knuffel voor jou en Odin

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-20 17:06

Deb_bie schreef:
De wond ziet er heel mooi uit, fijn dat hij zo opknapt! En blauw staat hem zeker heel erg goed, blits helmpje zo voor m :p

Ja staat hem goed hè 8-)


Brigitte_D schreef:
Wow ik stuit nu pas op dit topic! Gelukkig dat het allemaal goed lijkt te gaan.

Hier ook al een redelijk succes verhaal, misschien ken je 'm nog wel uit het DBT van vorig jaar. Orlando kocht ik met 1 oog erbij als maatje voor Ollie, ik was in 't begin wel wat bang dat het niet goed zou gaan(door de draden, z'n hoofd stoten etc), maar ik merk echt geen verschil met een paard die wel 2 ogen heeft. En gelukkig is die nog jong, dan weten ze uiteindelijk ook niet beter!

Dikke knuffel voor jou en Odin

Ja die ken ik nog wel uit DBT idd! Fijn om te lezen dat ie het zo goed doet.
Dankjewel! <3


Afbeelding
Met z'n bijdehante hoofd :')
Ik heb hem vandaag beide keren dat ik er was, mee uit z'n box genomen om in de stal te wandelen. Dat deed ie super braaf en ook best makkelijk gelukkig.
Voor mezelf dit rustig opbouwen, ik zie hem nog wel helemaal uit z'n stekker gaan aan het touwtje :')

Dunkeedoo

Berichten: 311
Geregistreerd: 15-12-15

Re: Toevallig bezoekje eindigt in spoedrit kliniek, dappere Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 17:11

Ik bedacht me nog 1 ding trouwens, normaal doe je natuurlijk veel aan de linkerkant van het paard. Misschien is het handig, helemaal als hij straks zadelmak gemaakt gaat worden, dat je bij hem juist aan de rechterkant gaat werken. Dan kan hij het allemaal gewoon zien ;)

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Toevallig bezoekje eindigt in spoedrit kliniek, dappere Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 17:28

Zo'n mooi piraatje is het nu <3 fijn dat hij het zo goed doet!

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-20 18:37

Dunkeedoo schreef:
Ik bedacht me nog 1 ding trouwens, normaal doe je natuurlijk veel aan de linkerkant van het paard. Misschien is het handig, helemaal als hij straks zadelmak gemaakt gaat worden, dat je bij hem juist aan de rechterkant gaat werken. Dan kan hij het allemaal gewoon zien ;)

Ja klopt! Heb ik ook al over na zitten denken. Zoveel mogelijk alles aanleren vanaf rechts, maar links wel meenemen, zodat ie dat wel gewend raakt. :)


Sintara schreef:
Zo'n mooi piraatje is het nu <3 fijn dat hij het zo goed doet!

Ja hè <3
M'n stal eigenaar zei ook al, piraten lapje op voor de foto's :)) :')

Monique1963

Berichten: 8644
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 19:29

Diertjec schreef:
Als laatste nog een leuk weetje. Odin is vernoemd naar de Noordse oppergod Odin, deze heeft een oog afgestaan aan de reus Mímir om van de bron van wijsheid te mogen drinken.
Odin heeft zijn linkeroog afgestaan aan de reus. En ook bij mijn Odin is het zijn linkeroog die nu verwijderd is.


NEEEE dit dan! Hoest mogelijk! Echt bizar.

Dank voor het delen van je relaas. Had ik nog nooit van gehoord dat bacteriën dit kunnen doen.

Het gaat vast goedkomen met je vriendje, hij is nog zo jong. Inderdaad kunnen paarden met 1 oog prima functioneren. Ik heb gereden op een paardje dat aan 1 oog blind was. Soms moet je je wat aanpassen, maar verder merkte je eigenlijk erg weinig ervan.

Sterkte!

tiwi1969

Berichten: 7641
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Toevallig bezoekje eindigt in spoedrit kliniek, dappere Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 20:01

Wat een verhaal en wat een veerkracht zit er toch in zo’n jonkie.
Die laatste foto is geweldig, met zijn blauwe verband is hij geheel in style met z’n kleine vriendje.

Volgens mij gaat het helemaal goed komen met de jonge God

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-20 23:26

Monique1963 schreef:
Diertjec schreef:
Als laatste nog een leuk weetje. Odin is vernoemd naar de Noordse oppergod Odin, deze heeft een oog afgestaan aan de reus Mímir om van de bron van wijsheid te mogen drinken.
Odin heeft zijn linkeroog afgestaan aan de reus. En ook bij mijn Odin is het zijn linkeroog die nu verwijderd is.


NEEEE dit dan! Hoest mogelijk! Echt bizar.

Dank voor het delen van je relaas. Had ik nog nooit van gehoord dat bacteriën dit kunnen doen.

Het gaat vast goedkomen met je vriendje, hij is nog zo jong. Inderdaad kunnen paarden met 1 oog prima functioneren. Ik heb gereden op een paardje dat aan 1 oog blind was. Soms moet je je wat aanpassen, maar verder merkte je eigenlijk erg weinig ervan.

Sterkte!

Ja bizar hè!
Geen probleem, bokt is af en toe echt een fijne uitlaatklep voor dit soort dingen. En ik ben heel blij met alle steun en verhalen die ik gelezen heb <3
Dankjewel!


tiwi1969 schreef:
Wat een verhaal en wat een veerkracht zit er toch in zo’n jonkie.
Die laatste foto is geweldig, met zijn blauwe verband is hij geheel in style met z’n kleine vriendje.

Volgens mij gaat het helemaal goed komen met de jonge God

Dankjewel <3

Jaa, z'n vriendje mag bij hem slapen, gelukkig. Heeft ie in ieder geval iets waar hij mee kan donderen :D

rien10
Berichten: 14680
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Toevallig bezoekje eindigt in spoedrit kliniek, dappere Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 23:39

Jeetje, wat een verhaal, wat een toestand. Fijn dat het nu beter gaat.

Monique1963

Berichten: 8644
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Toevallig bezoekje eindigt in spoedrit kliniek, dappere Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 12:01

Hij gaat zich wel redden, hoor. Het paardje waar ik het over had, was Japie van manege Austerlitz. Daar heeft heel de wereld op gereden en was zo'n braaf dinkie.

Waar je wel nu al mee zou kunnen beginnen is hem vaak laten omkijken naar links. Zodat hij eraan went om met de rechterkant van zijn gezicht het missende gedeelte te gaan oppakken. Dus jij gaat links staan, wortel voor zijn neus, wortel naar zijn linkerheup brengen en hem de wortel laten volgen. Goede spieroefening. Natuurlijk ook rechts doen, voor gelijke spierontwikkeling.

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-20 17:56

Dat doet hij zelf idd al, echt bijzonder om te zien :D

Vandaag heeft Odin voor het laatst antibiotica gehad. Morgenochtend weer verband wissel. Als alles er nog goed uit ziet en hij geen koorts heeft, mag hij naar 'huis' *\o/*

Kleine dwarskop ^)
Afbeelding

Monique1963

Berichten: 8644
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Toevallig bezoekje eindigt in spoedrit kliniek, dappere Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 18:38

Fijn dat hij naar 'huis' mag. Gaat dan ook het verband er al af, of ga jij dat thuis verwisselen? Lijkt me wel heel spannend de eerste keer om hem te zien. Bestaan er eigenlijk kunstogen voor paarden?

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Toevallig bezoekje eindigt in spoedrit kliniek, dappere Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 18:53

Een ongeluk is zo gebeurd. Sneu voor Odin. Maar gelukkig kunnen ze prima zonder 1 oog of met 1 oog. Sterkte. Komt vast goed

denisesilver

Berichten: 2886
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 18:54

Hier in de kring ook een pony met een oog. Loopt Z springen, springt alles zolang je hem er juist voorzet. Zo niet dan staat hij stil. Loopt al erg lang mee