Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 22:56

Wat een enorme hoeveelheid paarden zeg!
Zijn dat dan volbloeden?

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-24 23:24

Ik kan mijn kleren wassen 20km verderop in de stad, dat doe ik dus 1x per week samen met boodschappen doen. Maar kan niet altijd de auto mee dus vaker lukt helaas niet! Er zijn was machines en drogers onderweg, ik zit in een vrij nieuwe cabin en die hebben nog geen wasmachines. Mijn collega’s wonen hier niet op het terrein maar in huizen in het dorp verderop en daar zit gewoon een wasmachine in.

En ik werk 12 dagen achter elkaar, geen 6 of 7. 12 dagen werken, 2 dagen vrij. Voor mij is dat nu prima te doen, we slepen elkaar er doorheen hier en omdat de sfeer zo goed is, is het echt wel goed vol te houden :)

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-24 10:05

Elisa2 schreef:
Leuk om te zien dat je nu weer op een nieuwe plek zit, het ziet er prachtig maar 1300 paarden..wow! Wat voor een paarden zijn het?

Ik blijf ook bewondering hebben voor jou en alles wat je doet en hoe je het aangepakt hebt.

Het zijn volbloeden! Al deze merries hebben ooit in hun leven geracet. Dus het zijn allemaal race paarden :)

senna21 schreef:
Prachtige foto's, vooral de eerste.
Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt en top hoe jij bent gegroeid in deze uitdagende tijden.
Wat betreft handwas. Vroeger waren er zgn schudemmers met deksel. Vullen met (een beetje)wasgoed, zeep en halfvol water...en schudden maar :+
Succes gewenst

Dankjewel! <3
En dat is ook hoe ik het nu ongeveer doe :+ ach weet je, kan de charme er ook wel van inzien :)) Ik word hier wel heel erg onafhankelijk en creatief van :+

Barramundi schreef:
Als dat al uitbuiting is, ben ik als backpacker ook zwaar uitgebuit :') Op 1 plek hebben we eens 58 dagen achterelkaar gewerkt. Zonder vrije dagen. Van zonsopgang tot zonsondergang. Gedurende de helft van die tijd was de accomodatie een swag in de bush. Als we op de homestead verbleven, hadden we wel een wasmachine :+
Ik heb er een geweldige tijd gehad en genoten van het outdoor leven in de bush.

Klinkt alsof je het prima voorelkaar hebt TS. Je hebt er plezier en houdt er nog wat geld aan over ook. Met dat geld kun je later wellicht weer wat gaan reizen. Volgens mij is dat het idee van het visum waar je op zit: de Working Holiday.
Je hebt mentaal een pittige periode achter de rug, dus ik kan me helemaal indenken dat je door het vele buiten zijn, de dieren om je heen en de regelmaat van de werkzaamheden in je hoofd de kans krijgt om bij te komen, terwijl je lichaam een goede workout krijgt! Geniet ervan!

Dat is precies wat ik er nu zo lekker aan vind, het zijn lange dagen maar geestelijk niet vermoeiend. Ik vind het heerlijk om tijdens het voeren uren op de buggy te rijden om over van alles na te denken, maar soms is er niks om na te denken en dat is ook helemaal goed.
M’n hoofd komt hier zo tot rust en dat had ik echt even nodig.

TinkerTreas schreef:
Wat een enorme hoeveelheid paarden zeg!
Zijn dat dan volbloeden?

Ja! Allemaal volbloeden :D

Vandaag een super leuke dag gehad! Mocht een keer wat anders doen dan paarden voeren :D
We begonnen vanochtend met paarden naar binnen halen omdat ze gescand worden. Sommige zijn al drachtig en voor de andere paarden wachten we voor de ovulatie. Er waren een paar paarden die een röntgen foto moesten halen. Super leuk om daar allemaal bij de te zijn. De rest van de dag hebben we wonden schoon gemaakt, verbanden vervangen, tere neusjes controleren op verbranding van de zon en medicatie gegeven.
Onwijs leuk om een keer ergens anders mee bezig te zijn.
Ook al was het bloedje bloedje heet, heb ik er van genoten :D

pien_2010

Berichten: 43315
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 10:21

Wat een fantastische update! Leuk hoor je enthousiasme.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 10:42

Krijg er helemaal een Flying Doctors gevoel bij...en dan jij als Kate :D

Snippergroen

Berichten: 6681
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 10:49

Ahhh wat heerlijk TS! Klinkt echt als een fijne plek voor je voor nu. Ja het is pittig, maar je hoeft dit natuurlijk niet de rest van je leven te doen. Gewoon voor zolang je het leuk vindt! Ik heb ook in Australië gewerkt voor 6 dagen per week 10-12 uur per dag en dan die 7e dag zo'n 5 uur. Het buiten werken met de paarden was echt de beste tijd van mijn leven, waar ik nu typend achter mijn bureau op kantoor echt met heimwee naar kan terugkijken. Lekker van genieten dus! :)

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-24 08:13

Heerlijk een lang weekend ontladen in m’n happy place Melbourne <3
Afbeelding

pien_2010

Berichten: 43315
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 09:22

Veel plezier en rust goed uit!

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 00:46

Leuke update TS! Klinkt als een interessante dag zo met de medische kant bezig zijn.
Veel plezier in Melbourne! Geloof dat het mooi weer zou worden (dat zeiden mijn collega’s tenminste).

Capsilou
Berichten: 1
Geregistreerd: 03-02-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 16:55

Jeetje wat een avonturen! Ik heb alles net even gelezen :)
Ik ga zelf de 8ste ook beginnen met de werken met paarden cursus van Oaktravel en begin best nerveus te worden, dus ik dacht misschien zijn er ervaringen die ik kan lezen!
Ik blijf je zeker volgen! Ben benieuwd hoe het allemaal gaat verder :D

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 15:46

Hé TS, hoe gaat het daar? Nog steeds naar je zin?
Groet uit verregend Nederland :)

BeFunny

Berichten: 10537
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 11:38

Ik ben ook benieuwd hoe het nu gaat ts?
Het weer is wel een enorme plus daar geloof ik.