Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Een Tinkerse buitenrit!

 
Profiel   

Toch maar even een aparte VVDD maken, hoor!

Nou, jullie hebben het misschien al wel begrepen, mijn eerste echte tinkerrit is net achter de rug! En het was een hele gezellige. Met de eigenaresse van de paaaaaaardjes hebben we er 2 uit het land gehaald, Soof en Roos. Ik zou eigenlijk op ROOS rijden maar het werd SOOF (groter haha!). Na heel wat gelok met stokbrood en brokjes (yum! Lekker!) kwamen ze dan toch, moesten eerst worden 'losgeweekt' uit de kudde want de rest stond ook heerlijk te grazen op het weiland en je weet hoe lekker GRAS kan zijn boven al dat brood en brokkies... :') Uiteindelijk hebben we dan toch gevangen en uit het land gehaald met de leidtouwen, alleen Soof vond het zo nodig om bij elke 2 meter stil te staan en te staan grazen. Ik maar zeggen 'kom op nou, weet dat je het lekker vind' en zo... Uiteindelijk toch zover gekregen dat ze me volgde. Daarna even wat schoongemaakt en voor zadels en dekjes gezorgd. Je weet wel, het schoonmaak gedeelte. Iedereen op Bokt weet vast wel hoe dat gaat.

Uiteindelijk was Soof de EERSTE die al helemaal up to date was, met haar stoere westernzadel op en mocht ik al (via de campingtafel!) al in het zadel zitten. Maar oepsiepoepsie, dat was toch wel een beetje hoger dan verwacht. Alle moed bij elkaar geraapt(!!) en mezelf in het zadel gehesen, heerlijk zittende op het schapevachtbontje. Heerlijk warm aan je billekes! :') :j Dan was Roosje aan de beurt die nog helemaal zadelloos was. Ojee. Dus dan maar even wat rondgestapt heen en weer over het gras heen. Je kan nog de hoefafdrukken zien haha! Heerlijk dat grasperkje een patroontje gegeven :')

Na ruim 5 minuten was ook Roos helemaal rijklaar en konden we weg... maar ojeee! Daar breekt ineens de musketon van het haar hoofdstel! Helemaal kapoetos! -O- Dan maar even een andere oplossing bedacht, twee touwen. Kan ook. :) Na deze handige ingreep konden we toch eindelijk gaan stappen, eerst maar eens van het terrein af, heuveltje op richting de poort. Maar jee, Soof wilde naar LINKS (landje!) en wij wilde naar RECHTS (route!). Dus na wat lief ompraten en handig stuurwerk van mij kreeg ik toch Soof de goede richting op. Daarna over de weg (zonder auto's gelukkig!) naar het ruiterpad en de natuur gegaan, ook kwamen we de buurvrouw tegen van de eigenaresse die wel heel verbaasd stond te kijken! Hee maar jij zat toch normaal op de fiets, zei ze tegen me. Ja, maar nu zit ik op een ander soort zadel en wel wat hoger haha! Na wat gepraat (minuutje) gingen we dan toch verder richting het natuurgebied.

Na een tijdje kwamen we bij een recht gebied en wilde Soof iets wat ik niet wilde: galopperen! Ze zette zich al in, maarrrrr....... we hadden elkaar afgesproken dat we alleen maar gingen STAPPEN! Dus na wat flink wat HOOOO!!!'s luisterde Soof dan toch en werd ze toch maar met een leidtouw vastgeklikt en meegenomen met Roos en eigenaresse. Sja, dan maar luisteren. Ze wilde eerst helemaal niet vastgeklikt worden, heel stug deed ze maarja, had ze maar niet eigenwijs moeten doen. Beetje een straf voor haar. Maar op deze manier rijden ging ook wel goed, hopelijk luistert ze wel de volgende keer. Het was wel een lang touw, dat wel en ze had ook wel alle vrijheid achteraf. (ruim 2 meter?) Na niet veel meer bijzonderheden (ja, de eigenaresse wilde ook door de speciale paardensloot met me, maar had maar nee gezegd!) kwam uiteindelijk het eindpunt weer in zicht, na ruim 2 uur rijden. (of 1,5 uur? Weet het effe niet meer)

Was wel een heerlijk tochtje! :D (en er werd regen voorspeld, geen spat gevoeld!)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 07:46 



 
Profiel   

Oja als aanvulling : ik ging weer terug met de fiets op een LAAG zadel terwijl ik eerst op een HOOG zadel had gezeten de hele tijd. Maf gevoel op de fiets hahaha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 11:15 



 
Profiel   

Fijn dat je zo lekker hebt gereden! Zijn dit ook de paarden waar je eerst alleen ging aaien bij het hek?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 11:55 



 
Profiel   

Ryder schreef
Fijn dat je zo lekker hebt gereden! Zijn dit ook de paarden waar je eerst alleen ging aaien bij het hek?
Ja dat zijn ze zeker! Zo zie je maar, van het een komt het ander...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 12:38 



 
Profiel   

Uhmmm tja, was de route nog te voet aan het nalopen van zaterdag... en wat lag daar nog steeds..? De drukkies![ img ]
[ img ]

Nu ik weet waar het ligt ga ik het zsm opruimen :) (Wat erin gaat.......)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 18:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen