[VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Captain

Berichten: 21377
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-24 20:50

ikke schreef:
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/vra ... thermoking
Deze is net groot genoeg want ja, zo'n paard behoort natuurlijk in stijl en met eigen airco vervoerd te worden :D :D


Mijn god. _O-

Vandaag laatste dagje op oude stal! :D Even gedacht om nog naar het bos te gaan, gewoon nog één keer ons lievelingsrondje doen, maar ik was zelf niet zo heel fit dus dan maar besloten hem te laten vrijspringen. Hij was weer zo blij! <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alles is inmiddels ingepakt. Morgen nog even zijn benen wassen (staart vandaag al gedaan) en dan op de trailer en gaan met die banaan! :D GoPro gaat mee en natuurlijk filmen voor onze volgende vlog!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 21:01

Spannend, hoor. En superleuk natuurlijk. Ben benieuwd hoe hij het op z'n nieuwe plek vindt.

justdiesel
Berichten: 4949
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 22:04

Succes met verhuizen, dat je op je nieuwe stekkie maar net zoveel (of juist meer) plezier met hem mag hebben.

Ange1a

Berichten: 283
Geregistreerd: 04-10-21
Woonplaats: Zetten

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 11:50

Heel veel succes vandaag!

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 14:41

Good luck met de verhuizing Captain!

Captain

Berichten: 21377
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-24 20:08

Alles is goed gegaan! Ik zal later nog een uitgebreide post plaatsen, maar heel tevreden!! Latino is al super super blij op z'n nieuwe plek en het doet mij heel goed om hem zo in z'n element te zien! <3

Op mijn insta story is een filmpje te zien!
https://www.instagram.com/stories/hvklo ... U4YnI4OQ==

Volgens mij moet deze voor iedereen zichtbaar zijn! :j


Afbeelding

Mirjam79

Berichten: 1714
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Noardburgum

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 09:40

Lekker relaxed eten, helemaal thuis!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 09:44

Captain schreef:
Alles is goed gegaan! Ik zal later nog een uitgebreide post plaatsen, maar heel tevreden!! Latino is al super super blij op z'n nieuwe plek en het doet mij heel goed om hem zo in z'n element te zien! <3

Op mijn insta story is een filmpje te zien!
https://www.instagram.com/stories/hvklo ... U4YnI4OQ==

Volgens mij moet deze voor iedereen zichtbaar zijn! :j


[ [url=m/xYOeJZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3

Ik kan me zo goed voorstellen hoe blij je nu bent, wat een mooie plek!

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 10:52

Dat ziet er goed uit zeg!

Zertab

Berichten: 12226
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 12:09

Ziet er echt als een fijne plek uit :D

Momo94
Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 12:46

Ziet er uit als een mooi plekje voor latino!

Maar 400 km gereden? Is hij zo ver uit de buurt verhuisd? :')

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 23:22

Wat een prachtige plek! Hoe gaat het nu? Went hij al een beetje aan z'n nieuwe plekje? En waarom moest/ging je ineens weg op je oude plek?

hannelot
Berichten: 975
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 07:47

<3

Captain

Berichten: 21377
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-24 18:21

Zo dat is een tijd geleden! Wees klaar voor een LANG verhaal!

Momo94 schreef:
Ziet er uit als een mooi plekje voor latino!

Maar 400 km gereden? Is hij zo ver uit de buurt verhuisd? :')


Nee.. _O- Wij hebben geen auto die een trailer kan trekken, en geen trailer. :') Vriendin van mij had aangeboden de combinatie van haar ouders te lenen. Dus ik ben 's morgens daar eerst heen gereden (80km) toen met de combinatie Latino opgehaald (100km) daarna naar de nieuwe stal (20km) toen weer terug naar haar huis (120km) en daarna weer terug naar mijn huis (80km). :')
Had natuurlijk ook een vrachtwagentje kunnen huren, maar het was gezellig en vond de hulp en steun erg fijn! <3

idylle schreef:
Wat een prachtige plek! Hoe gaat het nu? Went hij al een beetje aan z'n nieuwe plekje? En waarom moest/ging je ineens weg op je oude plek?


Waarom ik moest verhuizen

Ik moest helaas om meerdere redenen weg bij de oude plek. Ik heb er 2,5 jaar met ontzettend veel plezier gestaan maar de laatste paar maanden was het echt ellende!
Sowieso natuurlijk dat er kuil gevoerd werd en Latino daar ziek van werd. Met het geven van eigen hooi was dat opgelost, maar dit was icm de stalprijs gewoon erg veel geld en geregel. Daarnaast stond hij al 4 maanden in de drek, mijn vragen of er wellicht een stukje weide afgezet kon worden of dat hij op stal kon 's nachts werd niets mee gedaan.
Hij wilde ook liever niet in de paddock lopen omdat het zo nat was, waardoor hij zelfs stalbenen kreeg. :? Vorige twee winters nooit problemen mee gehad maar het was nu vorig jaar natuurlijk ZO nat. -O-
Nog steeds geen excuus natuurlijk, zeker niet omdat hun eigen paarden wel gewoon de wei op mochten. :?

