Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 23 van de 115 [ 2872 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 115  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

 
Profiel   

Dank jullie wel!! :o

Vandaag een heerlijke poetsbeurt gegeven, hij stond zo te genieten van alle aandacht. Inmiddels komt hij ook al echt in mijn ruimte voor aandacht en knuffels. En is niet meer zo schrikachtig als ik hem daar eens voor wegduw. :') Bijvoorbeeld met het neerzetten van mijn camera. Je hoort hem denken 'wat is dat? Wat is dat dan? Is dat voor mij? Waarom zit je zo? WAT IS DAT????' :')

Kleine vordering met de spagaat, hij lijkt eat uit verhouding maar we staan niet helemaal recht, vandaar dat ik mega lijk en hij zo'n scharminkeltje. Even een leuke vergelijking. :D

[ img ]

Morgen wil ik even met hem buiten gaan wandelen als dat gaat, even kijken in wat voor bui hij is en hoe druk het op de weg is. Hij wil nog weleens schrikken van motoren.
Verder wordt hij al mooi verkeersmak want hij staat aan de weg waar vrachtwagens en tractoren en aanhangwagens langs rijden. Waar hij eerst steeds wegschoot kijkt hij nu niet eens meer op.

Neem ook even de [***] mee, misschien kan ik wel een leuke foto maken van boven van z'n aalstreep, die vind ik zo leuk!! <3 :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-21 20:35 



 
Profiel   

Hij is zo gaaf <3
Met welke kleur is hij eigenlijk geboren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-21 20:39 



 
Profiel   

Goede vraag, geen idee. :') Heb de fokker weleens gevraagd om foto's (dank u Google Translate :')) maar die had hij niet meer helaas.. hij is als hij nat is net een valk, maar droog al bijna wit met een heel lichtbruin tintje nog.. Heel apart, is ook net de hoek waar het licht vandaan komt.

Maar meestal is hij gewoon een donkerbruin zwijn. :D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-21 20:42 



 
Profiel   

Ik vind hem ook wel wat van een valk hebben. Maar schimmel doet natuurlijk veel met de kleur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-21 20:44 



 
Profiel   

Ik vind zijn kleur zooooooo gaaf <3

Als ie schoon is dan he :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-21 20:44 



 
Profiel   

Vandaag was weer een heerlijke dag! <3
Mijn vriend was mee om wat foto's te maken met de [***] en te helpen met... :D
Een wandelingetje buiten!! :):)

Uiteindelijk is het doel met hem toch lekker bosritten maken, dus vandaag was het moment dat we onze eerste wandeling buiten hebben gemaakt. :D 10 minuten, even de straat op en neer en dat was voor nu even goed. Hij kan zich erg sterk maken, maar zolang ik consequent blijf blijft hij ook erg braaf. Op het einde lekker met een los lijntje gelopen. <3

Deze foto wilde ik erg graag, mooi zijn aalstreep. <3
Was verbaasd dat hij gewoon NIET opkeek van de [***]. Uiteindelijk konden we echt wel dichtbij komen en hij stond gewoon chill om zich heen te kijken.
[ img ]

We hebben een leuk filmpje gemaakt voor de eigenaar van het terrein, zal even een filmpje in elkaar zetten. :D Was ook grappig om de rest van de paarden erop zien te reageren.. Namelijk gewoon niet. Ligt er een languit te slapen terwijl we er overheen vlogen. _O-

Horsepower meets horsepower. :D
[ img ]

Ik ben zo trots! <3
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Morgen heeft hij weer lekker een dagje vrij, de afgelopen drie dagen waren genoeg nieuwe dingen voor hem. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 14:37 



 
Profiel   

Super leuk! Die foto met de aalstreep begrijp ik helemaal, wat heb je toch een donders mooi dier gekocht <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 14:58 



 
Profiel   

Even snel wat pagina's bijgelezen en wat gaat dat goed zeg!
Ik kom denk ik ook een paar vrijheidsdressuurlessen boeken :') ziet er goed uit. Ik ben blij dat je zoveel plezier met hem hebt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 15:05 



 
Profiel   

Mooie foto's Captain en leuk bezig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 15:19 



 
Profiel   



Hier nog een filmpje als je naar rechts swiped! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 15:37 



 
Profiel   

Het blijft kwijlen bij al dat beeldmateriaal!
Hij lijkt wel afgevallen / opgetrokken buikie door minder ruwvoer zo van de laatste foto’s en het filmpje. Vindt je dat zelf ook?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 15:41 



 
Profiel   

Mijn Lusitano trekt tijdens het werk zijn buik vaak op, waardoor hij er als hij met mij bezig is eigenlijk altijd minder buikig uitziet dan wanneer hij gewoon ontspannen staat te chillen in de wei.

Misschien doet Latino dat ook?


Ik vind het een erg mooi paard, en mooi om te zien hoe jullie bezig zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 15:44 



 
Profiel   

Mooie foto's en leuk filmpje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 15:55 



 
Profiel   

Hij is wel wat afgevallen, logisch ook! Zoveel veranderingen en hij beweegt hier de hele dag ipv 23/7 op stal. Maar vind hem niet te mager, hij mocht wel wat kilo's kwijt.
Dit was net voor hij op de vrachtwagen ging:

[ img ]

Hij staat nooit zonder ruwvoer, maar hij vreet zich niet scheel. Aan het voer moest hij ook wennen, wilde het aan het begin ook niet eten.

