Bijrijder problemen, hoe vertellen dat ik wil dat ze stopt .

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Griffioen

Berichten: 127
Geregistreerd: 21-09-23

Re: Bijrijder problemen, hoe vertellen dat ik wil dat ze stopt .

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 21:34

De vraag om een slotje wordt niet echt gehoroneerd..

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Re: Bijrijder problemen, hoe vertellen dat ik wil dat ze stopt .

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 21:54

Knap gedaan TS, je kan trots zijn op jezelf. Neem vooral ook de tijd om hier over heen te komen, want het is niet makkelijk.

Mondy

Berichten: 11829
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Bijrijder problemen, hoe vertellen dat ik wil dat ze stopt .

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 06:39

Goed gedaan ts, nu hopelijk ff rust voor je.
Als je je topic op slot wilt kun je het beste even je eigen topic temmen en vragen om een slotje.

Anders_Amigo
Berichten: 2322
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Nvt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-23 11:01

Mondy schreef:
Goed gedaan ts, nu hopelijk ff rust voor je.
Als je je topic op slot wilt kun je het beste even je eigen topic temmen en vragen om een slotje.


Helaas willen ze er geen slot op doen had ze al gesproken

Koper

Berichten: 30270
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 11:05

Een slotje krijg je ook niet zomaar.

Beste wat je kunt doen is het topic laten voor wat het is TS. Dan verdwijnt het vanzelf ergens in de lange rij topics waarin niet meer wordt gereageerd.

BigOne
Berichten: 38266
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 11:10

Anders_Amigo schreef:
Mondy schreef:
Goed gedaan ts, nu hopelijk ff rust voor je.
Als je je topic op slot wilt kun je het beste even je eigen topic temmen en vragen om een slotje.


Helaas willen ze er geen slot op doen had ze al gesproken

Ik snap dat , jouw ervaring kan anderen helpen om het niet zover te laten komen en eerder duidelijkheid te verschaffen aan de bijrijder.

Anoniem

Re: Bijrijder problemen, hoe vertellen dat ik wil dat ze stopt .

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 11:11

Ach ja, nog even een trap na BigOne? :n

BeFunny

Berichten: 10542
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 11:32

Nou ik vind dat ook wel jammer dat de ts om een slotje vraagt en dat het niet gebeurd. Een slotje betekend niet dat het toppic verdwijd maar dat er niet meer gereageerd kan worden. En dus kan hij nog gevonden worden en als leermoment voor andere blijven dienen terwijl er een slotje op zit dus.

Dit geeft voor mij Iig stof tot nadenken dat ik geen toppics zelf zal plaatsen.

imaudy
Berichten: 5046
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 11:38

BeFunny schreef:
Nou ik vind dat ook wel jammer dat de ts om een slotje vraagt en dat het niet gebeurd. Een slotje betekend niet dat het toppic verdwijd maar dat er niet meer gereageerd kan worden. En dus kan hij nog gevonden worden en als leermoment voor andere blijven dienen terwijl er een slotje op zit dus.

Dit geeft voor mij Iig stof tot nadenken dat ik geen toppics zelf zal plaatsen.


Het topic verliep redelijk normaal, slotje zou ik ook niet nodig vinden. Ja, er zaten wat stevige meningen tussen, maar dat houd je toch.

DuoPenotti

Berichten: 29519
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 11:40

Het is zelden dat er op verzoek slotjes geplaatst worden. Al vanaf het begin van bokt niet.
Vaak komen er nog een paar antwoorden, zoals nu over de slotjes. Maar dan stopt iedereen wel met reageren en zakt het wel naar beneden.

BigOne
Berichten: 38266
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 12:10

Relaxed schreef:
Ach ja, nog even een trap na BigOne? :n

Zo zeg, ga je lekker? Niks trap na, ik sta toch echt aan de kant van ts. Je kunt het ook van de positieve kant bekijken.
Er worden zoveel topics over bijrijders geopend waarvan je echt kunt stellen dat regels en duidelijkheid gewoon belangrijk zijn .
In het geval van ts was ze het met de eerste twee verplaatsingen eens maar met de laatste drie totaal niet. En nu was er weer gedonder. Gelukkig heeft ze door gepakt en dit was ook een extreem voorbeeld van een bijrijder die dacht alles te kunnen beslissen. Daarom belangrijk dat het blijft staan om te zorgen dat mensen weten waar ze in terecht
kunnen komen . En dat is geen trap na maar realiteit .

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 13:52

we kunnen nu natuurlijk ts helpen en allemaal gaan schelden. Dan komt dat slotje alsnog 8-)

pillow
Berichten: 7808
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 14:06

Relaxed schreef:
Ach ja, nog even een trap na BigOne? :n

Dit is toch helemaal geen trap na. Ik had het ook wel leuk gevonden als TS even iets meer over het verloop van het gesprek had gezegd. Het hoeft niet in details maar dit is wel erg kort.