En dan als laatste hebben ze een hond gekocht, een jonge hond van een paar maanden met VEEL energie (staat het ras bekend om) waar niets mee werd gedaan.. Hond werd niet gewend aan paarden dus moest je opsluiten als je met je paard bezig ging anders sprong hij constant tegen je paard op. Maar dan ging hij de godganse tijd zitten blaffen. Echt om gek van te worden. En de hele stalgang onderschijten (want waarom zou je een hond uitlaten?) en spullen slopen..
Hond kon er echt niets aan doen, maar ik werd gek van de stank en het geblaf dus dat was ook wel een reden om op zoek te gaan naar wat anders.

Echt jammer, maar verschillende gesprekken hadden geen zin, er was niet te praten met die mensen. Het feit dat ze ook gewoon recht in m'n gezicht aan het liegen waren dat Latino de enige was die aan de schijt raakte van het kuil, was ook al geen goed voorteken natuurlijk..

Anyhow, door het vele stilstaan en weinig voeren (want het paard waarmee hij samen stond trok alles constant uit de bak en ging er dan op staan, dus was hun oplossing om minder te voeren. ;( ) resulteerde in een paard wat zo erg afgevallen was dat ik de zadelmaker moest laten komen omdat het zadel begon te schuiven. Ze schrok heel erg toen ze hem zag. En er moesten twee (!!!!) kleinere boommaten in. ;(

Ik zag hem natuurlijk elke dag, en het was me wel opgevallen dat hij wat afgevallen was, maar dit was wel echt een eye-opener! 8)7

Nougoed, dan een nieuwe stal vinden..
Wát een drama! Ik ben eigenlijk vanaf januari al bezig met iets anders zoeken. Maar niemand wil een hengst. Ook geen stallen waar ze alleen ruinen hebben, of waar ze zelf ook hengsten hebben.
Ik ben wel bij een aantal stallen wezen kijken, maar dan waren er geen uitrijmogelijkheden of mocht je bijvoorbeeld alleen vrijheidsdressuur doen in de longeercirkel.. Nou we weten allemaal hoe expressief Latino kan zijn dus daar zouden we ook niet gelukkig worden. :+

Uiteindelijk herinnerde ik me een oproepje van iemand die ik op Facebook volgde, enige nadeel daar vond ik geen weidegang, maar goed hij stond nu ook al 4 maanden op een paddock dus toch maar eens wezen kijken.

En de sfeer was gelijk gezellig, en het zag er uit als een mooie plek waar ik het wel voor me zag om met hem te komen staan. :D Zin in!!

De verhuizing!

(hier komt ook nog een vlog over maar ik heb nog niet de moed gevonden hieraan te beginnen. _O-)
Hij stapte makkelijk de trailer op, en daar gingen we! Ik die altijd beweerde dat mijn hengst geen hengstengedrag vertoonde... _O-

We kwamen aan en meneer kwam van de trailer af en moest direct laten weten dat hij er was. Ik heb hem nog NOOIT zó gezien. %) Hij heeft alleen maar lopen gillen. %)
We hebben hem eerst geïntroduceerd aan de leider van de nieuwe kudde. Die vond het allemaal erg veel drama en je zag hem echt denken "doe normaal man >;) " maar telkens als we weer opnieuw naar hem toe liepen moest Latino even gillen. :roll:

Uiteindelijk werd hij wat rustiger, en nadat hij 37 keer gecheckt had of het echt geen merrie was hebben we ze los gelaten en het ze zelf uit laten zoeken. Dit ging redelijk snel goed.
Het was een kudde van 4 anderen, dus we hebben telkens er 1 weer bijgezet en het zo binnen 2u opgebouwd.

Daarna de paddock open gezet naar de track, en toen hebben ze heerlijk lopen rennen, en gek lopen doen en toen ik naar huis ging stond Latino lekker met de rest te vreten! <3

Afbeelding

Eind goed, al goed.. Dacht ik. :=

En toen..

De volgende ochtend kreeg ik een appje dat het allemaal goed ging, dus ik was natuurlijk helemaal blij dat het allemaal zo voorspoedig verlopen was! Tot ik een uurtje later een appje kreeg met filmpje dat hij de drie jongste aan het opjagen was, en zelfs door de draad gebroken was. oliebol.

Misschien toch te snel gegaan, hij heeft even een paar dagen apart gestaan (wel er naast maar draadje er tussen) en die vrijdag erna weer geprobeerd ze samen te zetten. Dit ging het eerste half uur goed, tot de leider weg was en er in de verte een paar ruiters langs reden. Dit leek een soort trigger of alsof zijn emmertje ineens weer overliep en hij begon weer te jagen op de drie jongste. %)

Wederom weer uit elkaar gehaald. Hij heeft nu weer een week apart gestaan, en gisteren hebben ze twee jonkies er bij gezet, dit ging goed. Morgen ga ik dat weer doen. Even wat rustiger introduceren. :(:)

Hij heeft écht tijd nodig om te settelen, en ik ben hem natuurlijk de afgelopen 2,5 jaar gewend als heel stabiel en relaxed paard, maar zo is hij natuurlijk ook niet altijd geweest. Alleen was ik dat vergeten, maar nu zie ik zijn sensibele kant weer wat meer naar boven komen.
Dat is oké, we geven het gewoon wat meer tijd! Komt vast uiteindelijk helemaal goed! +:)+ De mensen van stal zijn super lief en begripvol, en dat geeft echt een hoop rust!

Afbeelding

Afbeelding


Bos
De nieuwe stal ligt echt in het bos, zo geweldig! Binnen 5 minuten ben je op het ruiterpad en dan kun je eeeeeeindeloos ver rijden/wandelen! <3
Afgelopen zondag zijn we voor het eerst naar het bos geweest. Met 7 kilometer per uur liepen we over de paden te banjeren. :') Stilstaan zat er ook echt niet in, en élk paard moest met een hoop bombarie begroet worden. :7

Vandaag zijn we voor de tweede keer gegaan, een rondje van 11 km! <3 Het was zulk geweldig lekker weer en Latino was zó chill! Hij heeft zelfs een heel eind los gelopen, er was toch niemand en de paden waren lang en overzichtelijk dus waarom niet. :+ Was een stuk makkelijker met steeds de route checken op m'n telefoon.
Echt genoten vandaag! <3 <3 <3 Elke dag wordt hij een beetje kalmer en relaxter. Het komt wel goed uiteindelijk! :+:


Op dit moment ben ik vooral even aan het wachten tot hij weer wat bijgetrokken is. Gelukkig hebben ze hier echt onbeperkt goed hooi en ik voer hem elke dag bij. Ik heb geen haast om er op te zitten, maar het lijkt me wel heerlijk (ook voor hem) om weer lekker door het bos te kunnen galopperen. Maar alles op zijn tijd! :D

jeetje77

Berichten: 3459
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 18:30

Jeetje wat een verhaal. Maar wat een fijn plekje heb je gevonden voor hem, voor jullie.

Ange1a

Berichten: 283
Geregistreerd: 04-10-21
Woonplaats: Zetten

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 18:56

Ik weet natuurlijk waar je hiervoor stond en weet dat ze daar eigenwijs kunnen zijn, maar dat ze niet mee willen denken aan oplossingen had ik niet verwacht.
Jammer, want heb daar inderdaad ook een fijne tijd gehad, al was dat maar kort.
Snap heel goed dat je naar een ander plekje bent gaan kijken.

Fijn dat jullie jullie weg lijken te vinden op deze nieuwe plek.
Jullie gaan hier vast een hoop mooie nieuwe avonturen aan die wij op afstand mogen mee volgen! :D

Selina

Berichten: 14298
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 19:06

Oohhh dat van die hond kan ik me zo goed voorstellen :brr:
Hopelijk snel rust in de kudde nu.

Marilu
Berichten: 1246
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 19:47

Dat moet een hoop stress gegeven hebben !
Gelukkig nu weer een nieuwe start ! En dat je zo dicht bij het bos staat, is toch ook wel een groot pluspunt !

Komt ongetwijfeld allemaal weer helemaal goed met jullie twee +:)+

Zertab

Berichten: 12226
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 21:43

Wat een stress! Maar fijn dat je nu een goede plek gevonden hebt :D

Amado
Berichten: 1328
Geregistreerd: 22-01-15

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 11:12

We vinden het gezellig dat je er bent! :D Gaat vast helemaal goed komen in de kudde

Captain

Berichten: 21377
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-24 21:38

Amado schreef:
We vinden het gezellig dat je er bent! :D Gaat vast helemaal goed komen in de kudde


Ik hoop het! :))

Wat was het heerlijk afgelopen weekend! Zaterdag voor het eerst opgezadeld en een kort rondje gedaan. Het was echt genieten!!
Zo fijn, twee weken niet gereden en op kunnen stappen en gaan met die banaan!
Gewoon een prachtig rondje en met een uur weer terug op het terrein. Echt zo fijn! <3

Afbeelding

Zondag even kennis gemaakt met de PK's van m'n man. :))

Afbeelding

Gelijk nog even een kort rondje gewandeld.

Afbeelding

En vandaag even fijn gespeeld! <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En een vies paard is een gelukkig paard toch. :=

Afbeelding

Captain

Berichten: 21377
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-24 21:59

Ons eerste avond ritje van 2024 is een feit! <3

Afbeelding

Afbeelding

Captain

Berichten: 21377
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-24 21:37

Ik kijk zo uit naar de klok verzetten van het weekend! <3 Als we vroeg eten kan ik nu al 's avonds gaan maar dat wordt vanaf volgende week nog makkelijker. <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jeetje77

Berichten: 3459
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 22:10

Prachtige foto's en wat krijgt hij alweer mooie lange manen.

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 09:30

Mooie foto's <3 Is hij inmiddels goed gesetteld in de kudde? En ben heel benieuwd naar de samenstelling van de groep.