Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 115 [ 2853 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 115  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

 
Profiel   

Lief online dagboek...

Ik ga vandaag een paard kopen! *\o/*

Na het overlijden van mijn verzorgpaard Menno, was het tijd om langzaam op zoek te gaan naar een eigen paard. Na 15 jaar voor paarden van anderen gezorgd te hebben, was het tijd voor iets van mezelf! :j

Vorige week ging ik naar mijn beste vriendin om samen stallen te gaan kijken. En natuurlijk ook even paardjes kijken.. Tot ze zei "Kijk eens bij deze vrouw, die verkoopt hele leuke Spanjaarden."

Samen apart op onze telefoon gingen we haar facebookpagina af.. en tegelijkertijd zeiden we tegen elkaar "Deze is leuk!!" En we laten tegelijkertijd elkaar dezelfde foto zien.

[ img ]

Gelijk verliefd! :') Maar, ga ik dit doen? Een paard kopen van een foto?
Ik die mevrouw een berichtje gestuurd, wat ze te koop had staan en of welke er binnen mijn budget zou vallen.

En dat viel hij (soort van). Dus gevraagd hoe of wat.. En uiteindelijk gewoon besloten dat ik hem laat keuren.

En gisteren is hij dan goedgekeurd. *\o/* Vandaag het koopcontract tekenen en dan gaat alles in gang gezet worden. :D Hij moet nog gecastreerd worden, daar even van herstellen en dan komt hij naar Nederland. Dit zou alles bij elkaar ongeveer een maand gaan duren.

Ik ben echt helemaal loco, ik heb zoveel zin in dat hij hier heen komt en ik gewoon mijn EIGEN paard heb. EINDELIJK! *\o/*

Het lijkt me leuk hier een volgtopic van te maken, zodat ik altijd terug kan lezen hoe en wat. :D

Latino is een PRE hengst (nog wel! _O-) van 2018, rose grijs van bijna 1.60 <3

[ img ]

Doel met hem is lekker recreatief aan de slag, fotoshoots met gaaf tuig, grondwerk en lekker buitenritjes. <3

Best een risico om zo een eerste paard te kopen, maar het voelt gewoon echt goed.
Dus ik ga er gewoon voor! 8-)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 08:57 



 
Profiel   

Wauw! Wat een prachtpaard <3 gefeliciteerd met je aanwinst en heel veel plezier met hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 08:58 



 
Profiel   

Ik volg mee. Ik ben wel erg benieuwd hoe het in zijn werk gaat, een paard uit Spanje kopen zonder bezichtiging! Hoe weet je bijvoorbeeld zeker dat hij goedgekeurd is? Zit er geen Nederlandse tussenpersoon tussen? En heb je bijvoorbeeld ook onderzoek gedaan naar de verkoper? Spanje is een land waar veel paarden vandaan komen waar iets mee is.

Erg mooi paard <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 09:05 



 
Profiel   

Je eigen soort van George! Maar stiekem vind ik jouw nog-wel-hengst- nog mooier. Wat een aparte kleur, nooit eerder gezien <3

Ik hoop dat hij voorspoedig hersteld en over een maand fit tot travel is. Alvast veel geluk en plezier met hem. Hopelijk volgen er veel topics van jullie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 09:05 



 
Profiel   

Ketly schreef
Ik volg mee. Ik ben wel erg benieuwd hoe het in zijn [***] gaat, een paard uit Spanje kopen zonder bezichtiging! Hoe weet je bijvoorbeeld zeker dat hij goedgekeurd is? Zit er geen Nederlandse tussenpersoon tussen? En heb je bijvoorbeeld ook onderzoek gedaan naar de verkoper? Spanje is een land waar veel paarden vandaan komen waar iets mee is.

Erg mooi paard <3


Het is inderdaad best een risico. Maar, de manier waarop er dingen gecommuniceerd worden geeft mij wel gewoon een goed gevoel. Ze zijn heel eerlijk, ik mag alles vragen, krijg overal antwoord op, en ik kan het zo gek niet bedenken en ze wil het voor me filmen.

Als ze echt niets hadden gevonden bij de keuring dan was ik misschien een beetje achterdochtig geworden. Maar ook nu weer heel eerlijk dat er een kleine chip in een van z'n achterbenen zit maar hij daar zeer waarschijnlijk geen last van gaat krijgen. Rapport krijg ik vandaag per mail gestuurd en laat ik sowieso nog even checken door een andere arts, maar het voelt gewoon goed ofzo, kan het niet goed verwoorden.

