Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

En dan heb je in eens dar besef

 
Profiel   

Bij mij valt het besef dat ik eigenlijk een ontzettende bofkont ik ben. Ik heb mijn eigen paard, die zowat in mijn voortuin staat en hij staat direct aan het bos van de Utrechtse Heuvelrug. Ik rijd bitloos door de bossen aan een lang teugeltje en mijn paard is ontzettend braaf. In het verkeer en het bos. We genieten altijd beiden van de ritten.
Ik kan rijden wanneer ik daar zin in heb, hebben we geen zin is het ook goed. Hij kan gaan en staan waar ie wil ( binnen of buiten ).
Ik besef dat veel mensen die gek op paarden zijn dit niet hebben/kunnen. Ik reed donderdag in het bos en toen besefte ik dat.
Vandaag zal ik het weer beseffen met een heerlijke rit.


[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 10:29 



 
Profiel   

Heerlijk. <3 Ik word echt blij van dit soort topics.
Meer mensen zouden moeten stilstaan bij hun rijkdom in plaats van alleen maar te mekkeren over wat ze niet hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 10:45 



 
Profiel   

Ja vind ik ook. Dat maakt je intens gelukkig, als je kan genieten van wat je wel hebt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 10:50 



 
Profiel   

Goed om daar regelmatig bij stil te staan ja, doet je nog meer genieten dan je al deed :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 10:50 



 
Profiel   

absoluut

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 10:51 



 
Profiel   

Heerlijk bewust genieten !

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 11:40 



 
Profiel   

<3

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 11:43 



 
Profiel   

Ach wat fijn om te lezen zeg. Geniet lekker, het is je gegund!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 18:56 



 
Profiel   

dankjullie

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 18:57 



 
Profiel   

Oh, jouw paard staat vlakbij mijn paard (O'berg)! Wat is het hier toch heerlijk genieten hè <3


Laatst bijgewerkt door VuurVleugels op 13-06-21 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 19:14 



 
Profiel   

Ja abosluut! Heerlijk zo die bossen

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 19:18 



 
Profiel   

marley93 schreef
Heerlijk. <3 Ik word echt blij van dit soort topics.
Meer mensen zouden moeten stilstaan bij hun rijkdom in plaats van alleen maar te mekkeren over wat ze niet hebben.


Ik ben er voorstander van het topic zo voort te zetten, mits jij het goed vindt ts, en mits het niet te oppervlakkig wordt.
Ik wil wel een vervolg aandragen:
Ik heb zelf regelmatig het besef dat ik sinds een aantal jaren de liefde van mijn leven heb gevonden. Wat een bofkont ben je dan *\o/* Zoveel mensen hebben moeizame relaties, of zijn op zoek naar de ware, en dit gold ook lang voor mij.
Hoe uniek en bijzonder is het dat het echt bestaat om je ware soulmate te treffen en met hem je leven te delen. Het plaatst alles in een totaal ander perspectief {:}

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 19:22 



 
Profiel   

Dat besef ik mij ook vaak, hoe enorm dankbaar ik mag zijn.
Fijn dat je net zo kunt genieten van deze heerlijke rijkdom. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 20:07 



 
Profiel   

Niets zo fijn als je paard(en) aan huis. Ik herken je geluksgevoel. Wij hebben nog maar 1 paard, die nu heel gelukkig in een kudde is gehuisvest. Ze doet het zooo vreselijk goed. Wij hebben na de dood van ons paard, het roer omgegooid en we leven buiten en zijn super gelukkig weer ook al missen we onze paarden aan huis. Een paard alleen aan huis is zielig en ze doet het nu super in de groep waar we haar naar verhuisd hebben en staat zelfs vrij hoog in de rangorde. Dat te zien elke week geeft weer een ander geluksgevoel. Een moeilijke keuze maken vanwege het geluk van een paardje......en ondanks dat het zeer moeilijk was, is haar weer te zien stralen ook heel mooi en geeft weer een ander soort geluksgevoel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 20:14 



 
Profiel   

Nikass, natuurlijk mag dat

Fijn dat meer mensen kunnen stilstaan bij hun geluk!
We leven soms in barre tijden en we kunnen niet alles hebben wat we willen, maar even stilstaan bij wat je WEL hebt en van kan genieten is zo heerlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 21:29 



 
Profiel   

Ja, goed idee, Nikass! :j

Vroeger stond ik er niet heel vaak bij stil hoe geluk in kleine dingetjes zit (en soms natuurlijk ook in grote dingen), maar sinds ik afgelopen jaar door het oog van de naald ben gekropen, sta ik er een stuk vaker bewust bij stil. De bloesem in het voorjaar, de bijtjes die vrolijk van bloem naar bloem vliegen in de zomer, de paarden die tevreden staan te grazen op het land... En sinds kort heb ik ook nog een appartement kunnen kopen met behulp van mijn moeder en opa. Ik heb leuke mensen om me heen, een fijne baan, een hartstikke lief paard... Ik weet echt niet wat ik me nog meer zou kunnen of willen wensen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 21:40 



 
Profiel   

Wat heerlijk dat je zo kan genieten! Daar doen we het uiteindelijk voor. :))

Na meer dan 10 jaar eigen paarden vergeet je soms hoe speciaal en niet vanzelfsprekend het eigenlijk is. Laatst stond ik op stal, zag onze 4(ja, uit de hand gelopen) paarden heerlijk in hun weiland tevreden in het volle gras lopen.. Wat een rijkdom dacht ik toen! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 22:16 



 
Profiel   

Heerlijk...

Hier ook het besef dat mijn paarden het echt goed hebben. Vrij op de weides, vrije keuze om stal in te gaan staan met 3 dus niet alleen.
Helaas geen ruiterroute of bos nabij. Altijd stukje weg te doen wat ik wel tricky vind soms.
Maar als ik dan in de "bossen" (kleine stukjes bos) rij geniet ik eens zoveel van wat ik heb. Ik kan mijn gedachten ook echt leegmaken als ik gewoon bij de paarden ben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 22:29 



 
Profiel   

Leuke foto ook :D

Ik heb al 40 jaar mijn paarden aan huis staan en besef elke dag wat een rijkdom dit is.
Oké, het is af en toe zwaar werk, je moet alles zelf regelen, het zit niet altijd mee en af en toe is het gewoon zeikweer en moet je er toch door :')
Maar hier gaat geen enkele het erf af, tenzij dood. Ik zou het niet over mijn hart kunnen krijgen om ze ergens anders neer te zetten. Ik heb altijd wedstrijden gereden en ze dan nu een heerlijk pensioen kunnen geven op hun vertrouwde plek, is gewoon super.

Ik laat er veel voor. En ik leef niet in luxe, maar mijn grote geluk loopt daar op 4 benen in mijn achtertuin ( en op 4 pootjes door mijn huis :D ) en dat is mij echt zoveel waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 08:27 



 
Profiel   

marley93 schreef
Ja, goed idee, Nikass! :j

Vroeger stond ik er niet heel vaak bij stil hoe geluk in kleine dingetjes zit (en soms natuurlijk ook in grote dingen), maar sinds ik afgelopen jaar door het oog van de naald ben gekropen, sta ik er een stuk vaker bewust bij stil. De bloesem in het voorjaar, de bijtjes die vrolijk van bloem naar bloem vliegen in de zomer, de paarden die tevreden staan te grazen op het land... En sinds kort heb ik ook nog een appartement kunnen kopen met behulp van mijn moeder en opa. Ik heb leuke mensen om me heen, een fijne baan, een hartstikke lief paard... Ik weet echt niet wat ik me nog meer zou kunnen of willen wensen.


Dat plaatst alles in een ander perspectief hè? Dat weet ik ook uit ervaring. Y;(

Ts, dank je wel! Ik vind het zo goed dat je dit topic bent gestart. Laten we dat gevoel koesteren, dat we blij en dankbaar zijn met wat we hebben.
Verdriet en balen mag natuurlijk ook, maar fijn als er ook ruimte is om je zegeningen te tellen. :)

Pandora, bij ons zijn de viervoeters ook het belangrijkste in ons leven. Als ik soms bedenk hoeveel tijd en geld we er in steken (we hadden al lang een wereldreis kunnen maken _O- ) maar dat is nou eenmaal ons leven. En daar hebben we nooit een seconde spijt van! *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 10:12 



 
Profiel   

Heerlijk ook, jullie verhalen

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 10:36 



 
Profiel   

Fijn he! Het leven lijkt soms zo vanzelfsprekend.. Maar dat zijn heel veel dingen niet.

Ik heb nu sinds kort een eigen paard, en wat een genot.
Alles op je eigen manier kunnen doen, geen frustratie omdat je dingen liever anders zou zien maar er niet naar geluisterd wordt.. Echt, een verademing! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 10:44 



 
Profiel   

Nikass schreef
Pandora, bij ons zijn de viervoeters ook het belangrijkste in ons leven. Als ik soms bedenk hoeveel tijd en geld we er in steken (we hadden al lang een wereldreis kunnen maken _O- ) maar dat is nou eenmaal ons leven. En daar hebben we nooit een seconde spijt van! *D


Hou op :')
Een wereldreis én lekker rentenieren ergens in het zuiden in een optrekje met personeel en zwembad {:}

Maar het zou mij niet gelukkig maken. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 12:10 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
Nikass schreef
Pandora, bij ons zijn de viervoeters ook het belangrijkste in ons leven. Als ik soms bedenk hoeveel tijd en geld we er in steken (we hadden al lang een wereldreis kunnen maken _O- ) maar dat is nou eenmaal ons leven. En daar hebben we nooit een seconde spijt van! *D


Hou op :')
Een wereldreis én lekker rentenieren ergens in het zuiden in een optrekje met personeel en zwembad {:}

Maar het zou mij niet gelukkig maken. :+


Precies! Hahaha :')
En soms denk ik toch "waar kunnen die mensen zo'n verre vakantie van doen?" om me vervolgens te realiseren "oh ja, die hebben natuurlijk geen paarden" :)*

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 12:34 



 
Profiel   

Oww heerlijk, je paardje zo dicht bij, dat zou ik ook wel willen, maar kon in de buurt niks passends vinden voor mijn Pown.
Ik moet nu een half uur fietsen of kwartier met de auto, maar ondanks dat prijs ik mezelf toch ook heel gelukkig. Paardje op een fijne locatie (hit-actief), mooi huis, auto en e-bike, wat wil je nog meer?
Ik geniet elke dag.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 12:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen