Ik moet even van me afschrijven.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Courses

Berichten: 9944
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 14:12

Ik heb zelf redelijk wat housesits gedaan en ik vind het altijd extreem belangrijk dat met goede zorg te doen, zeker wanneer er dieren bij betrokken zijn. Je bent te gast bij iemand thuis, dat gaat twee kanten op. Ik vind dit dan ook echt tenenkrommend om te horen, hoe mensen op deze manier ermee om gaan en het eigenlijk een slechte naam geven voor mensen die wél met de juiste bedoelingen dit soort dingen willen doen. Dat verantwoordelijkheidsgevoel is dus blijkbaar niet voor iedereen hetzelfde, jammer genoeg.

Ik kan mij goed voorstellen dat je niet met een goed gevoel weg bent gegaan, dit zou mij ook totaal niet lekker zitten. Ik ben niet actief op zoek in dat soort regio's maar ik hoop ten zeerste dat je dit soort ervaringen niet nogmaals zult meemaken, wat vervelend!

Lusitana

Berichten: 22431
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Ik moet even van me afschrijven.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-21 14:43

Ja mij verbaast het ook altijd weer, je gaat natuurlijk van jezelf uit, maar ik weet dat er mensen zijn die heel andere bedoelingen hebben en vreemde mentaliteit.
En soms is het gewoon ook gebrek aan levenservaring, andere opvoeding, andere cultuur. Daarom ben ik ook wel coulant er in.

Kookaburra

Berichten: 5382
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Ik moet even van me afschrijven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 14:57

Andere cultuur lijkt me met zo'n initiatief als workaway ook zeker spannend. Je ziet toch dat zowel omgang met andere mensen als omgang met dieren per cultuur wel verschilt. Maar afijn, als het vaak in overleg goed gaat. Is dat ook niet erg.

Lusitana

Berichten: 22431
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-21 19:15

Nee, precies en mensen die zich opgeven voor workaway zijn toch wel een apart soort: avonturiers, vaak toch meer openminded, dierenliefhebbers en wereldverbeteraars enzo.

Overigens heb ik 2 x een Amerikaanse gekozen (en dit jaar weer, maar covid zette daar een halt op) omdat ik een vreselijke haat heb naar Amerika, maar ik wil de mensen niet over 1 kam scheren. Het is een groot land en niet iedereen is de typsiche redneck met het verstand van een slak.
En dan krijg je een Trump voter. Dan heb je het gewoon heel oppervlakkig er even over en voor de rest zet je het apart. Was verder een prima meid.
De andere ben ik nog steeds dik bevriend mee (ze is ouder dan ik!), die woont nu ook in Portugal.

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Ik moet even van me afschrijven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 11:52

Ik zou volgend jaar gewoon een topic hier aanmaken dat je housesitters zoekt.

Little_Gift
Berichten: 1777
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Re: Ik moet even van me afschrijven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 13:37

Het gaat er bij mij dus echt niet in dat je zo'n slechte klik hebt met die 2 meiden, zo'n slechte duidelijke omgang en communicatie, je zo duidelijk merkt dat ze niet verantwoordelijk zijn en nog lang niet volwassen ingesteld zijn en je daar dan je weerloze dieren aan over laat... Het is nu "goed" gegaan maar voor hetzelfde geld stonden ze de hele week in hun stal zonder eten en drinken of buiten zonder eten en drinken of vergaten ze de wei dicht te doen en liepen ze ergens op straat...

Echt, ik ben sprakeloos...

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 14:03

Little_Gift schreef:
Het gaat er bij mij dus echt niet in dat je zo'n slechte klik hebt met die 2 meiden, zo'n slechte duidelijke omgang en communicatie, je zo duidelijk merkt dat ze niet verantwoordelijk zijn en nog lang niet volwassen ingesteld zijn en je daar dan je weerloze dieren aan over laat... Het is nu "goed" gegaan maar voor hetzelfde geld stonden ze de hele week in hun stal zonder eten en drinken of buiten zonder eten en drinken of vergaten ze de wei dicht te doen en liepen ze ergens op straat...

Echt, ik ben sprakeloos...


Ik vind dit eigenlijk ook. Ik vind dat je heel lief en meegaand bent geweest naar die meiden, maar als je gevoel zó slecht was, waarom dan toch je dieren en je huis hun verantwoordelijkheid maken? Toen de communicatie vooraf al zo slecht ging, had dat al een wake up call moeten zijn. Maar goed, da's weer een les voor de volgende keer. Hopelijk heb je volgende keer een fijne vakantie zonder stress met goede housesitters.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 14:03

Ik verbaas me er eerlijk gezegd over dat je het aandurft om twee volkomen onbekenden op je huis en je dieren te laten passen. Daarbij zijn meiden van die leeftijd vaak (uitzonderingen daargelaten) nog erg onvolwassen, kunnen ze dat soort verantwoordelijkheden niet goed overzien en schatten ze hun eigen kwaliteiten en ervaringen nogal makkelijk te hoog in. Dat was hier duidelijk ook het geval.

Neemt niet weg dat het voor jou een nare, behoorlijk ontluisterende en stressvolle ervaring was, en dat ze gewoonweg grof misbruik hebben gemaakt van jouw vertrouwen en goedheid.
Via Bokt vind je vast iemand (bijv. 1 van de mensen die hierboven reageert) met meer verantwoordelijkheidsgevoel en die niet enkel uit is op een goedkope vakantie! Zodat jij ook met een gerust hart zelf op vakantie kan.

Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Ik moet even van me afschrijven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 19:02

Wat ik uit het verhaal opmaak is dat TS ook echt een aantal keer heeft getwijfeld om te gaan. Ik snap ook het dilemma wel; eerst hadden ze geboekt en wist je niet of de communicatie in het echt beter was, toen waren ze er en dan zet je ze ook niet zomaar op straat, toen al later weg gegaan... en dan heb je nog een aantal boekingen staan zonder alternatief. Het is een reis in hetzelfde land geweest dus ik kan me voorstellen dat je dan toch weg gaat omdat het, puntje bij paaltje, ook niet hopeloos was.

Lusitana

Berichten: 22431
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-21 12:39

Little_Gift schreef:
Het gaat er bij mij dus echt niet in dat je zo'n slechte klik hebt met die 2 meiden, zo'n slechte duidelijke omgang en communicatie, je zo duidelijk merkt dat ze niet verantwoordelijk zijn en nog lang niet volwassen ingesteld zijn en je daar dan je weerloze dieren aan over laat... Het is nu "goed" gegaan maar voor hetzelfde geld stonden ze de hele week in hun stal zonder eten en drinken of buiten zonder eten en drinken of vergaten ze de wei dicht te doen en liepen ze ergens op straat...

Echt, ik ben sprakeloos...

Je haalt er dingen uit die net aan de hand waren. Het ware verder prima meiden, maar degene waar ik contact mee had omdat die het beste engels sprak, had een heleboel vragen omdat ze nu eenmaal alles precies wilde weten, en liet me een hoop opzoeken en regelen dat totaal los stond van hun werk, en dat irriteerde me mateloos, maar er was niets, en dan ook helemaal niets dat er op wees dat ze niet goed zouden zijn voor dieren. Ze was gewoon gewend dat anderen dingen voor haar regelden, dat was duidelijk, maar dat wil niet zeggen dat ze niet zelfstandig was. Aan henzelf overgelaten kon ze plots wel van alles regelen.
Het andere meisje sprak ik niet zoveel mee, maar deed ook alles netjes en kookte ook nog. Ze hielden de kamer en het huis schoon, en in die zin zag ik geen gebrek aan zelfstandigheid.
Ik weet ook niet waar je vandaan haalt dat ze geen verantwoordelijkheidsgevoel hadden?
De perfectionist deed alles dat je haar opdroeg tot in de puntjes, en uit haarzelf als ze maar wist wat ze moest doen. Waar het mis is gegaan is dat ik heb gezegd dat als ze meer bodembedekking nodig hadden, ze we nieuwe balen konden openen en opschudden. Dat heeft ze dan ook royaal gedaan.
Helaas, maar ze zouden nooit dieren te weinig eten geven of buiten laten. Ze deden gewoon wat ze was opgedragen. Als ik niet het idee had dat ze niet voor de dieren zouden zorgen, was ik niet weggegaan.
Dat ze geen halster om kunnen doen enzo is verder irrelevant. De paarden hoeven niet in handen te zijn.
Eruit laten en binnenlaten en uitmesten en voeren en water geven ook in de buitentrog, deden ze prima en zelfstandig, ook toen ik nog thuis was. De honden en katten werden gevoerd, de honden uitgelaten, ook zonder datik ze er op hoefden te wijzen. Ze waren super gedisciplineerd. Daar lag het totaal niet aan. Het was het continue lastig vallen waar ik me aan ergerde en het feit dat er niks in huis was toen ik thuiskwam, uit haar gierigheid. Daar ligt de frustratie.

En wat Gamova zegt, ik ben het land niet uit! Als ik het idee heb dat het niet goed gaat kan ik mijn buurman langssturen om polshoogte te nemen en ik kan gewoon naar huis komen.Maar ik had geen reden om te twijfelen dat het niet goed zou gaan.


@chevax (en de rest) mijn gevoel was niet slecht betreffende hoe ze met de dieren om zouden gaan! Ik had alleen mijn buik vol van het gevraag en geregel. Dingen die irrelevant waren voor dierenverzorging.

@Askja. ik gebruik workaway al jaren, met wisselend succes, maar de leeftijd is nooit DE factor geweest voor slechte ervaringen.

For the record:Ik begrijp zuke recaties verder best. Jullie moet uitgaan van wat ik schrijf en waren er niet bij. Wellicht had ik zelf ook sceptisch gereageerd op zoiets.

Lusitana

Berichten: 22431
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Ik moet even van me afschrijven.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-21 18:50

Ook niet vergeten dat ik frustratie van me afschreef, er was genoeg dat ze goed deden. Zo haalden ze de poep uit de hondenren en hielden ze de kattenbak schoon zonder dat ik daar om gevraagd had. Ik hoefde me ook geen zorgen te maken om water of eten voor de dieren.
Ik heb echt niks te klagen over het werk dat ze verzetten. Kan niet eens een slechte review bijelkaar schrijven voor workaway.