Ik heb deze verkoper gevonden via mijn vriendin die haar kende. En ik hoor van meer mensen dat zij wel betrouwbaar zijn. :j Daarnaast kun je hier in Nederland ook een paard kopen met een mooi verhaal, waar uiteindelijk meer mee aan de hand blijkt te zijn. Helaas ook al een paar keer gezien.

Het is gewoon altijd een risico. En ik ga daarin uit van mijn eigen gevoel, nuchter en realistisch. Maar het voelt goed, dus ik ga er voor! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 10:02 



 
Profiel   

Ha leuk !! Het leven is aan de durvers, toch ? :D

Mooie spaanse vent ! <3

Ik heb ook zo'n propje spaans.
Enige nadeel is dat ze zo snel te vet worden hier in de lage landen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 10:06 



 
Profiel   

Wat stoer en wat een droompaard! Ik hoop dat ik die stap ook binnen nu en een paar jaar kan zetten, na vele jaren bijrijder te zijn geweest :) Dat moet een geweldig gevoel geven! Veel succes met wachten tot ie er is :D Ik volg graag mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 10:10 



 
Profiel   

Heel gaaf zeg, ben erg benieuwd naar zijn karakter straks hier! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 10:12 



 

Oh, dat is een knapperd!
Heel fijn voor je dat je nu een eigen droompaard hebt gevonden. En wat zal die maand nog lang duren... :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 10:13 



 
Profiel   

Gefeliciteerd hoor, het is je gegund *\%/*
Veel plezier met je mooie paard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 10:13 



 
Profiel   

Captain schreef
Ketly schreef
Ik volg mee. Ik ben wel erg benieuwd hoe het in zijn werk gaat, een paard uit Spanje kopen zonder bezichtiging! Hoe weet je bijvoorbeeld zeker dat hij goedgekeurd is? Zit er geen Nederlandse tussenpersoon tussen? En heb je bijvoorbeeld ook onderzoek gedaan naar de verkoper? Spanje is een land waar veel paarden vandaan komen waar iets mee is.

Erg mooi paard <3


Het is inderdaad best een risico. Maar, de manier waarop er dingen gecommuniceerd worden geeft mij wel gewoon een goed gevoel. Ze zijn heel eerlijk, ik mag alles vragen, krijg overal antwoord op, en ik kan het zo gek niet bedenken en ze wil het voor me filmen.

Als ze echt niets hadden gevonden bij de keuring dan was ik misschien een beetje achterdochtig geworden. Maar ook nu weer heel eerlijk dat er een kleine chip in een van z'n achterbenen zit maar hij daar zeer waarschijnlijk geen last van gaat krijgen. Rapport krijg ik vandaag per mail gestuurd en laat ik sowieso nog even checken door een andere arts, maar het voelt gewoon goed ofzo, kan het niet goed verwoorden.

Ik heb deze verkoper gevonden via mijn vriendin die haar kende. En ik hoor van meer mensen dat zij wel betrouwbaar zijn. :j Daarnaast kun je hier in Nederland ook een paard kopen met een mooi verhaal, waar uiteindelijk meer mee aan de hand blijkt te zijn. Helaas ook al een paar keer gezien.

Het is gewoon altijd een risico. En ik ga daarin uit van mijn eigen gevoel, nuchter en realistisch. Maar het voelt goed, dus ik ga er voor! :D


Mooi dat het goed voelt, lekker van genieten en hopen dat de reis straks voorspoedig gaat. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 10:14 



 
Profiel   

Gedurfde move, maar wel een heel gaaf paard :j

Hoop dat jullie straks veel kunnen gaan genieten als hij hier is *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 10:15 



 
Profiel   

gefeliciteerd!
hij ziet er echt leuk uit, ik snap dat je hem meteen leuk vond! :o *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 10:17 



 
Profiel   

Ik ga ook volgen. Heel mooi paard. Ben erg benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 10:22 



 
Profiel   

Ik ga lekker meelezen, benieuwd hoe zijn karakter gaat zijn en hoe je hem gaat vinden. Wel spannend hoor, een paard kopen dat je nog nooit in het echt gezien hebt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 10:37 



 
Profiel   

Wat spannend joh!
Ik weet niet of ik dat zou durven.. Een paard van een foto af kopen..

Heel veel succes en plezier samen! Ik lees mee! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 10:39 



 
Profiel   

Wat leuk! Ik ben erg benieuwd hoe het verder verloopt, ik volg mee. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 11:19 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! Is het nou een schimmel of valk of bruin? Rose grijs bestaat niet hihi. Op sommige foto’s toont hij schimmel en andere weer heel anders


Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 11-05-21 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 11:24 



 
Profiel   

Wat een enorm dappere maar gave keuze zeg! Het is echt een prachtig dier. En ik ben zelf van mening dat er in Spanje nog steeds veel meer betere PRE's te vinden zijn dan in NL.

Ik volg graag mee en duim met je mee dat hij in werkelijkheid net zo gaaf is en het goed klikt tussen jullie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 11:25 



 
Profiel   

Zoooo die is gaaf :):) Kan me voorstellen dat je nu aan het aftellen bent naar de dag dat hij aankomt! Dapper dat je het durft, maar waarom ook niet als het goed voelt. Je kunt in NL ook een miskoop doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 11:34 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
Ha leuk !! Het leven is aan de durvers, toch ? :D

Mooie spaanse vent ! <3

Ik heb ook zo'n propje spaans.
Enige nadeel is dat ze zo snel te vet worden hier in de lage landen :')


Daarom komt hij op een paddock paradise te staan haha. Lekker hooi en that's it! Al gelezen inderdaad dat hoefbevangenheid bij deze rassen vaak voor komt.

Rennie89 schreef
Gefeliciteerd! Is het nou een schimmel of valk of bruin? Rose grijs bestaat niet hihi. Op sommige foto’s toont hij schimmel en andere weer heel anders


Volgens wikipedia zijn er drie soorten grijs:
Citaat
Dapple gray: a dark-colored horse with lighter rings of graying hairs, called dapples, scattered throughout
Fleabitten gray: an otherwise fully white-haired horse that develops red hairs flecked throughout the coat.
Rose gray: a gray horse with a reddish or pinkish tinge to its coat.


En
Citaat
Rose grey color from a Horse is a result of chestnut or bay offspring. Day by day when those foals grow up, original shades (I mean chestnut or light pink that they were born with) get changed little by little. We can see the change starting at the tail or mane until one day when we see them in one of the most delightful shades of grey: Rose.


Leuk dat er zoveel volgers al zijn! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 12:02 



 
Profiel   

Waaauwww! Wat een plaatje! Ga jullie zeker even volgen heel veel geluk en plezier samen op deze gave reis

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 12:09 



 
Profiel   

Kijk goed naar het contract en wat je tekent. Een kennisje van mij heeft ook een spanjaard gekocht (best een duur paard in de hogere prijsklasse) heeft hem ook daar laten keuren. Foto's waren ook bekeken door de eigen veearts en alles in orde.
In Nederland werd het paard kreupel en bleek een inoperabele chip te hebben in de voorknie. Iets dat niet op de foto gaat. Normaal gesproken kun je dan terug naar de verkoper (consumentenkoop), maar in het contract stond een regeltje dat de verkoper vrijwaarde van verborgen gebreken. Bij haar "voelde" het ook allemaal goed, maar het paard kon niet meer terug en het geld was ze kwijt.

Foto's zijn foto's en die kun je natuurlijk door je eigen veearts laten bekijken. Maar net zo belangrijk is de klinische keuring en daar ben je nu net niet bij. Je weet ook niet hoe betrouwbaar de Spaanse keuringsarts is. Mogelijk had het bovenstaande paard niet door de klinische keuring gekomen. De chip die hij had was niet gezien omdat de voorknie niet inbegrepen bij een standaard RX keuring.

Je zou natuurlijk ook altijd kunnen vragen om deze ook op de foto te laten zetten/c.q. de fotokeuring wat uit te breiden. Je zou met je eigen veearts kunnen overleggen hierover.
En verder is het advies het contract goed te checken op dit soort onvolkomenheden. De consumentenkoopwet is EU wetgeving en geldt ook voor Spanje. Het paard moet terug kunnen bij verborgen gebreken. Daarom zou ik de castratie ook gewoon in NL doen. En pas, als je weet dat het paard helemaal goed is.
Verder adviseer ik je direct bij aankomst het paard in ieder geval klinisch nog door je eigen veearts te laten keuren.

Ik hoop echt dat het helemaal goed gaat hoor. Ik vind het echt gedurfd om zo een paard te kopen.


Laatst bijgewerkt door Babootje op 11-05-21 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 12:31 



 
Profiel   

Dank je Babootje, goed inderdaad om naar te kijken.
De klinische keuring is overigens helemaal gefilmd, dus dat heb ik ook allemaal kunnen zien.
Ik ga het contract zeker nalezen op kleine regeltjes. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 12:33 



 
Profiel   

Wat een knapperd! Ik volg
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 12:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 115 [ 2853 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 115  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen