Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vavane
Berichten: 155
Geregistreerd: 30-12-09

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 23:33

Wat een avontuur, ik volg ook! Kijk uit naar je uitgebreide update

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-23 01:51

Wederom bedankt voor alle berichten. Ik wil graag op alles reageren maar heb er nu gewoon geen tijd voor. We zijn de jaarlingen aan het klaar maken voor de sale!
Afbeelding

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 04:17

Dat je druk bent, klinkt positief! Lekker aan de gang en genieten.
Reageren kan altijd nog. Have fun!!

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-23 06:16

Barramundi schreef:
Dat je druk bent, klinkt positief! Lekker aan de gang en genieten.
Reageren kan altijd nog. Have fun!!

Ben gesloopt, dit werk ben ik niet gewend :’)
Maar ik verdien 100% liever zo m’n geld dan niks doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 10:48

Wat fijn dat het toch wat positiever wordt, TS!

Vergeet ook niet dat bij het werken met dieren mensen vaak ook even willen zien wat voor vlees ze in de kuip hebben. Jij weet wat je (aan)kunt met paarden, maar zij weten dat niet en ze zullen vast ook weleens mensen krijgen die drie keer een paard geaaid hebben in hun leven. ;)

Ik heb in Nieuw Zeeland gewerkt voor een renstal (hoe kan het ook anders :)) ), en dat was in het begin ook lastig, maar al snel hadden ze door dat ik niet compleet onnozel ben en mocht ik steeds meer leukere dingen doen dan alleen de 'yard donkeys' van en naar de stapmolen verplaatsen. Alle begin is moeilijk, zeker als je hands-on met dieren werkt of wilt werken en je moet echt niet verwachten dat je in twee dagen al weet hoe het bedrijf gerund wordt en daar zelf initiatief in nemen, dat komt allemaal wel. Laat het over je heen komen en kijk het even aan. :) Laat deze week vooral zien wat je in je mars hebt, geniet ervan - sales zijn écht heel erg leuk -, ga ook vooral kijken bij andere consignors als je even tijd hebt, leg wat contacten met andere grooms, want het sales circuit is ook echt een community en als je hier wat langer blijft zul je steeds dezelfde mensen tegenkomen op de sales, en probeer het niet teveel te overdenken!

Weet je trouwens zeker dat het yearlings en geen weanlings zijn? :P

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-23 10:56

Mkango schreef:
Wat fijn dat het toch wat positiever wordt, TS!

Vergeet ook niet dat bij het werken met dieren mensen vaak ook even willen zien wat voor vlees ze in de kuip hebben. Jij weet wat je (aan)kunt met paarden, maar zij weten dat niet en ze zullen vast ook weleens mensen krijgen die drie keer een paard geaaid hebben in hun leven. ;)

Ik heb in Nieuw Zeeland gewerkt voor een renstal (hoe kan het ook anders :)) ), en dat was in het begin ook lastig, maar al snel hadden ze door dat ik niet compleet onnozel ben en mocht ik steeds meer leukere dingen doen dan alleen de 'yard donkeys' van en naar de stapmolen verplaatsen. Alle begin is moeilijk, zeker als je hands-on met dieren werkt of wilt werken en je moet echt niet verwachten dat je in twee dagen al weet hoe het bedrijf gerund wordt en daar zelf initiatief in nemen, dat komt allemaal wel. Laat het over je heen komen en kijk het even aan. :) Laat deze week vooral zien wat je in je mars hebt, geniet ervan - sales zijn écht heel erg leuk -, ga ook vooral kijken bij andere consignors als je even tijd hebt, leg wat contacten met andere grooms, want het sales circuit is ook echt een community en als je hier wat langer blijft zul je steeds dezelfde mensen tegenkomen op de sales, en probeer het niet teveel te overdenken!

Weet je trouwens zeker dat het yearlings en geen weanlings zijn? :P

Ja lol het zijn weanlings maar ik weet het Nederlandse woord er niet voor :+
Ik reageer zo even op de rest van je bericht! Ben bijna bij het hotel

Anoniem

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 10:57

Weanlings zijn afgespeende veulens. :P

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 10:58

Weggebokt schreef:
Ja lol het zijn weanlings maar ik weet het Nederlandse woord er niet voor :+
Ik reageer zo even op de rest van je bericht! Ben bijna bij het hotel

Net afgespeende veulens?

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 10:59

Mkango schreef:
Weanlings zijn afgespeende veulens. :P

Yeah zit ik nog goed ook :D

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 11:15

heb enkel jouw berichten gelezen TS, maar inderdaad kijk het nog 1-2 maanden aan. En anders maar kan
je zelf op Yardandgroom of gumtree een andere baan vinden? Destijds heb ik zonder programm gumtree een advertentie over mezelf geplaatst en via daar een baan bij een endurance stal gevonden. Dat was hard werken, maar wel elke dag 5-7 uur op een paard rijden samen met 5 andere meiden.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-23 13:37

Nou we kunnen weer een update schrijven hoor!
Ik wil nog wel even iets toevoegen. Misschien had ik dit al eerder moeten zeggen maar ik ben gediagnosticeerd met autisme, daardoor kunnen dingen 10x harder binnen komen dan bij andere mensen. De ene denkt misschien oh ik kijk het nog even aan terwijl ik direct in tranen uitbarst en denk ik kap er mee.
Ik doe er veel langer over om te relativeren helaas.

Een kleine recap van gisteren!
Gisteren eerst dus nog even een dikke dip, maar daarna ging het al snel beter! Ik heb geholpen om alle paarden te voeren en om de koeien te verplaatsen naar een ander weiland. Dat was een leuke ervaring om mee te maken! Daarna zijn we de hele dag bezig geweest met de vrachtwagen inpakken.
Pfoe wat gaat er mee op zo’n week zeg. Gelukkig vonden ze dat ik het goed gedaan had!
Om 20:00 naar de Gold Coast vertrokken en om 23:30 aangekomen in ons appartement. Ik moest helaas op de bank slapen omdat ze er geen extra kamer bij konden boeken. Maar dat maakt helemaal niks uit want het is een slaapbank.

Afbeelding

Vandaag heb ik nieuwe mensen ontmoet! Ze hebben dezelfde leeftijd als mij en hun helpen deze week mee. Zij zijn freelancer, ze werken dus niet vast bij deze boerderij. Ze zijn mega aardig en kan het goed met ze vinden
Ik was vandaag uitmest girl, wat overgrens helemaal prima is. Ik heb een work out gehad van 8u :')
De verkoop is nog niet officieel begonnen maar we hebben al onwijs veel potentiële kopers gehad. Als er dan zo’n potentiële koper aan komt kan hij er voor kiezen om alle 13 weanlings achter elkaar te willen zin. Een parade noemen ze dat. We hadden 3 lopers dus alle 3 de lopers gingen 1 voor 1 een paard laten zien. Ik moest in tussen tijd de stallen weer spik en span maken want ze mogen niet in hun eigen poep liggen. Een parade van 1 paard duurt hooguit 3 min. Dus in 3 min tijd moet je een stal uitmesten, gladstrijken en aanvegen. Dat dus 13 keer achter elkaar, als je geluk hebt.
Op de piek hadden we 5 mensen die achter elkaar alle paarden wouden zien, 13x5=65 stallen. Dat is zwaar :’). Ik heb vandaag wel over de 300 stallen uitgemest. Elk drolletje *moet* eruit. Je vergeet elk keer wel 1 of 2 drollen dus je moet elke keer glad strijken en mesten.
Pfoe ik ga morgen spierpijn krijgen.

Afbeelding


Toen we klaar waren hebben we al onze spullen gepakt en zijn we naar een restaurant gegaan om heel lekker te eten. Daarna aangekomen in een onwijs mooi appartement met een prachtig uitzicht vanuit m’n slaapkamer.
Ik klaag even niet meer hoor <3

Afbeelding

Als ik vrijdag of zaterdag weer thuis ben op de farm wil ik heel graag uitgebreid op jullie antwoorden controleren. Dan heb ik de laptop namelijk weer :)

En nu snel slapen want de wekker gaat weer over 6 en een half uur!

Afbeelding

xPabloBokt

Berichten: 9482
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 13:40

Ontzettend knap van je dat je dit avontuur aan gaat! Ik heb ook autisme dus ik kan me helemaal verplaatsen in de tijd die je nodig hebt om te relativeren. Dat duurt bij mij ook altijd wat langer -O-

Klinkt alsof je hard aan het werk bent. Heel veel plezier en ik lees stilletjes mee :)

Sellyxx

Berichten: 1220
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 14:04

Wat een leuke update! :D En klinkt inderdaad als hard werken, veel plezier/succes morgen en de rest van de week!

Villanelle

Berichten: 1289
Geregistreerd: 17-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 14:36

Wat stoer allemaal van je TS! Ik volg je avonturen graag mee :j

Koper

Berichten: 30345
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 14:40

Ik vond het al heel dapper en avontuurlijk van je dat je deze reis maakt TS. En nu ik lees dat je autisme hebt vind ik je alleen nog maar moediger.

