[VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 14:38

broodje frikandel heb ik wel zin in maar niet van hem, hij zal wel gedacht hebben, laatste keer mee beviel me niet zo heel goed. Komt vast wel goed want hij vind jou echt wel veel te interessant

pien_2010

Berichten: 43449
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 14:52

Nee, frikandel van hem hoeft nog niet. Komt echt wel goed. Je bent top bezig, en zelfs de volmaakte kinderen zijn af en toe draken.
Ik vind het wel verfrissend want ken dat gedrag ook af en toe _O-
Komt goed.

hagelslag
Berichten: 9061
Geregistreerd: 18-09-10

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 15:07

Of geef hem gewoon even een beetje tijd.
Zolang is hij nog niet in Nederland en je hebt al best veel met hem gedaan

DuoPenotti

Berichten: 29720
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 15:33

Ik heb als alternatief voor de frikadel nog wel een rolletje behang over om hem achter te plakken :D

Komt goed. Hij is jong en wil even grenzen ontdekken.
Hij staat nu 1-0 achter

Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 15:35

Ach dat komt vast wel weer goed! Hij zal gedacht hebben; nu is het een tand maar mijn vriendje heeft geen ballen meer _O-

DuoPenotti

Berichten: 29720
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 15:36

Gamova schreef:
Ach dat komt vast wel weer goed! Hij zal gedacht hebben; nu is het een tand maar mijn vriendje heeft geen ballen meer _O-

_O- :))

pien_2010

Berichten: 43449
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 15:37

Gamova schreef:
Ach dat komt vast wel weer goed! Hij zal gedacht hebben; nu is het een tand maar mijn vriendje heeft geen ballen meer _O-
_O- _O-

Als hij inderdaad de link legde naar de tanden, dan vind ik het wel een heel intelligent paard. En dan heeft hij ook karakter.

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 15:43

Succes ermee. Ik rijd een lusi die zich ook random ineens niet laat pakken. Dan gaat het 6 keer goed, en de 7e keer kun je er weer achteraan vangen. Compleet random bij allerlei verschillende mensen. Schijtirritant ook dus ik kan je niet helpen. :')

Sintara

Berichten: 7420
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 16:30

Inderdaad, aanleren dat als jij zegt dat het moet dat het ook echt gaat gebeuren. Dan leggen ze zich er steeds sneller bij neer..

Al krijg ik in zo'n geval nog steeds mare-stares waar je u tegen zegt en kijkt ze me het eerste kwartier niet meer aan.
(na kreupelheid onderzoek met praam keek ze me drie dagen niet meer aan :(:) )

pien_2010

Berichten: 43449
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 17:15

Sintara schreef:
(na kreupelheid onderzoek met praam keek ze me drie dagen niet meer aan :(:) )

Wouw. Dat heb ik nog nooit gehad.

Eventjes voor velen zweverig gedoe :o en iedereen mag daarvan vinden van wat je daar van vindt. Dus laat gerust naast je liggen.

Paarden begrijpen heel erg veel. Dus als ik iets naars moest (laten) doen. Dan werden ze daar altijd op voorbereid van te voren. Ik stuurde dan beelden als het ware naar ze toe, met wat er ging gebeuren, dat het niet leuk zou zijn, en dat het echt moest gebeuren. EN dat ik het ook heel erg rot vind. Mijn paarden hebben met het hoofd in mijn armen echt wel nare dingen ondergaan. Altijd vol vertrouwen. Een keer heeft Hercule de tandarts zijn apparatuur bijna voor rot gestamd en ik had toen om een verdoving gevraagd die hij niet kreeg want dat doen ze hier niet in Frankrijk (is verboden voor tandartsen). Ik vond het gewoon dierenmishandeling. Hercule was razend, en ik ook en ik had tranen in mijn ogen. De dag erna liet hij zich gewoon pakken hoor. Hij had heel erg goed begrepen dat die man een cong was en niet ik. :=
Of anders gezegd, probeer eens om met beelden om met je paarden te communiceren. MIjn dochter die toen 11 jaar oud was, die heeft het mij eerst verteld en toen ik het bizarre idee had laten bezinken (kinderen liegen nl niet) heeft ze me geholpen. Ze noemde het "filmpjes en foto's sturen". Het heeft mijn omgang met de paarden enorm verrijkt.

LiSy73

Berichten: 10
Geregistreerd: 26-08-18
Woonplaats: Chaam

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 18:03

Fricandel van hem maken zou zonde zijn, ik zou hem "dreigen" met 2 bitterballen

Nielojram

Berichten: 7807
Geregistreerd: 14-02-02

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 18:38

Het is wel een vrije-uitloop frikandel... Dat is sowieso altijd lekkerder..

Captain

Berichten: 21398
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-21 20:28

Jullie reacties vrolijken me wel weer een beetje op! :D Dank daarvoor!

ikke schreef:
Dat gaat je geen twee weken kosten.

Ik had er eentje die geleerd had: als ik volhou niet te komen, gaat ze weer weg.
Dat dacht ie bij mij dus ook alleen was het zaterdagochtend en had ik alle tijd. Heeft 2,5 uur gekost; daarna was het klaar. Hij heeft nog eens een halfslachtige poging ondernomen maar dat gaf ie na een kwartier al op.


Ik hoop het.. :') Ik vind het echt niet erg om ff geduld te hebben tot hij komt, maar 2,5u rond rennen daar heb ik niet zoveel zin in constant. Ofja, hij heeft gerend, ik stond vooral midden in het weiland. :')

trustHim schreef:
broodje frikandel heb ik wel zin in maar niet van hem, hij zal wel gedacht hebben, laatste keer mee beviel me niet zo heel goed. Komt vast wel goed want hij vind jou echt wel veel te interessant


Nouja, dat was woensdag. Ik ben woensdagavond nog geweest om alleen slobber te geven, donderdag net zo, toen kwam hij overigens wel gelijk naar me toe. :')


hagelslag schreef:
Of geef hem gewoon even een beetje tijd.
Zolang is hij nog niet in Nederland en je hebt al best veel met hem gedaan


Gewoon even een oprechte eerste ingeving.. dit is je eerste reactie in mijn topic, ik heb het al een paar keer gemerkt, op het moment dat dingen goed gaan hoor je deze mensen niet, en op dit soort momenten lijken ze even hun gal te willen spuwen. :+ Waarom zo'n (enigste) reactie? Echt niet gemeen bedoeld, maar valt me gewoon op. Begin van het topic zoveel mensen (niet jij) die even moesten ventileren hoe slecht het wel niet was dat ik hem hengst zou houden etc. En nu dat het goed gaat hoor je deze mensen niet meer. Wat is dat toch? Ik zou oprecht blij zijn voor zo'n persoon en denken 'ahh, dus het kan toch!'.

Anyways, zoals je hebt kunnen lezen was ik al van plan hem meer vrije tijd te geven. Hoewel ik misschien per keer maar 20 minuten wat met hem doe, afgezien van de wandelingen. :D Maar je hebt gelijk hoor, wat meer vrije tijd/dagen kan geen kwaad. Dat heeft hij deze week ook gehad. :D


DuoPenotti schreef:
Ik heb als alternatief voor de frikadel nog wel een rolletje behang over om hem achter te plakken :D

Komt goed. Hij is jong en wil even grenzen ontdekken.
Hij staat nu 1-0 achter


Haha, nou dan toch liever die frikandel. _O-

Gamova schreef:
Ach dat komt vast wel weer goed! Hij zal gedacht hebben; nu is het een tand maar mijn vriendje heeft geen ballen meer _O-


Hahahaha, zou het! :D

Earth schreef:
Succes ermee. Ik rijd een lusi die zich ook random ineens niet laat pakken. Dan gaat het 6 keer goed, en de 7e keer kun je er weer achteraan vangen. Compleet random bij allerlei verschillende mensen. Schijtirritant ook dus ik kan je niet helpen. :')


Nouja normaal eigenlijk geen probleem mee, het is echt het feit dat hij geen halster om heeft en dan denkt 'de groetennnn!' Tiet om te gaan oefenen dat het halster heeeeeeel leuk is. :))


Sintara schreef:
Inderdaad, aanleren dat als jij zegt dat het moet dat het ook echt gaat gebeuren. Dan leggen ze zich er steeds sneller bij neer..

Al krijg ik in zo'n geval nog steeds mare-stares waar je u tegen zegt en kijkt ze me het eerste kwartier niet meer aan.
(na kreupelheid onderzoek met praam keek ze me drie dagen niet meer aan :(:) )


Merries! ~~}>

@Pien: Dat vind ik te zweverig sorry.. Maar fijn dat het voor jou werkt! :D Denk dat het voor jezelf onbewust ook scheelt en dat je zelf dan ook minder spanning over brengt. :j

LiSy73 schreef:
Fricandel van hem maken zou zonde zijn, ik zou hem "dreigen" met 2 bitterballen


Mag kroket ook? :))

Nielojram schreef:
Het is wel een vrije-uitloop frikandel... Dat is sowieso altijd lekkerder..


Scharrel frikandel! _O-

pien_2010

Berichten: 43449
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 20:36

Captain geen sorry hoor, zoals ik al gelijk aangaf. Ik zal het er in jouw topic nooit meer over hebben. Pas soucis (geen probleem)
Morgen laat je ventje zich weer blij het halster door je om doen.

hagelslag
Berichten: 9061
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 20:38

Omdat ik niet echt een oeh ah zegger ben.

En mij opviel dat het misschien net een tikkeltje te veel zou kunnen zijn.het is van mijn kant geen galspuwen geweest.

Alleen een optie om in die richting ook te denken

ikke

Berichten: 37591
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 20:39

Captain schreef:
Jullie reacties vrolijken me wel weer een beetje op! :D Dank daarvoor!

ikke schreef:
Dat gaat je geen twee weken kosten.

Ik had er eentje die geleerd had: als ik volhou niet te komen, gaat ze weer weg.
Dat dacht ie bij mij dus ook alleen was het zaterdagochtend en had ik alle tijd. Heeft 2,5 uur gekost; daarna was het klaar. Hij heeft nog eens een halfslachtige poging ondernomen maar dat gaf ie na een kwartier al op.


Ik hoop het.. :') Ik vind het echt niet erg om ff geduld te hebben tot hij komt, maar 2,5u rond rennen daar heb ik niet zoveel zin in constant. Ofja, hij heeft gerend, ik stond vooral midden in het weiland. :')

Jawel, dat komt wel goed.

De enige fout die je niet moet maken, is hem z'n zin geven. Dan krijg je dus bovenbeschreven situatie. Dat wil je niet omdat het in een slecht geval natuurlijk ook z'n eigen belang kan zijn dat ie meteen komt.

Hij is jong, hengst en nog niet gesetteld. Allemaal redenen om uit te proberen of de baas het wel echt meent. Ja, jij meent het echt, altijd en vervolgens zorg je ervoor dat hij het leuk vindt om naar je toe te komen. Zorg dat je de moeite waard bent en vooral, blijft.

Ik denk ook wel dat je goed op weg bent, maar je bent nog niet klaar en dit is zo'n typisch gevalletje: een stapje terug. Dat hoort erbij om weer twee stappen voorwaarts te zetten.

Captain

Berichten: 21398
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-21 20:44

hagelslag schreef:
Omdat ik niet echt een oeh ah zegger ben.

En mij opviel dat het misschien net een tikkeltje te veel zou kunnen zijn.het is van mijn kant geen galspuwen geweest.

Alleen een optie om in die richting ook te denken


Ik heb zelf niet het idee dat het teveel is. Hij komt eigenlijk vrijwel altijd naar me toe, en zelfs na het [***] blijft hij vaak nog een beetje bij het hek staan zo van 'nou was dat het?' :')

Maar het kan zijn hoor! Las pas dat het 6 maanden duurt eer ze een beetje gesetteld zijn, daarom begin van deze week al besloten wat rustiger aan te doen.

Toen ik hem de eerste keer niet te pakken kreeg omdat hij aan het klootviolen was met z'n nieuwe vriendje reageerde de verkoopster in Spanje daar ook op. Ze zei dat deze paarden tot hun 3e in een kudde op een stuk land lopen en ze dan pas in handen komen. Ze leren snel, maar 'verwilderen' ook snel. Daarom is elke dag wat met hem 'doen' een must. En met 'doen' kan ik ook bedoelen even de vlechten eruit halen en opnieuw invlechten. Of zoals dinsdag, woensdagavond en gisteren alleen een bak slobber geven. :D

Captain

Berichten: 21398
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-21 20:46

ikke schreef:
Jawel, dat komt wel goed.

De enige fout die je niet moet maken, is hem z'n zin geven. Dan krijg je dus bovenbeschreven situatie. Dat wil je niet omdat het in een slecht geval natuurlijk ook z'n eigen belang kan zijn dat ie meteen komt.

Hij is jong, hengst en nog niet gesetteld. Allemaal redenen om uit te proberen of de baas het wel echt meent. Ja, jij meent het echt, altijd en vervolgens zorg je ervoor dat hij het leuk vindt om naar je toe te komen. Zorg dat je de moeite waard bent en vooral, blijft.

Ik denk ook wel dat je goed op weg bent, maar je bent nog niet klaar en dit is zo'n typisch gevalletje: een stapje terug. Dat hoort erbij om weer twee stappen voorwaarts te zetten.


Ja is ook zo, het voelt alleen zo stom dat een halster omdoen zo'n probleem is terwijl de rest allemaal zo vlekkeloos verloopt. :') Ik wilde in eerste instantie na een uur denken: oke joe!! Maar toen bedacht ik me inderdaad: nee want dan laat je hem winnen en gaat het de volgende keer weer net zo. :+

hagelslag
Berichten: 9061
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 20:52

Captain schreef:
hagelslag schreef:
Omdat ik niet echt een oeh ah zegger ben.

En mij opviel dat het misschien net een tikkeltje te veel zou kunnen zijn.het is van mijn kant geen galspuwen geweest.

Alleen een optie om in die richting ook te denken


Ik heb zelf niet het idee dat het teveel is. Hij komt eigenlijk vrijwel altijd naar me toe, en zelfs na het werk blijft hij vaak nog een beetje bij het hek staan zo van 'nou was dat het?' :')

Maar het kan zijn hoor! Las pas dat het 6 maanden duurt eer ze een beetje gesetteld zijn, daarom begin van deze week al besloten wat rustiger aan te doen.

Toen ik hem de eerste keer niet te pakken kreeg omdat hij aan het klootviolen was met z'n nieuwe vriendje reageerde de verkoopster in Spanje daar ook op. Ze zei dat deze paarden tot hun 3e in een kudde op een stuk land lopen en ze dan pas in handen komen. Ze leren snel, maar 'verwilderen' ook snel. Daarom is elke dag wat met hem 'doen' een must. En met 'doen' kan ik ook bedoelen even de vlechten eruit halen en opnieuw invlechten. Of zoals dinsdag, woensdagavond en gisteren alleen een bak slobber geven. :D



Mijn tinker die ik gekocht heb toen ze al ouder was, dus al 18.
Heeft ongeveer iets meer dan een jaar nodig geweest om echt zich thuis te voelen.
Ze komt wel altijd, kent ze niet anders. Halster kent ze natuurlijk ook.
Maar het echt thuis gevoel heeft geduurd.

Vandaar dus mijn opmerking.
Ik vind het mooi om te volgen.
Maar juist doordat hij dingen best snel oppakt kan het net iets te veel zijn.
Het iets doen zoals jij het noemt is eigenlijk de normale omgang met een paard voor mij.
Maar dan moet een paard het ook al langer kennen.
Nu is het ondanks een dagelijkse routine of gebeurtenis toch nog best "nieuw" en heeft hij wat te verwerken met zijn hoofd.

Tenminste dat is hoe ik het zie.
Uitaard mag je bepaald gedrag niet accepteren. Een halster erom ivm op stal gaan etc is ook een must
En dit mag zeker geoefend. Maar even een stapje terug is gewoon soms ook 5 stappen vooruit

Syrianda
Berichten: 1830
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: een mooi stadje in het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 22:42

Oh ik leef met je mee!
Ik heb een merrie gehad die dit ook 1 keer 2,5 uur volhield.
Daarna nog een korte poging van amper een kwartier. Maar daarna nooit meer.
Ik had toen ook frikandelachtige neigingen.....
Maar hij is te leuk voor een frikandel. Even tot tien tellen en weer door. :D

Ik reageer niet vaak maar vind je topic met je paard ontzettend leuk.
En de manier waarop ook. Je hebt altijd mensen met een andere invalshoek. En dat is prima als een ieder maar respect houd voor de ander.
Ik blijf fijn meelezen en soms reageren.

Captain

Berichten: 21398
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-21 13:36

Dank je wel Syrianda!! :D

Gisteren duurde het ongeveer een uur, maar ik heb de oplossing gevonden!

Ik maak eerst een bakje slobber, die krijgt hij in de paddock, dan doe ik de paddock dicht, en kan ik hem zo makkelijker pakken. Dit heb ik gisteren en vandaag zo gegaan en gaat een stuk beter. Dan maar weer even zo tot hij me weer vertrouwt dat ik niet weer iets doe wat hem pijn doet.

Vandaag zijn we voor het eerst het water i geweest! *\o/* Hij vond het wat spannend maar viel me 100% mee hoe snel hij er in ging!

Op video 1 bedacht hij zich, video 2 deed hij het toch maar.. op video 3 ging hij er al heel rap in want was de tweede keer volledig in het water en video 4 is uitslover. :D


Morgen weer een dag vrij, dinsdag denk ik even weer wat vlechten en de rest van de week weer vrij, alleen slobber brengen 's avonds! :)

pien_2010

Berichten: 43449
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 13:48

Doet hij goed. En hij is voorzichtig. Top.

xTammyy

Berichten: 4408
Geregistreerd: 20-09-10

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 13:52

Wat sta jij op een lekkere stal zeg, dit is de weide waar hij gewoon staat toch?

Marilu
Berichten: 1248
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in Belgiƫ

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 14:39

Mooie filmpjes :)
Geeft je weeral veel moed voor de volgende stappen, neem ik aan !

Captain

Berichten: 21398
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-21 20:31

xTammyy schreef:
Wat sta jij op een lekkere stal zeg, dit is de weide waar hij gewoon staat toch?


Ja klopt! Hij staat in de grote crossweide waar ze allemaam hindernissen hebben, ook een op en afsprong met dus water! Heel cool! :))

Hier staan we op de op en af sprong, hij vind dat echt geweldig, staat daar vaak te grazen. :')
Afbeelding