Bijrijder problemen, hoe vertellen dat ik wil dat ze stopt .

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
juval

Berichten: 13275
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Bijrijder problemen, hoe vertellen dat ik wil dat ze stopt .

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 12:23

veel succes TS, even door de zure appel heen, je zult de opluchting nadien voelen. Je kan het!

CharleyT
Berichten: 4010
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 12:41

oji schreef:
Amable schreef:
Iets als" fijn om te horen hoe jij het ziet, ik merk alleen dat ik er anders in sta. Dit zijn dingen die ik altijd lastig vind om te vertellen, maar ik voel me al langere tijd niet meer fijn bij onze samenwerking en bij het delen van mijn paard. Daarom heb ik besloten dat ik onze samenwerking wil stoppen. Ik begrijp dat dat voor jou uit de lucht komt vallen, dus we kunnen een uit werk tijd bespreken. Ik ben je overigens wel dankbaar voor je goede zorgen voor mijn paard en het feit dat je altijd paraat stond voor haar"

Hou het bij jezelf, ga niet met modder gooien, ook als zij dat wel doet. Resoluut maar vriendelijk.

Wat is hier vriendelijk aan?

Sorry maar ik heb inderdaad de indruk dat TS nooit de ballen heeft gehad haar ongenoegen over zaken met de bijrijder te delen. Als dit inderdaad bij de bijrijder uit de lucht komt vallen, is hier werkelijk niets vriendelijks aan, maar is dit schandalig onfatsoenlijk.

En ja, TS is eigenaar, die heeft zeggenschap over het paard, maar dat maakt TS geen koningin en die kan haar bijrijder gewoon als mens behandelen. Als TS 6 jaar lang iedere keer haar oren naar de bijrijder heeft laten hangen, dan was ze waarschijnlijk 6 jaar lang afhankelijk van deze bijrijder (weinig tijd? kleine kinderen?). Als je nooit eerder hebt aangegeven dat je bepaald gedrag richting pensionhouder niet acceptabel vind en dan zomaar iemand de laan uitstuurt en dit dus inderdaad zomaar uit de lucht laat vallen, dan heb je gewoon geen fatsoen. Zo ga je gewoon niet met mensen om. 6 jaar profiteren van dat zij altijd voor je paard klaar staat, iets van dankbaarheid en respect mag dan wel. Ipv eerlijk zijn wat je denkt de bal naar de pensionhouder spelen, die wil niet meer dat je komt...sorry, hoe laf ben je dan.

Het gedrag van de bijrijder is misschien niet prettig en netjes en ik snap dat je er van baalt, maar TS het is echt je eigen schuld dat zij zo haar grenzen is gaan verleggen. Kijk in de spiegel, erken je eigen fouten en schuif ze niet af op een ander. Kijk of er een manier is dat jullie wel prettig samen kunnen werken of geef haar in ieder geval eerlijke feedback en ruim de tijd om haar leven anders in te richten. Want geloof me, een paard kost ook voor een bijrijder veel tijd, is ook voor die bijrijder al 6 jaar lang een invulling van haar leven (zeker als ze zo begaan zijn en altijd klaar staan) en ook al is het jouw paard, zij is zich ook in 6 jaar tijd minimaal net zo veel aan het dier gaan hechten. Leef je daar ook eens in in. Een bijrijder met 6 jaar trouwe dienst is geen wegwerpartikel en is niet te vergelijken met een bijrijder die net een paar maanden met jouw paard bezig is.
(En nee voordat jullie denken dat ik me aangesproken voel, ik ben geen bijrijder, ik ben eigenaar van 2 paarden en ik heb in de periode dat ik een bijrijder deze altijd betaald en cadeaus gegeven omdat ik mij besef dat een bijrijder mij juist helpt in tijden dat ik het zelf even niet allemaal kon)


Nou, dat is ook een weinig inlevende reactie. Bijrijder heeft al 6 jaar een paard tot haar beschikking, gratis heb ik begrepen. Bijrijder komt over als een pittige tante met een sterke eigen mening. Bijrijder heeft blijkbaar het gevoel gekregen door de meegaande houding van TS dat ze alles kan maken. En van stal veranderen door houding/gedrag van bijrijder pleit niet voor deze dame.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Bijrijder problemen, hoe vertellen dat ik wil dat ze stopt .

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 12:50

TS heeft al aangegeven gesprekken met de bijrijder gehad te hebben (met pensionhouder erbij), dat het daarna heel even goed gaat voordat bijrijder weer 180 graden omdraait en in het oude gedrag vervalt.

Ergens is de maat vol en imo heeft de bijrijder ernstig misbruik gemaakt van het feit dat TS niet heel assertief is. Dus nee, ik vind ook niet dat TS rekening hoeft te houden met de gevoelens van bijrijder. De maat is een keertje vol en voor TS is dat punt blijkbaar nu bereikt.

Daarnaast heb je imo als eigenaar ten alle tijden het recht om een samenwerking met een bijrijder (ook zonder opgave van reden) op te zeggen.

Ik vind het pleiten voor TS dat ze hier hulp durft te vragen, omdat ze weet dat ze niet goed is in dit soort gesprekken, vaak is het ook gewoon fijn om te weten dat je niet "gek" bent en dat geen enkele eigenaar dit soort gedrag in een bijrijder wil meemaken.

Bentuh

Berichten: 3443
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: HILLEGOM

Re: Bijrijder problemen, hoe vertellen dat ik wil dat ze stopt .

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 13:14

Jeetje TS, dat zou ik zelf ook heel lastig vinden om aan te moeten geven. %)

Probeer voor jezelf alvast te bedenken wat je wilt zeggen.
Blijf bij jezelf en val niet in verwijten.
Probeer zo goed mogelijk op je ademhaling te letten, dus blijf goed en diep inademen en neem je tijd om het te vertellen. hierdoor voorkom je dat je gaat ratelen en je hoofd/gedachten niet meer in verbinding is met je lijf.

Daarnaast zou je ook het gesprek kunnen aankondigen aan haar, door aan te geven dat je even langs komt op stal en dan even wilt praten. Zo kan zij zichzelf misschien ook een beetje voorbereiden.

Het is niet leuk om aan te zeggen, dat ze moet stoppen. Maar het zal jou wel veel rust geven.
Hopelijk in je vertrouwen in bijrijders hierdoor niet helemaal verloren gegaan en vind je iemand die meer passend is bij jullie.

in elk geval veel succes.

ingvdh

Berichten: 6379
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 13:23

Ik zou het voorval van vanmorgen aangrijpen om er gelijk een eind aan te breien, in die zin van er hebben meerdere gesprekken plaatsgevonden, er is geen verbetering want vanmorgen weer een klacht van de stalhouder en nu is het klaar want je wil er nog langer staan.

Overigens vind ik jouw stalhouder al supercoulant door elke keer weer het gesprek aan te gaan, bij menig stal had je na 2x kunnen vertrekken. Ik zou deze dan ook bedanken voor het geduld.

BeFunny

Berichten: 10816
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 13:24

Ik vind dat ts helemaal niks verplicht is aan de bijrijder. Ook niet om het aan te kondigen.

Het is verdomme haar paard. Is die bijrijder wel helemaal.

Maar ik had er al veel eerder klaar mee geweest en dat gesprekje zou van korte duur zijn.

oji

Berichten: 4278
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 13:45

Daphara schreef:
TS heeft al aangegeven gesprekken met de bijrijder gehad te hebben (met pensionhouder erbij), dat het daarna heel even goed gaat voordat bijrijder weer 180 graden omdraait en in het oude gedrag vervalt.

Is dat zo? Dan heb ik daar overheen gelezen.
Als er al gesprekken hebben plaatsgevonden, vind ik het een ander verhaal. Dan kun je inderdaad aangeven dat de maat vol is. Ik had begrepen (ook omdat daar niet op gereageerd werd op mijn vraag) dat TS dit soort gesprekken uit de weg ging en dat het dus inderdaad als donderslag bij heldere hemel zou komen. Dat zou ik onfatsoenlijk vinden en niet hoe je met mensen omgaat. Mensen kunnen fouten maken en als ze daarvan leren is er niets aan de hand lijkt me.
Als de bijrijder eerder al is aangesproken op gedrag en er niets verandert, dan is het prima om haar de wacht aan te zeggen.

Blijf ik er wel bij dat veel mensen in dit topic heel denigrerend doen over bijrijders in het algemeen, alsof ze alleen maar blij mogen met de kruimels die ze toegeworpen krijgen, geen mening mogen hebben en het alleen maar in hun voordeel is dat ze jouw paard mogen rijden. Terwijl een goede bijrijder heel veel tijd en aandacht investeert in jouw paard, tijd die de eigenaar vaak niet heeft, anders begint ie niet aan een bijrijder. Vind maar eens een goede bijrijder en als je die eenmaal een keer hebt gehad, dan weet je dat die goud waard is.

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 13:54

Een goede bijrijder geeft je energie, deze zuigt voornamelijk energie en geeft stress... het zal wellicht niet altijd zo zijn geweest maar als je (zoals ik het begrijp) in 3 jaar tijd 5 keer van stal verandert o.a. omdat bijrijder daar niet langer welkom is....dat zegt op zich toch wel wat :=

Ik hoop dat er snel een berichtje van een opgeluchte TS komt dat ze de knoop heeft doorgehakt en bijrijder op een relatief fijne manier reageerde :(:)

anjali
Berichten: 15195
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Bijrijder problemen, hoe vertellen dat ik wil dat ze stopt .

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 14:02

@Oji. Jij zegt dat ts geen "koningin" is. Dat is ze dus wel want zij is eigenaar van het paard en betaalt alles.Ze heeft deze freeloadende bijrijdster dus absoluut niet nodig.

BeFunny

Berichten: 10816
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 14:10

oji schreef:
Daphara schreef:
TS heeft al aangegeven gesprekken met de bijrijder gehad te hebben (met pensionhouder erbij), dat het daarna heel even goed gaat voordat bijrijder weer 180 graden omdraait en in het oude gedrag vervalt.

Is dat zo? Dan heb ik daar overheen gelezen.
Als er al gesprekken hebben plaatsgevonden, vind ik het een ander verhaal. Dan kun je inderdaad aangeven dat de maat vol is. Ik had begrepen (ook omdat daar niet op gereageerd werd op mijn vraag) dat TS dit soort gesprekken uit de weg ging en dat het dus inderdaad als donderslag bij heldere hemel zou komen. Dat zou ik onfatsoenlijk vinden en niet hoe je met mensen omgaat. Mensen kunnen fouten maken en als ze daarvan leren is er niets aan de hand lijkt me.
Als de bijrijder eerder al is aangesproken op gedrag en er niets verandert, dan is het prima om haar de wacht aan te zeggen.

Blijf ik er wel bij dat veel mensen in dit topic heel denigrerend doen over bijrijders in het algemeen, alsof ze alleen maar blij mogen met de kruimels die ze toegeworpen krijgen, geen mening mogen hebben en het alleen maar in hun voordeel is dat ze jouw paard mogen rijden. Terwijl een goede bijrijder heel veel tijd en aandacht investeert in jouw paard, tijd die de eigenaar vaak niet heeft, anders begint ie niet aan een bijrijder. Vind maar eens een goede bijrijder en als je die eenmaal een keer hebt gehad, dan weet je dat die goud waard is.



Ik ben bijrijder geweest en heb dat altijd met liefde voor de paarden gedaan. Maar nooit heb ik ruzie gemaakt met stalhouders of gevraagt of een paard naar een andere stal mocht.

Er is voor mij Toevallig wel eens een paard verplaatst. Niet omdat dat van mij moest of de stal niet leuk was. Maar ik ging voor onbepaalde periode de volledige verzorging doen omdat de eigenaar uit de running was en de stal voor mij te ver lag om dat dagelijks ook na mijn werk te kunnen doen (het was dus of iemand erbij of een mogelijkheid zoeken dat ik het kon doen). Dus toen werd dat paard tijdelijk dicht bij mij geplaatst. Een compleet andere situatie. Maar dat was een goede oplossing.

Ik heb ook altijd betaald als bijrijder vond dat niet meer dan logisch. Voor het gebruik van de spullen.

Ik heb ook zelf een bijrijder gehad toen ik een paard had en goddank niet dit soort problemen mee gehad sterker nog dat was een geweldige bijrijder.

Maar deze waar ts mee te maken heeft die loopt over ts heen en heeft gratis een paard ter beschikking en bepaald ook even dat een stal niet goed genoeg is voor een paard van een ander dus hè. En dan zegt ze ook nog ik kan niet zonder het paard. Ik vraag me af wat bedoeld ze daarmee is dat dreigen met zichzelf dan wat aan doen om ts dan een schuldgevoel aan te praten?

Dit is geen leuke bijrijder. Dit is iemand waarvan je niet wilt dat het zich met je bemoeid.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 14:14

ik zou dan alleen niet eerst vragen hoe zij het vind gaan. Zelf zou ik dat als vernederend ervaren als ik dan bv zou antwoorden:jaaa hartstikke goed. En de ander zou zeggen:ik niet. De groeten. Ik zou gelijk beginnen met het 2e deel... idd netjes verwoord.

oji

Berichten: 4278
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 14:17

Anjali, fijn dat jij je koningin voelt als eigenaar. Ik heb zelf 2 paarden en zie dat toch echt anders. Mijn merrie is de koningin, mijn ruin de prins. Ik ben gewoon mens en behandel mijn mede mens zoals ik zelf graag behandeld wil worden als de rollen omgekeerd zouden zijn. Het begint er nl altijd mee dat de eigenaar hulp nodig heeft, in tijd of financieel, maar in ieder geval IETS VAN EEN ANDER NODIG HEEFT. Dus een bijrijder als freeloader zien, vind ik totaal respectloos en zegt veel over jou. Maar goed, ik ben blij als dat ik geen mensen met jouw mentaliteit in mijn vrienden en kennissenkring hebt, want daar heb ik nou 0 respect voor.

