Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Eerste Open Dressuur Demo in Amerika!

 
Profiel   

Hoi Bokkers!

Het leek we wel eens leuk om te delen hoe ons leven hier is in Amerika op paardengebied <3 In november 2019 zijn mijn paard Action en ik naar North Carolina verhuisd. Mijn man is Amerikaans, en het was ivm werk makkelijk voor mij om te verhuizen dan voor hem.

In de afgelopen anderhalf jaar heb ik hard aan de weg getimmerd om mijn eigen dressuur training facility op te zetten. Ik durf het bijna niet hardop te zeggen, maar dat is al heel goed gelukt! Meestal rijd ik in de ochtenden mijn eigen paard en een aantal trainingspaarden, dan in de middag of avond geef ik les. Omdat ik al helemaal vol zit maar wel nog steeds aanvragen krijg van nieuwe les klanten ben ik gaan nadenken hoe ik misschien toch iets kan doen dat hen verder helpt.

Gister was het dan dus zo ver! Onze eerste Open Dressage Demo/Training.
Ik heb mijn headset met microfoon aangesloten op een speaker zodat ik kon rijden en praten tegelijk. Er was een groepje van 8 mensen gekomen, wat ook de limiet was want we hebben niet meer parkeergelegenheid op stal. Uiteindelijk bleek dat ook een mooi clubje te zijn want zo had iedereen na afloop ook de kans om vragen te stellen.

Ik heb Action opgezadeld en het onderwerp van de training was: hoe doe ik een goede warming up met mijn paard. We hebben kunnen laten zien waar ik me op focus in de warming up en welke hulpen ik daarvoor gebruik.

De feedback was super positief! Bezoekers die weer nieuwe motivatie hadden om te gaan trainen en ook bezoekers die ineens begrepen waarom ze vast liepen en nu een handvat hebben om daar misschien doorheen te kunnen komen! Mijn doel was dus zeker behaald!

Alle credits naar Action, hij heeft heel braaf alles laten zien :j

Het paarden leven is hier in een aantal opzichten echt wel anders dan in NL. Er is in het gebied waar wij wonen veel minder kennis van dressuur, de afstanden zijn groot dus het is niet makkelijk om een trainer te vinden (één van de redenen waarom ik zo snel vol zat). Qua omgeving is het prachtig, heel groen, veel ruimte en ik denk voor paarden echt een paradijsje om te leven. Er zijn nog veel meer voor- en nadelen van hier wonen ten opzichte van in NL wonen. Als jullie het leuk vinden kan ik hier zeker meer over delen en vaker een dagje uit ons leven laten zien! :)

Op instagram kan je ons ook volgen als je dat leuk lijkt! @_christinedv

Bedankt voor het lezen!


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 19:19 



 
Profiel   

Wat super dat het zo goed loopt! Ik wil meer foto’s *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 19:31 



 
Profiel   

Oh wow wat ontzettend tof! Dit is wel een beetje dé ultieme droom, verhuizen naar het buitenland en daar paarden trainen! <3 Super leuk dat het zo goed loopt. Zijn er veel dressuur ruiters daar? Misschien een beetje bevooroordeeld maar ik heb het idee dat ze in Amerika voornamelijk western rijden.
De omgeving ziet er inderdaad prachtig uit! Deel gerust meer foto's :D Ik ga zeker volgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 08:31 



 
Profiel   

Wauw wat gaaf zeg! Ik zou wel meer willen weten over je paardenleven daar!! IK ben je ook al gaan volgen op inst, ben heel benieuwd, ga zo door!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 09:34 



 
Profiel   

Wat enorm gaaf! Ik ben ook wel benieuwd naar meer foto's en een dagje uit jouw leven haha! ben je ook gaan volgen op Insta

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 12:22 



 
Profiel   

Wat leuk. Vind het altijd zo boeiend hoe mensen in het buitenland wonen. Ik volg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 13:21 



 
Profiel   

wat leuk zeg! ik ben ook benieuwd naar meer foto's *\%/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 13:43 



 
Profiel   

Gemma_99 schreef
Oh wow wat ontzettend tof! Dit is wel een beetje dé ultieme droom, verhuizen naar het buitenland en daar paarden trainen! <3 Super leuk dat het zo goed loopt. Zijn er veel dressuur ruiters daar? Misschien een beetje bevooroordeeld maar ik heb het idee dat ze in Amerika voornamelijk western rijden.
De omgeving ziet er inderdaad prachtig uit! Deel gerust meer foto's :D Ik ga zeker volgen!

Er zijn ook echt wel veel Engelse ruiters, maar volgens mij is het daar voornamelijk springen/eventing en hunter jumper.

Super mooie foto's en leuk dat het zo storm loopt! Mijn vriendin uit Wellington kan ook beamen dat zij als dressuurruiter moeite heeft met instructie vinden in de omgeving. En Wellington is dan echt nog een paardengebied. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 13:44 



 
Profiel   

Wat gaaf om te zien wat je hebt opgebouwd en tof dat het zo goed loopt! Ik ben ook wel heel benieuwd naar meer foto's en een dag uit je leven :j

Ik heb altijd het idee gehad dat ik met mijn paardendromen beter naar het buitenland kan verhuizen, helaas ben ik een beetje een huismus en is vriendlief nou ook niet echt te porren :') Daarom volg ik altijd graag mensen die de stap wel hebben durven zetten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 14:30 



 
Profiel   

Wat gaaf, en super dat het zo goed loopt! Ben heel benieuwd om meer te zien

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 16:38 



 
Profiel   

Wat een leuke reacties! Dankjewel daarvoor <3

Eigenlijk zijn alle takken van de paardensport hier vrij populair. Van western pleasure tot engels rijden (dressuur, eventing, hunter/jumper) maar ook voor bijvoorbeeld walking horses zijn er een heel aantal evenementen waar veel ruiters op af komen. Ik vind dat eigenlijk wel heel erg leuk! Je komt hier echt van alles tegen. De 'tegen' kant is dat het daardoor dus moeilijk is om binnen je eigen tak van sport een goede trainer en community te vinden. Op de meeste stallen bij ons in de buurt heb je een paar western ruiters, een paar eventing ruiters, een paar dressuur ruiters en dan een aantal walking horses. Je kunt hier geen echte dressuurstal vinden (tenzij je een uur of 3 land inwaarts gaat).

Op maandagochtend bijvoorbeeld begin ik mijn dag altijd op een stal waar een aantal walking horses staan. Deze ruiters gaan naar dressuur wedstrijden die speciaal voor dit type paard georganiseerd worden. Walking horses kunnen namelijk niet draven maar doen een soort van versnelde stap (galopperen kunnen ze wel). Omdat zij op reguliere dressuurwedstrijden hierop afgerekend zouden worden hebben ze hun eigen wedstrijden georganiseerd (is echt een groot ding hier, ik had hier helemaal geen weet van!).
Een aantal maanden geleden werd ik door een aantal ruiters van dit type paard benaderd of ik hen les zou willen geven. Zij hadden namelijk geen trainer (ze hielpen elkaar onderling) maar liepen vast op een bepaald niveau dat vergelijkbaar is met L1 dressuur.
Ik heb toen aangegeven dat ik daar zeker voor opensta maar dat ik nog nooit eerder gewerkt had met walking horses dus dat ik niet zeker wist of ik ze überhaupt kon helpen. Gelukkig kon ik dat wel en help ik ze nu met proefgericht rijden, meer balans en buiging in het rijden en het verbeteren van de galop.

Op diezelfde stal staat ook een dressuurruiter die ik aansluitend les geef. Het leukste vind ik dat ik hier te maken heb met allerlei soorten ruiters en paarden. De kunst is om uit iedere combinatie het beste te halen, en daar moet ik soms echt wel wat harder over nadenken dan wanneer je alleen met kwpn'ers en ruiters werkt die al jarenlang gewend zijn om 'te dressuren'. Dit zorgt wel voor heel veel afwisseling en uitdaging :j

Op de maandagochtend heb ik dan 4 combinaties lesgegeven op deze stal. Dan rijd ik langs huis en stop ik even om wat te eten en de honden uit te laten en ook eten te geven.

Door naar de stal waar mijn eigen paard staat. Gister (maandag) heb ik Action gereden (mijn eigen paard) en Miller. Miller is voornamelijk western pleasure en hunter/jumper gereden. Miller is een quarter horse, een fors paard, heel rustig en heel lief. In de trainingen focus ik me vooral op hem soepel maken, snel aan mijn been maken en het gewicht naar de achterhand plaatsen. Miller is 15 jaar oud en heeft nooit echt geleerd om in balans te lopen, inmiddels na een aantal maanden training begint hij zowaar op een dressuurpaard te lijken :D

Na deze 2 te hebben gereden ben ik weer doorgegaan naar een andere locatie, de 3e locatie van de dag. Hier geef ik les aan een eventing ruiter. Zij heeft momenteel 2 paarden waarmee ze eventing rijdt. In de lessen focussen we ons vooral op controle. Ritme houden, veel schakelen en sinds kort (nu de balans van haar paarden beter is) richten we ons ook meer op de zijgangen.

Daar sluit ik mijn dag af en ga ik weer richting huis. Gister ben ik dus om 7.45 u in de ochtend van huis gegaan en ben ik rond 20.00 u in de avond weer thuis. Niet alle dagen zijn zo lang, ik probeer de donderdag en vrijdag iets rustiger te houden (als in, ik probeer dan om 18.00 thuis te zijn). De weekenden probeer ik ook vrij te houden, dat is soms lastig.

Zoals je dus kunt zien werk ik op 1 dag met zoveel verschillende soorten paarden! Dat is echt wat ik het allerleukste vind. Elke ruiter en elk paard kan ' dressuur' leren of doen. Het is namelijk geen trucjes aanleren maar een manier om je paard in balans te krijgen (op een vriendelijke manier, absoluut geen trekken en schoppen - ik ben behoorlijk streng daarin :Y) )

Ik zal eens even een aantal foto's bij elkaar zoeken waarop je de verschillende paarden kan zien en ook hoe ze hier leven :)

Oh en ik zie in de openingspost dat ik een foutje heb gemaakt, mijn instagram account is @christindv_
Maar gelukkig hebben een heel aantal van jullie me al kunnen vinden <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 16:46 



 
Profiel   

Dit is Miller, het western pleasure en hunter/jumper paard die ik heb omgetoverd tot dressuurpaard <3
[ img ]

Dit is Stella, een jong paard die ik heb klaargemaakt om zadelmak gemaakt te worden en doorgereden te worden. Zij wordt western beleerd (waar ik echt niet genoeg verstand van heb), dus vandaar dat ik alleen het voorwerk heb gedaan (longeren etc.).
[ img ]

Dit is Winston, hij is altijd engels gereden (dressuur en hunter/jumper). Ik heb hem een tijdje zelf gereden om zijn balans te verbeteren. Inmiddels rijdt zijn eigenaresse hem zelf weer en heeft ze wekelijks les bij mij. Hier kreeg ik een fles wijn omdat ze er tijdens de les vanaf was gevallen (of meer vanaf gegleden terwijl ze opstapte :Y) ). De fles wijn is hier een gewoonte wanneer je er tijdens de les vanaf valt!
[ img ]

Dit is Daisy, een dressuurpaard (Oldenburg). Ik heb haar ruim een jaar lang gereden en ook gestart afgelopen zomer. Ze is afgelopen maand weer terug verhuisd naar California met haar eigenaresse.
[ img ]

1 van de eventing combinaties die ik lesgeef.
[ img ]


Ook doe ik bijna dagelijks 1 kinderles! Er was enorm veel aanvraag naar en bij mij op stal stond een hele brave kinderpony die zich verveelde. Super leuk om de kinderen van jongs af aan te leren hoe je met een paard hoort om te gaan!
[ img ]

[ img ]


Zoveel ruimte hier! <3
[ img ]


De paarden staan zoveel mogelijk buiten (op dit moment 24/7) - met een goede schuilplaats en 24/7 beschikking over hooi. Vanaf volgende maand wordt het voor Action te heet om overdag buiten te staan, hij is het niet gewend en had er vorig jaar behoorlijk moeite mee. Dan gaat hij dus overdag op stal met de fans aan.
[ img ]

[ img ]

[ img ]


Er valt echt nog zooooo veel meer te vertellen! Dus als je vragen hebt; schiet maar raak! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 16:58 



 
Profiel   

Wow, wat leuk om zoiets over de sport te lezen. Hebben jij en je man geen plannen om zelf een stal op te zetten? Scheelt veel tijd wanneer je lessen en paarden op eigen erf kunt geven of zijn zulke huizen met stallen en grond ook daar niet te betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 17:07 



