Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 12 van de 12 [ 284 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
Plaats een nieuw onderwerp

Van je mede ruiters moet je het maar hebben.....

 
Profiel   

Zou het er mee te maken kunnen hebben dat je pony helemaal ingepakt is in een zebra deken? Ik zag je foto in een ander topic en denk dat het jonge paard dat ik rijd best zou kunnen schrikken van een "lopende zebra tent". In dat geval zou ik ook vragen hoe het gaat en niet terug rijden naar het "gevaar".
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 13:16 



 
Profiel   

Poekkie schreef
Ik ben wel benieuwd wat er uiteindelijk over deze casus beslist wordt. Ook nuttig voor toekomstige gevallen van dit soort incidenten.
Hou je ons op de hoogte, TS? :)



jahoor ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 17:54 



 
Profiel   

onpaard schreef
Zou het er mee te maken kunnen hebben dat je pony helemaal ingepakt is in een zebra deken? Ik zag je foto in een ander topic en denk dat het jonge paard dat ik rijd best zou kunnen schrikken van een "lopende zebra tent". In dat geval zou ik ook vragen hoe het gaat en niet terug rijden naar het "gevaar".



Bij het ongeval was ie niet zover ingepakt ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 17:55 



 
Profiel   

Hij had toen de hals niet om, Maar dan zeggen ze toch niet dat ze passerende paarden niet leuk vinden? Dan weten ze dat van te voren, en lijkt het mij niet om mijn deken te doen, dan hebben ze ervaring ermee dat er wel eens iets *vreemds * gebeurt als er andere paarden voorbij komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 17:58 



 
Profiel   

Daar komt bij, als jouw paard uithaalt en je kennelijk weet dat ie dat doet moet je niet van de tegenliggers verwachten dat die zich in allerlei bochten moeten wringen, mijn paard passeert netjes, en dan moet ik allerlei rare dingen doen? Ik zie dat anders, zij weet dat het paard kan reageren, zij had ook kunnen afstappen tijdens het passeren en op zij te gaan..

Bij een ongeval waar iemand door rood rijdt en iemand aanrijdt die door groen rijdt ga je toch ook niet allerlei dingen erbij halen of bedenken waardoor de door groen rijder toch schuldig is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 18:09 



 
Profiel   

Zo lang je niks hoort zal t wel gissen blijven. Binnenkort wil ik ook weer het bos in daar. Vorig jaar ging goed maar toch vind ik het wel spannend met een jong paard. Toen ik jouw foto zag dacht ik gelijk hoe zou ze daar op reageren :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 18:12 



 
Profiel   

hahaha, je mag het uitproberen hoor :P

Ben vanmiddag nog geweest, heerlijk

Waar heb je je paard staan dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 18:14 



 
Profiel   

[***] schreef
Als een paard schrikt van een vrachtwagen dan is iedereen toch ook verontwaardigd als die niet stopt? Waarom mag dat dan niet als het om ruiters gaat?

Precies en dan ook nog een ruiter op het betreffende paard die van te voren weet te vertellen dat dat paard er niet van gediend is als die een tegenligger tegen komt... Dat is vragen om ellende met dit soort paarden die zo zijn. Niet echt materiaal voor een manege zou je zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 10:35 



 

meggiemeg schreef
[***] schreef
Als een paard schrikt van een vrachtwagen dan is iedereen toch ook verontwaardigd als die niet stopt? Waarom mag dat dan niet als het om ruiters gaat?

Precies en dan ook nog een ruiter op het betreffende paard die van te voren weet te vertellen dat dat paard er niet van gediend is als die een tegenligger tegen komt... Dat is vragen om ellende met dit soort paarden die zo zijn. Niet echt materiaal voor een manege zou je zeggen.


Dat niet per se, op mijn vorige manege was er ook een paard dat trapte als een ander paard te dichtbij kwam. Maar dan moet je daarop voorbereid zijn en roepen dat het niet kan en zelf het kunnen oplossen als ruiter op dat paard en als groep
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 10:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 12 van de 12 [ 284 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen