Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 69 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Ik voel me een beetje opgelicht door het NSvT, wat te doen?

 
Profiel   

Ik zeg ook nergens dat het bestuur dat doet, maar mensen van beide stamboeken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-23 20:37 



 
Profiel   

Hoe is de keuring voor je ventje verlopen van het ICS?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-23 20:52 



 
Profiel   

Zo eindelijk weer even tijd om te reageren, ik heb zo nu en dan een klein beetje last van een chronisch tekort aan tijd.

@Swifter,
Ja bizar, dat dat gewoon kan....

@art_Ificious,
Klopt,
cp112 heeft dit in een reactie na de jouwe netjes uitgelegd

@roosa,
Ja dit heb ik ook wel eens meegemaakt bij het nsps met mijn shetlander hengstje als jaarling, mijn hengstje zat voor een jaarling goed in elkaar, met veel behang, enige puntje in de ring was dat hij iets te kort liep en kreeg hierdoor geen enter premie.
Een paar paarden later kwam er 1 van een bekendere fokker, maar het zag er totaal niet uit als een shet en ik stond al voordat de mijne was geweest met andere mensen te praten en zeiden allemaal dat het bijna wel een welshje leek en totaalniet op een shet, maar die kreeg natuurlijk gelijk een mooie enter premie....

Dit zie je trouwens in de dierenwereld bij alle "jury sporten", zo heb ik diverse honden eigenaren gesproken die van tevoren keken wie de jury waren op de keuringen alsof het de moeite was om erheen te gaan.
Ook met wedstrijden in de paardensport heb je dit en ik denk dat dit het geval is met de keuringen in bijna ieder stamboek helaas.

@janderegelaa,
Klopt

@Cayenne,
Misschien niet zo sterk als de andere punten, maar vind dit eigenlijk ook wel een beetje oplichting in de vorm van "vriendjespolitiek"

@Swifter,
Helaas zie je dit bij ieder stamboek wel terug de jurysport/vriendjespolitiek, maar sjoemelen met gezondheids resultaten.... verschrikkelijk

@roosa,
Ja echt hoor, valt mijn mond van open...

@plop1997,
Jup, vriendjespolitiek hè

@Swifter,
Die uitspraak is in sommige gevallen wel terecht met jongere dieren die nog even wat meer uit moeten groeien, maar moet je geen misbruik van maken.

Heb ik gelukkig nog niet meegemaakt met mijn merries

@roosa,
Precies ja

@swifter,
Dit klinkt een beetje als NSvT, deze waren echt aan het smeken om leden met de keuring. Heb minimaal 10x de vraag gehad om lid te worden (een beetje op de manier dat je in Turkije ieder winkeltje in gesleept word )

@DuoPenotti,
Zeker niet altijd hoor, heb ook genoeg keuringen meegemaakt dat de winnaars zeker terecht waren, maar helaas komt vriendjespolitiek wel heel vaak voor.

Ja bizar hè, wat een naampje wel niet kan doen.

Afgelast niet zo zeer, maar ze hadden gewoon eerlijk moeten zijn. Ook als ik het geweten had was ik wel gegaan, maar had ik er sowieso veel minder geld in gestopt (ik ben namelijk de rijkste niet)

@SnufdeHondz,
Maar wel overal omheen draaien, als je weet waarom ze eruit geknikkerd zijn, waarom meld je dit dan niet??? Zo word je inderdaad verdacht van een schaduw account aangezien je aangeeft van 2 kanten te kijken maar tegelijkertijd ook alle belangrijke punten die je beweert te weten achterwege houd...

@DuoPenotti,
Inderdaad, dat vraag ik me nou ook af.

@Benfan,
Vingertje weizen zie je bij ieder stamboek wel, ook binnen de stamboeken.

Ja dat te dikke paarden vaak hoog scoren viel mij een paar jaar geleden ook op inderdaad, maar volgens mij zakken ze daar gelukkig ook rustig aan op terug. Maar zoals ik eerder vermelde is en blijft het een jurysport.

Nouja er is er nog maar 1 over :') maar ik snap zeker wat je bedoelt, bij beide zijn/waren er heel wat verbeter punten zowel als stamboek gericht als organisatie.

@cp112, GcofOz, Daphne_,
Vind ik ook erg bijzonder inderdaad...

@DuoPenotti, tengeltje11,
De mogelijkheid is er inderdaad, maar vind het erg toevallig dat er precies met dit topic gereageerd moet worden en dat er dan ook maar halve antwoorden gegeven worden.

@Daphne_,
Inderdaad

@Dagahra,
Ik zal eens kijken zaterdag en zullen we eens horen of ze de "echte" redene open in mijn gezicht durven te vertellen

@coby,
Helemaal goed, ik vind het soms lastig om te weten waar een topic precies thuis hoort.

@kiki1976,
Ja is erg zuur, eerlijkheid is blijkbaar erg lastig.

Is zeker veel verbetering mogelijk bij beide stamboeken, maar dat hoor ik ook bij stamboeken van andere rassen.

@WHeijkoop,
Ik denk dat de meeste meer richten op de leden, net zoals bij bijvoorbeeld voetbalclubs dat de fans ook als de club "gezien" worden bij weize van.

@kiki1976,
Facebook is groot, dan moet je wel iets specifieker zijn.

@cp112,
Ik ook niet.

@Mer1980,
Heel goed, hij gedroeg zich voorbeeldig en stond te slapen op stal :')
Hij heeft een mooie 1e premie, goedgekeurd voor de dekdienst en is 3e geworden van de 2, 3 en 4 jarige hengsten *\o/* dus ik ben mega trots op mijn Ukkeltje <3

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Owja en hij is in 1 maand tijd bijna 3 cm gegroeid :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-23 22:28 



 
Profiel   

Benfan schreef
Het bijzondere in deze kwestie is nog wel, dat beide stamboeken met de vinger naar elkaar wijzen.

Best jammer allemaal. Die van mij is ingeschreven bij het ICS. Ook bij keuringen geweest en heb hetzelfde ondervonden. Paarden die gevaarlijk te dik waren scoorde hoog, en was het soms gissen waarom het ene paard slechter scoorde dan de ander.

Maar goed. het zal zichzelf niet oplossen. Beide stamboeken zullen het nog lang uitzingen denk ik. Jammer dat niemand bij beide stamboeken de boek eens op de schop neemt en er een betere stamboek van maakt.


De beste stuurlui staan aan wal. Je zou ergens lid kunnen worden en je kritiek neerleggen in de ledenvergadering.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-23 15:10 



 
Profiel   

WHeijkoop schreef
Benfan schreef
Het bijzondere in deze kwestie is nog wel, dat beide stamboeken met de vinger naar elkaar wijzen.

Best jammer allemaal. Die van mij is ingeschreven bij het ICS. Ook bij keuringen geweest en heb hetzelfde ondervonden. Paarden die gevaarlijk te dik waren scoorde hoog, en was het soms gissen waarom het ene paard slechter scoorde dan de ander.

Maar goed. het zal zichzelf niet oplossen. Beide stamboeken zullen het nog lang uitzingen denk ik. Jammer dat niemand bij beide stamboeken de boek eens op de schop neemt en er een betere stamboek van maakt.


De beste stuurlui staan aan wal. Je zou ergens lid kunnen worden en je kritiek neerleggen in de ledenvergadering.

Haha goede Wim.. We weten hoe de ICS daarmee om ging in het verleden. Bestuur ging tijdens de ALV mensen bellen voor stemmen om ervoor te zorgen dat ze konden blijven zitten, kinderen die gauw lid gemaakt werden zodat ze konden stemmen.. Nee gewoon niet lid worden van beide poppenkasten is het beste dat mensen kunnen doen. Heeft mij in ieder geval veel rust gegeven, want kan erg slecht tegen onrecht en misbruik van de naam vereniging terwijl het als een stichting gerund wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-23 15:39 



 
Profiel   

Ik zou zeggen , gewoon even de lijst lezen van " pasportfraude bij paarden"...

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-23 16:30 



 
Profiel   

Idd…. Sowieso geloof ik niet in ‘eerlijkheid’ binnen verenigingen waar familie al ‘mijlen’ aan het stuur staan… de rest komt en gaat, alleen de leden van dezelfde familie blijven… zo ken ik meerdere verenigingen, en overal hetzelfde, de familie zwaait de scepter en de rest moet volgen of verdwijnen….
Zo ook bij jullie is al meermaals gebleken in het verleden…..

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-23 19:25 



 
Profiel   

tengeltje11 schreef
Idd…. Sowieso geloof ik niet in ‘eerlijkheid’ binnen verenigingen waar familie al ‘mijlen’ aan het stuur staan… de rest komt en gaat, alleen de leden van dezelfde familie blijven… zo ken ik meerdere verenigingen, en overal hetzelfde, de familie zwaait de scepter en de rest moet volgen of verdwijnen….
Zo ook bij jullie is al meermaals gebleken in het verleden…..


Als je iemand weet die voorzitter wil worden bij het ICS en daar ook echt de kennis, de tijd en de capaciteiten voor heeft mag je die met mij in contact brengen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-23 19:53 



 
Profiel   

[code][/code]
Mariska_28 schreef
WHeijkoop schreef


De beste stuurlui staan aan wal. Je zou ergens lid kunnen worden en je kritiek neerleggen in de ledenvergadering.

Haha goede Wim.. We weten hoe de ICS daarmee om ging in het verleden. Bestuur ging tijdens de ALV mensen bellen voor stemmen om ervoor te zorgen dat ze konden blijven zitten, kinderen die gauw lid gemaakt werden zodat ze konden stemmen.. Nee gewoon niet lid worden van beide poppenkasten is het beste dat mensen kunnen doen. Heeft mij in ieder geval veel rust gegeven, want kan erg slecht tegen onrecht en misbruik van de naam vereniging terwijl het als een stichting gerund wordt.


Die keer dat we door het raam naar binnen moesten omdat we aan de deur geweigerd werden }>

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-23 19:55 



 
Profiel   

tengeltje11 schreef
Idd…. Sowieso geloof ik niet in ‘eerlijkheid’ binnen verenigingen waar familie al ‘mijlen’ aan het stuur staan… de rest komt en gaat, alleen de leden van dezelfde familie blijven… zo ken ik meerdere verenigingen, en overal hetzelfde, de familie zwaait de scepter en de rest moet volgen of verdwijnen….
Zo ook bij jullie is al meermaals gebleken in het verleden…..

Ja Wim is penningmeester en zijn vrouw is voorzitter.
En ik hoorde vandaag dat de stamboek 'boeken' niet eigendom zijn van ICS Nederland maar van familie Heijkoop.. Is dat correct Wim?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-23 20:11 



 
Profiel   

WHeijkoop schreef
tengeltje11 schreef
Idd…. Sowieso geloof ik niet in ‘eerlijkheid’ binnen verenigingen waar familie al ‘mijlen’ aan het stuur staan… de rest komt en gaat, alleen de leden van dezelfde familie blijven… zo ken ik meerdere verenigingen, en overal hetzelfde, de familie zwaait de scepter en de rest moet volgen of verdwijnen….
Zo ook bij jullie is al meermaals gebleken in het verleden…..


Als je iemand weet die voorzitter wil worden bij het ICS en daar ook echt de kennis, de tijd en de capaciteiten voor heeft mag je die met mij in contact brengen.


Alsof jullie alle kennis en capaciteiten hadden toen jullie begonnen?
Dat is iets waar iedereen met goeie wil in kan groeien, ALS ze gesteund worden en de kans krijgen en daar wringt weer het schoentje….

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-23 21:03 



 
Profiel   

Wat ben ik blij dat ik van dat stamboekgeneuzel van zowel paarden als katten af ben zeg. 't Is ook overal hetzelfde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-23 22:03 



 
Profiel   

Haha, ja ik lees dit en kan gewoon copy paste doen met de vereniging van mijn hondenras. Daar zijn ze nu ook al voorzitter nummer zoveel aan het zoeken terwijl er al veel opgelost zou zijn met een paar types uit het bestuur te knikkeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-23 06:26 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met de goedkeuring van je ventje! op naar een hoop leuke fijne nakomelingen!

En stamboeken tsja.... kan ik ook wel een boekje van open doen := ben zo blij dat er een wisseling van de wacht heeft plaatsgevonden bij waar ik zit :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-23 13:30 



 
Profiel   

Haha, bij het connemara stamboek is het ook al een drama :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-23 11:38 



 
Profiel   

Wat goed! Gefeliciteerd!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-23 13:32 



 
Profiel   

Misschien een gekke vraag maar kost het geld om je paard te wassen? (daar op locatie of??) Of heb je het dan over de uitgave van shampoos?
En een voorbreng hoofdstel? Zit daar ook een 'eis' aan?

Ik heb nog nooit een keuring bijgewoond, vandaar deze vraagjes :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-23 13:13 



 
Profiel   

Er worden punten gegeven op voorbrengen. Dus hoe ziet de voorbrenger er uit (liefst in het wit) wat heeft het paard aan od. Je krijgt meer punten als jou paard spierwit is met een net lederen hoofdstel of lederen halster dan dat je aankomt met een stalhalster. Bij hengsten is voorbrengen met bit verplicht denk ik, maar ik ben niet meer zeker. Hiervoor ben ik er al te lang uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-23 14:01 



 
Profiel   

Swifter schreef
Er worden punten gegeven op voorbrengen. Dus hoe ziet de voorbrenger er uit (liefst in het wit) wat heeft het paard aan od. Je krijgt meer punten als jou paard spierwit is met een net lederen hoofdstel of lederen halster dan dat je aankomt met een stalhalster. Bij hengsten is voorbrengen met bit verplicht denk ik, maar ik ben niet meer zeker. Hiervoor ben ik er al te lang uit.

Ah, helder, dankjewel!
Scheelt dat Liam maar 4 witte beentjes heeft en een witte bles, maar voor de rest gewoon zwart is _/-\o_ :') Denk overigens dat ik gewoon de neusriem van het hoofdstel afhaal :') Ook prima denk ik.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-23 17:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 69 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen