Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 09:17

Via Helpx.net kun je honderden andere adressen vinden waar je terecht kunt. Ik zou verder zoeken, zonde om daar je tijd te verkwisten als je het niet naar je zin hebt.

eilleen333

Berichten: 12844
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 10:05

Maar je zit nu op de hidden gold homestead? Wat ar ze je klaarstomen voor het ranchwerk? Want dat gaat zo niet gebeuren. Of ben je meteen op je ranch gezet? Want in de advertentie zeggen ze dat je eerst een trainingsweek ergens krijgt. En daar betaal je ook voor wat ik begrijp van de website

CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 10:28

eilleen333 schreef:
Maar je zit nu op de hidden gold homestead? Wat ar ze je klaarstomen voor het ranchwerk? Want dat gaat zo niet gebeuren. Of ben je meteen op je ranch gezet? Want in de advertentie zeggen ze dat je eerst een trainingsweek ergens krijgt. En daar betaal je ook voor wat ik begrijp van de website


Volgensmij heeft ze al een trainingsweek gehad, voordat ze naar deze ranch ging.

Cowgirl

Berichten: 23751
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 10:45

Ik zou je tas gelijk meenemen naar de Gold Coast en daar een hosteĺ nemen en dan verder zoeken. Hier word je gewoon gebruikt.

Bestaat yardandgroom nog? Internationale site voor grooms en ruiters. Kijk daar eens op.

Of je vraagt op de sale rond.


Succes en niet opgeven hoor.
Reizen is heel leuk met af en toe een hindernis.

Mila_p
Berichten: 125
Geregistreerd: 21-11-21
Woonplaats: België

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 11:05

akkoord met de mensen hierboven. Deze personen zijn totaal niet constructief en gebruiken je. Ik zou proberen te verplaatsen. Veel succes en geniet nog van je prachtige reis!

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-23 12:01

Pfoeee eindelijk onderweg naar de Gold Coast. Update komt wss later of morgen pas, ben kapot haha
Afbeelding

Ir111

Berichten: 11969
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 12:16

Weggebokt schreef:
Er komen geen paarden mee terug van de sale, dus ik ben benieuwd wat m’n werkzaamheden straks zijn..

Dat kun je toch vragen?

Ik zou niet na 2 dagen de handdoek in de ring gooien. Tuurlijk is het lastig nu maar ik zou het nog even aankijken. Weggaan kan altijd nog. Kijk als er geen paarden meer zijn straks zou ik ook mijn biezen pakken, je hebt aangegeven met paarden te willen werken.

HopeDreamer

Berichten: 971
Geregistreerd: 17-03-15

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 12:21

Wat een tof avontuur! Hopelijk ben je snel een beetje op je plekje. Zulke dingen kunnen zo overweldigend zijn. Goed dat je de organisatie ook hebt gemaild!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 12:24

Ik vind dat sommige bokkers wel heel snel oordelen dat TS gebruikt wordt.
Ze is daar ook om te werken he? En wat kun je nou over 2 dagen zeggen? Zoveel heeft TS ons ook nog niet verteld.

BigOne
Berichten: 38349
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 12:35

Heb je die mensen al duidelijk gevraagd waar de rest van de paarden is?

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16248
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 12:39

Ik vind wel dat er gekeken moet worden wat het programma aanbied. Als je een paar duizend euro betaald en er wordt je beloofd dat je fysiek (dus rijden) met paarden aan de slag gaat, vind ik wel dat zoiets ook aangeboden moet worden, ondanks dat nu het aanbod wat lager is. Als reisorganisatie moet je toch vaste adressen hebben waar je reizigers bij terecht moeten kunnen? Ik zou het nog even een paar dagen afwachten en als het echt niet goed voelt, de organisatie contacteren dat dit niet de afspraak is.

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 12:46

Cayenne schreef:
Ik vind dat sommige bokkers wel heel snel oordelen dat TS gebruikt wordt.

Nou idd. Ik wilde net hetzelfde reageren. Kijk, dat het tegenvalt en het werk niet is waar TS op gehoopt/gerekend had, prima.
Maar zolang het bedrijf haar gewoon betaalt voor de uren die ze werkt, de accommodatie en maaltijden verstrekt zoals afgesproken, kun je niet stellen dat ze daar gebruikt wordt.

De enige die hier zijn afspraken (misschien) niet nakomt, is het Nederlandse Oak Travel. Niet het Australische bedrijf waar ze werkt. Ik heb ook op de website van Oak gekeken en ze garanderen idd dat je met paarden werkt als je dit programma doet. Wat ik overigens heel dapper vind, want wat doen ze als er simpelweg geen werk is. Maar dat terzijde.
Als het idd blijkt dat alle paarden deze week verkocht worden en er de rest van de tijd dat TS (evt) op het bedrijf blijft, geen andere paarden zijn, dan heeft Oak z’n belofte niet waargemaakt.
Ik lees nergens dat de werkgever dezelfde garantie gegeven heeft. Als dat een mixed bedrijf is met koeien en paarden, is het voor hun waarschijnlijk heel normaal als er een tijdje geen paarden zijn. En wellicht komen er over een paar weken weer andere paarden op het bedrijf.

@Maureen: fysiek met paarden werken wil niet per se zeggen rijden. Ik heb ook op een renstal gewerkt via dezelfde organisatie en de werkgever (dus niet de organisatie) gaf tijdens het telefonische interview heel duidelijk aan dat rijden afhankelijk was van ervaring en capaciteiten. En dat dat pas bepaald werd als je er eenmaal was. Maar ik had wel elke dag paarden in handen. Dus fysiek contact met ze.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16248
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 12:50

Duidelijk @barramundi :) Ik ben alleen benieuwd wat de organisatie gaat doen zodra de paarden verkocht zijn. Want dat kan TS niet met paarden werken... Dan heeft Oak inderdaad zijn belofte niet waargemaakt.

Misschien zijn er hier wel behulpzame bokkers die een plekje vrij hebben op hun farm of een plekje weten?

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 13:04

Daar ben ik idd ook benieuwd naar. Ik denk nl niet dat ze die belofte altijd kunnen waarmaken.

In mijn tijd (ooit :') ) beloofden ze alleen ‘Farm work’ met de kanttekening dat dat ook fruit plukken kon zijn. Ik had mazzel dat ik vrij handig ben met paarden en dus altijd met paarden heb kunnen werken. Maar dat was destijds geen garantie. Overigens was ik niet via Oak Travel in NL maar een ander bedrijf. Organisatie in Australië is dezelfde (of een opvolger daarvan, zelfde locatie en programma).

Maar daar heeft TS nu niks aan.
TS: mijn tip zou zijn om het de komende week aan de Goldie aan te kijken, probeer daar nog eens een balletje op te gooien hoe het werk er volgende week en daarna uit gaat zien.
Zonder gelijk te zeggen van: ik moet met paarden werken want dat is mij beloofd. Intussen heb je al contact gezocht met Oak Travel begrijp ik. Ben benieuwd naar hun reactie.
En bepaal dan of je weg gaat of blijft en je 88 dagen volmaakt. Wellicht heb je dan niet de super tijd met paarden die je in gedachten had. Maar als je huidige werkgever dat kan aftekenen, heb je je volgende visum zo goed als in je zak en ben je daarna vrij om te gaan en te staan waar je wilt. En ik denk dat je op termijn best het eea leert op dit bedrijf.
Of je die tijds investering zo wilt doen, is een beslissing die jij alleen kunt maken.
Inbox / WhatsApp staat open als je even van je af wilt schrijven :j

Cowgirl

Berichten: 23751
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 13:10

Ik heb toch nog even op yardandgroom gekeken. Daar staan best intressante vacatures op. Wel andere regio's en je moet echt solliciteren. Maar ik lees wel veel meer team work.

Ik mijn tijd was internet nog niet zo groot en ging het vooral via via als je daar was. Zo'n jilleroo opleiding werd toen overigens sterk afgeraden. Ik hoop dat het je lukt een fijne plek te vinden op deze of wellicht ergens anders.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-23 15:43

Ik ben aangekomen in de Gold Coast! Ik ben te moe om een uitgebreide update te typen maar ik wil wel even zeggen dat ik de mensen waar ik verblijf absoluut niet de grond in wil trappen.
Ze hebben vandaag een paar keer gezegd ‘ you are doing a good job’ en ‘Thank you for the help’
Die woorden hebben me echt heel veel goed gedaan!
Hun werk wijze is overduidelijk anders dan die van mij maar het blijkt dat dat dus niet verkeerd is.
Ik kijk het deze week aan, mocht het dan nog steeds tegen vallen dan ga ik toch opzoek naar wat anders. Maar ik heb vandaag even goed naar m’n tattoo gekeken met de tekst ‘seek discomfort’ en ik vind dat ik het nu niet zomaar op moet geven. Dat Oak niet de waarheid heeft gesproken is indd niet deze mensen hun schuld :)

Ik heb vandaag uiteindelijk toch best wel een leuke dag gehad en daar ben ik blij om. Ik heb me uiteindelijk best nuttig gevoeld.
Ik zit nu eindelijk m’n sigaretje te roken en ga daarna lekker naar bedje.
Ik mag weer uitslapen van deze mensen dus dat is ook weer heel lief!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 16:00

Nou, dat klinkt nog helemaal niet zo verkeerd :)

Sellyxx

Berichten: 1217
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 16:07

Weggebokt schreef:
Ik ben aangekomen in de Gold Coast! Ik ben te moe om een uitgebreide update te typen maar ik wil wel even zeggen dat ik de mensen waar ik verblijf absoluut niet de grond in wil trappen.
Ze hebben vandaag een paar keer gezegd ‘ you are doing a good job’ en ‘Thank you for the help’
Die woorden hebben me echt heel veel goed gedaan!
Hun werk wijze is overduidelijk anders dan die van mij maar het blijkt dat dat dus niet verkeerd is.
Ik kijk het deze week aan, mocht het dan nog steeds tegen vallen dan ga ik toch opzoek naar wat anders. Maar ik heb vandaag even goed naar m’n tattoo gekeken met de tekst ‘seek discomfort’ en ik vind dat ik het nu niet zomaar op moet geven. Dat Oak niet de waarheid heeft gesproken is indd niet deze mensen hun schuld :)

Ik heb vandaag uiteindelijk toch best wel een leuke dag gehad en daar ben ik blij om. Ik heb me uiteindelijk best nuttig gevoeld.
Ik zit nu eindelijk m’n sigaretje te roken en ga daarna lekker naar bedje.
Ik mag weer uitslapen van deze mensen dus dat is ook weer heel lief!


Wat fijn om te horen ts! En het is ook niet zo overgekomen hoor, alsof je de mensen naar beneden wilt halen :) Juist super tof dat je je proces hier met ons deelt, daar horen baaldagen bij en ook de eerlijke “wat doe ik hier” momentjes, en dan ook weer de kleine overwinningen. Ik denk dat wij als meelezers er allemaal goed aan doen niet teveel gewicht te hangen aan die momentopnames of teveel in oplossingen te denken maar juist naast jou te staan in dit proces en mee te leven :) tenzij je natuurlijk echte hulpvragen hebt of echt diepere twijfel, dan is het niet gek als er meegedacht wordt in opties en concretere oplossingen ;).

Mooi dat je zon bezinningsmomentje hebt gehad, en een momentje waarin je eigen tekst op je tattoo opeens een diepere laag kreeg in de praktijk van het leven. En knap dat je nu niet gelijk op wilt geven, je niet gelijk wegvlucht voor sommige momenten van discomfort, maar dat je jezelf ook niet onnodig daarin zal pushen tot het uiterste als het toch niet blijkt te matchen. Door jezelf nog even de ruimte en tijd geeft om het aan te kijken, zoek je de discomfort ook juist op vanuit een stukje liefde voor jezelf, in plaats van een ongezonde manier van het gaan over grenzen. Dat klinkt wat mij betreft heel gezond :).

Hierin leer je ook zoveel over jezelf! Bijvoorbeeld dat je het fijn vindt om in een omgeving te zijn waarin je af en toe bevestiging (positieve woorden/feedback) krijgt dat je het goed doet. En dat er dan vervolgens voor kan zorgen dat je daar energie/vleugels van krijgt, en 2x zo hard en met meer plezier gaat werken. Of dat je sfeergevoelig kan zijn, en je daarin dingen die om je heen gebeuren of de wat afstandelijke of zakelijke houding die mensen soms hebben op jezelf kunt betrekken, terwijl achteraf blijkt dat het helemaal niet perse persoonlijk naar jou toe bedoeld was. Ook weer een leermoment.

Al dat soort dingen kun je ook meenemen in je latere werk, mijn baas is bijvoorbeeld heel summier in het geven van complimenten maar sinds hij weet dat ik daar af en toe behoefte aan heb, let hij daar wel op. (En daarmee bedoel ik natuurlijk niet dat ik niet ook open sta voor opbouwende kritischere feedback, het punt is juist dat ik t fijn vind als mensen af en toe zich uitten richting mij). Dat heeft wat mij betreft niet altijd met onzekerheid te maken, maar ook met wat jij fijn vind in manieren van omgang, bijv. in jouw geval dat jij weet waar zij staan en jij weet waar hun staan (qua werkwijze) en dat dat rust geeft als dat uitgesproken is en wordt geaccepteerd. :)

Marilu
Berichten: 1248
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 16:37

Houd de moed erin, Weggebokt +:)+
Ik kom ook meelezen. Leuk dat je jouw avonturen met Bokt wil delen !
En ik denk dat alles zich nog wel zal uitwijzen. Je bent er nog maar pas, dus even alles rustig laten bezinken en ondertussen genieten en zoveel mogelijk indrukken in je proberen op te nemen.
Dat het niet altijd rozegeur en maneschijn zal zijn, is duidelijk, maar wat een levenservaringen doe je daar op ! Alleen al het feit dat je dit op je eentje doet, is iets waar je trots mag op zijn. Velen (waaronder ik :o ) doen het je niet na !

Enne, ik vind ook dat het nogal kort door de bocht is, dat hier geschreven wordt dat de mensen waar je nu verblijft, jou zouden 'gebruiken'. Zo te lezen vind je eerder dat je te weinig moet doen :D
Ander land, andere gewoontes, andere generatie ...

Rennie89
Berichten: 37270
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 17:01

Ik ga je avontuur ook volgen TS. Ben benieuwd naar wat oak terug zal sturen. Ik heb 3 maanden in de states gezetten en werkte ook op ranches, geweldige ervaring. Ook al was het vooral veel poepscheppen met 40 graden, zou het zo weer doen <3

Arianaaaa
Berichten: 536
Geregistreerd: 04-01-14
Woonplaats: In a galaxy far, far away

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 17:29

Ik volg ook graag mee! Ben erg benieuwd.

Malle_meid

Berichten: 197
Geregistreerd: 31-10-21

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 21:13

Heel mooi avontuur TS, ik volg graag!

Dit is natuurlijk iets waar je lang naar hebt uitgekeken en veel geld aan hebt uitgegeven. Misschien ook wel het werken met paarden in Australië "geromantiseerd" en dat snap ik ook helemaal. Nu je daar dan bent, snap ik dat het tegen kan vallen. Voor jou is dit een droom en voor die mensen op het bedrijf waar je nu zit ben je "gewoon" een tijdelijke werknemer uit het buitenland (waar ze er misschien wel meerdere per jaar van op het bedrijf hebben rondlopen). Niets ten nadele over die mensen. Ik denk inderdaad dat de organisatie waar je dit mee hebt geregeld de beloftes misschien (nog) niet kan waarmaken.

Aan de andere kant, je bent er nog maar net en nu een leuke trip naar de Gold Coast. Ik denk dat je deze dagen ook kunt gebruiken om met de eigenaren te praten wat voor werk ze de komende periode voor je hebben. Als dat niet aansluit bij wat je wilt en had verwacht, dan zou ik er inderdaad wel werk van maken om iets anders te vinden. Dit is jouw droom, dus je moet vooral doen wat je leuk vind en waar je voor gekomen bent.

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 22:21

Fijn dat het gister toch nog een leuke dag was. En wat een luxe dat je weer mag uitslapen :+

Ben benieuwd hoe de sale gaat deze week. Daarbij zijn is denk ik een belevenis op zich. Veel plezier en succes, you’ve got this!!

Ir111

Berichten: 11969
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 22:31

Malle_meid schreef:
Voor jou is dit een droom en voor die mensen op het bedrijf waar je nu zit ben je "gewoon" een tijdelijke werknemer uit het buitenland (waar ze er misschien wel meerdere per jaar van op het bedrijf hebben rondlopen). Niets ten nadele over die mensen. Ik denk inderdaad dat de organisatie waar je dit mee hebt geregeld de beloftes misschien (nog) niet kan waarmaken.

Even vanuit de mensen van het bedrijf bekeken; je laat je bedrijf een week lang achter om op pad te gaan met 13(?) jaarlingen. Dat lijkt mij aardig wat werk en geregel. Dan komt de nieuwe medewerker 2 dagen voor vertrek. Ik kan me voorstellen dat je dan niet in optimale staat bent om de medewerker de volledige aandacht te geven.

Bij de meeste banen (ook in NL) zijn de eerste dagen niet optimaal. Je moet je weg vinden in het bedrijf, het duurt even voor je zelfstandig taken kunt oppakken en het duurt soms nog wat langer voor je je draai gevonden hebt en een lekkere (zelfstandige) werkdag hebt. Dat is echt heel normaal. Verwachten dat dat op dag 1 of 2 voor elkaar is, is niet realistisch denk ik. Dat dat even schrikken is als je aan t andere eind van de wereld zit in je uppie is logisch.

Ik ben de eerste om te zeggen dat je verder moet kijken als het niet leuk is. Maar je moet het imo wél een eerlijke kans geven en dat lukt volgens mij echt niet in 2 dagen...

Ik hoop dat je een leuke tijd aan de Gold Coast hebt TS! Veel plezier.

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 22:33

Ik hoop dat je je snel wat meer op je gemak voelt!
Ik wil er wel even op inhaken Australiërs zijn niet echt spraakzaam van oorsprong. Het “zoek het zelf uit” zit een beetje in hun aard. Ik kan het weten want ik ben van oorsprong Aussie.
Ze bedoelen er niks kwaad mee maar vooral op het platteland wordt een klein beetje verwacht dat je weet wat je moet doen. Het klopt niet hoor maar heeft niets met jou persoonlijk te maken en ik ben bang dat het bij veel ranches zo te werk gaat. Dat je niet met paarden aan de slag gaat zou natuurlijk erg jammer zijn als je je daarop heb ingesteld. Maar kwa mentaliteit zal het bij veel plekken zo zijn. (Uitzonderingen daargelaten)