Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ravage

 
Profiel   

Dat je de was aan het ophangen bent en gestamp in de stal hoort terwijl de paarden buiten zouden moeten zijn...
Dus op onderzoek uit.
Stuit op het volgende scenario:

Pocotó stond voor de deur van het hok waar de kruiwagens enzo in staan en ook een ton en emmer met appels die ik van de buren heb gekregen.
De emmer (klaar gezet om ze vanavond te geven) was leeg de ton bijna en de appel zat nog net niet aan de muren, maar de hele vloer was een smeerboel (de helft van de appels waren overrijp dus zacht en bruin en stinken naar de alcohol).
Gandhi was duidelijk binnengeweest.
Ik hoorde hem in de gang naar het voerhok, maar zodra ik wat zei en hij me hoorde vluchtte hij (kwaad geweten :+ ) naar buiten, even als Chico en Olímpio die in hun eigen stallen aan hun hooi waren begonnen.
Vincent bleef gewoon in zijn stal hooi eten en keek me aan alsof er niks aan de hand was, het was ook tegen de tijd dat ze normaal naar stal gaan en hij had niet meegewerkt aan de ravage dus van geen kwaad bewust.
In de gang naar het voerhok een lege emmer.
In het voerhok, waar ik ook een tuig en Portugees zadel heb liggen, waren de deksels van de zemelen en de mix, er lag een flinke laag mix op de zemelen, hij had blijkbaar met een mond vol voer in de zemelen gehapt en de zemelen duidelijk met open mond gegeten terwijl hij rondkeek want zeker een kilo zemelen verspreid over het tuig, het zadel de enige dichte deksel (van een lege ton), emmers en de vloer.

Ik heb de rest van de appels maar aan Olímpio en Vincent gegeven die zeker niks van de appels gehad hebben omdat Gandhi hen verjaagd en de andere drie nog elk 2 appeltjes, want helemaal niks geven terwijl de anderen wel hebben vind ik dan ook weer sneu.
En daarna maar de zemelen van de deksel teruggegooid in de ton en de oppervlaktes schoongeveegd en de boel naar buiten geveegd. De kippen eten het wel op.

En toen de rest van de was opgehangen.

Nu moet ik wel straks extra hooi geven anders is het niet genoeg tot moorgenochtend.

Ik weet niet of ik het hek open heb gelaten nadat ik er geweest was om de eieren, of dat Pocotó het open heeft gemaakt, want dat kan ze wel. Ze maakt graag hekken en deuren open. Reden waarom ik een ketting om het hek heb dat naar destraat gaat.
Laatst stond ze bijna binnen omdat ze het hek van de hondenren voor het huis had open gemaakt.

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 19:15 



 
Profiel   

:D Gebeurt hier ook weleens dat er een ontsnapt, linea recta richting voertonnen trekt en daar een vreetfeestje gaat bouwen.
Geen koliek of dronken paarden vanwege de appels?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 14:15 



 
Profiel   

Dit vraagt wel een beetje om een foto van de ravage. Leuk hè paarden }:)
Hopelijk geen koliek of andere ellende

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 14:27 



 
Profiel   

Haha, ik moest hier hartelijk om lachen.

Toch maar een ketting op het hek en ff de boel goed in de gaten houden, dat je geen zieke paarden krijgt idd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 14:30 



 
Profiel   

De poep van de grootste snoeper was gelukkig normaal, je snapt dat ik wel bang was voor koliek gisteravond.

Ze (de drie ondeugden Pocotó, Gandhi en Chico) hebben het vandaag nog eens dunnetjes over gedaan (er waren geen appels meer). Al het hooi uit de stallen gegeten en weer een hap uit de mix en de zemelen en vandaag was ook het kippenvoer gesneuveld. Dat stond op een krukje en het krukje lag in de stalgang...
Toch was het minder opruimen.
Gandhi en Pocotó stoven meteen weg, Chico eerst ook, maar die kwam toch even kijken of alles wel goed was met me, want ik maakte zulke rare geluiden (ze horen me nooit mopperen).

Nu weet ik zéker dat Pocotó het hek heeft overgemaakt, want ik er extra op gelet om het goed dicht te doen vanmorgen.
Er kan helaas geen ketting om, omdat het aan een dikke stenen pilaar zit die aan een muur zit, maar ik heb een extra hek tussen de poetsplaats (de ingang) en de rest van de stal, dus dat ook maar dichtgedaan én het touw voor het gangetje naar het poetshok.
Hier houdt mijn creativiteit even op, dus ik hoop dat het genoeg is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 16:56 



 
Profiel   

Wat een boeven, ik moest hieraan denken:


:D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 17:12 



 
Profiel   

Hij heeft nog meer van die leuke filmpjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 18:01 



 
Profiel   

Haha ja die Julian heeft meerdere filmpjes. En Steve is onschuldig!

Handig hoor TS, zo'n beest die hekken open maakt.
Hadden wij er ook 1 van, maar dan met staldeuren, die was ook zo aardig om naast zichzelf, ook de rest te bevrijden :roll: , liep alles in de nachten los in de stalgangen, gelukkig konden ze er niet uit.

Stroomdraadje is zeker geen optie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 08:02 



 
Profiel   

Ja ze maakte dus ook haar staldeur open, maar ik heb haar nu in een andere stal en de deur sluit met een ketting met een musketon en dat krijgt ze niet open.
Ik heb er vroeger ook een gehad die de anderen bevrijdde en dan braaf in zijn eigen stal ging staan zo van "it wasn´t me".Bij die staldeuren heb ik gewoon extra schuiven onderaan de deur gemaakt. In engeland hebben ze "kick over bolts" daarvoor.

Het extra hek heeft zijn werk gedaan. Gandhi heeft een hele tijd staan kijken (hij is wat langzaam met denken), Pocotó een paar seconden en toen was besloten dat het niet de moeite waard was om wat te proberen, blijkbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 09:58 



 
Profiel   

Nee, die is ergens anders nu een oplossing aan het bedenken en komt straks terug voor ronde 2 :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 10:01 



 
Profiel   

:D :+ We zullen het zien.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 10:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen