Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 37 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Paard gekocht en door moeten verkopen

 
Profiel   

Mandyvdlee schreef
Maar toen werd nicky hengstig. En kregen mijn ruinen gezeur. Er werd getrapt zo erg dat zelf de planken kapot gingen. Gelukkig de planken en niet Nicky. Aangezien ik een Duitse koudbloed heb.

Der laten steriliseren kosten 2000,- omdat het op tafel moet. Dat vond ik even te ver gaan. Paarden pil ben ik zelf geen voorstander van.

Ik snap niet dat je zo snel gekozen hebt voor verkoop in plaats van de paardenpil of iets anders dat de hengstigheid onderdrukt. Dat weet je toch als je een merrie koopt?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-21 14:46 



 
Profiel   

anjali schreef
Danique_G schreef
Een wijze les voor volgende keer: een goed (ver)koopcontract opstellen. Succes met de vorige eigenaren. Niet bepaald netjes van ze ..

Als verkopers allerlei eisen in een contract gaan laten vastleggen kun je daar juist weer problemen mee krijgen.Soms kun je door de emotie van het moment van het kopen van een paard eventuele consequenties van contracten niet overzien.Echter,verkocht=verkocht maar gestalk van ex-eigenaren komt nogal eens voor.


Maar daar ben je zelf bij natuurlijk. Je kunt het altijd laten nalezen door een derde. Dan wel formeel als informeel

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-21 15:18 



 
Profiel   

Lieser schreef
Mandyvdlee schreef
Maar toen werd nicky hengstig. En kregen mijn ruinen gezeur. Er werd getrapt zo erg dat zelf de planken kapot gingen. Gelukkig de planken en niet Nicky. Aangezien ik een Duitse koudbloed heb.

Der laten steriliseren kosten 2000,- omdat het op tafel moet. Dat vond ik even te ver gaan. Paarden pil ben ik zelf geen voorstander van.

Ik snap niet dat je zo snel gekozen hebt voor verkoop in plaats van de paardenpil of iets anders dat de hengstigheid onderdrukt. Dat weet je toch als je een merrie koopt?

het is volkomen normaal en een teken van gezondheid dat een merrie hengstig wordt. Ts had verder alleen ruinen dus een ongewenste dracht kon niet ontstaan.Het probleem was niet de merrie maar de jaloerse ruinen. Houd ze dan tijdelijk uit elkaar.Maar dit is niet meer aan de orde want de merrie is al verkocht.Het probleem is\was nu de stalkende ex-eigenaar.Die er niets meer mee te maken heeft want verkocht=verkocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-21 15:22 



 
Profiel   

De mondelinge afspraak was, zoals ik het lees, dat de merrie bij haar bleef zolang dit oké ging.
Dat ging overduidelijk niet oké want de ruinen werden gek van haar hengstigheid. De oplossing hiervoor is geen must en ook niet per sé iets normaals (hengstigheid onderdrukken of sterilisatie).
En ik ben het er mee eens dat je een jaarling niet apart kan zetten (liever in opfok natuurlijk…?). Geen enkel paard overigens.

Is dan toch logisch en ook zoals afspraak luidt om merrie te verkopen? Ook mondeling heeft TS dit besprokene. Verkopers hebben dus kant noch wal geraakt en je kan natuurlijk altijd de politie bellen als je wordt lastig gevallen (of ze ook echt kunnen helpen is ene tweede…).

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-21 15:52 



 
Profiel   

AlwaysH schreef
De mondelinge afspraak was, zoals ik het lees, dat de merrie bij haar bleef zolang dit oké ging.
Dat ging overduidelijk niet oké want de ruinen werden gek van haar hengstigheid. De oplossing hiervoor is geen must en ook niet per sé iets normaals (hengstigheid onderdrukken of sterilisatie).
En ik ben het er mee eens dat je een jaarling niet apart kan zetten (liever in opfok natuurlijk…?). Geen enkel paard overigens.

Is dan toch logisch en ook zoals afspraak luidt om merrie te verkopen? Ook mondeling heeft TS dit besprokene. Verkopers hebben dus kant noch wal geraakt en je kan natuurlijk altijd de politie bellen als je wordt lastig gevallen (of ze ook echt kunnen helpen is ene tweede…).



Ja politie is ook op de hoogte. Maar doen nu nog niks. Vind het jammer dat er dan mensen bestaan die het voor de ander zo lastig maken. En dan met namen ook de nieuwe koper. Die wil gewoon genieten van der nieuwe dier.
Gelukkig staat het dier nu wel goed. En dat is het belangrijkste. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-21 16:04 



 
Profiel   

Ben ik nu de enige, die er een raar - bekend - gevoel bij krijgt ?
Is de jaarling "Nicky" toevallig bont ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-21 16:50 



 
Profiel   

sasja0705 schreef
Ben ik nu de enige, die er een raar - bekend - gevoel bij krijgt ?
Is de jaarling "Nicky" toevallig bont ?

Dat is hierboven al bevestigd

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-21 16:58 



 
Profiel   

Avelienvd schreef
sasja0705 schreef
Ben ik nu de enige, die er een raar - bekend - gevoel bij krijgt ?
Is de jaarling "Nicky" toevallig bont ?

Dat is hierboven al bevestigd


Oeps, had ik kennelijk overheen gelezen...maar dus worden er 2 personen inmiddels gestalkt... 1 x TS en de nieuwe eigenaar.

Ben je mooi klaar mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-21 17:20 



 
Profiel   

Ik snap dat halsoverkop een paard kopen 'omdat die anders naar de handelaar gaat' eigenlijk ook niet zo goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-21 17:31 



 
Profiel   

Verschrikkelijk hoe mensen tegenwoordig kunnen reageren! Als er weer mensen aan de deur komen, dan zou ik persoonlijk gelijk de politie bellen. Probeer het voor de rest los te laten. Je kan toch niet tegenhouden wat andere mensen over je zeggen. Jij weet dat je eerlijk bent geweest en in het belang van het paard hebt gehandeld. De vorige eigenaresse zou blij moeten zijn dat haar paard nu een goede plek heeft. Ik had hun reactie een beetje kunnen begrijpen, als ze had gezien dat haar paard het nu slecht heeft. Maar dat is niet aan de orde. Of zit de frustratie ergens anders? En heeft ze gehoord dat jij op het paard hebt verdiend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-21 17:41 



 
Profiel   

Cranio_APS schreef
Verschrikkelijk hoe mensen tegenwoordig kunnen reageren! Als er weer mensen aan de deur komen, dan zou ik persoonlijk gelijk de politie bellen. Probeer het voor de rest los te laten. Je kan toch niet tegenhouden wat andere mensen over je zeggen. Jij weet dat je eerlijk bent geweest en in het belang van het paard hebt gehandeld. De vorige eigenaresse zou blij moeten zijn dat haar paard nu een goede plek heeft. Ik had hun reactie een beetje kunnen begrijpen, als ze had gezien dat haar paard het nu slecht heeft. Maar dat is niet aan de orde. Of zit de frustratie ergens anders? En heeft ze gehoord dat jij op het paard hebt verdiend.

Zelfs al zou ts erop verdiend hebben.De ex-eigenaresse heeft het dier verkocht aan ts.Verkocht=verkocht en de ex heeft geen enkel recht meer.Als ze het paard aan een handelaar verkocht zou hebben was hij nu toch ook doorverkocht,had ze daar ook willen gaan stalken? Handelaren geven meestal geen namen van kopers door en dat is om dergelijke situaties te voorkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-21 17:51 



 
Profiel   

Moderatoropmerking:
Aangezien alle partijen hier nu hun zegje hebben kunnen doen hebben we na overleg besloten om dit topic te sluiten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 00:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 37 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen