Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 08:58

Woow, ik ben benieuwd. :D

wortel115

Berichten: 2137
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 09:02

Wij zitten 500km ten noorden van Melbourne en het is koud. We hebben een paar keer al nacht vorst.

Maar in ieder geval goede reis.

Koper

Berichten: 30345
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 09:28

Wauw, ik ben enorm benieuwd naar je update TS. Hopelijk kun je de komende dagen even tot jezelf komen en wat genieten van Australië. En dan hopelijk elders op een betere manier aan de slag.

RSDICBS

Berichten: 1005
Geregistreerd: 08-03-08

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 09:32

Hopelijk voor jou een positieve wending aan je verhaal.
Zoals je de eerste dagen omschreven hebt zou ik geen weken/maanden hebben volgehouden. Daar kan geen mens gelukkig van worden denk ik dan..

Hopelijk tref je nu een fantastische plek, dat het kouder is neem je dan wel voor lief toch!

Wranglerbutt

Berichten: 10393
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 11:20

Weggebokt schreef:
Oh boy er staat jullie een update te wachten.. :=
Ben onderweg naar Brisbane, naar het hostel. Volgende week vliegen naar Melbourne om te beginnen bij m’n nieuwe baan.

Good on ya! +:)+
Klinkt wel een beetje alsof die mensen je alleen maar nodig hadden voor een paar dagen gigantisch hard werken tijdens de sale -O-
Ik hoop dat je fatsoenlijk beloond bent voor je enorme inzet!
Hopelijk straks een passender baan in Victoria, maar nu even genieten en lekker niks* doen {:}

*alleen leuke dingen doen

Koper

Berichten: 30345
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 11:25

Wranglerbutt schreef:
Klinkt wel een beetje alsof die mensen je alleen maar nodig hadden voor een paar dagen gigantisch hard werken tijdens de sale -O-

Jij zegt waarvan ik dacht: "houdt nou je kop Koper". Maar dit was dus ook precies mijn reactie :Y)

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-23 12:05

Nou ik ben benieuwd of mensen zo'n grote update gaan lezen haha.
Ik zal eerst even beginnen met korte verhaaltjes over de week.

Maandag
Ik werd maandag geïntroduceerd met het werken op de sale. Hele omschakeling! De boerderij had 3 freelancers gehuurd om ons te helpen met het werk. Zij waren vooral de leiders van de paarden. Zij waren echt mijn redding deze week! Ze waren super aardig en hebben mij alles zo goed en geduldig aangeleerd. In tegenstelling van mijn bazen, die zeiden alleen maar 'you have to do it properly'. Maar ik wist niet wat voor hun goed was dus ik vroeg of ze mij dat wouden uitleggen. Waarop ik als antwoord kreeg dat ik dat moet weten als ik in de paarden werk.
Uhm, ja oke elke stal werkt anders maar ok +:)+
De freelancers hebben mij er doorheen gesleept! We sliepen samen in een hotel en dat was ook heel gezellig, met een geweldig uitzicht.

Afbeelding

Dinsdag
Dinsdag was vrijwel hetzelfde als gister, ik voelde me al snel wat zelfverzekerder want het ging voor mijn gevoel echt beter! De freelancers zeiden dat ook dat ik het snel oppakte en dat het echt goed ging gezien dit mijn eerste sale is. Dat gaf mij wat zelfvertrouwen. Dit is echt next level stallen uitmesten, het moet snel en er mag echt geen drolletje liggen. Maar ik werd er best wel goed in! Dacht ik..
Tijdens het avond eten hebben ze ons mee genomen uiteten, wat echt super lief was natuurlijk. Ik heb ze daarvoor ook uitgebreid voor bedankt. Tijdens het diner werd het hele team bedankt 'C, J, K, thank you so much for the hard work today, you did a really good job.' Zie hoe dat maar 3 letters zijn? Juist, ik werd niet genoemd. Ik probeerde het nog goed te maken door te zeggen dat ik, als we weer thuis zijn ik een keer hollands voor ze wil koken. ' We do not like the dutch food'. Oke..
Ik ben na het eten maar even gaan uitwaaien op het strand, gelukkig nog net op tijd voor de zon onderging. Prachtig <3 Ik probeerde er niet teveel over in te zitten maar het doet wel wat met je
Daarna ben ik uitgegaan met een van de freelancers wat echt mega gezellig was, ik heb nog steeds contact met haar. Ook zei vond dat ze een andere energie af gaven naar hun dan naar mij.. Fijn dat het iemand opvalt, dan voel ik mij daar niet heel alleen in.

Afbeelding

Woensdag
Woensdag was eigenlijk hetzelfde qua werk, alleen mijn hand en hak waren goed toegetakeld. Mijn hand was erg opgezwollen van het uitmesten en het vegen en had een gigantische blaar op mijn hak waardoor ik amper kon lopen. Ik ben woensdag direct naar de first aid gegaan om mijn hak in te laten tapen anders was het niet vol te houden. Dat was ook wel iets, want ze vonden het heel bijzonder dat ik op de 3e dag al naar de first aid ging. Ja sorry mensen, mijn lichaam gaat van 3 weken vakantie naar keihard werken. En in nederland deed ik dit werk niet.
Goed, ik ga weer lekker verder met het uitmesten en doe mijn ding. Ze hebben vrijwel de hele dag niet tegen mij gepraat. Ik probeerde wel gesprekken aan te gaan maar dat ging niet echt. Zo ving ik een gesprek op met een freelancer en mijn baas
Freelancer ' are you nervous for tomorrow?' (donderdag is de grote sale)
Baas ' Yes but I have good staff, you guys are doing amazing I have faith in you'
Ik weet niet waarom maar ik besloot hetzelfde te vragen en haar antwoord was iets anders tegen mij
'If you really want to know, yes. I don't know if everything would be okay'
Hmm raar. Toch wel ander antwoord. Ik heb gezegd dat ik tenminste mijn best zou doen om alles zo soepel mogelijk te laten lopen. Daar kreeg ik geen antwoord op.
Ook die avond weer al mijn emoties laten vloeien bij de zee. Op 1 of andere manier voelt dat anders dan op je slaap kamer :+ Het is zo rustgevend

Afbeelding


Donderdag
Dag van de grote sale! Helaas zijn er 2 paarden niet verkocht dus dat was niet ten goede van de sfeer, tegen mij in ieder geval :+ De freelancers hebben het goed gedaan (en dat vind ik ook, echt waar) Maar ik kreeg weer niks te horen over mijn werk, het begint nu toch wel een beetje aan mij te knagen. Ik doe echt zo ontzettend mijn best. Ik werk op dit moment harder dan dat mijn lichaam aankan, mn hele hak is naar de galemiesen en heb de blaren op mijn duimen staan. Wederom krijgen de freelancers complimenten en ik niks. Ik heb die avond besloten om niet mee te gaan met het diner, samen met een andere freelancer. Ik heb met haar mijn hart kunnen luchten maar helaas kan zij er niet veel mee. Aangezien ze zo ontzetten lief zijn tegen haar. Ze worden ontzettend in de watten gelegd. Maar ze snapte mijn struggle en ze heeft me verzekerd dat ik echt heel goed werk doe. Het is allemaal nieuw voor mij en ze vind echt dat ik het goed doe. Ook snapt zij dat dit een enorme stap is, ik ben net 14 dagen in Australië, constant nieuwe taal spreken, nieuwe mensen ontmoeten en direct al zo hard aan het werk. Blij om dat te horen van haar, dat heeft mij goed gedaan.
Die avond nog met haar meegegaan daar Topgolf. Mega gezellig, ben er niet goed in, maar wel gezellig :+
Afbeelding

