[VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 22:24

Vet slim :)) Kun je dat die van mij ook leren? Mijn pogingen om z'n oren naar voren te krijgen waren hopeloos gefaald (te zien in mijn laatste reel _O- )

Whizz
Berichten: 1045
Geregistreerd: 24-06-07

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 08:40

Geweldig, ik kom niet meer bij! _O-

Captain

Berichten: 21377
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-23 09:03

Ghostattack schreef:
Vet slim :)) Kun je dat die van mij ook leren? Mijn pogingen om z'n oren naar voren te krijgen waren hopeloos gefaald (te zien in mijn laatste reel _O- )


Echt ZO herkenbaar. Ik kan dingen gooien, gekke geluiden maken, dansen, paardenhinnikjes op zetten. Hij blijft staan kijken als een ezel. :') Echt HEEL fijn dat hij zo chill is, beter dit dan nerveus maar met foto's weleens uitdagend. :')

Maar dit kun jij toch zelf ook wel aanleren joh. :D

Voor diegene die het leuk vindt:

Ik ben gewoon een paar meter voor hem gaan staan en heb gewacht tot 2 oren naar voren gingen. Gelijk uitgebreid belonen. Dit herhalen tot ik merkte dat hij de bedoeling door had, en toen het stemcommando eraan gekoppeld. :))

Hij snapt het nu alleen nog als ik linksvoor hem sta, dus dat moet ik nog even uitbreiden maar ik vind het wel heel leuk en handig dat hij dit nu kent. :))

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 09:04

haha het lijkt zo altijd zo simpel, maar ik krijg dat soort dingen leren toch niet voor elkaar met mijn jonkie.
Te weinig concentratie ofzo :') .

Wel heel handig inderdaad!

xRoossie95

Berichten: 1374
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 09:12

Dat zou echt het handigste trucje ooit zijn voor mijn lama :') Maar die is nooit slim genoeg om dit te leren _O-

Captain

Berichten: 21377
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-23 09:23

Elk paard kan dit leren, het ligt eraan hoeveel tijd je er in wil steken. :)) De ene leert nu eenmaal sneller dan de ander. Maar dit is geen handstand dus elk paard moet dit kunnen leren. :))

xRoossie95

Berichten: 1374
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 09:59

Ik denk dat ie eerder een handstand kan :j

pien_2010

Berichten: 43316
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 15:35

xRoossie95 schreef:
Ik denk dat ie eerder een handstand kan :j
_O-

hannelot
Berichten: 975
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 19:54

xRoossie95 schreef:
Ik denk dat ie eerder een handstand kan :j

Haha

pien_2010

Berichten: 43316
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 20:11

hannelot schreef:
xRoossie95 schreef:
Ik denk dat ie eerder een handstand kan :j

Haha


De hele dag zie ik al een paard oefenen op de handstand _O-

Captain

Berichten: 21377
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-23 20:42

Het is niet alleen maar rozengeur en manenschijn.. _O-
Ik ben vandaag voor de tweede keer van Latino af gevallen, ofja, ik kwam wel heel netjes op mijn voeten terecht. :')

Ik loop al een tijdje tegen het punt aan dat Latino eigenlijk iets teveel meedenkt. Dit begon met galopperen in de bak, wat hij zo leuk vond dat hij in elke hoek liep te dansen als een hertje omdat hij graag aan wilde springen. Ik heb dit er inmiddels redelijk uitgekregen door het de ene keer wel te vragen tijdens het rijden en de volgende keer niet.

We zijn inmiddels een tijdje bezig met de travers, en ik ben daarmee begonnen door hem halt te laten houden op de hoefslag en hem dan de kont naar binnen te vragen. Dat resulteert nu dus in een paard wat bij stilstaan gelijk de kont naar binnen zet. Niet erg, want inmiddels kan hij het ook in stap en een beetje in draf dus dat krijgen we er wel weer uit.

Echter was hij vandaag tijdens het draven gewoon constant de travers aan het doen zonder dat ik dit vroeg. Ik ben extra op mijn eigen zit gaan letten maar ik gaf onbewust echt geen hulp dus hij deed dit uit zichzelf. Ik heb dit eerst geprobeerd gewoon te corrigeren door binnenbeen aan te leggen en hem weer op de hoefslag te krijgen, maar hij lijkt dat niet eens te voelen. Dus na een tijdje was ik het een beetje zat :o en heb ik hem gewoon steeds op een hele kleine volte gezet.

Ik denk dat dat hém weer frustreerde omdat hij het echt doet met goede bedoelingen, maar ik wil dat hij gewoon wacht op mijn hulp. Ook als ik bijvoorbeeld net twee keer heb geoefend met het wijken in stap, en ik ben daarna een volte aan het draven, gaat hij ineens halverwege de volte weer terug wijken naar de hoefslag zonder dat ik daar een hulp voor geef. Het is echt heel goed bedoeld van hem maar niet wat ik wil.

Anyways, ik was gefrustreerd, Latino werd gefrustreerd, en dat uitte zich in recht overeind komen en floep, ik gleed zo via z'n kont op de grond. _O- Hij liep even weg en kwam toen weer terug. :')

Nou, weer opgestapt en normaal als hij na het opstappen een koekje krijgt stapt hij gelijk weg. Maar, nu bleef hij heel netjes wachten op de beenhulp. Dus uitgebreid beloond. En daarna ook twee rondjes gedraafd zonder travers. :):) Uiteindelijk super afgesloten met neusje over de grond in draf en toen direct er af gesprongen en beloond.

Ik had vorige week vrijdag na de les ook al een flinke discussie met hem. Hij mag namelijk aangeven wanneer hij er klaar mee is, maar ik bepaal wanneer we daadwerkelijk stoppen. Dus na de les (ik zou net beginnen met uitstappen) gaat hij stilstaan (is zijn teken dat hij er klaar mee is) dus ik zeg: snap ik jongen, we stappen nog een rondje en dan ben je klaar.

Daar was hij het niet mee eens, en hij heeft bedacht dat hij dan gewoon heel lang achteruit gaat lopen. Nou prima, doe maar. Goed voor je achterhand. +:)+ Uiteindelijk heeft hij haast een heel rondje achteruit gelopen tot hij het op gaf en alsnog toch maar een rondje vooruit heeft gelopen. Gelijk afgestapt, uitgebreid beloond en klaar.

Mijn instructrice zei ook al: ja dat is de kans die je loopt als je een paard een stem geeft, dat hij kan beginnen met discussiëren. En dat is OK! Hij mag echt zijn grenzen aangeven, en ik luister daar tot op zekere hoogte naar. Maar de uiteindelijke keuze ligt bij mij, en dat moet hij even door krijgen. :')

AfricanLady

Berichten: 8007
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 20:50

Haha wat een clown

Ellen_ov

Berichten: 1317
Geregistreerd: 12-01-17

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 21:02

Hahaha mijn Haflinger ruin, welke ik nu een half jaar heb, is 9j (dek) hengst geweest :') die heeft ook praatjes/brutaal. Grappig om zo te lezen van Latino zijn gedrag/karakter. Mag ook wel wat in zitten of niet :')

pien_2010

Berichten: 43316
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 21:31

Dat noemen ze een autoriteitsconflictje, haaha......goed opgelost...

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 21:47

Ooh en je hebt niet eens beeldmateriaal van je elegante afstap? :))

Dat achteruit lopen herken ik echt zo erg! Ik ben ook wel eens de hele bak achteruit doorgegaan _O- Prima joh, lekker achteruit gaan als je dat zo graag wilt

Jessix

Berichten: 16440
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 16:16

Nou hij kan mijn Portugees de hoef schudden. Die staat ook op de rem als we ruis op de lijn hebben. Ik ben er een keer vanaf gegleden zoals jij beschrijft na het steigeren, alleen belande ik op mijn billen met mijn benen nog wijd. :') Als hij een minder grote error heeft dan staat hij gewoon op de rem en kijkt hij achterom van "Wat ben je nou eigenlijk aan het doen?!" Ik ga dan vervolgens heel stoïcijns keertwendingen oefenen... Als je toch stil staat. ;)

Was altijd al een paard met een grote persoonlijkheid en ja, hij krijgt bij mij ook alle ruimte om ergens wat van te vinden. Nog een andere leuke actie is dat hij me ook terugbrengt naar de plek waar ik op bent gestapt (meestal via het hek of een krukje) als hij het wel weer genoeg vindt. :D Ik kan er de humor wel van inzien.

hannelot
Berichten: 975
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 19:08

Oeffff. Minder grappig. Hopelijk heb je je geen zeer gedaan?

Marilu
Berichten: 1246
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 19:23

Een van jouw sterke punten is toch ook zeker het feit dat je ook in deze fratsen van Latino de humor kan inzien en dus relaxed en rustig blijft. Op die manier lijkt Latino dan toch altijd snel terug tot bezinning te komen en heb je het probleem op een rustige manier kunnen oplossen.
Goed bezig, dus !!

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 12:02

Haha herkenbaar. De lusi die ik reed ging ook van alles aanbieden. Soms slingerde we echt de bak door omdat ze dan dacht 'wil je dit? Nee? Ok, dan misschien dit?' :')
Bij haar hielp het om vooral voorwaarts te blijven denken, gewoon recht blijven stellen, en dan maar even juist de focus leggen op recht blijven. Dan werd ze wel weer geduldig (al ging ze dan soms een verzamelde draf aanbieden, Nee dat was ook niet de bedoeling paard! :') )

Captain

Berichten: 21377
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-23 20:20

Ja ik kan er ook wel om lachen. Beter dit dan een paard wat niet vooruit te branden is. :')

Donderdag is de chiropractor geweest, best wat kleine knoopjes maar niks ernstigs en ze was helemaal onder de indruk hoe mooi hij was en hoe vrolijk hij was. En ze vond het heel grappig hoe hij aan mij geplakt was. :')

Over een jaar pas weer een check en we moesten lekker zo doorgaan. :D

Vrijdag was hij vrij.
Zaterdag heel licht onbelast los gelongeerd en zondag een stapritje van 3km gemaakt.
Gisteren was hij weer vrij (^%/<€ regen) en vandaag maar weer eens opgestapt.

Man, wat heb ik hemels gereden. _O_ Zo fijn en los in zijn lijf, hij loopt ook steeds makkelijker en langere stukken in een stabiele aanleuning en hele stukken inmiddels ook met zijn neus over de grond in draf. Ontzettend knap. Hij was zo lekker aan het briesen en uitsloven. <3 En afgezien van een super nette galop rechtsom die hij zelf initieerde, geen eigen initiatief getoond vandaag.
Met een grote glimlach gereden en afgestapt. Wat een paard!!!! <3 <3 <3

Captain

Berichten: 21377
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-23 17:06

Ik heb zo'n geweldige ochtend gehad.
<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Eerst heb ik Latino laten vrijspringen, en daarna heb ik een sjabrak gepakt en ben ik bij hem in de wei gaan zitten. Hij kwam direct naar me toe en heeft ongeveer een half uur bij me staan waken.

Afbeelding

Ik heb de GoPro er neer gezet (je weet maar nooit.. :))) en na ongeveer een half uurtje kwam hij naast me liggen. :oo

Afbeelding

Zelfs helemaal languit liggen slapen. <3 <3 <3
Afbeelding

Ik heb gelukkig alles op film, dus even wat in elkaar gezet. Wat prijs ik me gelukkig met zo'n fantastisch paard. :+:


Hij lag ook echt te dromen met geluidjes, ik zal nog even kijken of ik dat misschien in een reel op instagram krijg ofzo. Voor nu ben ik nog mega aan het nagenieten. <3

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 17:09

Och och <3

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 17:57

Ah dat is wel super lief <3

xRoossie95

Berichten: 1374
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 18:32

Ahh wat lief <3

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 18:36

Lief hoor <3