Fijn dat je nu bij de sale bezigheden hebt en leuke contacten maakt. Jij doet in elk geval je best. En als mensen dat uiteindelijk niet blijken te zien heb jij in elk geval de handen uit de mouwen gestoken en is jou niets na te dragen. Veel plezier nog deze week :)

storrum

Berichten: 2160
Geregistreerd: 11-01-06
Woonplaats: België

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 15:37

Wat leuk om te volgen!
Vraagje, jij zei dat als deze veulens verkocht zijn dan hebben ze geen paarden meer op de ranch, maar hebben ze niet nog de merries dan? Waar de veulens uit geboren zijn? Of heb ik dat gemist?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 15:45

Koper schreef:
Ik vond het al heel dapper en avontuurlijk van je dat je deze reis maakt TS. En nu ik lees dat je autisme hebt vind ik je alleen nog maar moediger.

Fijn dat je nu bij de sale bezigheden hebt en leuke contacten maakt. Jij doet in elk geval je best. En als mensen dat uiteindelijk niet blijken te zien heb jij in elk geval de handen uit de mouwen gestoken en is jou niets na te dragen. Veel plezier nog deze week :)
Waarom weer zo negatief over de werkgevers? TS had het 100x slechter kunnen treffen; als je grootste ergernis is dat je niet genoeg werkt (wat ik snap!) maar wel gewoon betaald wordt en netjes behandeld wordt, heb je écht geen slechte werkgevers getroffen. Misschien klikt het niet, dat kan, maar dat is noch TS noch haar werkgevers aan te dragen. :=

Leuk verslag, TS! Saleswerk is inderdaad flink aanpoten. :)) Welk consignment zijn jullie?

Koper

Berichten: 30345
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 15:47

Whoa, waar doe ik negatief over de werkgevers? Naar mijn idee geef ik alleen maar aan dat ik TS nog dapperder vind dan ik al vond.

Zie overigens mijn eerdere bericht als je wil weten hoe ik over de situatie met de werkgevers denk ;)

pien_2010

Berichten: 43721
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 17:19

Ik vind je echt een stoer wief, en dat is in de familie het grootste compliment dat een vrouw kan krijgen.

Wellicht is het ook een voordeel, gezien je autisme , dat de mensen wat ouder zijn en wat bezadigder, lees wat minder prikkels (lol }> ).

Sterkte met je spierpijn dat je zeker zult krijgen.....

Marilu
Berichten: 1249
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 17:58

Leuke update !

Klinkt weeral zoveel positiever :D
Of het specifiek aan jouw autisme ligt dat je even in de knoop lag met de situatie, dat weet ik niet. Het is gewoon zo veel ineens allemaal om te verwerken, denk ik, en komt daarbij nog het feit dat je met een soort van jetlag zit, waarschijnlijk, door die lange vliegreis ... Zelfs voor iemand zonder autisme lijkt het me een aardige boterham om weg te werken ! Maar kijk, je doet het toch maar allemaal !
Goed bezig, zeg ik ! En ik ben erg benieuwd naar de avonturen die nog gaan volgen :D

Sabri

Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 18:12

Wat een spannend avontuur, ik ga je ook volgen. Tot nu toe lijkt het me zeker niet saai. Veel plezier daar!

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 03:34

Leuke update TS! Dat klinkt als een pittige dag, maar des te fijner is het dan als je eindelijk zit met een koud drankje en wat te eten <<)

En zo te lezen hebben ze jouw extra handjes heel hard nodig deze week!
Succes vandaag met de spierpijn (al heb je dat er misschien nu inmiddels al weer uitgewerkt gezien de tijd :') ) en veel plezier!

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-23 05:24

M’n handjes doen het niet meer :')
Je weet dat je hard werkt als je hand opzwelt van het uitmesten
Afbeelding
Afbeelding

Goede reden om een redbull vast te houden

Elisa2

Berichten: 37592
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 08:26

Oei, doe je wel een beetje voorzichtig met jezelf TS? Want hard werken is goed..maar je lichaam slopen voor een baan is het niet waard. (en dat gebeurd heel makkelijk in het paarden werk helaas)

Daarnaast wilde ik zeggen dat ik je ook stoer vind, je doet het maar even alleen de wereld over en alleen aan het werk in Australie.

Sabri

Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 10:06

Je weet ook dat je harder werkt dan je lichaam aankan? :') Zou even iets minder snel alles doen. Laat je hand ook maar even zien daar en zeg dat je het even in een wat rustiger tempo moet. Misschien hebben ze nog werkhandschoenen ofzoiets?
Hoe is het eigenlijk geregeld als je ziek wordt? Ben je dan wel verzekerd ofzoiets of val je dan in Nederland terug in de bijstand mocht je bv een ongeval krijgen?
Je betaalt neem ik aan geen ziektekosten premie of heb je daar speciale verzekeringen voor net als zzpers?