[VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikke

Berichten: 37653
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 21:12

Captain schreef:
Zonnebloem92 schreef:
Wat heerlijk zeg! Hoelang heb je hem nu onder het zadel?


Iets langer dan twee weken! Ben echt verbaasd hoe snel hij alles oppakt, alhoewel ik ook niet moet onderschatten hoeveel al het voorwerk in de afgelopen 10 maanden hierin betekent.

Dat voorwerk is juist cruciaal om daarna simpel op te stappen en weg te rijden.

Het helpt natuurlijk dat ie het principe, zij het niet altijd even positief, wel kende, maar jouw effort van de afgelopen tijd betaald zich nu uit.

Renee1991

Berichten: 5989
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 21:27

Wat moet dat een heerlijk gevoel zijn :):) Geniet er van!

jeetje77

Berichten: 3485
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 21:49

Oh wat heerlijk met je 2 kerels op pad zo. Genieten maar weer

pien_2010

Berichten: 43763
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 21:51

En wat ik ook zo leuk vind is dat je hem mee naar buiten neemt. Deden wij met de merens ook. Dat leert veel gemakkelijker voor de paarden en ze worden er sterker van. Ze slijten ook minder als in zo'n manegebak heb ik het idee.
Leuk zo met zijn tweetjes.

Liesje89

Berichten: 9939
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 22:22

Captain schreef:
We hebben vandaag een heerlijke rit gemaakt. Mijn vriend op de mountainbike en ik OP MIJN EIGEN HENGST! *\o/* Blijft zo bijzonder!

We hebben een heerlijk rondje gedaan, lekker gedraafd en een heel eind gegalopeerd. Echt genieten. <3

[ [url=m/jKa8Wi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hé, je rijdt daar bijna bij mijn zus haar paard! Leuk!

Captain

Berichten: 21418
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-22 15:58

pien_2010 schreef:
En wat ik ook zo leuk vind is dat je hem mee naar buiten neemt. Deden wij met de merens ook. Dat leert veel gemakkelijker voor de paarden en ze worden er sterker van. Ze slijten ook minder als in zo'n manegebak heb ik het idee.
Leuk zo met zijn tweetjes.


Ja, ik heb 15 jaar alleen maar in een wei mogen rijden met mijn verzorgpaard. IK WIL NAAR BUITEN! :+ En lekker rechtdoor is ook veel beter voor zijn balans en voor het ontwikkelen van kracht. Daarnaast is naar buiten natuurlijk ook gewoon veel interessanter dan die rondjes in de bak. :D


Liesje89 schreef:
Hé, je rijdt daar bijna bij mijn zus haar paard! Leuk!


Staat ze rechts met een KWPN en een hele harige shetlander? :D

Vandaag is de chiropractor geweest. Hij gaat snel op rust staan, eigenlijk zodra hij stil staat dus had het idee dat het weer tijd was. De vorige keer zat hij enorm vast in zijn schoft, SI-gewricht en heiligbeen. Zijn schoft was nu mooi los, rug ook, echter zat het SI-gewricht weer vast, gelukkig wel minder dan de vorige keer. Dus meneer heeft zijn behandeling weer gehad en mag nu weer lekker wat rust. :D

Ze vond dat hij een stuk sterker en gespierder was geworden. :)) Ik zie dat zelf wat minder goed omdat ik hem vrijwel elke dag zie, maar goed om te horen. :D

Ohja had trouwens ook nog een kort filmpje van onze eerste bosrit gemaakt.

Josien_

Berichten: 9042
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 16:16

Heerlijk zo naar buiten met een jong ding hoor!
Deed ik ook met de pony die ik aan het inrijden was destijds, eerst aan de longeerlijn naast de fiets mee en daarna gewoon los. Lekker rechtuit inderdaad, heerlijk toch :D !

Kan me voorstellen dat dit genieten is! <3

pien_2010

Berichten: 43763
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 16:27

Ziet er fantastisch relaxed uit!

Bowo
Berichten: 2840
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 16:28

Heerlijk dat je gelijk zo op pad kan!

Wat ik me alleen al een tijdje afvraag, vind je hem niet te onrustig met het bit? Een beetje spelen is natuurlijk prima, maar zoveel als hij nu doet, lijkt met me moeilijk voor hem om zijn kaak te kunnen ontspannen.

Captain

Berichten: 21418
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-22 16:31

Wisselt echt heel erg.. Hij kan zijn mond perfect stil houden met lange teugel, maar reageert inderdaad wel als er iets van druk op komt, alhoewel, ik zit even filmpjes terug te kijken dan doet hij het ook met een lange teugel. Ik heb geen idee tot hoe lang dat normaal is eigenlijk. Had hiervoor een dubbelgebroken trens maar daarbij was het nog veel erger want dat bewoog natuurlijk heel erg. Hij is hier wel rustiger mee, maar verwacht eigenlijk dat dit ook gewoon tijd nodig heeft?
Laatst bijgewerkt door Captain op 01-04-22 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Berichten: 43763
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 16:32

Bij mijn paard bleek er iets zeer kleins id mond dwars te zitten en na de tandarts was het over. Latino is natuurlijk ook heel sensibel, dus misschien zoiets.

Bowo
Berichten: 2840
Geregistreerd: 11-04-18

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 16:40

In mijn ervaring zijn ze in maximaal een paar weken wel gewend aan het bit. Kan natuurlijk zijn dat hij daar wat langer voor nodig heeft, maar volgens mij heb je ook al best een tijd het bit in?
Kan misschien de moeite waard zijn om nog eens een check te doen. Bit wat hoger of lager, ander hoofdstel misschien, ander bit, tandarts.
Maar het kan ook best zijn dat het een manier is om een spanning te uiten, maar daarin ken jij hem natuurlijk beter.

chanicha

Berichten: 12189
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 17:10

Mens waar maak je je druk om, dat doen we gewoon even :')
Of hij nooit anders heeft gedaan, heerlijk.
Inderdaad dat kauwen viel mij ook op.

Captain

Berichten: 21418
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-22 17:18

Kan de tandarts altijd weer even langs laten komen natuurlijk! Even checken kan geen kwaad! :)

ikke

Berichten: 37653
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 17:36

Captain schreef:
Kan de tandarts altijd weer even langs laten komen natuurlijk! Even checken kan geen kwaad! :)

Nu zie ik je laatste filmpje niet (iets met instellingen hier) maar op eerdere foto's had ik de indruk dat het bit best hoog hing. Wellicht vindt ie daar wat van?

Amable

Berichten: 9680
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 17:39

Het is ook wel pre eigen om heel druk met het bit te zijn.

Captain

Berichten: 21418
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-22 17:47

ikke schreef:
Captain schreef:
Kan de tandarts altijd weer even langs laten komen natuurlijk! Even checken kan geen kwaad! :)

Nu zie ik je laatste filmpje niet (iets met instellingen hier) maar op eerdere foto's had ik de indruk dat het bit best hoog hing. Wellicht vindt ie daar wat van?


Volgens mijn instructise hangt hij nu pas goed en had ik hem juist altijd te laag haha.

Cinnepin

Berichten: 8969
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 18:28

Mocht je met Menno niet naar buiten? Wel toch?

Ik heb even na de reacties gekeken op hoe het bit zit, ik denk ook dat ie te hoog zit, misschien dat het daarom niet lekker zit? Ik heb toen ik nog met bit reed, het bit nooit zo hoog in de mond gehad ;)

Verder ziet er heerlijk relaxed uit.

Alenthe05

Berichten: 1098
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 20:04

Ik heb het idee dat je bit ook te hoog zit en dat hij daardoor onrustig is. Zowiezo zijn PRE erg onrustig in de mond. Ik ben bij die van mij op een enkelgebroken D trens uitgekomen. Die ligt erg stil. Ik heb altijd geleerd dat je een vuist tussen het bakstuk en zijkant van zn hoofd moet kunnen doen en dat dat niet strak mag zitten om je hand.

Verder een heerlijk dier! volg jullie al vanaf het begin. En dat grondwerk!! Wauw! Die van mij snapt dat echt niet... hahah

ikke

Berichten: 37653
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 22:14

Alenthe05 schreef:
Ik heb het idee dat je bit ook te hoog zit en dat hij daardoor onrustig is. Zowiezo zijn PRE erg onrustig in de mond. Ik ben bij die van mij op een enkelgebroken D trens uitgekomen. Die ligt erg stil. Ik heb altijd geleerd dat je een vuist tussen het bakstuk en zijkant van zn hoofd moet kunnen doen en dat dat niet strak mag zitten om je hand.

Verder een heerlijk dier! volg jullie al vanaf het begin. En dat grondwerk!! Wauw! Die van mij snapt dat echt niet... hahah

Hhmm, die van jou vind dat waarschijnlijk stom.

Je mag Tante Taart wel eens komen longeren; succes.....
Ze weet heel goed wat de bedoeling is maar ze vindt er geen zak aan en laat dat ook merken.

Veel Iberiërs willen eigenlijk heel graag samen werken maar ze worden niet altijd goed begrepen door hun mens. Maar alle Iberiërs die ik ken in handen van mensen die ze snappen, laten soort van hetzelfde beeld zien van paarden die heel enthousiast mee werken.

Liesje89

Berichten: 9939
Geregistreerd: 01-12-03

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 21:11

Nee links, twee bejaarden, een vos en een donkerbruine, de donkere is mijn zus haar franse draver van 24 :)

Wat doet Latino het goed zeg! Lekker kilometers maken, heerlijk zo! Kauwen was mij ook opgevallen, kan zo veel zijn, maar dat ‘lek’ krijg je vanzelf boven water :)

hasufel

Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 12:33

Zo fijn om te zien, denk ook dat veel rechtuit de wijde wereld in het beste is.
Denk ook dat je de mensen die in het begin van het topic veel te zeuren hadden op de beste wijze de mond gesnoerd hebt :D gewoon door te laten zien dat jullie dit kunnen en hij als hengst met vriendjes buiten een blij paard kan zijn

pien_2010

Berichten: 43763
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 12:35

hasufel schreef:
Zo fijn om te zien, denk ook dat veel rechtuit de wijde wereld in het beste is.
Denk ook dat je de mensen die in het begin van het topic veel te zeuren hadden op de beste wijze de mond gesnoerd hebt :D gewoon door te laten zien dat jullie dit kunnen en hij als hengst met vriendjes buiten een blij paard kan zijn


Zelf vergeet ik iedere keer dat hij een hengst is. Ik vind hem vooral een leuk mannelijk paard. En als hij zo blijft dan zie ik geen enkele reden om tot castratie over te gaan.

hasufel

Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 12:38

De hals valt wel op vind ik :j

Verder zo’n lieve uitstraling

Syrianda
Berichten: 1835
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: een mooi stadje in het midden van het land

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 13:36

Super leuk om te zien!!

Ik nam mijn jonge merrie (3) mee als handpaard. Ik reed haar moeder en zij ging dan mee naar buiten.
Toen ze eenmaal zadelmak was konden we meteen naar buiten. Zo fijn voor de jonge paarden. Fijn rechtdoor en koppie leegmaken.