Eerste buitenrit

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cambionn

Berichten: 772
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Eerste buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-23 23:50

Sinds ik een jaar geleden begon met rijden, stond deze al op de wenslijst. Een buitenrit door de bossen. Helaas weinig bossen hier in de omgeving, zeker als je in Drenthe bent opgegroeid stelt het niet veelv oor hier, dus besloten om lekker een weekenddag te pakken en er op uit te gaan naar de Veluwe. Samen met oom en nicht dus lekker een buitenrit bij The Mill Ranch gepland. Ik had daarbij aangegeven dat gezien ik 1,80m ben en de lengte ook nog eens vooral in de benen zit, een beetje groot paard wel fijn is. Dat was bedoeld als in, zet me liever niet op een E-pony ofzo (hoewel ik groter helemaal prima vind, leuk juist!). Ik rij momenteel paarden tussen 158cm tot 163cm, dus het is niet dat enorm nodig is. Nou, dat heb ik geweten. Ik kreeg Coco aangewezen, wiens schoft bijna tot boven mijn hoofd kwam. Mijn niet-paardengekke vriend dacht bij deze foto dat het een pony was, want met de proporties leek hij zo klein. Dat was wel even wat anders dan de warmbloed paarden die we op de manege hebben, maar super tof :D !
Afbeelding

Was wel even wennen qua rijden. Zowel het type paard als het zadel. Maar we zijn er prima gekomen en hebben prima lol gehad. Op de hei kwam nog even een momentje voor de photoshoot, dus nog mooi even met z'n drieën op de foto. Ben niet zo'n fan van foto's, laat staan publiekelijk online. Maar deze zijn wel leuk.
Afbeelding

Maar Coco vond vooral het groen lekker tijdens deze photoshoot-pauze (die wat langer duurde omdat iemand de beugel was los gekomen). Ik was trouwens ff aan het kijken of de foto die ik net van oom/nichtje had gemaakt beetje goed gelukt waren of dat ik er nog een moest maken, dus vandaar ff op de telefoon en in de rustige pauze, wat onderuit. Achteraan staat trouwens een paard daar enigszins op Coco lijkt. Dit was Chanel, en ze kwamen samen naar buiten. Samen zijn ze dus: Coco Chanel 8-) !
Afbeelding

Al met al een hele leuke dag gehad. Zeker voor herhaling vatbaar! Niveau zat wel in twijfel tussen 1 en 2, maar bij twijfel zeiden ze lager. Daarbij moest nichtje-lief sowieso met niveau 1 mee. Dus nu lekker die gedaan. Super leuk, maar wel simpel (en dat is niet verkeerd!). Maar aan de hand van vandaag en even praten met wat mensen daar, besloten om me volgende keer in te schrijven voor niveau 2. Oh, en die volgende keer heb ik al aangevraagd, dus als ze nog plek hebben, ben ik er over een paar weken weer :D .

Daphne__
Berichten: 12461
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 00:03

Wauw, wat een ontzettend gaaf paard <3

gerlindie

Berichten: 4642
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Eerste buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 07:11

Mega leuk!

Elisa2

Berichten: 37181
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Eerste buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 08:45

Hej leuk dat is vlakbij, lekker op de Ginkelse hei.

Is Coco een Percheron?

Ik zal niet zeuren maar de boswachter wordt heel boos als hij paarden zo in de heide ziet staan.

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Eerste buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 09:02

Haha je hebt ook gelijk een van de grootste te pakken, super leuk! Ik heb jullie nog gezien vrijdag, je nichtje en je bloesje komt me bekend voor. Ik reed met de type 2 mee die dag. Zo leuk rijden bij hun! Type 2 gaat je ook vast goed bevallen!

Cambionn

Berichten: 772
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-23 10:52

Elisa2 schreef:
Hej leuk dat is vlakbij, lekker op de Ginkelse hei.

Is Coco een Percheron?

Ik zal niet zeuren maar de boswachter wordt heel boos als hij paarden zo in de heide ziet staan.
We zijn compleet vergeten te vragen waar we op zaten 8)7 . Op de website hebben ze het enkel over dat ze ook Franse Boulonnais hebben staan, hoewel dat achter een zoals is. Met dit formaat ik ook een Percheron zou verwachten (van wat ik lees is een Boulonnais iig kleiner).

We zaten idd net naast het pad op de hei op deze foto. De organisatie gaf zelf aan dat we voor foto's op de hei mochten staan, dus ook nooit bij nagedacht dat dat dan niet zo zou zijn : .

Tancreda4 schreef:
Haha je hebt ook gelijk een van de grootste te pakken, super leuk! Ik heb jullie nog gezien vrijdag, je nichtje en je bloesje komt me bekend voor. Ik reed met de type 2 mee die dag. Zo leuk rijden bij hun! Type 2 gaat je ook vast goed bevallen!
Oh grappig! Nou die type 2 komt vast goed, hij staat namelijk al gepland voor 5 augustus! Moet toch die zomerstop van de manege overbruggen he :D . Maar denk dat we ook daarna nog wel gewoon terug komen, idd erg leuk!

Elisa2

Berichten: 37181
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Eerste buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 12:37

Ow nou haha als de organisatie het zelf aangeeft.

Ik denk dat dit dan die Boulonnais waren, daar lijken ze wel op. Hoe hoog was de jouwe?

Wel leuk om eens zoiets geheel anders uit te proberen, ik kom ze regelmatig tegen met de ritten maar deze heb ik nog niet eerder gezien.

Cambionn

Berichten: 772
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-23 15:33

Elisa2 schreef:
Ik denk dat dit dan die Boulonnais waren, daar lijken ze wel op. Hoe hoog was de jouwe?

Wel leuk om eens zoiets geheel anders uit te proberen, ik kom ze regelmatig tegen met de ritten maar deze heb ik nog niet eerder gezien.
Heb er geen meetlint bij gehouden, maar bijna net zo hoog als ikzelf. En ik ben 1,80m.

Idd erg tof om uit te proberen! Aan de ene kant inderdaad erg anders dan de paarden op de manege, maar aan de andere kant blijft het ook weer gewoon een paard. Na een drafje moesten ze wel weer ff bijkomen, je hoorde ze hijgen zeg maar (weet niet of dat normaal is voor deze paarden, maar kan me indenken dat het niet de meest atletische zijn). Wellicht dat ze enkel/vooral de Type 1 meerijden?

Ben benieuwd waar ik over 1,5 week op kom te zitten. Heb ook niet eerder op Amerikaanse paarden gereden, dus dat zou ook wel leuk zijn. Maar deze joekels zijn ook zeker tof.

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Eerste buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 16:00

Leuk! Mijn vriend en ik hebben ook een keer op Coco en Chanel gereden. Leuke dieren zijn het.
Ze houden de paarden die alleen de stap en draf ritten wel alleen voor die ritten zodat ze niet in de verleiding komen om ook te galopperen.
Dus bij een hoger niveau rit kom je ze niet meer tegen.

Cambionn

Berichten: 772
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-23 16:11

Sure_lee schreef:
Leuk! Mijn vriend en ik hebben ook een keer op Coco en Chanel gereden. Leuke dieren zijn het.
Ze houden de paarden die alleen de stap en draf ritten wel alleen voor die ritten zodat ze niet in de verleiding komen om ook te galopperen.
Dus bij een hoger niveau rit kom je ze niet meer tegen.
Oh, Bink (de bruine waar mijn oom op zat) kon anders heel goed vanuit stap aangaloperen merkte we _O- . Die moest juist steeds teruggehouden worden. Op de hei wouden ze ook allemaal in een snelvaart, alsof ze wisten dat daar vaak gegalopeert werd. Dat is ook wat ik van anderen begreep. Maar wellicht ook wel omdat we de Type 2 rit daar tegen kwamen.

Coco was super leuk, maar gelukkig ben ik na 1 rit niet zo gehecht dat ik geen ander meer wil. Dus dat komt wel goed!

Kn8rretje
Berichten: 35
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Eerste buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 09:55

Door jouw topic heb ik mij ook aangemeld voor een buitenrit daar, aantal jaar geleden daar ook gereden en vond het super.

Nu al een hele tijd niet meer gereden dus maar beginnen met niveau 1, dank voor jouw topic!

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Eerste buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 10:32

Dat ziet er mij ook een Boulonnais uit :) Die kunnen ook aardig aan de maat worden.

Zo leuk! Ik zou dan weer meer schrik hebben op die kleine vlugge paardjes maar dat is net wat je gewend bent :D Laat mij maar lekker loom en langzaam gaan

Cambionn

Berichten: 772
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-23 19:43

Nou, vandaag buitenrit nummer 2 gehad. En wat een lol. Type 2 ligt qua niveau een stuk beter, dus de angst dat het wellicht te lastig zou zijn bleek onnodig. In tegenstelling kreeg ik juist te horen dat ik mooi reed voor iemand die het net een jaartje doet :D . Alsnog wel blij eerst de type 1 te hebben gedaan, begin liever te makkelijk dan perongelijk in iets te moeilijks te stappen.

Vandaag mocht ik op Missy (hoop dat ik het goed spel). Reed toch wel wat fijner dan een trekpaard :+ . En ook vandaag was ik niet alleen. Was nu met een oud collega waar ik het erg goed mee kan vinden gegaan. Zij was ook degene die mij naar mijn huidige manege verwees.

Overigens nog even nagevraagd vandaag, en Coco is inderdaad een Boulonnais :j .

En natuurlijk, de foto's!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 20:00

Leuke fotos, zelf ook een keer op Coco of Chanel gereden. Gaf met mijn 1,60 een heel ander beeld :+
Afbeelding

Simone1108
Berichten: 45
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 20:01

Het was geweldig! Een enorm leuke plek! Zeker voor herhaling vatbaar.

Cambionn

Berichten: 772
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-23 20:41

Amber_anne schreef:
Leuke fotos, zelf ook een keer op Coco of Chanel gereden. Gaf met mijn 1,60 een heel ander beeld :+
[ [url=m/rmElAW.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hahaha ja dat is wel een heel ander plaatje ja! Leuke foto!

Simone1108 schreef:
Het was geweldig! Een enorm leuke plek! Zeker voor herhaling vatbaar.
Zo, die komt hier even terug op bokt puur om te reageren hoor _O- . Was zeker leuk vandaag, gaan we vaker doen!

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 23:01

Wat leuk! Ik heb je nog gezien.
Ik was er ook vandaag met mijn schoonfamilie. Wij deden type 1 omdat 4 van de 6 familieleden nog nooit of een paar keer paard hadden gereden.
Was erg geslaagd. Best wat lange stukken draf gedaan. Coco en Chanel waren ook gezellig mee. Ik zat zelf op Bink.

Afbeelding

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 23:10

Ja, gaat dat met mensen die nog nooit hebben gereden? Mijn vriend zou dat ook wel willen :P

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Eerste buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 23:13

Ja hoor gaat prima. Er waren ook 2 kinderen met ons mee van 10 en 12 en die hebben weleens een rondje op mijn paarden gestapt maar dat was zeker 3 jaar geleden.
Mijn zwager had alleen ooit een keer op een kermispony gezeten als kind. Paardrijden leek hem echt niks, maar hij was achteraf verbaasd hoe leuk hij het vond!
Ze wisten namelijk niet wat ze vandaag gingen doen.
Ik had het geregeld als verrassing.

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Eerste buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 23:21

Wij gaan inderdaad ook rijden met mensen die nog nooit zijn geweest. Doen ze heel leuk en veilig

Het leuke aan de beginners ritten is dat er eigenlijk altijd wel mannen mee zijn. Ik merk namelijk dat mannen vaak denken dat ze alleen zullen zijn maar dat is dus in mijn ervaring niet zo

Simone1108
Berichten: 45
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 18:55

Zo, die komt hier even terug op bokt puur om te reageren hoor _O- . Was zeker leuk vandaag, gaan we vaker doen


Hahaha jup, als je over me gaat schrijven lees ik graag mee.