NoGo

Berichten: 1896
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: ergens bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 16:32

pillow schreef:
Relaxed schreef:
Ach ja, nog even een trap na BigOne? :n

Dit is toch helemaal geen trap na. Ik had het ook wel leuk gevonden als TS even iets meer over het verloop van het gesprek had gezegd. Het hoeft niet in details maar dit is wel erg kort.


Nee dit is gewoon TS haar goed recht en 'wij' mogen blij zijn dat ze überhaupt nog reageerde zeker als je kijkt naar hoe sommige in dit topic gereageerd hebben.

Koper

Berichten: 30270
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 16:33

Na hoe er is meegeleefd en meegedacht was iets meer reactie van TS zeker niet ongepast geweest.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Bijrijder problemen, hoe vertellen dat ik wil dat ze stopt .

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 16:36

Dat was inderdaad wel prettig geweest. Maar TS zal er vast een reden voor hebben.

Leo

Berichten: 50137
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Bijrijder problemen, hoe vertellen dat ik wil dat ze stopt .

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 16:50

De TS is niemand iets verplicht. Het is "maar" internet hè. Het is haar goed recht wel of niet over deze privékwestie verdere toelichting te geven. Niemand slijt er van als ze dat niet doet.

pillow
Berichten: 7808
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 18:14

Leo schreef:
De TS is niemand iets verplicht. Het is "maar" internet hè. Het is haar goed recht wel of niet over deze privékwestie verdere toelichting te geven. Niemand slijt er van als ze dat niet doet.

Maar ze vraagt hier wel adviezen over een privekwestie

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 18:19

pillow schreef:
Leo schreef:
De TS is niemand iets verplicht. Het is "maar" internet hè. Het is haar goed recht wel of niet over deze privékwestie verdere toelichting te geven. Niemand slijt er van als ze dat niet doet.

Maar ze vraagt hier wel adviezen over een privekwestie


En dus? Is ze nog steeds niemand meer uitleg schuldig als hetgeen wat ze nu heeft geschreven.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 16-10-23 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

imaudy
Berichten: 5046
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 18:19

Het zal vast moeilijk zijn geweest en dan kan ik mij voorstellen dat je alleen nog maar kunt zeggen: ze is gestopt.

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 18:20

imaudy schreef:
Het zal vast moeilijk zijn geweest en dan kan ik mij voorstellen dat je alleen nog maar kunt zeggen: ze is gestopt.


Inderdaad. Kan me nog los van het verloop van dit topic voorstellen dat je gewoon überhaupt even geen zin hebt om erover te praten en dat is haar goed recht.

Koper

Berichten: 30270
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 18:21

pillow schreef:
Leo schreef:
De TS is niemand iets verplicht. Het is "maar" internet hè. Het is haar goed recht wel of niet over deze privékwestie verdere toelichting te geven. Niemand slijt er van als ze dat niet doet.

Maar ze vraagt hier wel adviezen over een privekwestie

Op het moment dat je iets op een openbaar forum gooit is het niet meer privé.

En nee, niemand zegt dat TS iemand iets verplicht is. Vervelend toch weer hoe mensen anderen woorden in de mond proberen te leggen.

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 18:24

Misschien is het idd niet privé meer maar ze beslist nog steeds dan zelf wat ze wel en niet verder bespreekbaar maakt nog erover en dat kan een ander niet voor haar invullen of verwachten dat ze meer vrijgeeft - hoe nieuwsgierig sommige ook zijn ernaar en hoe oprecht die interesse dan ook mag zijn. Ze heeft aangegeven dat de bijrijder gestopt is dus in principe is de kwestie waarvoor het topic geopend werd nu klaar toch.

juval

Berichten: 13210
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Bijrijder problemen, hoe vertellen dat ik wil dat ze stopt .

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 18:31

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de bijrijdster in kwestie ook meeleest op bokt. Dan begrijp ik heel goed dat ts hier nu uitgepraat is.

Koper

Berichten: 30270
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 18:31

cursebreaker schreef:
Misschien is het idd niet privé meer maar ze beslist nog steeds dan zelf wat ze wel en niet verder bespreekbaar maakt nog erover en dat kan een ander niet voor haar invullen of verwachten dat ze meer vrijgeeft - hoe nieuwsgierig sommige ook zijn ernaar en hoe oprecht die interesse dan ook mag zijn. Ze heeft aangegeven dat de bijrijder gestopt is dus in principe is de kwestie waarvoor het topic geopend werd nu klaar toch.

Tuurlijk, niemand betwist dit ook. Alleen is het ook helemaal prima als mensen in dit topic aangeven het jammer te vinden dat er geen uitgebreidere update is gekomen. Als mensen dat aangeven is daarmee namelijk niet bedoeld dat TS dat móét doen. Maar wie weet bedoelen mensen wel gewoon dat ze het jammer vinden dat haar bericht zo summer is :)*