Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elisa2

Berichten: 37193
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 09:51

Leuk om te zien dat je nu weer op een nieuwe plek zit, het ziet er prachtig maar 1300 paarden..wow! Wat voor een paarden zijn het?

Ik blijf ook bewondering hebben voor jou en alles wat je doet en hoe je het aangepakt hebt.

Jennyxx

Berichten: 3042
Geregistreerd: 11-10-06
Woonplaats: Bij de duinen

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 10:01

Whauw wat kan jij hard werken. Knap hoor. En ik lees inderdaad ook weinig meer over jezelf te moeten verbeteren. Je bent goed zoals je bent :-)

Prachtige foto's!

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 12:05

Het ziet er allemaal zo heerlijk groot uit!
En dat is ook natuurlijk :D
Wel hard werken...

Dan wel een minpuntje dat je je vieze kleren niet even kunt uitwassen.
Is zo'n campingwasmachine niks voor je?
Dingen kunnen je overal gebruiken, wegen niet veel en zijn dus ook gemakkelijk te verplaatsen en mee te nemen en zijn ook niet duur.
Althans, hier in Nederland dan ;)
Maar misschien is er ook wel een Australische Marktplaats?

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 12:12

Zonder wasmachine is wel een dingetje, verder klinkt het als een waanzinnig avontuur 8-)

YvonneV
Berichten: 8783
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 12:39

Wat raar dat er geen mogelijkheid is om te wassen. Hoe doen de anderen dat dan?

Melzazu
Berichten: 1785
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 12:47

Wat ziet het er prachtig uit daar en wat werk je hard zo te lezen.

Wel raar dat ze geen mogelijkheid hebben om je kleding te wassen -O-

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 13:22

Leuke update TS! Fijn dat je het zo naar je zin hebt!! Wat een enorm bedrijf zo te horen zeg, daar hoef je je niet te vervelen.

Weet niet hoe afgelegen je zit daar, maar is er evt ‘in town’ een wasserette of caravanpark waar je tegen betaling je was kun doen?
Anders zijn er idd portable washing machines te krijgen, die o.a. voor kamperen gebruikt worden. Bunnings heeft er eentje voor nog geen $100 (moet je uiteraard wel naar de Bunnings kunnen :+ )
Met de hand alles wassen (incl je werkkleren) wordt wel een uitdaging denk ik zo.

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 13:55

Prachtige foto's, vooral de eerste.
Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt en top hoe jij bent gegroeid in deze uitdagende tijden.
Wat betreft handwas. Vroeger waren er zgn schudemmers met deksel. Vullen met (een beetje)wasgoed, zeep en halfvol water...en schudden maar :+
Succes gewenst

Malle_meid

Berichten: 192
Geregistreerd: 31-10-21

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 15:32

wat een fijne update weer! Goed te lezen dat je het naar je zin hebt, en wat is het daar prachtig <3

helaas geen tips voor het wassen, maar het lijkt me vreemd dat ze voor al het personeel wat ze daar toch voor zoveel paarden nodig zullen hebben geen wasmogelijkheden hebben. Hoe doen de anderen dat dan inderdaad?

YvonneV
Berichten: 8783
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 16:11

senna21 schreef:
Prachtige foto's, vooral de eerste.
Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt en top hoe jij bent gegroeid in deze uitdagende tijden.
Wat betreft handwas. Vroeger waren er zgn schudemmers met deksel. Vullen met (een beetje)wasgoed, zeep en halfvol water...en schudden maar :+
Succes gewenst

Tegenwoordig heb je deze https://www.temu.com/search_result.html ... &is_back=1

Nielojram

Berichten: 7803
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 20:41

Je mag de voerbakken schoonmaken maar er is geen wasmachine?

Little_Gift
Berichten: 1780
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 20:55

Nielojram schreef:
Je mag de voerbakken schoonmaken maar er is geen wasmachine?


Steek jij jouw voerbakken doorgaans in je wasmachine dan? :') *\o/*

Getup

Berichten: 8280
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 20:59

Of kleding in de voerbakken :')

TS je klinkt echt super gemotiveerd. En her lijkt me erg mooi daar.

Nielojram

Berichten: 7803
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 21:07

Getup schreef:
Of kleding in de voerbakken :')

TS je klinkt echt super gemotiveerd. En her lijkt me erg mooi daar.

Tuurlijk klinkt ( en is het waarschijnlijk ook)mooi daar.
Aan haar motivatie zal het niet liggen.

Maar voor iedereen die dit bericht in haar veilige haven leest, wordt onze TS niet ietwat uitgebuit?

Suzanne F.

Berichten: 49228
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 22:14

Nou dat vind ik wat overtrokken. Wel vind ik dat je voor jezelf de vraag moet stellen of je dit voor lange tijd wil blijven doen. Maar als TS dit leuk vindt is het goed toch? Niet iedereen wil rijden of zich persoonlijk ontwikkelen etc.
Als ze netjes betaald krijgt, het goed heeft en blij is, dan is er geen uitbuiting.
Wel zou ik zelf een wasmachine kopen/regelen. Handwas is niks.

Little_Gift
Berichten: 1780
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 22:43

Nielojram schreef:
Getup schreef:
Of kleding in de voerbakken :')

TS je klinkt echt super gemotiveerd. En her lijkt me erg mooi daar.

Tuurlijk klinkt ( en is het waarschijnlijk ook)mooi daar.
Aan haar motivatie zal het niet liggen.

Maar voor iedereen die dit bericht in haar veilige haven leest, wordt onze TS niet ietwat uitgebuit?


Moet je dit nou echt verpesten voor de TS ja?

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 23:07

Ik dacht Nielojram een jongere bokker zou zijn, maar als de leeftijd in het profiel klopt schrik ik van de reactie. Als je dit al uitbuiten vindt, dan heb je nog nooit in de paardenwereld gewerkt.

Van wat ik lees van ts heeft een pittige werkdag, maar wel met ruime pauzes tussendoor.

De kleding niet kunnen wassen is wel een dingetje, hopelijk is daar snel een oplossing voor.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-24 00:06

Als ik vrij ben zal ik even op de was situatie reageren :)) daar komt uiteindelijk een oplossing voor!
Maar vind uitbuiting een groot woord, hard werken? Ja. Maar daar heb ik zelf voor gekozen!
Als ik dit niet wou had ik op een andere baan gesolliciteerd! En eerlijk, het is hier zo’n gat, ik zou niet weten wat ik anders moet doen hier.
Of ik dit voor een langere tijd wil doen weet ik niet, vooral niet op dit visum. Want dat voelt een beetje als een verspilling. Maar aan de andere kant is er wel een kans op een sponsorship wat natuurlijk een super mooie opstap is naar een permanente residentie en dat wil ik wel in mijn achter hoofd houden.

Maar ik krijg netjes m’n centjes, betaal niet voor m’n accommodatie en zo nu en dan mag ik de auto mee. Dus zo slecht vind ik het niet, zeker niet voor iedereen weggelegd maar voor nu ben ik tevreden :)

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 10:29

En dat is het belangrijkste, dat je elke morgen met plezier opstaat en aan je taak begint.
Geniet van de dieren en je omgeving en tevreden bent.
Daar kan geen geld (hoe gemakkelijk het ook is om te hebben ;) ) tegenop!

pien_2010

Berichten: 43327
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 10:32

Eens Shirley!

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 14:02

Als dat al uitbuiting is, ben ik als backpacker ook zwaar uitgebuit :') Op 1 plek hebben we eens 58 dagen achterelkaar gewerkt. Zonder vrije dagen. Van zonsopgang tot zonsondergang. Gedurende de helft van die tijd was de accomodatie een swag in de bush. Als we op de homestead verbleven, hadden we wel een wasmachine :+
Ik heb er een geweldige tijd gehad en genoten van het outdoor leven in de bush.

Klinkt alsof je het prima voorelkaar hebt TS. Je hebt er plezier en houdt er nog wat geld aan over ook. Met dat geld kun je later wellicht weer wat gaan reizen. Volgens mij is dat het idee van het visum waar je op zit: de Working Holiday.
Je hebt mentaal een pittige periode achter de rug, dus ik kan me helemaal indenken dat je door het vele buiten zijn, de dieren om je heen en de regelmaat van de werkzaamheden in je hoofd de kans krijgt om bij te komen, terwijl je lichaam een goede workout krijgt! Geniet ervan!

Nielojram

Berichten: 7803
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 20:31

Weggebokt schreef:
Als ik vrij ben zal ik even op de was situatie reageren :)) daar komt uiteindelijk een oplossing voor!
Maar vind uitbuiting een groot woord, hard werken? Ja. Maar daar heb ik zelf voor gekozen!
Als ik dit niet wou had ik op een andere baan gesolliciteerd! En eerlijk, het is hier zo’n gat, ik zou niet weten wat ik anders moet doen hier.
Of ik dit voor een langere tijd wil doen weet ik niet, vooral niet op dit visum. Want dat voelt een beetje als een verspilling. Maar aan de andere kant is er wel een kans op een sponsorship wat natuurlijk een super mooie opstap is naar een permanente residentie en dat wil ik wel in mijn achter hoofd houden.

Maar ik krijg netjes m’n centjes, betaal niet voor m’n accommodatie en zo nu en dan mag ik de auto mee. Dus zo slecht vind ik het niet, zeker niet voor iedereen weggelegd maar voor nu ben ik tevreden :)


Dan heb ik niets gezegd, gezien je je eigen situatie zo uitgelegd hebt in dit topic was ik even ongerust dat je je wellicht in het ootje zou nemen, maar zoals je het zelf zegt, niets aan de hoef.

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 21:05

Ik vind de bijdrage van Nieljoram wel zinvol. Misschien is het nu niet aan de orde, maar het is goed om de vraag te stellen ook al is TS blij met haar werk.
Wellicht is het niet altijd bewust met opzet 'uitbuiting', maar het is wel goed om je eigen grenzen te blijven bewaken. Zes dagen per week werken is best pittig, ook al vind je je werk leuk.
Wat betreft het wassen: kun je dat niet aan je collega's vragen, hoe zij dat regelen?
Succes!

Little_Gift
Berichten: 1780
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 21:17

6 dagen per week werken is heel normaal, zelfs hier in België en in Nederland in alle takken van het werkveld behalve de sector Kantoorjobs dus hoezo is dat uitbuiting en pittig?

Nyaleti

Berichten: 6153
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 21:21

Als TS idd op een Working Holiday visa zit, heeft ze al helemaal niks te klagen :')

Dat is vaak even keihard werken, goed geld verdienen en daarna met dat geld lekker kunnen rondreizen.
Een bedrijf moet zich ook aanmelden voor zoiets geloof ik en dus heeft TS niet het allergrootste aanbod.

De meeste gaan voor dat baantje ergens tomaten plukken ofzo dus als ze dan nog lekker tussen de paarden zit, prima voor elkaar :+

6/7 dagen werken is echt niet altijd uitbuiten. Ik heb ook een periode 7 dagen gewerkt, in het buitenland. Mooiste tijd van m'n leven.