Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 6 [ 129 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

2 van onze merries op weg naar Amerika

 
Profiel   

Wat een prachtige paarden en wat zijn ze braaf. Fijn dat ze al aan de overkant zijn. Hoever zijn ze drachtig? Want dat vind ik wel spannend zo'n verre reis met die veulentjes in de buik. Maar ik heb er geen verstand van. Is het moeilijk voor je?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 09:58 



 
Profiel   

Inderdaad een heel avontuur.
Knap dat ze zonder aarzelen tussen dat krappe schotje stapt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 10:21 



 
Profiel   

De schimmel moet eind april/begin mei een veulen en de bonte eind mei.
Ik weet eigenlijk niet tot wanneer in de dracht ze nog mogen vliegen. Is ook niet naar gevraagd nu ik er aan denk. Maar ze zitten nog niet in de laatste 3 maand dus het gaat vast goed. Het zijn ook totaal geen stresskipjes gelukkig :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 10:26 



 
Profiel   

Dat is wel een goede tijd, want het begin is voorbij en het einde komt er nog niet aan. Het was ook geen kritiek hé. Ik ben gewoon benieuwd want over bevallen bij paarden weet ik gewoon te weinig af. Ik vind het leuk dat je dit topic hebt gemaakt en volg het graag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 10:29 



 
Profiel   

Leuk die foto’s van Schiphol vroeger toen ik jong was paar keer geweest is zo indrukwekkend.

Die schimmel vind ik,wel,heel stoer.

Moet moeilijk zijn want dit is echt weg maar soms is het beter voor de eigenaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 10:30 



 
Profiel   

Reuze spannend zeg!

Wel heel fijn dat ze samen zijn verkocht, dat zal wel een grote troost voor je zijn denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 10:37 



 
Profiel   

Wat leuk om dit proces te kunnen volgen! En gefeliciteerd met de verkoop natuurlijk.

Voor de reacties wat betreft drachtig vliegen: dat gebeurt maar mijn weten eigenlijk altijd. Ik heb nog nooit gehoord dat een verkochte (fok)merrie zonder dracht gevlogen wordt. Zal vast gebeuren hoor, maar denk dat het vaker voorkomt dat ze drachtig worden verkocht en gevlogen. Dus dat is niet raar! Heeft ermee te maken dat je eigenlijk 2 paarden in 1 (letterlijk :D) importeert, dus scheelt in kosten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 10:40 



 
Profiel   

Wat een avontuur!!

Leuk ook de updates!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 11:11 



 
Profiel   

Wat onwijs gaaf dit en super fijn dat ze intussen veilig geland zijn. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 11:17 



 
Profiel   

tita schreef
Leuk die foto’s van Schiphol vroeger toen ik jong was paar keer geweest is zo indrukwekkend.

Die schimmel vind ik,wel,heel stoer.

Moet moeilijk zijn want dit is echt weg maar soms is het beter voor de eigenaar.



Ja dat weg weg heeft z'n voor en nadelen.

Maar ben, Biks2 zegt, wel blij dat ze samen gaan :).


Schimp is echt geweldig stoer. Heel donkergrijs bij ons gekomen maar nu echt een sprookjespony met haar witte haar <3


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 11:19 



 

Oh die is gaaf inderdaad. <3 Wat stoer dat je er nu 2 (of eigelijk 4) naar Amerika hebt kunnen laten vliegen! Hoe zijn de kopers bij je terechtgekomen, weet je dat? Was je actief aan het adverteren op internationale platforms?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 11:45 



 
Profiel   

Wat een plaatjes!
Zonde om ze te laten gaan, maar ook begrijpelijk. Gelukkig heb je er nog een paar ;)
Ik zou wel echt een knoop in m’n maag hebben hoor tot ze veilig aangekomen zijn.
Ik ben benieuwd hoe het ze verder vergaat daar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 12:06 



 
Profiel   

Leuke reportage zo! Dank voor het delen!
Benieuwd naar het vervolg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 12:17 



 
Profiel   

culaccino schreef
Oh die is gaaf inderdaad. <3 Wat stoer dat je er nu 2 (of eigelijk 4) naar Amerika hebt kunnen laten vliegen! Hoe zijn de kopers bij je terechtgekomen, weet je dat? Was je actief aan het adverteren op internationale platforms?



De kracht van Facebook :) daar wel binnen de Amerikaanse groepen wat geadverteerd maar je komt lastig tussen die markt. Ik heb wel meerdere kennissen aan die kant die ook wel wat lijntjes hebben uitgezet binnen hun klantenkringen maar uiteindelijk was het toch via Facebook.
Nu hebben we een voet binnen de deur dus hopelijk volgen er meer :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 13:39 



 
Profiel   

Eileen_ schreef
Wat leuk om dit proces te kunnen volgen! En gefeliciteerd met de verkoop natuurlijk.

Voor de reacties wat betreft drachtig vliegen: dat gebeurt maar mijn weten eigenlijk altijd. Ik heb nog nooit gehoord dat een verkochte (fok)merrie zonder dracht gevlogen wordt. Zal vast gebeuren hoor, maar denk dat het vaker voorkomt dat ze drachtig worden verkocht en gevlogen. Dus dat is niet raar! Heeft ermee te maken dat je eigenlijk 2 paarden in 1 (letterlijk :D) importeert, dus scheelt in kosten.


Dat vind ik onzin. Als iets altijd zo gaat dan hoeft dat nog niet oke te zijn. :+
Maar deze zijn nog niet ver in de dracht las ik net dus dat loopt wel los

Wauw, die foto's! schimp is stoer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 19:13 



 
Profiel   

Gaaf om te zien! Zouden ze last hebben van de oren met stijgen / dalen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 19:24 



 
Profiel   

Wat gaaf zeg! Echt super spannend lijkt mij het hele proces. Hopelijk komen ze goed aan bij de nieuwe eigenaren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 19:27 



 
Profiel   

Vanuit Engeland worden meer “SD-tjes” naar Amerika verkocht.

Maar wat een onderneming. Spannend en lastig afscheid nemen lijkt me.

Ik heb ook een SD-tje, maar die noem ik gewoon Tinker hoor ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 20:14 



 
Profiel   

Zo, die zag ik niet aankomen zeg.

Vanuit je topics was ook echt duidelijk hoe speciaal deze twee merries voor je zijn :j

Ik moest wel lachen om Lovestruck, die op echt elke foto haar oren naar voren heeft,
En dan Styles erachteraan met een hoofd van 'Wat doe ik hier midden in de nacht?' :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 20:35 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met de verkoop! En wat een gave dames zeg!
Ik ben wel benieuwd waarom je ze wilde verkopen? Had je ze niet liever zelf willen houden? <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 20:59 



 
Profiel   

Gaaf naar Amerika

Wanneer er een volgende keer komt knip dan van te voren stukje van de staart af . Ze reizen een behoorlijke tijd in zo krappe ruimte best kans dat ze keer op de staart gaan staan .

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 21:26 



 
Profiel   

murness schreef
Vanuit Engeland worden meer “SD-tjes” naar Amerika verkocht.

Maar wat een onderneming. Spannend en lastig afscheid nemen lijkt me.

Ik heb ook een SD-tje, maar die noem ik gewoon Tinker hoor ;)




Dat klopt, maar niet vanuit hier ;) dit zijn ook niet zomaar SDtjes haha. Wij gaan er altijd zelf heen.

Hoe je ze noemt moet je helemaal zelf weten. Ik heb hier een tinker en de rest is gypsy cob :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 22:46 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Gefeliciteerd met de verkoop! En wat een gave dames zeg!
Ik ben wel benieuwd waarom je ze wilde verkopen? Had je ze niet liever zelf willen houden? <3



Jaa ik wil alles wel zelf houden haha. Maar we hebben wat jong spul aangehouden en volgende maand komt er ook weer een nieuwe merrie dus soms moet je keuzes maken. En de schimp pastte goed in het Amerikaanse plaatje dus die had ik eigenlijk daarvoor ingezet om die kant op te krijgen. Alleen ging Styles nu dus ook mee, was niet helemaal de bedoeling maar de kans kon ik niet afslaan en zo konden de dames ook mooi samen reizen.


Ik heb te horen gekregen dat ze goed zijn aangekomen en lekker op stal staan te eten. Ze zijn heel rustig en relaxed maar wel goed fit :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 22:48 



 
Profiel   

Over de term gypsy: het is niet in alle gevallen een negatief woord. De benaming Gypsy Cob voor de paarden is bijvoorbeeld inderdaad gewoon correct, en er zijn groepen mensen die zich nog steeds gypsies noemen.

Wat echter vaak mis gaat is dat élk rondtrekkend volk als gypsy wordt bestempeld, zoals bijvoorbeeld Roma, Sinthi en Mongoolse stammen. Dat is essentialisme: alles wordt onder één paraplu geplaatst (of men dat wil of niet). En het is in veel contexten een negatieve paraplu (rondtrekkende groepen mensen werden geassocieerd met armoede, heidendom en criminaliteit). Dus vandaar dat doorgaans het niet gewaardeerd wordt om rondtrekkende mensen als gypsy aan te duiden. Maar de benaming Gypsy Cob is dus wél correct.

Stukje intercultualiteit tussen de paardenhandel door fietsend *\o/*

Wat fijn dat ze goed zijn aangekomen! Spannend hoor, ik denk niet dat ik zou kunnen slapen terwijl ze op dat vliegtuig stonden. Lukte jullie dat wel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 22:57 



 
Profiel   

Wat is dan het verschil yussen gypsy cob en tinker?
Ik volg dit omdat ik de paarden erg mooi vind maar weet niet zoveel af van Tinkers en Gypsy cobs. Ik dacht altijd dat dit hetzelfde ras was.

Wat fijn dat ze goed zijn aangekomen!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 23:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 6 [ 129 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen