Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 18 van de 18 [ 428 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18
Plaats een nieuw onderwerp

"een eigen paard is alleen voor rijke mensen"

 
Profiel   

Ik denk dat het ook te maken heeft met het budget en de luxe, wat wil je eraan kwijt zijn.

In de jaren dat ik wat minder te besteden had stond mijn paard zonder ijzers 24/7 buiten in een kudde. Stalgeld was 125 euro per maand incl voer en gebruik van de faciliteiten. Het bekappen koste 25 euro eens per 3 a 4 maanden en mijn spullen kocht ik op marktplaats.

Nu sta ik inmiddels op een vol pension stal. Niet super luxe maar echt gewoon een fijne stal aan de bossen met wen prima buitenbak waar ze minimaal 8 uur per dag op de wei komt en s'nachts lekker op stal staat. Kosten all in 200 euro per maand.

Inmiddels geef ik ook wat meer uit dekjes en rijkleding. Maar er is er niets mis mee om dat low budget te houden hoor. Want wie ziet het uiteindelijk als je bij een boer op het erf rijdt of in de bossen.

Lessen doe ik om de week met 2 personen in de les betaal ik daar 12,50 voor.

Ze staat inmiddels voor op een ijzertje omdat ze wat kort loopt op steentjes buiten. Maar ook dit kost me 55 euro in de 10 a 12 weken. Ligt er een beetje aan of het winter of zomer is.

Dus het is maar net wat je aan luxe verlangd en wat je er aan kwijt wil zijn. Wel is een potje onvoorzien voor de dierenarts verstandig uiteraard.

Ik rij bijvoorbeeld geen wedstrijd dus heb ook geen trailer, startkaart enz nodig. Scheelt ook veel wat je ambities zijn en in welk deel van Nederland je staat.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 11:59 



 
Profiel   

Ik ben het niet eens met de uitspraak 'je kan het zo duur maken als je zelf wilt'. Een paard is op het einde van de maand gewoon een hap uit je budget, en dat die hap bij de ene groter is dan de andere klopt. Maar het is niet zo dat ik het zo duur kan maken als ik zelf wil, want dan had ik een paard voor 20 euro in de maand.
Daarnaast vind ik het een enge gedachte om beslissingen te maken enkel gebaseerd op het financiƫle aspect. Soms wil ik ook beslissingen kunnen nemen op basis van eigen gemoedsrust, comfort en welzijn van het paard en dat is niet altijd 1 op 1 ook de goedkoopste beslissing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 12:59 



 
Profiel   

Gini schreef
Ik ben het niet eens met de uitspraak 'je kan het zo duur maken als je zelf wilt'. Een paard is op het einde van de maand gewoon een hap uit je budget, en dat die hap bij de ene groter is dan de andere klopt. Maar het is niet zo dat ik het zo duur kan maken als ik zelf wil, want dan had ik een paard voor 20 euro in de maand.
Daarnaast vind ik het een enge gedachte om beslissingen te maken enkel gebaseerd op het financiƫle aspect. Soms wil ik ook beslissingen kunnen nemen op basis van eigen gemoedsrust, comfort en welzijn van het paard en dat is niet altijd 1 op 1 ook de goedkoopste beslissing.

:j

Eens.

En er zijn genoegmensen die geen paar honderd in de maand over hebben. Laat staan meer.
En daar zullen zeker mensen bijzitten die het bijvoorbeeld op roken, of aan iets anders besteden wat wij misschien onzin vinden. Maar er zullen ook mensen zijn die met een laag loontje werken, net teveel voor toeslagen. En zo onder de streep net rond komen.

En ook bij paardenhouders zie ik dingen dat ik denk, je hebt wel een paard, maar zo zou ik het nooit willen.
Want het paard staat goedkoop, maar echt niet altijd goed. Maar elders kan hij niet staan dus word het maar goed gepraat.

Maar ik zie hier ook bedragen voorbij komen dat ik denk, hoe dan?
Zoveel ben ik alleen in uitzondering kwijt, niet standaard per maand.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 13:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 18 van de 18 [ 428 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen