[VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chanicha

Berichten: 12167
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 08:56

Jeetje en moet je nu zien hoe ver je al gekomen bent met hem!
Kan je met recht trots op zijn hoor en nu hopen dat de jeuk snel over is en alles netjes geneest :j

pien_2010

Berichten: 43452
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 08:56

Proficiat met je 1 jarig jubileum. Jullie hebben echt veel bereikt samen in 1 jaar!

Captain

Berichten: 21399
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-22 09:00

Dank jullie wel! <3 Ik vind het zo leuk om alles bij te houden en met jullie te delen! :*

Inderdaad, van niet aan kunnen raken en geen koekjes willen aannemen naar dit... Zoveel fotoshoots gedaan, zoveel 'eerste keren' waarvan de eerste keer opstappen het meest memorabele! <3
Nog zoveel plannen ook voor de toekomst, maar rustig aan.. Hoop dat we nog heel veel mooie 'eerste keren' mee mogen maken! <3 <3

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 10:41

Bizar hoe snel de tijd gaat.. Een jaar geleden :oo Ik zie die klep van de vrachtwagen nog omlaag gaan op dat filmpje.
Je hebt echt al hele grote stappen met hem gemaakt <3

Josien_

Berichten: 9027
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 12:09

Het is ook super leuk om te volgen!
Hopelijk kan ik over een jaar ook op zo'n mooie tijd en successen terugkijken met mijn jonkie :D

Captain

Berichten: 21399
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-22 13:09

Vandaag kwam de dierenarts voor de tweede injectie dectomax. Ik heb vervolgens aangegeven of hij nog even kon wachten en eerst even kon kijken naar de wondjes.
Omdat de dierenarts de vorige keer aangaf dat er na de injectie verbetering te zien moest zijn, en zeker na het wassen met byemite.

Dit was overigens een andere dierenarts dus daar was ik wel blij mee, second opinion kan nooit kwaad.
Hij gaf aan dat zeker na het wassen met de byemite de jeuk weg moest zijn. Ik heb hem woensdag gewassen, maar zaterdag dus weer vreselijke jeuk.

Hij gaf aan toch te denken aan zomereczeem, en dat denk ik eigenlijk ook..
In lichte vorm (als dat kan?) omdat hij sinds zaterdag niet meer heeft geschuurd..

Gelukkig had ik dinsdag al een eczeemdeken gekocht, dus meneer staat er nu zo bij. :+
Afbeelding

Baasje, zo kan ik toch niet eten? :+
Afbeelding

Inmiddels de oren er overigens uitgehaald ivm druk op oren en hij daar sowieso een hekel aan heeft.

Hopelijk zijn we zo klaar. ^)

pien_2010

Berichten: 43452
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 13:12

Hij blijft een knappe Spaanse prins.

chanicha

Berichten: 12167
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 13:30

Ach arme Latino :(:)
Die oortjes doen het hem he, ik hoop dat het helpt :j

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 15:12

Ah jeetje wat balen.. Hopelijk gaat het zo beter!

linn1502

Berichten: 735
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: Veluwe

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 16:00

Ik ben al tijden stille meelezer.. enorm leuk om je zo te volgen.

Misschien heb je het al verteld maar wat voer je hem?

Wij hebben onze eczeemer op suikervrije muesli gezet.. en deden hem na zonsopgang naar buiten en voor zonsondergang naar binnen. Dit in combinatie met een deken hielp haar enorm.

Uit eindelijk hebben wij haar helemaal van t gras gehaald en het probleem is nu minimaal. Ze heeft zelfs weer manen ipv alles eraf en bloed plekken.

Misschien heb je er wat aan

Zertab

Berichten: 12264
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 21:57

Balen...

Jolien87

Berichten: 17473
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 22:16

Ah wat een domper zeg! Eczeem is echt zo lastig om mee om te gaan. :(:)

wendy1987

Berichten: 6935
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 07:55

Eczeem is ruk.. maar, net als met alles, met goed management kom je er wel weer.
Hier van buik en manen compleet open geschuurd naar een blij paard met manen tot op de knieƫn gegaan met aangepast management :)

Geniet van je prins!

Unicornetto
Berichten: 2387
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 09:09

Ah wat balen! Die van ons begon vorig jaar ook te schuren, met wat aanpassingen is er dit jaar nog niks aan de hand!
Het is vervelend, omdat je even moet uitvinden wat goed werkt bij je paard, maar als je dat weet is het goed te doen!

Hopelijk wordt het niet erger en kun je het zo goed onder controle houden! :)

Mer1980

Berichten: 18871
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 09:56

Ik heb het al eerder gezegd maar mijn PRE kreeg dit ook opeens met de wonden aan toe helemaal open, ik MOEST hem van het gras afhalen en suikervrij voeren, nooit meer geschuurd. Ik vrees dat het echt gene zomer eczeem is. Probeer het eens. Ik weet dat je hem graag op het gras wilt hebben maar voor sommige paarden kan dit gewoon niet....

