Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 69 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ik voel me een beetje opgelicht door het NSvT, wat te doen?

 
Profiel   

roosa schreef
Ik zal het ook nooit vergeten.
100 jaar geleden.
Weet het nog als de dag van gisteren.
Met mijn roosje naar de keuring.
Liet zich prima zien.
Mooie stap,mooie ruime draf een keurig cobje
Met prachtige witte sokjes.
2e premie.
Prima had ik mij heel goed in kunnen vinden.
Wat was ik trots!
En toen kwam er 1 die kreeg een 1e premie.
Weinig sok liep als een krant korte pasjes.
Hoe dan!!!!
Ik heb daar echt nooit iets van begrepen.
En dat heeft altijd een beetje geknaagd.
En ik weet iedereen vind zijn eigen t mooist,en ik verbeelde mij echt niets toen.
Maar 't riekte toen al een beetje.
Overgestapt toen en bam 1e premie.
Prachtig cobje.
Ben al lang geleden gestopt met stamboeken.
Had juist weer willen beginnen,want ik heb een zelfgefokt hengstje.
Waar moet ik nu nog heen voor een papiertje?


Dit heeft toch niets met oplichting of fraude te maken?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-23 12:11 



 
Profiel   

Hum vriendjes :)
Maar je hebt gelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-23 12:31 



 
Profiel   

Het is grijs gebied. Toen wij nog actief keuringen deden wisten we wie dagkampioen ging worden aan de hand van wie de keuring organiseerde. Ongeacht de kwaliteit van paarden die ze mee hadden. Wij hebben vaak lachend gezegd: Wij moeten het eens organiseren. Worden wij ook eindelijk kampioen!

Een merrie die op diverse keuringen 150 punten scoort, die opeens maar 144 haalt en een kreupele merrie haalt die 150 en is daarmee dagkampioen. Tja. Niet mijn merrie overigens in dit voorbeeld, maar wij stonden erbij en keken ernaar. Is het oplichting? Nee. Is het eerlijk? Ook niet. Zowel bij het Tinkerstamboek als het ICS hebben wij dit gezien en ervaren.

Hengsten waarvan geweten is dat er artrose is, die zo kreupel als wat door de ring gaan. Hoppa, eerste premie! Kreupel is toch een reden voor uitsluiting? Idem met PSSM. Ik ben er ondertussen al te lang uit om te weten hoe het precies in elkaar zit qua regeling bij de stamboeken momenteel. Maar genoeg die het hadden maar waar er rustig een negatieve test werd voorgelegd die niet overeen kwamen met het paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-23 12:33 



 
Profiel   

Dat vind ik nog erger dan fraude met paspoort!
Sjoemelen met pssm testen!
Mijn bek valt open echt waar.
Val van de ene verbazing in de andere.
Wat is dit jammer zeg ;(


Laatst bijgewerkt door roosa op 18-04-23 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-23 12:41 



 
Profiel   

Swifter schreef
Het is grijs gebied. Toen wij nog actief keuringen deden wisten we wie dagkampioen ging worden aan de hand van wie de keuring organiseerde. Ongeacht de kwaliteit van paarden die ze mee hadden. Wij hebben vaak lachend gezegd: Wij moeten het eens organiseren. Worden wij ook eindelijk kampioen!

Een merrie die op diverse keuringen 150 punten scoort, die opeens maar 144 haalt en een kreupele merrie haalt die 150 en is daarmee dagkampioen. Tja. Niet mijn merrie overigens in dit voorbeeld, maar wij stonden erbij en keken ernaar. Is het oplichting? Nee. Is het eerlijk? Ook niet. Zowel bij het Tinkerstamboek als het ICS hebben wij dit gezien en ervaren.

Hengsten waarvan geweten is dat er artrose is, die zo kreupel als wat door de ring gaan. Hoppa, eerste premie! Kreupel is toch een reden voor uitsluiting? Idem met PSSM. Ik ben er ondertussen al te lang uit om te weten hoe het precies in elkaar zit qua regeling bij de stamboeken momenteel. Maar genoeg die het hadden maar waar er rustig een negatieve test werd voorgelegd die niet overeen kwamen met het paard.


Bij de andere stamboeken is het volgensmij niet anders met de keuringen. In onze categorie, de 2 pony's die een eerste premie hadden gehaald hadden beide zwaar overgewicht en eentje was kreupel. Toevallig waren deze ook van een hoog aanstaande fokker die ook de dagkampioenen had.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-23 12:44 



 
Profiel   

Ik spreek nu wel over een kleine 10 jaar terug. Hoe het er nu aan toe gaat weet ik niet. Maar die hengst had gewoon 100% zeker weten PSSM en was zogezegd negatief. Net zoals nog enkelen… Denk wel dat die ondertussen uit de dekdienst is gehaald. Gelukkig maar.

Plop1997: Precies. Het gebeurt(de) constant. Beide stamboeken hebben een te hoog ons kent ons gehalte. Zoals ik al aangaf, ben er ondertussen al even uit. Maar de OP verbaasd mij totaal niet.

Net zoals de uitspraak: Dit jaar krijg je een 2de premie. Kom volgend jaar terug en wij maken er een eerste van. Ja, juist ja…

Of wat denk je van een merrie weg te brengen voor de dek en haar 2 cyclussen achter elkaar leeg te hebben. Krijg je fijntjes te horen dat die hengst 4 tot 5 merries op hetzelfde moment/dag moest dienen. De eigen merries gingen eerst onder de hengst en op het einde van de dag kreeg jou merrie nog het restje om het maar zo te zeggen. Wel telkens 2 periodes €15 per dag kunnen aftikken voor een merrie die enkel op de weide stond. De 3de cyclus waren ze nog maar met 2 merries en toen was ze wel mooi dragend.


Laatst bijgewerkt door Swifter op 18-04-23 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-23 12:45 



 
Profiel   

Nou ja als je een jong diertje hebt die nog wel wat body kan ontwikkelen vind ik dat niet ze vreemd om een keertje terug te komen toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-23 12:49 



 
Profiel   

Maar begrijp de ts erg goed.
Al je harde werken,kosten,tijd, voor een wat achteraf blijkt, een wasse neus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-23 12:52 



 
Profiel   

Roosa: Nee, maar wel bij een volgroeid dier die reeds Ster is bij het andere stamboek en het heel duidelijk was dat je enkel moest terug keren voor die eerste premie omdat ze aan te weinig leden en keuringen kwamen. Daarmee vul je dus lekker keuringen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-23 12:52 



 
Profiel   

Wie er een keuring wint zal altijd vriendjes politiek heten.

40 jaar terug had mijn oom een leuke stamboek merrie, ging naar de keuring en won.
Hij werd gefeliciteerd en ondertussen werd er gezegd, joh we wisten niet dat meneer janssen een zoon had, maar net zo'n goede paarden.
Maar mijn oom gaf aan dat het geen familie was, puur toeval die naam.
keuringen daarna stond hij met hetzelfde paard achteraan....

Dat zal blijven.
Kreupele paarden is natuurlijk te erg voor woorden als die vooraan staan.
Maar ook dat is niet gebonden aan 1 stamboek.

Maar dat staat los van wat ts nu heeft meegemaakt.
Een kering die door is gegaan terwijl het geen stamboek meer is.
Dat had gewoon afgelast moeten worden, zo simpel is dat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-23 12:59 



 
Profiel   

Nadat ik verschillende berichten op fb heb waargenomen, heb ik inderdaad een bericht gestuurd naar het NSvT .

Ik heb graag een mening die ik baseer op het verhaal van 2 kanten.

Dat ik geruime tijd meelees op Bokt en nog nooit iets heb geplaatst, dat klopt.

Maar nu vond ik dat ik mijn mening ook wel eens geven en moest daarvoor een account aanmaken .

Maar jammer dat ik direct verdacht wordt van een schaduw account door verschillende andere accounts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-23 18:04 



 
Profiel   

Maar waarom beantwoord je dan niet de vraag waar het wel mee te maken heeft?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-23 18:06 



 
Profiel   

Het bijzondere in deze kwestie is nog wel, dat beide stamboeken met de vinger naar elkaar wijzen.

Best jammer allemaal. Die van mij is ingeschreven bij het ICS. Ook bij keuringen geweest en heb hetzelfde ondervonden. Paarden die gevaarlijk te dik waren scoorde hoog, en was het soms gissen waarom het ene paard slechter scoorde dan de ander.

Maar goed. het zal zichzelf niet oplossen. Beide stamboeken zullen het nog lang uitzingen denk ik. Jammer dat niemand bij beide stamboeken de boek eens op de schop neemt en er een betere stamboek van maakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-23 19:33 



 
Profiel   

SnufdeHondz schreef
Nadat ik verschillende berichten op fb heb waargenomen, heb ik inderdaad een bericht gestuurd naar het NSvT .

Ik heb graag een mening die ik baseer op het verhaal van 2 kanten.

Dat ik geruime tijd meelees op Bokt en nog nooit iets heb geplaatst, dat klopt.

Maar nu vond ik dat ik mijn mening ook wel eens geven en moest daarvoor een account aanmaken .

Maar jammer dat ik direct verdacht wordt van een schaduw account door verschillende andere accounts.



Nee je account is aangemaakt op de dag dat dit topic verscheen. Daar trappen we niet in :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-23 13:26 



 
Profiel   

cp112 schreef
SnufdeHondz schreef
Nadat ik verschillende berichten op fb heb waargenomen, heb ik inderdaad een bericht gestuurd naar het NSvT .

Ik heb graag een mening die ik baseer op het verhaal van 2 kanten.

Dat ik geruime tijd meelees op Bokt en nog nooit iets heb geplaatst, dat klopt.

Maar nu vond ik dat ik mijn mening ook wel eens geven en moest daarvoor een account aanmaken .

Maar jammer dat ik direct verdacht wordt van een schaduw account door verschillende andere accounts.



Nee je account is aangemaakt op de dag dat dit topic verscheen. Daar trappen we niet in :')


@cp112 Het account is idd niet een poosje geleden aangemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-23 10:31 



 
Profiel   

cp112 schreef
SnufdeHondz schreef
Nadat ik verschillende berichten op fb heb waargenomen, heb ik inderdaad een bericht gestuurd naar het NSvT .

Ik heb graag een mening die ik baseer op het verhaal van 2 kanten.

Dat ik geruime tijd meelees op Bokt en nog nooit iets heb geplaatst, dat klopt.

Maar nu vond ik dat ik mijn mening ook wel eens geven en moest daarvoor een account aanmaken .

Maar jammer dat ik direct verdacht wordt van een schaduw account door verschillende andere accounts.



Nee je account is aangemaakt op de dag dat dit topic verscheen. Daar trappen we niet in :')


Vind het maar een bijzonder iets allemaal, maar ze zegt dat ze al langer mee las op bokt en nu om te reageren een account aan moest maken... Dat kan natuurlijk wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-23 11:19 



 
Profiel   

Natuurlijk kan dat.
Maar geef dan complete info als je zogenaamd meer weet.
Met zulk half bericht was aanmelden ook geen nuttige bijdrage.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-23 11:20 



 
Profiel   

Tuurlijk kan dat, maar waarom? Er zijn enkel ontkenningen, maar geen feiten van het omgekeerde… heel makkelijk en slaat nergens op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-23 11:20 



 
Profiel   

Ben ik het mee eens hoor, maar ik doelde op dat gezegd word dat het account net aan gemaakt is en dat niet klopt. Maar ze zegt dat ze mee las en daarna een account heeft aangemaakt. Dat kan wel.

Verder maakt ze het er niet beter op voor het stamboek :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-23 11:25 



 
Profiel   

Zag ik nu ook goed dat het NSvT op Animal Event staat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-23 11:32 



 
Profiel   

Gezien het onderwerp verplaats ik dit topic naar VVD.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-23 19:31 



 
Profiel   

Ik had je advertentie al op FB voorbij zien komen en dacht toen al "huh ze mochten dat toch niet meer".
Maar wel echt zuur dit.

Maar ik zie op FB wel 2 instanties (NSvT en ICS) flink met modder gooien naar elkaar, en over beide stamboeken is best wel wat te doen als je pagina paspoort fraude een beetje volgt ( en er zijn nog meer stamboeken die niet zo goed uit de bus komen).
Nu weet ik dat die groepen ook niet allemaal even fair zijn en posten in veel verschillende groepen. Maar iemand waarvan ze weten bij een bepaald stamboek zit laten ze dan al niet in de groep toe. Ook erg belachelijk overigens

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-23 20:40 



 
Profiel   

Ik ben bestuurslid van het ICS en ik ben benieuwd wie van het ICS (bestuur) met modder gooit naar het NSvT. Dat heeft het ICS helemaal niet nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-23 16:35 



 
Profiel   

Ik zou zeggen lees op facebook en dan lees je ook de namen

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-23 20:27 



 
Profiel   

Ik heb niks raars gezien vanuit het ICS bestuur :?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-23 21:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 69 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen