Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
D_akota

Berichten: 668
Geregistreerd: 21-11-18
Woonplaats: Aan de bosrand

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 21:17

Wat goed van je! En dat je je droom najaagt, daar ga je vast nooit spijt van krijgen. Ik wens je heel veel geluk en plezier. Ik hoop dat je soms nog een up-date hier plaatst.

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 21:38

Wat goed. Heel veel succes

Malle_meid

Berichten: 192
Geregistreerd: 31-10-21

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 15:36

Lieve TS, je bent ons helemaal niet verschuldigd om je hele leven hier in dit topic te delen. Deel vooral wat je zelf wil delen en waar jij je goed bij voelt.

Heel stoer dat je weer teruggaat. Ik ben benieuwd of je weer naar je laatste plek gaat, of dat je iets nieuws hebt gevonden.

Ik vind je vooral heel dapper en stoer dat je je dromen achterna gaat <3

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 16:38

Wat gaaf en fijn dat je toch terug kan! Heel veel succes!!

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 16:40

Diep respect voor je.
En wat een moeilijke keuze nu. Maar wat dapper dat je dit toch aangaat.
Heel veel succes!!!

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 19:28

Wat goed dat je deze keuze kan maken en dat je moeder je daarin steunt.
Het leven is soms :n @#€# |o , maar dat houdt niet in dat je moet ophouden met leven.
Hopelijk vind je snel je draait weer bij de Aussies.

Christiene
Berichten: 7722
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 19:32

Stoer en gaaf dat je nu terug gaat. Zo'n gigantische reis.

Ik hoop dat het nu een geweldige ervaring word.

En dat je een leuke baan vind nu

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-23 01:51

Bedankt voor alle reacties <3
Ben net weer ontwaakt, ben verschrikkelijk jetlagged :’) gisteren het nog vol kunnen houden tot 22:00, daarna ging het lampje uit haha.

Ik ga niet terug naar mijn vorige plek, die hebben geen plek meer. Vrijdag heb ik een sollicitatiegesprek bij een renstal. Als dat wat word stel ik jullie zeker weer op de hoogte..

Maar eerst… Vakantie!! {:}

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 09:07

Super stoer dat je ondanks alles toch weer terug bent. Het is duidelijk dat je het goed doordacht hebt en deze keuze samen met je thuis front gemaakt hebt!

Welkom terug in Australië hè :D
Blijf je in de buurt van Melbourne voorlopig of ga je verder reizen.
Succes alvast met je sollicitatie!

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-23 13:19

sollicitatie is super verlopen, goede doorgroei mogelijkheden ook! Ik begin in januari :):)

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 13:22

Gefeliciteerd!!!
Wat top.
Op wat voor soort stal ga je werken?

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 13:30

Weggebokt schreef:
sollicitatie is super verlopen, goede doorgroei mogelijkheden ook! Ik begin in januari :):)

Gefeliciteerd wat leuk en spannend! Waar ga je werken, weer in hetzelfde gedeelte van Australië ook of heel ergens anders?

Urona447
Berichten: 2803
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 20:10

Gefeliciteerd en wat stoer dat je terug bent gegaan!

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 21:03

En deze keer ben ik er ook bij om je hier in het topic te volgen!

Veel geluk, meid <3

Christiene
Berichten: 7722
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 21:19

Veel succes. Leuk om mee te lezen.

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 23:37

Fijn! Goede vooruitzichten.
Ik ben benieuwd: Waar/hoe ga je kerstmis vieren?

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-24 09:52

Hey Hoi!! Daar ben ik weer!

Ik ben maandag gestart bij m’n nieuwe baan en het bevalt tot nu toe erg goed! Wel wennen en alles is zo ontzettend nieuw, maar ik heb er goed gevoel over!
Ik mag helaas de naam van de stal niet noemen, maar het is een hele grote stal in het midden van Victoria.
Dat betekend dus helaas ver van Melbourne af, iets waar ik het super moeilijk mee heb en ik ook echt wel heimwee heb. Ik mis mijn vrienden ontzettend en het idee dat ik wéér helemaal opnieuw moet beginnen benauwd me een beetje.
Ik lig hier gelukkig goed in de groep, maar het zijn niet ‘mijn’ vrienden. Dat is erg lastig, maar ik weet ook dat het weer goed komt. Dat kwam het de vorige keer bij de andere stal namelijk ook. Ik moet even mijn weg vinden maar dat moet lukken. Moet mezelf ook een beetje de tijd gunnen om hier weer aan te wennen!

Ik heb lange dagen, ik begin om 6u en ben klaar tussen 4 en 5 uur. Ik werk 12 dagen achter elkaar en heb daarna 2 dagen vrij. Erg pittig, maar de sfeer is hier onwijs goed dus we trekken elkaar er doorheen!

Afgelopen maandag dus mijn eerste dag gehad, direct een hele heftige dag met overstromingen. Veel paarden moeten evacueren. We zaten tot onze heupen in het water. Was er best van onder de indruk hoe snel water kan stijgen, vooral omdat hier niet perse een rivier dichtbij in de buurt is. Niemand had hier op voor kunnen bereiden, binnen 2 uur stond alles onder water, en echt heel erg veel water.
De rest van de dagen zijn ontzettend heet geweest, onwijze omslag ineens. Heb het daar wel zwaar mee, ben dat totaal niet gewend :=
Verder zijn de afgelopen dagen super leuk geweest, ze hebben hier ongeveer 1300 paarden met onwijs veel veulens. De veulens moeten ‘gehandeld’ worden (kan niet op het Nederlandse woord komen :') ) dus daar zijn we druk mee bezig. Elke dag moeten er paarden naar de hoefsmid, dierenarts, scans hebben omdat ze drachtig zijn, and so on! Onwijs veel met paarden bezig dus.
Ze zijn ook druk bezig met de magic millions sales in de Gold Coast dus ik hoop dat ik een keer weer mee mag :D Heb al even laten vallen dat ik dat zeker zou willen :))

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-24 10:41

Kon bericht niet meer bijwerken :(
Edit:
Heb even het hele topic terug gelezen en realiseer me dat er echt zo onwijs veel gebeurt is dit jaar. Potverdikkie zeg, al die spanning naar Australië toe, op een werkplek komen waar je je totaal niet op je gemak voelt, in alle spanning een stad verlaten die je onwijs leuk vind om vervolgens naar een stad te gaan die ik eerst verschrikkelijk vond, maar na een aantal maanden ‘mijn thuis’ noem, vrienden ontmoet, leukste tijd van mijn leven heb gehad, heb mezelf ontdekt, ben mezelf tegen gekomen. Om vervolgens alles achter je te laten omdat er ziekte is thuis, iets waarvan ik zo ontzettend beroert van ben geweest, niet wetende wat er op je te wachten staat, wat voor zware tijd gaat dit worden?
Ik had gedacht nooit meer terug te keren naar Australië, maar hier ben ik dan, voor de 4e keer een nieuwe start maken.
Ik ben ontzettend dankbaar voor vorig jaar, ook al was het echt niet altijd even leuk. Heb er zoveel van geleerd, dus dit jaar geen new year new me. Ik blijf gewoon lekker zo door doen want dat gaat blijkbaar goed :D

Melzazu
Berichten: 1785
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 10:54

Wat klinkt het allemaal goed! Je mag echt heel trots op jezelf zijn. Je gaat lekker door met je plan ondanks wat tussenstops. Ik vind je berichten heel fijn voelen en je gaat vast weer nieuwe vrienden maken.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 11:38

Je doet het geweldig!
En ik ben ook echt enorm trots op je :+:

Als jij jezelf blijft, komen die vrienden vanzelf wel, dat kan niet anders!

Lisewiesje

Berichten: 368
Geregistreerd: 09-08-09
Woonplaats: Ergens in Overijssel

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 17:15

Heel knap hoe je alles hebt gedaan en trouw bent gebleven aan jezelf en je gevoel maar ook hebt doorgezet.

Ooit hoop ik nog eens terug te keren naar het mooie Australië!

Geniet dubbel van je leerzame tijd, je verdiend het en bent het waard! Ik blijf lekker meelezen en met je mee leven. Reageer niet heel vaak drukte met de kleine kinderen, maar geniet zeker van dit topic en je verhalen .

Sellyxx

Berichten: 1203
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 13:25

Ik was je topic na juli vorig jaar een beetje uit het oog verloren, en nu een half jaar later log ik weer in, wat heb je veel meegemaakt in die tijd, maar wat tof dat je nu op een nieuwe plek weer bent begonnen, wat toon je daarmee ook veerkracht! *\o/* Tof dat je zoveel tijd met de paarden kan werken op deze plek, ik gun het je dat je hier weer wat moois gaat opbouwen, misschien wel anders, maar ook juist weer een unieke nieuwe ervaring die je 'levenschilderij' alleen maar kleurrijker maakt. En vind het ook heel knap dat je zegt 'geen new year, new me' wat laat zien dat je niet perse gebrand bent op 'ik moet veranderen' of 'ik moet beter' (ik kan me herinneren dat je nog weleens streng was voor jezelf) maar juist ook tevreden en trots kan zijn op jezelf, en misschien juist wel hebt geleerd om in het moment zelf te zijn :D

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-24 08:34

Zo, word maar weer eens tijd voor een update terwijl ik lekker lig te zonnebaden in 25 graden :):)

Bedankt voor alle lieve reacties, doet me goed <3
Het gaat hier eigenlijk heel goed, onvoorstelbaar hoe snel de tijd gaat hier.
Het is hard werken, lange en warme dagen maar tot nu toe vind ik het hartstikke leuk!
We hebben enorm personeel te kort dus doe eigenlijk alleen maar de voederrondes, maar dat vind ik prima :)

Mijn ochtend begint om 6u ‘s ochtends, dan gaan we de paarden voeren. Dat duurt tot ongeveer 9 a 10 uur. Daarna hebben we een korte pauze van een half uur.
Wat we daarna doen is elke dag anders, soms moeten de paarden naar de dierenarts dus mag ik ze uit de wei halen.
Maar soms moeten ook de voederbakken schoon gemaakt worden of de water bakken. Met zoveel paarden gebeurt dat een paar keer per week.
Daarna om 12u hebben we pauze tot half 2 en daarna gaan we de paarden weer voeren.
Totaal niet moeilijk dus, maar wel lange dagen.
De weilanden zijn hier opgedeeld in buurten en iedereen heeft een eigen buurt te voeren, mijn buurt heeft 8 paddocks en dat zijn ongeveer 90 paarden.
De boerderij waar ik werk (ze hebben er 3) heeft 5 buurten waarvan 2 buurten merries met veulens. Reken maar uit hoeveel paarden dat in totaal zijn :=

Het werk is totaal niet moeilijk maar lichamelijk wel echt heel zwaar. Per dag rond de 60 hooibalen slepen want die moeten op de buggy’s. De buggy’s gebruiken we om de paarden te voeren, dus die moeten we 2 keer per dag vullen. Dan hebben we ook nog trailers die elke dag gevuld moeten worden met hooi.
Maar al met al klaag ik absoluut niet, want het is een heerlijke baan. Elke dag lekker buiten en rond de paarden.
Enige minpuntje is dat m’n accomodaties geen wasmachine heeft, dus als iemand nog tips heeft voor handtassen laat het me weten :=




Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Suzanne F.

Berichten: 49228
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 08:54

Dat ziet er heerlijk uit! Kan je geen kleine wasmachine zelf aanschaffen?
Jeee wat veel paarden zeg, ongelooflijk. Maar je bent dus eigenlijk alleen maar paarden aan het voeren, de hele dag? Mag je ook wel rijden of andere dingen doen? Want dat lijkt me voor even heel prima, zeker als het goed weer is. Maar ik zou zelf na een paar maanden wel klaar zijn met alleen maar voeren, maar misschien is dat voor jou anders?

pien_2010

Berichten: 43327
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 09:05

Wouw wat een innerlijke groei heb jij gemaakt. Ik heb alles gelezen en vind je stoer en je keuzes goed doordacht en verstandig. Je mag trots zijn op jezelf.
Je foto's zijn prachtig!