Afbeelding

Vrijdag
De laatste dag van de sale! Gelukkig deze dag bijna alle paarden verkocht! Er gingen maar 3 mee naar huis en er is een mega goede omzet gedraaid. Ik was stiekem ook nog wel trots op mezelf dat ik deze week zo volgehouden heb. Met dank aan de freelancers, want wat waren ze lief voor me. Maar oh wat was ik bang om weer naar de farm te gaan. Is dit nou goed geweest voor onze band of juist helemaal niet? Ik heb niks geen bevestiging van ze gekregen. Of juist wel... Is geen bevestiging krijgen juist een bevestiging?
Toen de dag voorbij was werd iedereen uitgebreid bedankt, knuffels en zelfs een kadootje. Kun je het al raden? Ik niet, ik stond er bij en was werkelijk onzichtbaar. Ik maakte ook contact en kreeg letterlijk alleen een schouderklopje, zonder iets te zeggen. Toen sprongen de tranen wel even in mijn ogen, oef..
Om 16:00 was het tijd om naar huis te gaan. En boy wat zag ik daar tegen op. Even afscheid nemen van de paarden en gaan.
Ik moest samen in de vrachtwagen met mijn baas, ik dacht nou misschien is er nu wat tijd om wat gezelliger te doen.
Ik heb een uur lang geprobeerd om over van alles te praten maar kreeg geen antwoord, of af en toe een yes of no .
3 uur lang heeft hij niks tegen mij gezegd, man wat duurde die reis lang..

Afbeelding

Afbeelding


Eenmaal thuis heb ik ze nogmaals bedankt voor de mooie en gave ervaring, ik ben dankbaar dat ik het mee mocht maken (deels gelogen want door hun gedrag vond ik het helemaal niet leuk). Ik kreeg alleen een 'thats good'.
Ik ging buiten even een sigaretje roken en hoorde hem 1 voor 1 de freelancers bellen, over hoe goed ze het hebben gedaan en nogmaals duizend keer dankjewel. Nou toen brak ik.
Ik ben naar bed gegaan, heb zo hard gehuild dat ik zelfs naar huis wou vliegen vannacht :')
Vannacht besloten om niet te blijven, geen minuut langer dan nodig.
Ik had begrepen dat we om 5:30 op zouden staan dus ik was mij om 5:15 klaar aan het maken tot dat mij baas binnen kwam stormen (was me aan het omkleden)
'You can sleep in go back to bed!' What..? En hij slaat de deur zo weer dicht.
Vanochtend rond 8 uur het gesprek aan gegaan, het boeide me niet eens meer wat ze er van zouden vinden. Gezegd dat we geen match zijn en dat ik vandaag vertrek. Ze waren erg geshockeerd dat ik vandaag al ging, want ik moet eigenlijk helpen met de vrachtwagen uitladen. Ja jammer dan, heb genoeg gedaan. Uit eindelijk waren ze het wel met mij eens dat we absoluut geen match zijn.
Nou goed adjieu en doei :evaw:

En zo ben ik terug in Brisbane! Erg blij om hier weer te zijn. Het hostel voelt weer vertrouwd.
Alleen blijf ik hier dus niet voor lang, dinsdag vlieg ik naar Melbourne, inderdaad koud maar ik heb wel wat kou over voor een goede werkplek :')

Organisatie op de hoogte gesteld en ze zijn niet blij met mijn keuze, maar ik ben hun helemaal niks verplicht. Dit is mijn keuze en ik voel dat dit een hele goede keuze is. Ik blijf niet bij mensen die mij niet leuk vinden.
Nu ga ik lekker douchen en klaar maken voor m'n bed!

Dit is het bericht wat ik naar de organisatie heb gestuurd.
hi, here am I again. I am still having a really hard time over here. Yesterday we have arrived back from the horse sale. They hired some freelancers too help and they were very nice to them. Giving them compliments all the time but not to me. Yesterday when it was all over they gave everyone a hug and lots of Thank you for the hard work but they didnt thank me. They have been telling me what I did wrong but they are not telling me what I did right. If worked really hard this week. I have blisters everywhere and I can barely walk. And I dont mind that at all, I want to do hard work but not if they are so selective about the compliments. I wouldnt mind if they are people that wont give compliments but they do it to other people. yesterday on the way back home he wouldnt even talk to me. I only got Yes and no answers. As to the other people he was really talkitive. At dinner I thanked them for the experience and because it was nice to be there and I only got a ‘thats good’ answer. He got on the phone with the freelancer and thanked them again for all the hard work. Right now am at a point to call an Uber to bring me back at the hostel. I really dont want to be with people who dont like me. They have been acting i am inviceble this week

Sabri

Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 12:21

Ik heb je verhaal gelezen. Zo te lezen hebben ze mooi een soort slaafje gehad. Hun dachten misschien dat je bij 'hun' hoorde en de ingehuurde mensen niet. Dus daarom kreeg jij niet complimenten want jij hoorde bij de eigenaren en jij had een andere rol. Alleen dat ze ook niks zeiden is natuurlijk niet leuk!
Achteraf had je denk ik nog eerder moeten stoppen na de blaren etc. Maar ja, snap ook dat dat niet gaat als je daar met hun zit. Gelukkig dat er ook leuke delen bij waren.

Ben benieuwd waar je nu heengaat en hoe ben je daar aan gekomen bent!
Laat dit een les zijn geweest dat je je niet zo als slaaf moet laten gebruiken zo erg dat je blaren, opgezette hand etc ervan krijgt. Dat kan denk ik niet de bedoeling zijn.
Hopelijk komt er nu wat leukers aan. Veel plezier toegewenst!

Paloedie

Berichten: 992
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 12:24

Ontzettend trots dat je de knoop hebt doorgehakt daar weg te gaan, volledig terecht ook! Mag iedereen van vinden wat hij wil, maar dit is jouw reis en jij bepaalt! Hopelijk kom je nu op een fijnere plek

Koper

Berichten: 30345
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 12:26

Nou ze hebben toch geen paarden meer dus jouw werk zit er op :Y)

Veel plezier in Brisbane, en veel geluk bij je volgende werkgever TS.

Momo94
Berichten: 1125
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 12:29

Ik hoop dat je het beter treft met een nieuwe werkgeven. Enneh... lekker pech dan voor de organisatie en je oude werkgever.. Beetje met respect omgaan met elkaar is wel fijn.

Dieuwke_
Berichten: 4555
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 12:32

Jeetje, wat een verhaal. Beslist de goede keuze denk ik en ik hoop dat je nu een topplek krijgt. Ik vind de organisatie wel echt ronduit beroerd als ik het zo lees, dat is zoveel geld niet waard

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16261
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 12:33

Wat een verhaal zeg TS. Goed dat je daar nu weg bent. Je onderbuik gevoel is belangrijk dus goed dat je die gevolgd bent. Respect dat je het daar nog zo lang uitgehouden hebt. Krijg je via de organisatie een nieuw adres of heb je zelf wat gevonden?

Nicje87

Berichten: 9855
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 12:41

Wat een dappere beslissing ts! Mag je trots op zijn! Hopelijk ga je het op je nieuwe plek meer naar je zin krijgen. Maar zo te lezen zal dat niet heel lastig zijn.

Nyaleti

Berichten: 6309
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 12:47

Knap gedaan TS! Hele goede keuze. Lekker genieten van een paar dagen vrij! Heb je al een nieuwe werkplek?

Tuurlijk hoort hard werken erbij. Maar dit is gewoon afmatten en gebruik maken van. :n
Het was anders geweest als ze goed voor je waren "hey het is nu hard werken maar je doet het super. Volgende week terug op de farm leuke dingen en dit en dit!"
Knap gedaan TS. Ik hoop dat je nu een gouden werkplek gevonden krijgt!

Wel vreemd van de organisatie. Zo'n kort af reactie. Deze mensen hebben je niet eens een kans gegeven, het is niet dat er iets is voorgevallen ofzo, vanaf het begin al nors.. de organisatie hoort echt anders te reageren :=

Tancreda4

Berichten: 24091
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 12:47

Knap dat je adios hebt gezegd. Dit is echt niet een omgeving waar je langer in wilt blijven als je zo weinig waardering, hulp of uberhaupt fijne aanspraak krijgt. Knuff. Hopelijk klikt het bij je nieuwe plekje een stuk beter! Succes!

Binoche
Berichten: 537
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: België

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 13:17

Omg TS, blij voor jou dat je daar weg bent. Jij hebt hen ondanks de moeilijke start steeds zeer respectvol behandeld, maar dat lijkt helaas niet wederzijds. Laat hen maar zelf die vrachtwagen legen!

Wat houd je nieuwe job in? Hopelijk heb je daar wel leeftijdsgenoten, en een fijne werksfeer!

pien_2010

Berichten: 43721
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 13:20

Goed gedaan. Echt niet ok hoe ze met je omgingen. Hopelijk nu fijne werkplek. Wat ga je doen?

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 13:33

Goed gedaan ts, ben benieuwd waar je nu terecht komt.

Elisa2

Berichten: 37592
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 13:46

Groot gelijk meisje, als jij je een slag in de rondte werkt..de blaren en zwellingen op je handen en voeten staan en er kan niet eens een bedankje vanaf dan zijn ze je niet waard. Goed dat je voor jezelf opgekomen bent.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 13:58

zo zeg.. de organisatie was niet blij?
Wat zei je. Ik ook niet. Ik heb bizar veel geld betaald aan jullie, en jullie vinden dat ik me als slaaf moet laten behandelen? wat een bagger organisatie

Danuah

Berichten: 455
Geregistreerd: 16-06-15

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 14:07

Heel goed gedaan. Voor jezelf kiezen en op naar wat leuks. Voor deze ‘onzin’ ben je niet aan de andere kant van de wereld hè! En man man, ik herken me heel erg in jouw verhaal.

Verstand weer op 0 en naar het volgende avontuur!

Mirre1415

Berichten: 341
Geregistreerd: 17-10-19
Woonplaats: Somewhere only we know

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 14:31

Hey TS,
Kruip toch even onder mijn meeleessteen vandaan...
Wat ontzettend knap dat je je door deze week heen hebt gesleept, ik zou het heel zwaar en heftig vinden (en een emotioneel wrak zijn :') ). Kan me voorstellen dat er zo niks aan is, al helemaal als je je niet gewaardeerd voelt (en ook nog eens in het buitenland). Ik denk dat je een hele goede beslissing hebt gemaakt door toedeloe te zeggen!
Wat een organisatie zeg...
Ik hoop voor je dat het in Melbourne beter wordt!
Laat ons vooral weten hoe het met je gaat! :knuffel:

ruitje

Berichten: 12362
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 14:37

Ik hoop dat het je lukt dit echt als een super goede ervaring te zien :) .

Je hebt een Sale meegemaakt, super gaaf! Hebt daar toffe mensen leren kennen, ook super gaaf! En, je hebt voor jezelf gekozen, ook super tof!

Veel geleerd en gezien deze week, hoop dat je het kan omarmen op die manier, gun ik je :)

En nu door naar een betere plek!

Slmt9

Berichten: 4863
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 14:48

Ik kruip ook even weg onder de meeleessteen. Meid, wat heb jij hard gewerkt. Ik vind het ontzettend goed en knap dat jij dit besluit hebt genomen. Dat doe je toch allemaal maar even in je eentje. Super knap, wees trots op jezelf!