 
Profiel   

@bigone: dat is inderdaad wel het plan! Dat is qua prijs ook zeker beter te doen dan in NL :j het ene gebied is hier natuurlijk ook wel duurder dan het andere maar over het algemeen is het zeker goedkoper. We willen alleen nog heel even van de vrijheid genieten, we reizen namelijk ook graag en dat wordt echt heel moeilijk als je je eigen stal hebt.
Ook heb ik enorme mazzel met de stal waar Action staat. Ik mag daar werkelijk alles!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 17:30 



 
Profiel   

Nu ben ik wel benieuwd. Zijn de pensionstallen daar heel anders dan in NL of zie je toch wel gelijkenissen?
Wel heel leuk om dat zo te lezen hoe het in Amerika is!

North-Carolina is bekend gebied ook. In 2012 op vakantie geweest in Chapel Hill (even zo uit mijn hoofd. Hoop dat ik de naam nog goed heb). Vrienden van de familie hebben daar gewoond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 18:17 



 
Profiel   

@Yaartje: pension stallen zijn hier inderdaad anders dan in NL! Omdat het hier zo 8 maanden van het jaar zomer temperaturen zijn is alles veel meer open. Ons stallen blok is een soort L-vorm en is aan 3 kanten open. Ook is er veel meer ruimte dus ook veel meer ruimte en tijd om de paarden veel buiten te hebben en lekker te laten grazen.
De stallen zijn hier over het algemeen een stuk minder luxe, eigenlijk is alles gebouwd van hout (uitzondering daar gelaten). Ook zijn er in een omtrek van 2 uur rijden geen binnenbanen te vinden.

Qua voer beleid loopt Amerika in mijn ogen voor op NL. Eigenlijk op alle stallen hebben paarden beschikken over 24/7 hooi. Ook wordt er nauwer gekeken naar wat er nu precies in brok/graan zit en hoe dit aansluit op het hooi dat gevoerd wordt. Er zijn hier 4 verschillende soorten hooi beschikbaar, allemaal afhankelijk van hoeveel jouw paard beweegt en of hij van nature makkelijk dik of dun wordt.
Misschien ben ik in NL niet op de juiste stallen geweest qua voer beleid maar dit viel me in ieder geval wel op hier :)
Een binnen baan mis ik overigens wel soms :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 21:23 



 
Profiel   

In de toekomst met jullie eigen plannen is een overdekte baan nog wel te realiseren, juist omdat je het zo open kunt laten en eventueel met windbreekgaas kunt werken zal het een stuk simpeler zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 21:40 



 
Profiel   

Dat klinkt wel echt heel tof! Helemaal wat betreft het voer beleid. Je zou er zo bijna voor naar Amerika verhuizen.
Is de stallingsprijs in verhouding dan ook duurder in NL of juist goedkoper omdat er gewoon veel meer ruimte is om de paarden meer bewegingsvrijheid te geven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 22:33 



 
Profiel   

@bigone: dat is inderdaad wel ons plan! Ik hoop dat dat over zo’n 5 jaar realiteit is :)

@yaartje: Stalling is hier tussen de $225 en $550 in onze omgeving. Het hangt af van de faciliteiten die de stal heeft en of je alleen een pasture boarding hebt (dus geen stal) of wel een stal inclusief. Als je naar Florida of California gaat betaal je gerust $800 - $1000 per maand.

Ik betaal voor Action $325 en dat is inclusief stal, weiland, 24/7 hooi, goede bodem buitenbaan, wasplaats koud water en er wordt voor mij gevoerd en binnen/buiten gezet wanneer ik wil. Het is exclusief brok, dat koop ik zelf (maar hoef ik dus niet zelf te geven). Als je bij ons ook de brok inclusief wil betaal je geloof ik $400. Als je geen stal wil betaal je zo rond de $250 (ligt eraan of je brok inclusief wil of zelf koopt).

Nu is de dollar minder waard dan de euro dus als je het omrekent betaal je hier minder. Maar omdat je salaris hier ook in dollars is (en de salarissen zijn vergelijkbaar met in NL voor de meeste sectoren) betaal je uiteindelijk in verhouding dus denk ik net zoveel als je in NL doet. Ik hoop dat ik dat logisch heb uitgelegd :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 00:40 



 
Profiel   

Wat is dit interessant zeg! :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-21 18:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen