[VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Puppetje
Berichten: 1012
Geregistreerd: 24-11-05

Re: [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 21:21

Wat fijn dat het beter gaat met jullie hondje!
Ben heel benieuwd naar de video’s.

En volgend jaar kom ik 1 van mijn Kardieno’s bij je brengen

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-22 09:48

Puppetje schreef:
Wat fijn dat het beter gaat met jullie hondje!
Ben heel benieuwd naar de video’s.

En volgend jaar kom ik 1 van mijn Kardieno’s bij je brengen


Ja hij schooit ook weer om eten dus ik geloof dat het goed gaat haha :D

Jaaa de Kardieno! Ben razend benieuwd!!

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 16:46

Hoe gaat het met de hond?

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-22 18:31

Hondje gaat nog steeds goed, lief dat je het vraagt :)

Jody was maandag tijdens de les onstuimig in de galop :') Ik was niet erg onder de indruk, maar mijn instructeur begon Ho Ho te roepen en toen dacht ik: oh my.. Nu is het vast serieus mis! Daar was ik meer van onder de indruk dan van het gestuiter van Jody. Ze bokte maar sloeg gelukkig niet uit. Aan de longe heeft ze ook de meest vreemde uitspattingen als ze aan mag springen dus ik denk dat dit een gevalletje was van automatisme :') Is allemaal goed gekomen, ben na een paar rondjes draf weer aangesprongen en toen ging het goed. Linksom was ook prima.

Aangezien ze koeienkeuring hebben op de rijvereniging kon ik er gisteren niet terecht. Daarom dinsdag nog maar een keer gereden. Dat is eigenlijk wat tegen mijn gewoonte in, de dag na een les rijden, maar anders kon ik niets. Dus nou, beetje rustig aan dan maar. Jody was scherp en dacht volgens mij vaak dat ze aan moest springen in galop. Ik red me er prima mee en gerustellende woorden doen dan veel.

Zit er aan te denken om haar deels te scheren, want ze zweet nu al enorm. Het is ook gek weer met 8 graden 's nachts en 17 overdag. Zo durf ik nog geen winterdeken op te doen dus staan beide dames onder een 0 grams regendeken.

Zondag gaan we naar de Veluwe voor een mooie buitenrit met een goede vriendin :D

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 19:08

Het is ook echt een heel gaaf paard! En fijn dat het weer goed gaat met de hond ;)

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-22 06:28

Goedemorgen :D

Gisteren een prachtige rit gemaakt door het bos bij Nunspeet, op de veluwe. Zo mooi met al die kleuren en Jody was topbraaf.



Ze was lekker enthousiast, maar ik merk wel dat ze het minder lang vol houdt. Ze is trouwens zo onwijs slim! Ze weet dat het asfalt minder zwaar trekt. Dus als zij bijvoorbeeld een verhard fietspad naast het menpad zag dan bedacht ze zich niet en ging daar overheen lopen :') Ik heb nog niet eerder zo'n slim paard gehad geloof ik.

Edit: de dracht heeft invloed op haar uithoudingsvermogen. Zitten nu op 4 maanden. Dat lijkt niet zo lang maar ik merk echt verschil. Je ziet overigens niets aan haar qua buik.

Suusjepluus

Berichten: 790
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Re: [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 09:42

Wat een heerlijk filmpje zeg. Genieten zo samen in het bos <3

Rocamor

Berichten: 10877
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 18:31

Oh wat heerlijk! Dat is toch Genieten zo

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 09:01

Oh heerlijk!
Zou minder uithoudingsvermogen ook niet deels komen door het warme weer?
Mijne had het van de week na een galopje in een lange zandweg ook wel gezien, terwijl ze normaal wel aardig wakker is zeg maar :+
Hoe neem jij trouwens je wagen mee naar de Veluwe? Ben zelf een beetje aan t bekijken wat handig is qua vervoer als mijne straks ooo voor de wagen loopt.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-22 19:22

Bernoe dat zou kunnen, ook ivm de wintervacht die er al wel op zit..

Ik heb een hele dikke combinatie: tweepaardstrailer met koetsenframe en een Ford F150 Platinum er voor. Die mag 3500 kg trekken. Zo neem ik mijn koets mee :D

Het is even rustig vanaf deze kant. Dinsdag ben ik opgenomen in het ziekenhuis met een Pneumosepsis. Een sepsis door een longontsteking. Ze vreesden voor orgaanfalen, mijn bloeddruk was op een gegeven moment bizar laag (ik was het alweer vergeten maar mijn vriend vertelde dat het op iets van 55 over 45 zat). Gelukkig bleven mijn nieren hun werk doen en dankzij de benodigde medicijnen mocht ik gisteren weer naar huis. Ik ben er nog lang niet en ik weet ook niet of ik dit jaar nog op wedstrijd kan met Jody.. Eerst maar herstellen :)

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Re: [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 20:09

Heel veel beterschap! Wat naar dat je dit moet meemaken.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-22 20:31

Dankjewel! Dit zat niet bepaald in de planning zeg maar en vooral mijn omgeving is erg geschrokken van hoe snel het kan gaan. Mijn twee zoontjes van 10 en 12 maken zich nu nog dagelijks zorgen of het niet weer gebeurt. Dat vind ik eigenlijk het ergste. Zelf ga je mee in een soort flow, je kan eigenlijk ook niet anders. Ben wel erg blij om weer thuis te zijn. Vandaag sushi gegeten, dat serveren ze niet in het ziekenhuis :')

Puppetje
Berichten: 1012
Geregistreerd: 24-11-05

Re: [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 21:15

Echt bizar! Afgelopen maandag heb ik niets gemerkt. Misschien een beetje verkouden, maar dit had ik niet verwacht.
Heel veel beterschap gewenst.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 21:34

Oef, wat heftig! Sterkte!

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 11:49

Oh jeetje zeg heel veel beterschap klinkt heel heftig!

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-22 15:04

Hoi :D

Even een kleine update vanuit de ziekenboeg. Het gaat redelijk. Het is heel belangrijk dat ik na actie rust neem. Dus bijvoorbeeld na het stofzuigen, de hond uit laten of.. Jody even longeren :D dat heb ik vandaag voor het eerst in 16 dagen tijd gedaan. Ik moet kiezen uit het huishouden of even de deur uit. Bij thuiskomst moet ik dan eerst een uur of 2 uur op bed en daarna gaat het dan op zich wel. Maar het feit dat ik zo moe ben geeft wel aan dat ik er nog niet ben. Zodra ik over mijn grenzen ga word ik heel duizelig en dat is echt ruk. Dus ik hou keurig iedere dag een siësta en kijk veel naar inspirerende video's op YT :')

Jody was trouwens zo lief, man man man. Ze kwam meteen naar me toe in het land en ze was heel geduldig. Niks geen vreemde uitspattingen maar een heel braaf paard wat gelukkig ook nog eens heel fijn liep! Toen de benen even afspuiten want alles zat onder het zand. Normaal gesproken heb ik dan houden en keren. Ze vindt het helemaal niks, zo'n koude straal water. Vandaag stond ze als een huis *D

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 14:12

Rustig aan doen hoor, niet te snel weer dingen doen, al zou ik uit alle keuzes die je kon maken ook dezelfde hebben genomen ;) lol

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-22 19:02

De kogel is door de kerk, Jody is met verlof! Wel toevallig, gisteren precies 2 jaar geledeb ging ik zelf met verlof en nu mn paard dus. We hadden afgelopen zaterdag iets cools, namelijk een videoshoot. Dus geen foto's, maar bewegend beeld *D Heb nog geen beelden gezien, maar ik denk dat het gaaf wordt.

Ik ben zelf nog lang niet in conditie. Gelukkig wilde een vriendin met me mee om de auto te besturen zodat ik lekker kon uitrusten tijdens de heen- en terugreis. Jody deed het super, met wat gestuiter op het einde :') Het kan nooit helemaal normaal haha! Ik merkte dat haar conditie echt minder wordt en dat is eigenlijk niks voor haar. We gaan de komende tijd wat korte en leuke ritjes doen, maar meer ook niet.

Zodra ik de beelden heb dan zal ik ze hier ook delen :D

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-22 07:31

Goedemorgen :D

Het gaat hier in de ziekenboeg nog steeds matig tot redelijk. Veel moe en veel rusten. Ze hadden een lang herstel voorspeld, toch blijft het een beetje tegenvallen hoe klein de stapjes vooruit zijn..

Daarom moet ik zelf maar wat slingers op hangen en dankzij de prachtige vossendames en met hulp van naasten lukt dat wel. Zitten op de bok is geen probleem, alle handelingen op de grond kosten veel energie. Een voordeel dat ik met een lichte verbinding in de hand werk haha :D

Hier een hele mooie highlight waar ik onwijs trots op ben! Genieten jullie mee?


Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 15:34

Jouw glimlach op het eind zegt alles denk ik! Heel mooi, paard + koets kleuren ook helemaal mooi bij het herfstlandschap. En wat een paden daar zeg <3

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 20:31

Super gaaf! En jij hebt genoten ontdanks alles!

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 22:53

O, knappe Jody! Wat een droompaard!

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 10:27

Gaaf filmpje!
Het leven als menpaard past haar echt veel beter dan het tuigen he, ze ziet er blij uit.
Hopelijk knap jij ook snel op!

pantarhei

Berichten: 9065
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 10:44

Prachtige video Sophie, wat heb je haar fijn aan het lopen zo.

Rocamor

Berichten: 10877
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 11:00

Wat een prachtig filmpje zeg! Kan me goed voorstellen dat je daar blij mee bent. Dat stukje in galop waar ze recht naar de filmer toe loopt is machtig.