Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Een nieuw begin met Abel

 
Profiel   

Vorig jaar maart heb ik mijn PRE moeten laten inslapen na een lange periode van onnodige blessures. Mijn lieve wispelturige vriend is er niet meer
[ img ]


Die zomer ben ik gaan zoeken naar een nieuw maatje maar dat was zo makkelijk nog niet.
Ik zocht een nuchter paard ivm mijn slechte rug die na een aanrijding eigelijk helemaal afgeschreven is geraakt,maar ja.... eenmaal het paardenvirus, dat raak je niet meer kwijt.

Paarden bekeken die gezond zouden zijn, maar met eczeem stonden of andere zichtbare afwijkingen of waar ik toch net niet de "klik" mee had.
Wel uiteindelijk 2 leuke paarden gevonden maar beide bij de keuring een negatief aankoopadvies.
Ik was er klaar mee en heb de winter geen paarden bekeken, ik dacht laat maar...tot ik anderhalve maand geleden een advertentie op facebook voorbij zag komen.
Verkoopfoto:
[ img ]

Meteen gekeken naar de plaatsingdatum en tijd en tot mijn grote verbazing stond hij er net 10 minuten op. Meteen gebeld en een afspraak gemaakt voor de volgende dag. Om een lang verhaal kort te maken. Ik was/ben verliefd. De week erop heb ik hem laten keuren en nu staat hij alweer anderhalve maand bij mij op stal.
Wat is dit paardje een genot om mee te werken. Vriendelijk,leergierig, en super nuchter karakter.

Dus nu staat Alpinist van het Leestenschhof (omgedoopt tot Abel) bij mij op stal.
Hij is zadelmak en dat gaan we spelenderwijs een beetje verder oppakken. Daarnaast wandelen we heel veel en genieten we van de omgeving. Doel is buitenrijden met deze knapperd.


[ img ]
[ img ]
[ img ]
Wandelen door ons duingebied


[ img ]
[ img ]
Lekker wat vrij bewegen


[ img ]
[ img ]
[ img ]

En af en toe even een stukje erop. Hij doet het zo goed. 1x in de week 15 min doen we nu, en hij vindt het allemaal zo leuk.

Zo blij met mijn vriendje. Na zo'n korte tijd al een heel goede band. Het is echt een lot uit de loterij <3
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 19:43 



 
Profiel   

Zo dat is nog eens een leuke, prachtige manen en voorpluk ook! Wel benieuwd of dat ie geen staart exzeem heeft.

Welke stokmaat heeft ie?
Dit is wel echt een hele leuke!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 19:45 



 
Profiel   

Knert schreef
Zo dat is nog eens een leuke, prachtige manen en voorpluk ook! Wel benieuwd of dat ie geen staart exzeem heeft.

Welke stokmaat heeft ie?
Dit is wel echt een hele leuke!


Dank je wel.
Hij is rond de 1.53
We hebben hem nog niet betrapt op schuren oid, dus ga ervanuit dat dat in orde is. En mocht het met de zomer toch anders blijken handelen we daar weer naar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 19:50 



 
Profiel   

Wat een leuk dier ! <3

Alpinist vind ik wel echt een heel geschikte naam voor een haflinger :D

Veel plezier samen !

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 19:55 



 
Profiel   

Wat een knap paard! Heel veel plezier samen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 19:59 



 
Profiel   

Zo blij voor je dat je je nieuwe vriendje hebt gevonden. En niet zo maar 1, maar echt wat je zocht. Zo bijzonder! <3 nogmaals heel veel geluk en plezier met hem, maar dat komt helemaal goed *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 20:25 



 
Profiel   

Dank jullie wel!

Alpinist past inderdaad wel bij een haflinger maar roept zo lastig in het weiland haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 15:01 



 
Profiel   

Gaaf paard! Heel mooi type! Ik hou ervan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 15:05 



 
Profiel   

jaaaa Nevado's vriendje !
ik ben zo blij voor je Es! <3
het is je onwijs gegund en dat we maar snel samen bosritjes mogen maken met je veel te lieve Abeltje

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 15:18 



 
Profiel   

Esther_r20 schreef
Dank jullie wel!

Alpinist past inderdaad wel bij een haflinger maar roept zo lastig in het weiland haha


Alpiiiiiiiiiiiii :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 15:19 



 
Profiel   

Wat een knappe haf zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 15:21 



 
Profiel   

Ik snap dat je hier verliefd op geworden bent. Mooi dier en niet zo hyper moder gebouwd. mijn haf heeft overigens zoon zelfde staart met zoon knik en pluim. Die schuurt ze niet (wel der manen)[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 00:59 



 
Profiel   

Wauw, wat een gaaf dier ! Echt een hele chique! Ik wens je er veel plezier en geluk mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 04:15 



 
Profiel   

Aansprekend gaaf paard heb je, veel plezier ermee

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 05:33 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met je aankoop. Ik ken hem nog wel van zijn tijd bij het Leestensch Hof. Veel plezier met deze knappe man!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 06:18 



 
Profiel   

Welkom in de Haflingerwereld.

Veel plezier met Alpinist

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 06:44 



 
Profiel   

Wat een gave Haflinger! Ik heb nog bij jou op stal gestaan toen je je Spanjaard nog had, wat naar dat je afscheid van hem hebt moeten nemen. Maar je hebt nu wel een super leuk nieuw vriendje! Haflingers zijn zo leuk. Heel veel plezier samen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 08:44 



 
Profiel   

Vernadauwtje: ik ben inderdaad niet zo van de hele ranke type halfinger. Hoewel die van mij ook sport gefokt is, alleen ietwat zwaar uitgevallen. Ik ben er blij me, nu kon ik hem kopen ;-)

Rose94, leuk dat je hem kent. Hij heeft op het Leestenschhof echt zo'n fijne start gehad. Merk je echt aan alles

Sanie22, wat leuk! Ja eeuwig zonde van Bosco. Een heel verdrietig einde van zo'n geweldig paard.
Maar nu een nieuwe liefde waar ik intens gelukkig mee bezig ben

En alle andere, bedankt voor de leuke reacties. :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 08:58 



 
Profiel   

Wat een prachtig paard

Ik heb mijn haflinger een aantal jaren geleden moeten verkopen

Maar het kriebelt nog steeds...

Ik was ook zeker voor dit type paard gegaan

Superfijn dat je een nieuw maatje hebt gevonden *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 09:57 



 
Profiel   

Wat fijn dat je weer een maatje gevonden hebt. Leuk paard! Geniet ervan <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 10:27 



 
Profiel   

Van Harte gefeliciteerd met je aanwinst. Wat een mooie aanwinst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 17:47 



 
Profiel   

Wauw, prachtig paard! Nog vele mooie jaren toegewenst. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 20:09 



 
Profiel   

Prachtige haflinger! Veel geluk samen

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 23:02 



 
Profiel   

Wat een leukerd ! Misschien komen we je wel een keertje tegen in de duinen. Woon ook in Beverwijk en mijn pony in Heemskerk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 23:10 



 
Profiel   

De meeste hengsten die nu op de keuring komen zou ik gelijk afstrepen. Het zijn gewoon sport pony's en geen haflingers meer.
Dit is die van mij (23 jaar met mooie hangbuik van de winter stilstaan )

[ img ]


Blijf je updates van je nieuwe vriend posten ?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 14:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen