[VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-23 10:44

Ja het is echt heerlijk! Zijn maandag weer aan de slag gegaan. Dit keer net even anders dan anders, dat wil zeggen: ik ben samen met haar weg gestapt toen ze eenmaal ingespannen was. Ze deed het ditmaal zonder enige hapering. Echt zo goed! Daarna weer stil gezet en toen op de bok gaan zitten, topbraaf! En ze stapte opnieuw zonder enige twijfel weg.

Jody is zo vlot dat we binnen mum van tijd in het dorp waren. Daar even een rondje door onze straat gedaan. Ging super! En toen weer terug. Jody is zo los in haar lijf dat ze wel 3 tot 4 voeten over stapt in stap.

Gisteren heeft ze aan de longe gelopen en dat deed ze ook weer super. Die merrie is echt zo slim en fijn om mee samen te werken. Op de voorpagina van Bokt zag ik een artikel staan over hete paarden en hoe je die het beste kan trainen. Ik lees vooral veel dingen die ik ook toe pas en herken. Bijvoorbeeld dat het vooral om het mentale stuk gaat, niet om het fysieke. Jody kan het fysiek echt met gemak aan allemaal, de moeilijkheid zit em tussen de oortjes. Dit artikel bedoel ik [VN] Hoe train je een ‘heet’ paard? Eventer Hollie Swain geeft advies Misschien leuk om te lezen als je het interessant vindt :)

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 16:53

Dat vraagt weer om beeld materiaal :D Jody is ook echt bloed gaaf hoor!

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-23 13:40


Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 15:24

Ik ben heel stiekem wel nieuwsgierig of je nog een foto van haar veulen hebt, benieuwd hoe deze kruizing heeft uitgepakt.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-23 15:51

Zeker :D

Afbeelding


Afbeelding

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 17:54

Wat een helder koppie, prachtig!

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-23 18:54

Hij is echt geweldig! Hij luistert naar zn naam is een beetje eenkennig. Dat heeft hij duidelijk van zijn moeder haha! En hij beschikt over een super galoppade, als ik em door de wei zag galopperen dan leek het meer op een eventer dan op een Fries x Tuiger. Gelukkig hebben we contact met de nieuwe eigenaren. Ik had het erg lastig met het afscheid.. dit prachtige paardenkind zat ook echt in mn hart, maar we kunnen gewoon niet alles houden.

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 13:44

Leuke update ook wat kan dat paard ook sjouwen zeg <3 knap veulentje. Leuk dat je contact kunt houden ben benieuwd wat ze ermee gaan doen straks.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-23 10:41

Ja ze gaan er vanalles mee doen als het goed is. Heel allround dus er staat hem geen saai leven te wachten :D

Heb nog een mooie foto van de marathon besteld, deze komt groot aan de muur bij ons thuis.

Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 13:07

Dat is ook wel een hele vette foto!