Van wie is dit leuke haflingerveulen langs de N70 wandelroute?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gaabje
Berichten: 932
Geregistreerd: 22-03-09

Van wie is dit leuke haflingerveulen langs de N70 wandelroute?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-22 23:46

Vandaag hebben we de N70 wandelroute gelopen in omgeving Nijmegen. Op de wandelroute zijn we een super leuk haflinger hengstveulen tegengekomen. Ik heb een tijdje met hem staan kroelen en wil de eigenaar even meegeven dat die een ontzettend leuk veulen heeft <3, mocht diegene op bokt zitten. En als hij te weinig kroelen krijgt wil ik daar best bij helpen. :D

Hij stond samen met z’n moeder en een cremello/perlino pony.

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Van wie is dit leuke haflingerveulen langs de N70 wandelroute?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 02:57

Nu staan mijn paarden niet langs openbare weg, en ben ik misschien een zeikerd. Maar ik zou echt niet blij worden als vreemden met mijn veulens zouden gaan kroelen...

Misschien voortaan van te voren de eigenaar op zoeken?

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 06:05

Caily schreef:
Nu staan mijn paarden niet langs openbare weg, en ben ik misschien een zeikerd. Maar ik zou echt niet blij worden als vreemden met mijn veulens zouden gaan kroelen...

Misschien voortaan van te voren de eigenaar op zoeken?


Dit. Blijf gewoon van andermans dieren af.

karrij
Berichten: 1052
Geregistreerd: 13-04-21

Re: Van wie is dit leuke haflingerveulen langs de N70 wandelroute?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 06:11

Joh mensen kom op, zo'n onschuldig , aardig berichtje. Er schuilt niks geen kwaads in.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Van wie is dit leuke haflingerveulen langs de N70 wandelroute?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 06:34

Even kroelen is niet zo'n ramp toch. Zolang er maar niet gevoerd wordt of gereden.

Duran123
Berichten: 1077
Geregistreerd: 02-05-19

Re: Van wie is dit leuke haflingerveulen langs de N70 wandelroute?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 06:50

Is toch een hartstikke lief berichtje dit?!
Er vanuit gaande dat ze niet het weiland in is gegaan maar netjes buiten de omheining is gebleven.

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Van wie is dit leuke haflingerveulen langs de N70 wandelroute?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 06:57

Een aai geven over het hek heen kan toch geen kwaad. Wat een azijn zeikerds, dan moet je paard op privé terrein staan.
Er wordt toch niet gevoerd en gereden.

Gaabje
Berichten: 932
Geregistreerd: 22-03-09

Re: Van wie is dit leuke haflingerveulen langs de N70 wandelroute?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-22 07:09

Zo deze reactie had ik even niet zien aankomen. Ik ben niet in het weiland geweest en heb niet gevoerd. Alleen kriebels over de draad. Maar dat wordt blijkbaar lang niet altijd gewaardeerd, dus daar zal ik in het vervolg rekening mee houden.

beert
Berichten: 2427
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: Van wie is dit leuke haflingerveulen langs de N70 wandelroute?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 07:16

Wat een belachelijkes reactie hoor. Ik vond het ook een heel leuk berichtje!

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 07:27

Zeker azijn gedronken zoals ze wel eens zeggen,een aai daar doe je toch geen kwaad mee.

SimoneX

Berichten: 430
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Van wie is dit leuke haflingerveulen langs de N70 wandelroute?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 07:39

Wat een reacties weer! Pff, paarden staan langs de weg en veulen komt voor een aai! Lekker aaien joh! Beetje kroelen kan toch geen kwaad.

karrij
Berichten: 1052
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 07:42

Gaabje schreef:
Zo deze reactie had ik even niet zien aankomen. Ik ben niet in het weiland geweest en heb niet gevoerd. Alleen kriebels over de draad. Maar dat wordt blijkbaar lang niet altijd gewaardeerd, dus daar zal ik in het vervolg rekening mee houden.


Tja zo gaat dat tegenwoordig op social media, er wordt gelijk gehakt van je gemaakt,vreselijk. Als je niks aardigs te zeggen hebt,hou dan je mond !

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 07:47

_Reneee schreef:
Caily schreef:
Nu staan mijn paarden niet langs openbare weg, en ben ik misschien een zeikerd. Maar ik zou echt niet blij worden als vreemden met mijn veulens zouden gaan kroelen...

Misschien voortaan van te voren de eigenaar op zoeken?


Dit. Blijf gewoon van andermans dieren af.


Doe normaal, worden ze toch alleen maar meer handmak van…
Ze geeft ze geen eten ofzo, alleen wat aaien. Het veulen vond het ook leuk anders was ie wel weggerend. Wat kan elke liefhebbende paardeneigenaar daar tegen hebben :?

Zebrastreep

Berichten: 9759
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 07:57

Het is weer maandagochtend zie ik :=


Mijn 4 jarige heeft heel lang op een gedeelte van het pieterpad gestaan en ook van een populaire wandelroute. Er stonden wel bordjes met 25 meter afstand houden maar ze waren heel nieuwsgierig. Ik weet zeker dat ze vaak is geaaid en ook wel eens gevoerd. Daarin tegen een wei van heel wat voetbalvelden en met halfzusje en koeien is het gewoon een hele gave plek.

Maar ik had een super mak paard toen ik haar ophaalde. Geen angst voor mensen en ook niet voor fietsers. Ze was er al zo aan gewend geraakt. Het heeft mij vooral een hoop werk gescheeld.

Binck8
Berichten: 427
Geregistreerd: 21-05-19

Re: Van wie is dit leuke haflingerveulen langs de N70 wandelroute?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 08:07

Mijn paarden staan op privé-terrein, bij mijn huis. Dan nog werken ze als een magneet op voorbijgangers die gebruik maken van de fiets-en wandelroute.
Je wilt niet weten hoe vaak ze op de foto gaan en geaaid worden. Nou en?
De paarden kunnen ook gewoon weg, hebben geen halster om dus kunt ze niet zomaar vastpakken en zoals ik het in kan schatten worden ze heel erg graag geknuffeld.
Ik heb daar geen problemen mee zolang voorbijgangers niet in de wei komen en niks voeren en lief zijn voor de paarden ...

Binck8
Berichten: 427
Geregistreerd: 21-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 08:09

_Reneee schreef:
Dit. Blijf gewoon van andermans dieren af.


Jij raakt nooit een hond/kat/paard of wat dan ook aan van een ander?

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Van wie is dit leuke haflingerveulen langs de N70 wandelroute?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 08:16

Wauw, wat een enorm zure reacties. Wat is er mis met over het draad even heerlijk knuffelen met paarden?

TS, een superlief berichtje <3 . Zo aandoenlijk, hè, zo'n lief, nieuwsgierig veulen wat zo open staat voor je. Kunnen veel mensen nog wat van leren :j .

ellepel

Berichten: 47341
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 08:19

in het eerste bericht staat niet bij dat het over de draad was he.

als je dan denkt van goh diegene is in het weiland gegaan en dan gaan kroelen met dat veulen.
dan kan ik me best voorstellen dat je dat niet zo leuk vind.

mysa

Berichten: 10484
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 08:23

Staat er niet bij maar dan alsnog is het best apart om dan maar direct aan te nemen dat iemand (een paardenkenner nog wel), je wei is ingegaan.
Laatst bijgewerkt door mysa op 04-07-22 08:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 08:23

Ellepel, maar het blijft invullen. Je zou dat ook eerst kunnen vragen, zonder veroordeling. Maar ach, bokt... :+

marley93

Berichten: 6037
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 08:32

Wat een gal hier. Gister toevallig ook gezien dat er een hele groep toeristen op de fiets bij de weide stonden waar mijn en andermans paarden staan, daar gingen de paarden ook zelf naar het hek voor de kriebels. Vonden ze heerlijk al die aandacht.
Als je als eigenaar zeker wil zijn dat dit soort dingen niet gebeurt, moet je of je paarden niet aan de openbare weg zetten, of er 24/7 bij gaan zitten voor controle.

ellepel

Berichten: 47341
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 08:35

dat er twee berichten zijn van mensen die zeggen dat ze dat niet leuk vinden .
en dat mag,ieder is vrij om te reageren.
en vervolgens 16 of meer die daar weer over gaan zeggen dat dat niet kan.

dat vind ik dan weer grappig :')

ook een maandagmorgen ding denk ik :P

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Van wie is dit leuke haflingerveulen langs de N70 wandelroute?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 08:39

Ik kroel ook met elk paard dat bij het hek komt staan hoor :+
Als je niet wil dat iemand je paard kan aaien dan zet je toch een metertje af met lint?
Zet je er meteen een hoge heg langs zodat ze er niet naar kunnen kijken, want stel je voor :')

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 09:02

Nou idd zeg. Wij hebben een ruin die superlief lijkt (en ook wel is hoor!) Maar onverwacht weleens gemeen hap wil zeggen. Dus hebben we rondom de wei overal een extra draad staan zodat niemand erbij kan.
Maar dat is voor de veiligheid, of vreemden ze een aaitje geven maakt me niets uit. Als ze het zat zijn lopen ze wel weg.

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 09:08

8nnemiek schreef:
Ik kroel ook met elk paard dat bij het hek komt staan hoor :+
Als je niet wil dat iemand je paard kan aaien dan zet je toch een metertje af met lint?
Zet je er meteen een hoge heg langs zodat ze er niet naar kunnen kijken, want stel je voor :')


Je kan het idd niet fijn vinden, dat mag gewoon. Maar precies wat jij zegt, dan is het handiger om een extra stuk af te zetten dat mensen ook niet bij ze kunnen zonder het terrein te betreden. Want ook al is het niet altijd verstandig om vreemde dieren te aaien doen mensen dat wel gewoon en kan je dus niet verwachten dat een paard langs een wandelroute nooit geaaid wordt.
Dus vind je het erg, zet een stukje af bij het pad vandaan. En anders? Ik zou zo'n berichtje leuk vinden. Blijkbaar heeft het veulen zo'n indruk gemaakt dat een paardenliefhebber het aan de eigenaar kwijt wil ;)

Ik kreeg gisteren ook te horen dat een stel kinderen zo geknuffeld hebben met mijn paard en haar zo schattig vonden. Jammer genoeg voor mij was dat op stal voordat ze naar buiten ging en gaat ze bedelen om aandacht wat dus werkt bij kinderen en ze haar hele stal overhoop haalt en tegen de box schopt/schraapt :+ Ja, vervelend omdat dat gedrag is wat we proberen af te leren, omdat het schadelijk is en al eens voor blessures gezorgd heeft, maar die kinderen snap ik zeker. Ze is ook een ster in aandacht vragen en krijgen en is echt een knuffel haha.