Qua buikoptrekken herken ik dat ook wel ja Femke_Tweety! Soms kan ik zijn buikspieren zo goed zien, terwijl hij dan bijvoorbeeld gewoon staat te staan ofzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 17:07 



 
Profiel   

Hij is prachtig en zo relaxed, fijn om te zien!
Foto van bovenaf is heel mooi en het lijkt wel of hij steeds meer gaat glimmen !
Kijk altijd weer naar je updates +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 17:14 



 
Profiel   

Wat is het toch een plaatje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 18:10 



 
Profiel   

Die foto van bovenaf is heel speciaal :j Hij staat daar precies midden in de woestijn ;)

Prachtig paard en hij lijkt bij jou in de perfecte handen te zijn !

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 18:37 



 
Profiel   

Die foto van bovenaf vind ik ook heel erg tof!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 09:18 



 
Profiel   

Wat een gave foto's! Mag ik vragen hoe je de spagaat en de berggeit leert? mijn (verzorg)ponies snappen het niet heel erg namelijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 21:17 



 
Profiel   

Mooie foto's! Vind het leuk om jullie zo bezig te zien :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 08:04 



 
Profiel   

Elihood schreef
Wat een gave foto's! Mag ik vragen hoe je de spagaat en de berggeit leert? mijn (verzorg)ponies snappen het niet heel erg namelijk


Natuurlijk!

Zoals je kan zien gebruik ik een balk, op die manier maak je het je paard een stuk makkelijker.
Spagaat: zorg dat je paard met zijn voorbenen over de balk stapt maar met zijn achterbenen blijft staan. Nu ga je hem iets naar voren vragen. En voor elke stap met een van de voorbenen naar voren, beloon je. Stapt hij met de achterbenen naar voren dan zet je hem terug en begin je opnieuw. En dit gewoon consequent blijven herhalen. Verwacht niet gelijk een super nette grote spagaat, ook de spieren moeten hier even aan wennen. Over het algemeen gaat dit makkelijker bij een ruin/hengst dan een merrie, omdat zij al in de spagaat gaan staan om te plassen.

Berggeit: Gebruik ditzelfde balkje maar laat je paard er niet overheen stappen. Ga nu door je hurken, en biedt de beloning laag aan. Op deze manier gaat het gewicht naar de voorhand waardoor de achterhand bij kan stappen. Ook kunnen ze zo de rug mooi opbollen. Elke keer dat een van de achterbenen naar voren wordt verplaatst beloon je, gaat een van de voorbenen naar voren dan zet je je paard weer terug. Ook hier moet je even mee oefenen, maar is voor elk geslacht hetzelfde omdat ze bij het liggen ook al in de berggeit gaan staan vlak voor ze zich laten vallen.

Succes!! :D :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 09:11 



 
Profiel   

<3 Captain, ik vind je een fijn mens. Want wat leuk dat je jouw kennis zo gemakkelijk deelt. Ik heb geen paarden meer waar ik mee werk, maar vind dit heel interessant om te lezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 09:17 



 
Profiel   

Wat een gaaf paard! Ik volg al eventjes maar nog geen reactie geplaatst. 'k Vind dat je geweldig bezig bent: lekker op zijn tempo, wat hij aangeeft... Heerlijk zo.

En ik kan het niet laten: wat een zalige tattoos heb jij :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 09:35 



 
Profiel   

Wat is hij toch knap <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 12:10 



 
Profiel   

Captain schreef
Elihood schreef
Wat een gave foto's! Mag ik vragen hoe je de spagaat en de berggeit leert? mijn (verzorg)ponies snappen het niet heel erg namelijk


Natuurlijk!

Zoals je kan zien gebruik ik een balk, op die manier maak je het je paard een stuk makkelijker.
Spagaat: zorg dat je paard met zijn voorbenen over de balk stapt maar met zijn achterbenen blijft staan. Nu ga je hem iets naar voren vragen. En voor elke stap met een van de voorbenen naar voren, beloon je. Stapt hij met de achterbenen naar voren dan zet je hem terug en begin je opnieuw. En dit gewoon consequent blijven herhalen. Verwacht niet gelijk een super nette grote spagaat, ook de spieren moeten hier even aan wennen. Over het algemeen gaat dit makkelijker bij een ruin/hengst dan een merrie, omdat zij al in de spagaat gaan staan om te plassen.

Berggeit: Gebruik ditzelfde balkje maar laat je paard er niet overheen stappen. Ga nu door je hurken, en biedt de beloning laag aan. Op deze manier gaat het gewicht naar de voorhand waardoor de achterhand bij kan stappen. Ook kunnen ze zo de rug mooi opbollen. Elke keer dat een van de achterbenen naar voren wordt verplaatst beloon je, gaat een van de voorbenen naar voren dan zet je je paard weer terug. Ook hier moet je even mee oefenen, maar is voor elk geslacht hetzelfde omdat ze bij het liggen ook al in de berggeit gaan staan vlak voor ze zich laten vallen.

Succes!! :D :D


Ohh zo! Dankjewel! Ik weet dan al waar ik mijn zomervakantie mee ga vullen haha. Wat wil je hem nogmeer leren, of gewoon kijken waar je eindigt ? :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 15:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 23 van de 115 [ 2872 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 115  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen