Toevallig bezoekje eindigt in spoedrit kliniek, dappere Odin

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Re: Toevallig bezoekje eindigt in spoedrit kliniek, dappere Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 19:41

jeetje wat een verhaal zeg en wat zal je geschrokken zijn.. gelukkig ken ik ook paarden met een oog die prima door het leven gaan.... ik hoop op een spoedig herstel.. wat zijn ze dan kwetsbaar he die beestjes.. zo groot als ze zijn..

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 19:54

Dunkeedoo schreef:
Ik bedacht me nog 1 ding trouwens, normaal doe je natuurlijk veel aan de linkerkant van het paard. Misschien is het handig, helemaal als hij straks zadelmak gemaakt gaat worden, dat je bij hem juist aan de rechterkant gaat werken. Dan kan hij het allemaal gewoon zien ;)


Dit hoeft niet persee. Je kunt natuurlijk alles via Rechts eerst aanleren, maar ook links gewoon erbij pakken. Wij hebben de gewoonte om ons aan te passen, maar dit hoeft niet altijd. Ik loop nog steeds links, stap links op en zadel via links. Ook met schriktraining kan ik via links onverwacht hem triggeren. Als je dit nu geduldig oppakt, kun je straks gewoon alles normaal via links doen.

Het blijft natuurlijk je paard kennen.. En als je merkt dat hij iets spannend vindt, hierop inspelen. Net als met elk ander paard eigenlijk.

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 20:03

Monique1963 schreef:
Fijn dat hij naar 'huis' mag. Gaat dan ook het verband er al af, of ga jij dat thuis verwisselen? Lijkt me wel heel spannend de eerste keer om hem te zien. Bestaan er eigenlijk kunstogen voor paarden?


Je kan kiezen voor een implantaat, deze wordt onder de huid geplaatst om de lege holte op te vullen. Maar ook met een implantaat krijg je lichte terugval van de huid.

Implantaat is natuurlijk wel een vreemde stof die je in het lichaam plaatst. Het lichaam kan hier echter op reageren en het implantaat ook afstoten. In een dergelijk geval moet het paard dus weer onder narcose om deze te verwijderen. Het is dus enkel voor het "mooie". Ik hecht er gelukkig geen waarde aan. Maar goed ook..
Mijn paard kreeg alsnog een infectie in de wond, 2 dagen na operatie. Als we voor een implantaat hadden gekozen, had deze dus weer eruit gemoeten.

juval

Berichten: 13210
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Toevallig bezoekje eindigt in spoedrit kliniek, dappere Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 20:19

agoss, arme Odin. Veel sterkte!!
succes met de verhuizing. Ik hoop dat hij snel aan de nieuwe situatie went en dat de wond snel heelt.

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-20 21:04

Monique1963 schreef:
Fijn dat hij naar 'huis' mag. Gaat dan ook het verband er al af, of ga jij dat thuis verwisselen? Lijkt me wel heel spannend de eerste keer om hem te zien. Bestaan er eigenlijk kunstogen voor paarden?

Nee, morgen krijgt ie nog nieuw verband. Hoe dit verder gaat, dat hoor ik morgen :)

Er bestaan idd kunstogen voor paarden, deze hadden ze dan alleen al direct moeten plaatsen tijdens de operatie. Hier heb ik het eigenlijk niet eens over gehad met de dierenarts, denk dat het ook voornamelijk te maken heeft met z'n leeftijd dat het niet besproken is.


lnvdh schreef:
jeetje wat een verhaal zeg en wat zal je geschrokken zijn.. gelukkig ken ik ook paarden met een oog die prima door het leven gaan.... ik hoop op een spoedig herstel.. wat zijn ze dan kwetsbaar he die beestjes.. zo groot als ze zijn..

Ja onwijs, was even wat ik verwacht had toen we naar de kliniek reden. Maar ik ben heel blij dat ik besloten had om naar Bodegraven te rijden.
Ben er nu ook 2 keer op een dag te vinden <3

@Orsje, thanks voor je antwoorden!
@de rest, ook bedankt! Ik hoop ook dat de wond snel heelt en hij snel gewend is aan de situatie

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Toevallig bezoekje eindigt in spoedrit kliniek, dappere Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-20 17:15

Afbeelding
Afbeelding

De dierenarts is tevreden, de wond ziet er goed uit en hij heeft geen koorts. Er zit nu een nieuw verband om heen, die er 10 dagen om moet blijven. Ook nog 2 weken boxrust, als het dan nog allemaal goed is, mag hij weer de paddock in.
Ik mag in de tussen tijd wel aan de hand wandelen.
Hij mag dus weer naar huis, ben dus hard opzoek naar een plekje voor hem, maar dat is nog knap lastig. Hij mag in ieder geval tot zaterdag op de kliniek blijven, dus dat is wel fijn :)

Monique1963

Berichten: 8644
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Toevallig bezoekje eindigt in spoedrit kliniek, dappere Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 17:41

Wat suf van mij, ik had niet verwacht dat de oogleden tegen elkaar genaaid zouden zijn. Nog suffere vraag, blijft dat zo of gaan die hechtingen er nog uit?

Maar fijn dat hij nog even daar mag blijven tot jij een oplossing voor hem hebt. Goed dat de da tevreden is! Dan gaat het de goede kant op.

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-20 23:57

Monique1963 schreef:
Wat suf van mij, ik had niet verwacht dat de oogleden tegen elkaar genaaid zouden zijn. Nog suffere vraag, blijft dat zo of gaan die hechtingen er nog uit?

Maar fijn dat hij nog even daar mag blijven tot jij een oplossing voor hem hebt. Goed dat de da tevreden is! Dan gaat het de goede kant op.

Nee, de oogleden blijven aan elkaar. Ik heb de dierenarts ook niet gehoord over eruit halen. Over 10 dagen mag ik zelf het verband eraf halen en dan foto's sturen. Of als ik het liever heb, komen ze langs :)

Ja is echt super fijn, ik ben echt onwijs blij met Bodegraven als m'n vaste kliniek :D

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Re: Toevallig bezoekje eindigt in spoedrit kliniek, dappere Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 00:17

Ze gebruiken oplosbare hechtingen. Deze zullen dus vanzelf eruit gaan. ;)

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Toevallig bezoekje eindigt in spoedrit kliniek, dappere Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-20 10:18

Dat dacht ik idd al, lijkt me ook niet meer dan logisch

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Toevallig bezoekje eindigt in spoedrit kliniek, dappere Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 11:44

Fijn dat het zo goed gaat, +:)+ heb hier helaas 2 merries -O-. Hoop zo dat je een fijn plekje vind voor lieve, stoere Odin.

Brigitte_D
Berichten: 684
Geregistreerd: 29-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 11:56

Hoop dat je snel een plekje vind, heb nog na zitten denken, alleen zit ik aan de andere kant van het land..

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Toevallig bezoekje eindigt in spoedrit kliniek, dappere Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-20 12:35

Thanks in ieder geval voor het mee denken! Ik hoor het graag als jullie toch wat weten :D

Ik heb in ieder geval voor de tijd dat ie op boxrust staat een plekje gevonden, lekker dichtbij m'n merrie ook. Dan kan ik vanaf daar weer rustig verder zoeken :D

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Toevallig bezoekje eindigt in spoedrit kliniek, dappere Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 15:21

Ooo super, dat scheelt dat er geen directe druk achter zit.

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Toevallig bezoekje eindigt in spoedrit kliniek, dappere Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-20 20:00

Absoluut!

Vanochtend Odin verhuist, hij liep direct achter me aan de trailer op en hij was ook super braaf met rijden. De topper <3

Hij staat nu lekker bij iemand thuis, in een heel fijn stalletje waar hij contact kan maken met een andere ruin. De merrie van stal ontfermt zich over hem (zij buiten de box en hij in z'n box).
Kreeg net ook al weer een filmpje, foto's en een update, echt super super fijn <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Brigitte_D
Berichten: 684
Geregistreerd: 29-01-11

Re: Toevallig bezoekje eindigt in spoedrit kliniek, dappere Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 20:40

Wat een super plekje en wauw wat word ie mooi en ziet er goed uit!!

Monique1963

Berichten: 8644
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 20:41

Dat is echt fijn dat je een fijne stal voor hem hebt!

Tancreda4

Berichten: 24042
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Toevallig bezoekje eindigt in spoedrit kliniek, dappere Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 21:57

Jeetje wat een verhaal! Super smerig zoveel pus, bizar dat het zo snel kan gaan.had ik nog niet eerder van gehoord. Super fijn dat de operatie goed is gegaan en je een plekje voor hem hebt gevonden waar hij verder kan bijkomen en genezen.

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Toevallig bezoekje eindigt in spoedrit kliniek, dappere Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-20 14:36

Ja het is echt een super plekje, heeeel blij mee!

Mocht vandaag even bij hem langs. Hij staat er goed bij en is heerlijk brutaal <3
Afbeelding

Temperatuur is ook nog goed, dit moeten we nog goed in de gaten houden. Volgende week zondag of de maandag erna mag het verband er af. Ik ben heel benieuwd hoe het eronder eruit ziet

Rupser

Berichten: 19
Geregistreerd: 29-01-14

Re: Toevallig bezoekje eindigt in spoedrit kliniek, dappere Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 15:06

Stille meelezer, maar wat fijn dat je een plekje hebt gevonden, en dat hij er zo goed bij staat!

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Toevallig bezoekje eindigt in spoedrit kliniek, dappere Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 14:59

Afbeelding
Het gaat heel goed met hem. Iets wisselende mest, maar dat is niet gek na alles wat ie mee gemaakt heeft, na antibiotica, enting en ontworming. Hij is braaf buiten met de stukjes die we wandelen, vooral veel snuiven. Maar tot nu toe nog geen gek gedrag.
Net stond ie te bokken en springen in stal, maar dat is niet gek na zo lang op de box.
Maandag gaan we het verband eraf halen :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Toevallig bezoekje eindigt in spoedrit kliniek, dappere Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 15:15

Fijn dat ie zo goed gaat :D. Enorme geruststelling, lijkt me.

Is er een reden dat z'n stal zo leeg ligt? Of lijkt dat zo :P?

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Toevallig bezoekje eindigt in spoedrit kliniek, dappere Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 15:24

Ja absoluut!

Hij staat op dikke matten, daarover heen voor het vocht opnemen wat koolzaadstro :) Dus het lijkt niet zo, het is zo hahah

Monique1963

Berichten: 8644
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Toevallig bezoekje eindigt in spoedrit kliniek, dappere Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 11:29

Fijn dat het zo goed gaat. Hopen dat jullie na maandag de draad weer goed kunnen gaan oppakken. Blijft hij nu definitief op deze stal, of gaat hij terug in een kudde?

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Toevallig bezoekje eindigt in spoedrit kliniek, dappere Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 10:24

Ik hoop het ook!
Nee, hij blijft niet definitief hier. Ik ga vandaag en maandag bij 2 plekjes kijken voor hem.
Stal waar hij nu staat heeft de eigenaresse te weinig ruimte om hem ook buiten te hebben, ze heeft aardig wat merries lopen ook. :)