Tattersalls Thurlow Hunt meet

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Tattersalls Thurlow Hunt meet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 18:15

Ik snap denk ik niet helemaal wat je bedoelt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 20:16

Berdien schreef:
Jaaa meer foto's! En rit-foto's! *\o/*

Ik heb helaas mijn eigen jachtpaard moeten verkopen, twee paarden bleek toch wel wat teveel van het goede := Dus nu alleen nog de Tinker. Maar het kriebelt wel hoor, ooit weer een onverschrokken jachtpaard te hebben. En gezien de leeftijden van de gemiddelde jachtruiter kan dat ook nog best over 15-20 jaar :j
Ah, wat jammer, maar wel begrijpelijk inderdaad. Reed je zelf ook jachten?
En ik kan me heel goed voorstellen dat het kriebelt! Het zijn niet altijd de meest elegante paarden, maar wel echt powerhouses met het hart van een leeuw. :j

_San87_ schreef:
Supergave foto's <3. Lijkt me zo leuk dit eens in het echt te zien :D.
Kom langs dan! *\o/* :))

nikkel schreef:
Mooie onbewerkte foto,s, kijk er met plezier naar.
Dank je! :D

Sidera schreef:
Wat een toffe foto’s zeg!
Thanks!

Bentuh schreef:
wat een sfeer stralen jouw foto's uit zeg..

heel gaaf. ben wel benieuwd naar nog meer fotos.. dus hup naar pagina 2 ;)
Thanks! :D We zijn inmiddels op pagina 2 aanbeland. *\o/*

eva1969 schreef:
wauw hele gave foto's, mooie sfeerplaten!
Dank je!

Renee1991 schreef:
Ik snap denk ik niet helemaal wat je bedoelt :+
De veiligheidseisen op en om het paard liggen in de UK veel hoger dan in de EU, haha, met ook veel strengere controles op maneges en pensionstallen. Stel dat ik volgende week als manegeklant een nieuwe cap koop en een week later worden de veiligheidseisen aangescherpt, kan die cap die net een week oud is meteen bij het vuil, want er wordt ook echt op gecontroleerd; daar zijn ze in Nederland toch wel een stuk makkelijker in. :P (Gelukkig ben ik pensionklant, dus ik heb wat meer vrijheden, hahaha.) Die caps uit het jaar kruik zijn echt iets wat je alleen in het jachtrijden ziet; er zijn ook in Nederland jachtruiters die met die dingen rijden, maar dat betekent niet dat ze aan de huidige veiligheidseisen voldoen. :D

En dank voor je compliment! :D

Ronde 2 dan maar! :D

Iedereen werd welkom geheten met een glaasje port. (Ik dus ook - ook een van de redenen dat ik na afloop niet meer meeging met de hunt. _O- )
Afbeelding

Twee Thurlow leden, waaronder de secretaris (links), aan wie iedereen zijn 'cap money' betaalt om mee te mogen rijden in de jacht.
Afbeelding

Aan bonte paarden geen gebrek in het jachtcircuit...
Afbeelding

... en aan kleine kindjes op wollige pony's dus ook niet. :))
Afbeelding

Dit gezin is recentelijk naar Newmarket verhuisd vanuit Malta. Ze waren aangenaam verrast door alle paarden in en om Newmarket, en de dag van de kinderen kon niet meer stuk toen ze ook alle jachtpaarden mochten aaien.
Afbeelding

Een amazone overhandigt haar 'cap' aan de secretaris.
Afbeelding

De whipper-in bij de ingang naar de Wallboxes om een oogje op de honden te houden.
Afbeelding

Kleine detailfoto.
Afbeelding

Het opstellen bij the Fox had nogal wat voeten in de aarde. :))
Afbeelding

Korte roundup van alle honden.
Afbeelding

Ons favoriete vosje tussen twee bruine. :))
Afbeelding

En wederom een 'rondje' langs de ruiters die door de High Street kwamen.
Afbeelding

Afbeelding

Op de schimmel Edmond en, ik denk, zijn kleindochters naast hem.
Afbeelding

Lizzy en Grange, met wie ik op pad was tijdens mijn onfortuinlijke eigen jachtrit in december.
Afbeelding

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Tattersalls Thurlow Hunt meet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 20:35

Aah oke, dank voor je opheldering :)*

Happinez

Berichten: 8381
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Re: Tattersalls Thurlow Hunt meet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 00:45

Wat gaaf ! ik geniet hier in NL altijd al van de slipjachten maar daar bij jullie is het echt helemaal "zoals het heurt "
Mooie foto's !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 11:03

Happinez schreef:
Wat gaaf ! ik geniet hier in NL altijd al van de slipjachten maar daar bij jullie is het echt helemaal "zoals het heurt "
Mooie foto's !
Dank je! Het is echt tof om mee te maken inderdaad. :D

Apple

Berichten: 76197
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 11:21

Zo'n jacht is inderdaad echt leuk om mee te maken :-) Je kiest zelf wat je doet, voorop of meer achteraan, springen of niet springen, hele dag door of na een uurtje of twee naar huis en dan zijn er ook nog combinaties (zoals waarschijnlijk dat hele jonge ruitertje op de pony) die alleen naar de 'meet' komen en dan weer naar huis gaan :-)

In de USA hebben ze het weer iets anders georganiseerd, daar heb je 'first, second and third flight'. Als je in first flight rijdt dan doe je in principe alles, second flight is alleen draf en third flight is stap. Daar zie je bijvoorbeeld in third flight mensen die normaliter first flight rijden en dan een keertje voor de lol het dameszadel uit de kast hebben gehaald (+ alle bijbehorende kleding) en dan voor third flight kiezen. Of mensen die hun bejaarde paard weer eens opzadelen om een ochtendje third flight mee te kunnen rijden :-)

hooi
Berichten: 334
Geregistreerd: 19-10-04
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 11:23

Heel gaaf om zo mee te kunnen genieten, prachtige foto's!
Ik weet niet hoe het kan, maar zelfs de paarden 'kijken' Brits :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41648
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Tattersalls Thurlow Hunt meet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 11:47

Heb je nog meer foto's :D?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 02:23

Apple schreef:
Zo'n jacht is inderdaad echt leuk om mee te maken :-) Je kiest zelf wat je doet, voorop of meer achteraan, springen of niet springen, hele dag door of na een uurtje of twee naar huis en dan zijn er ook nog combinaties (zoals waarschijnlijk dat hele jonge ruitertje op de pony) die alleen naar de 'meet' komen en dan weer naar huis gaan :-)

In de USA hebben ze het weer iets anders georganiseerd, daar heb je 'first, second and third flight'. Als je in first flight rijdt dan doe je in principe alles, second flight is alleen draf en third flight is stap. Daar zie je bijvoorbeeld in third flight mensen die normaliter first flight rijden en dan een keertje voor de lol het dameszadel uit de kast hebben gehaald (+ alle bijbehorende kleding) en dan voor third flight kiezen. Of mensen die hun bejaarde paard weer eens opzadelen om een ochtendje third flight mee te kunnen rijden :-)
De echt kleine kinderen zijn idd alleen een stukje langs The Avenue gegaan achter de groep aan en daarna linksaf geslagen, weer terug naar Tatts. :j

Wat ik ook zo fijn vind, inderdaad, is dat iedereen zelf kan kiezen hoe ver ze willen gaan en dat niemand daar wat van vindt; mensen zijn vooral blij dat je er bent en meerijdt. Bij de Pytchley Hunt in december vertelde iemand bijvoorbeeld dat een bekende van haar al 20 jaar meerijdt, maar in al die tijd geen hindernis gesprongen heeft tijdens een jacht.

hooi schreef:
Heel gaaf om zo mee te kunnen genieten, prachtige foto's!
Ik weet niet hoe het kan, maar zelfs de paarden 'kijken' Brits :D
Hahahaha, thanks! :D

_San87_ schreef:
Heb je nog meer foto's :D?
Zeker! - for watchings or for referencings? :))

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41648
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Tattersalls Thurlow Hunt meet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 07:03

Kijken :)).

marley93

Berichten: 6040
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Tattersalls Thurlow Hunt meet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 08:32

Wat maak jij toch altijd prachtige sfeerplaatjes! Heel gaaf.
Dat kindje op de pony doet me direct denken aan Thelwell, geweldig! _O-

ruitje

Berichten: 12333
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Tattersalls Thurlow Hunt meet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 08:57

Ja ik krijg er ook thelwell gevoel bij, wat zijn we in NL dit stukje 'gewoon lol' toch een beetje kwijt geraakt he :o . Zo leuk om te zien dit!

SjonnieZ

Berichten: 2357
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Tattersalls Thurlow Hunt meet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 09:48

Prachtige foto’s mkango.. heel mooie sfeer stijl.

Ik vind de jacht altijd prachtig om te zien maar weet er weinig van.
Wat is bijv de rol van de whipperin?

hannelot
Berichten: 987
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Re: Tattersalls Thurlow Hunt meet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 10:20

Die bonte pony's zijn echt super knap! Echt leuke foto's!!!!!

pol013

Berichten: 9008
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 10:22

Wat grappig om te lezen dat er zo divers gereden wordt in een jacht. Je ziet op filmpjes vaak alleen de spectaculaire beelden. Mooi die diversiteit.

Apple

Berichten: 76197
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Tattersalls Thurlow Hunt meet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 13:52

Bij een Engelse jacht heb je de Hunt Master, deze regelt de jacht en waar de honden (hounds) naar toe gaan. De whipper ins helpen de Hunt Master. Zorgen er voor dat de hounds niet afdwalen en een beetje bij elkaar blijven (en als ze dus aan het einde van de dag merken dat ze er eentje missen dan gaat de whipper in op zoek).

Dan is er nog de Field Master: die heeft tot taak er voor te zorgen dat de jachtruiters niet in de weg lopen van de hounds, maar dat ze tegelijkertijd ook op een beetje zinnige plekken komen zodat het veld de hounds aan het werk kan zien en kan volgen wat er gebeurd.

Zo zal aan het begin van de jacht, voordat de Hounds het spoor (de 'scent') te pakken hebben de Field Master de hele groep jachtruiters (the Field) bijvoorbeeld ergens op een helling plaatsen zodat zij kunnen toekijken hoe de Hounds een bosje doorzoeken op zoek naar 'the scent' terwijl de Whipper Inn (vaak twee) en de Hunt Master in de gaten houden dat de Hounds niet afdwalen en de verkeerde kant op gaan.

SjonnieZ

Berichten: 2357
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 18:55

Apple schreef:
Bij een Engelse jacht heb je de Hunt Master, deze regelt de jacht en waar de honden (hounds) naar toe gaan. De whipper ins helpen de Hunt Master. Zorgen er voor dat de hounds niet afdwalen en een beetje bij elkaar blijven (en als ze dus aan het einde van de dag merken dat ze er eentje missen dan gaat de whipper in op zoek).

Dan is er nog de Field Master: die heeft tot taak er voor te zorgen dat de jachtruiters niet in de weg lopen van de hounds, maar dat ze tegelijkertijd ook op een beetje zinnige plekken komen zodat het veld de hounds aan het werk kan zien en kan volgen wat er gebeurd.

Zo zal aan het begin van de jacht, voordat de Hounds het spoor (de 'scent') te pakken hebben de Field Master de hele groep jachtruiters (the Field) bijvoorbeeld ergens op een helling plaatsen zodat zij kunnen toekijken hoe de Hounds een bosje doorzoeken op zoek naar 'the scent' terwijl de Whipper Inn (vaak twee) en de Hunt Master in de gaten houden dat de Hounds niet afdwalen en de verkeerde kant op gaan.



Dank je Apple.. weer wat wijzer ;)

En zit er dan verder nog een bepaalde hiërarchie in de groep speelt dit juist geen rol?