Captain

Berichten: 21399
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-22 10:20

Hij kreeg deze plekken toen hij al 2 weken op de paddock stond zonder gras ivm groei van het gras en geen regen. :) daarna heeft hij daar nog 2 weken gestaan en bleef het jeuken. Dat is dus uitgesloten. :)

Captain

Berichten: 21399
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-22 10:39

Bedankt voor het meedenken allemaal!!
Eczeem is ook niet het einde vd wereld natuurlijk, maar toch jammer.. ach.. komt wel weer goed! :) En met zo'n deken blijft hij wel goed schoon! :))

Dais_

Berichten: 4037
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 11:10

Mijn merrie heeft ook jaren een deken gedragen, maar eenmaal aan huis en volledige controle over het voerbeleid is het over gegaan. In die 2 jaar heeft ze nooit meer een eczeemdeken opgehad.

Sowieso kuil/voordroog triggerde jeuk en al het voer met luzerne heb ik ook geschrapt. Ook weidegang is heel rustig opgebouwd, want vanaf dag 1 op het gras gingen allebei de dames hun staart schuren. Nu is het gras verder doorgeschoten en kunnen ze meer eten zonder jeuk. Soms schuren ze nog wel eens, maar dat mag geen naam hebben :-).

Ik hoop dat dit slechts een fase is en dat je nu met de deken de schade kunt beperken (het zijn fijne dekens, ze kunnen zich minder snel tot bloedens toe kapot schuren) en dat het kan gaan genezen.

jeetje77

Berichten: 3471
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 11:23

Ik moet ook ineens denken aan bokker Mando. Haar haflinger had vorig jaar, of het jaar daarvoor alweer, ook ineens ontzettend schuurplekken, tot bloedend aan toe. Mssn kan je haar eventueel ook nog vragen.

Alenthe05

Berichten: 1098
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 15:35

Lees al een tijdje mee maar wat voer je hem aan krachtvoer?

Mer1980

Berichten: 18871
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 16:51

Captain schreef:
Hij kreeg deze plekken toen hij al 2 weken op de paddock stond zonder gras ivm groei van het gras en geen regen. :) daarna heeft hij daar nog 2 weken gestaan en bleef het jeuken. Dat is dus uitgesloten. :)


Die van mij stond 3 jaar op het gras zonder problemen en van de een op andere dag eczeem..... Dus ik zou niet zo zeker zijn van deze conclusie, maar goed. Deken helpt tegen de buitenkant maar zal niet helpen tegen de jeuk van binnenuit.... Verder wilde ik alleen gewoon mijn ervaring delen en het is natuurlijk zelf wat je ermee wil doen of juist niet. Ik laat het er dan verder bij en ik duim gewoon dat je gelijk hebt...

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 17:13

Kan ook een nasleep van de tandarts zijn op 20 april. Reactie/na-reactie op de verdoving etc, net dat drupje dat een emmer doet overlopen kwa lever bijvoorbeeld. Of als reactie op mond open en hoofd in het hang-halster.

Neon

Berichten: 4934
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 07:24

Alenthe05 schreef:
Lees al een tijdje mee maar wat voer je hem aan krachtvoer?


Ik ben daar ook benieuwdnaar... en wat krijgt hij verder?
Ik ken een paard wat zich de pleuris begon te schuren van wortels... als die geen extra's kreeg ging het een stuk beter met haar...

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 11:51

tegen eczeem weet ik nog wel wat goede middeltjes

Captain

Berichten: 21399
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-22 17:34

Mer1980 schreef:
Die van mij stond 3 jaar op het gras zonder problemen en van de een op andere dag eczeem..... Dus ik zou niet zo zeker zijn van deze conclusie, maar goed. Deken helpt tegen de buitenkant maar zal niet helpen tegen de jeuk van binnenuit.... Verder wilde ik alleen gewoon mijn ervaring delen en het is natuurlijk zelf wat je ermee wil doen of juist niet. Ik laat het er dan verder bij en ik duim gewoon dat je gelijk hebt...


Ja, dus stond hij op het gras, die van mij niet. :+ Hij kan toch niks ontwikkelen als hij er niet op staat?
Anders was het zeker een optie hoor, maar is gewoon niet mogelijk. :)

Neon schreef:
Alenthe05 schreef:
Lees al een tijdje mee maar wat voer je hem aan krachtvoer?


Ik ben daar ook benieuwdnaar... en wat krijgt hij verder?
Ik ken een paard wat zich de pleuris begon te schuren van wortels... als die geen extra's kreeg ging het een stuk beter met haar...


Hij krijgt gewoon basis biks met wat gerst en 1x per dag slobber met magnesium en een balancer.
Hij heeft echt kilo wortels naar binnen gewerkt toen die grote zakken nog te koop waren maar dat is nu ook al weken niet meer het geval helaas..

Maar, de deken lijkt te werken! *\o/*
Sinds vorige week heeft hij niet meer geschuurd, en de plekken zien er zo rustig uit..

Links is ruim twee weken geleden, rechts vandaag
Afbeelding

Boven is een week geleden, echt vieze korsten met bloed en kloven.. :r Onder, vandaag! *\o/*
Afbeelding

Ik weet dat eczeem veroorzaakt en/of versterkt kan worden van binnenuit. Heb meerdere paarden verzorgd met eczeem, maar dit voerbeleid heeft hij al een jaar. Het is echt gekomen na die luzerne. Na 1 dag gelijk al jeuk. Het lijkt alsof het nu allemaal een beetje uit z'n systeem gaat ofzo..

Baal dat ik dat zo nodig moest voeren van mezelf, maar fingers crossed dat we nu in stijgende lijn omhoog gaan! +:)+