En dat is het laatste wat ik erover te zeggen heb. Wat ik al eerder aangegeven heb, mijn reactie was gebaseerd op dat TS de indruk had gegeven nog nooit met de bijrijder over dit topic te hebben gesproken. Dat blijk ik onjuist geïnterpreteerd te hebben dus zie ik geen reden meer een bijdrage aan dit topic te leveren.

MarjanB

Berichten: 16554
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Bijrijder problemen, hoe vertellen dat ik wil dat ze stopt .

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 14:51

Oji voelde ts zich maar wat meer the queen :D dan was het nooit zo ver gekomen

Niwla

Berichten: 4120
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 15:05

Wie zegt dat de eigenaar hulp nodig heeft gehad, oji? Dat is een aanname van jou. Misschien was het voor dit paard prima om 2x per week een rustig staprondje te doen, maar heeft ts besloten iemand anders ook van haar paard te laten genieten.
Ik heb ook een bijrijdster, echt een heeele fijne. Maar ik heb in principe helemaal geen bijrijdster nodig, ik vind het gewoon leuk dat zij ook plezier heeft met mijn paard. Soms komt ze twee weken niet, dikke prima. Ik vind het wel fijn als ze komt, want het scheelt mij werk, maar een verplichting is het niet.

Ontopic: volgens mij heb je fijne tips gehad TS. Succes met het gesprek, zulke dingen zijn nooit fijn.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 15:06

oji schreef:
Daphara schreef:
TS heeft al aangegeven gesprekken met de bijrijder gehad te hebben (met pensionhouder erbij), dat het daarna heel even goed gaat voordat bijrijder weer 180 graden omdraait en in het oude gedrag vervalt.

Is dat zo? Dan heb ik daar overheen gelezen.
Als er al gesprekken hebben plaatsgevonden, vind ik het een ander verhaal. Dan kun je inderdaad aangeven dat de maat vol is. Ik had begrepen (ook omdat daar niet op gereageerd werd op mijn vraag) dat TS dit soort gesprekken uit de weg ging en dat het dus inderdaad als donderslag bij heldere hemel zou komen. Dat zou ik onfatsoenlijk vinden en niet hoe je met mensen omgaat. Mensen kunnen fouten maken en als ze daarvan leren is er niets aan de hand lijkt me.
Als de bijrijder eerder al is aangesproken op gedrag en er niets verandert, dan is het prima om haar de wacht aan te zeggen.

Blijf ik er wel bij dat veel mensen in dit topic heel denigrerend doen over bijrijders in het algemeen, alsof ze alleen maar blij mogen met de kruimels die ze toegeworpen krijgen, geen mening mogen hebben en het alleen maar in hun voordeel is dat ze jouw paard mogen rijden. Terwijl een goede bijrijder heel veel tijd en aandacht investeert in jouw paard, tijd die de eigenaar vaak niet heeft, anders begint ie niet aan een bijrijder. Vind maar eens een goede bijrijder en als je die eenmaal een keer hebt gehad, dan weet je dat die goud waard is.


Ja, dat heeft TS al aangegeven:

Anders_Amigo schreef:
Ik en de stalhouder zijn al aantal keer wel met haar in gesprek gegaan en dan gaat het ook wel weer goed maar daarna draait ze weer 180 graden om


Dus dat de maat vol is, snap ik.

Daarnaast heb ik het idee dat er helemaal niet denigrerend over bijrijders in het algemeen gedaan wordt, maar dat jij het persoonlijk opvat.
Wat deze bijrijder doet is gewoon niet goed te praten.

foxy80

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Bijrijder problemen, hoe vertellen dat ik wil dat ze stopt .

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 15:18

Ik denk dat het probleem al genoeg geanalyseerd is hier, veel succes vandaag TS! Je staat recht in je schoenen. Laat je weten hoe het ging?

c_alsemgeest

Berichten: 20706
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Bijrijder problemen, hoe vertellen dat ik wil dat ze stopt .

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 15:25

Succes vandaag TS.
Denk dat het nieuwe appje van de stal eigenaar een mooi aanknoop punt is dat voor jou de grens bereikt is en dat je moet kiezen tussen de stal en haar door haar gedrag. En dat je kiest voor de stal.

Kaitlyn

Berichten: 9736
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 15:28

oji schreef:
Anjali, fijn dat jij je koningin voelt als eigenaar. Ik heb zelf 2 paarden en zie dat toch echt anders. Mijn merrie is de koningin, mijn ruin de prins. Ik ben gewoon mens en behandel mijn mede mens zoals ik zelf graag behandeld wil worden als de rollen omgekeerd zouden zijn. Het begint er nl altijd mee dat de eigenaar hulp nodig heeft, in tijd of financieel, maar in ieder geval IETS VAN EEN ANDER NODIG HEEFT. Dus een bijrijder als freeloader zien, vind ik totaal respectloos en zegt veel over jou. Maar goed, ik ben blij als dat ik geen mensen met jouw mentaliteit in mijn vrienden en kennissenkring hebt, want daar heb ik nou 0 respect voor.

En dat is het laatste wat ik erover te zeggen heb. Wat ik al eerder aangegeven heb, mijn reactie was gebaseerd op dat TS de indruk had gegeven nog nooit met de bijrijder over dit topic te hebben gesproken. Dat blijk ik onjuist geïnterpreteerd te hebben dus zie ik geen reden meer een bijdrage aan dit topic te leveren.


Nouja ik geloof dat TS haar bijrijdster totaal niet als freeloader heeft gezien al die jaren door voor en door haar 5x te verhuizen.
Ze heeft inderdaad meermaals aangegeven dat ze vaker een gesprek heeft gehad, zelfs met stalhouder erbij. Dan ging het even goed, maar werd het toch weer zoals zijzelf wilde.
En nee, ik ben totaal niet denigrerend over bijrijders. Ik ben ook ooit begonnen als bijrijder en inmiddels heb ik zelf een bijrijder voor mijn paard. Ik ben heel gelukkig met dat meisje en andersom ook. We helpen elkaar op deze manier (ik heb wat meer tijd, zij heeft een heel leuk paard waar ze heel veel van kan leren en binnenkort mee mag starten). Dat ga ik nog heel moeilijk vinden om afscheid van te nemen als ik naar Duitsland verhuis.

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 17:36

oji schreef:
Anjali, fijn dat jij je koningin voelt als eigenaar. Ik heb zelf 2 paarden en zie dat toch echt anders. Mijn merrie is de koningin, mijn ruin de prins. Ik ben gewoon mens en behandel mijn mede mens zoals ik zelf graag behandeld wil worden als de rollen omgekeerd zouden zijn. Het begint er nl altijd mee dat de eigenaar hulp nodig heeft, in tijd of financieel, maar in ieder geval IETS VAN EEN ANDER NODIG HEEFT. Dus een bijrijder als freeloader zien, vind ik totaal respectloos en zegt veel over jou. Maar goed, ik ben blij als dat ik geen mensen met jouw mentaliteit in mijn vrienden en kennissenkring hebt, want daar heb ik nou 0 respect voor.

En dat is het laatste wat ik erover te zeggen heb. Wat ik al eerder aangegeven heb, mijn reactie was gebaseerd op dat TS de indruk had gegeven nog nooit met de bijrijder over dit topic te hebben gesproken. Dat blijk ik onjuist geïnterpreteerd te hebben dus zie ik geen reden meer een bijdrage aan dit topic te leveren.


Iemand die gratis en zonder klusjes ergens mag rijden doet dat in 99,9% van de gevallen toch voor eigen plezier en niet voor de eigenaar.
Daarom niet in denigrerende zin maar ‘freeloader’ is wel een correcte term.

VuurVleugels
Berichten: 1768
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 17:42

Poekkie schreef:
Iemand die gratis en zonder klusjes ergens mag rijden doet dat in 99,9% van de gevallen toch voor eigen plezier en niet voor de eigenaar.
Daarom niet in denigrerende zin maar ‘freeloader’ is wel een correcte term.


Ik denk niet dat je dat zomaar kan stellen. Natuurlijk zullen er zijn die het paard meenemen om wat houterig te hobbelen en verder niks, maar een waardevolle bijrijder zorgt dat zowel paard als eigenaar baat hebben bij de constructie. Dus echt werken (training of schooling), of juist rust en ontspanning aanbrengen, in ieder ervoor zorgen dat de eigenaar even niet hoeft in te zitten over of het paard wel krijgt waar die behoefte aan heeft die dagen.

Zinzi_jewel

Berichten: 8843
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Bijrijder problemen, hoe vertellen dat ik wil dat ze stopt .

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 17:50

Imo gaat het er niet om of de bijrijder gratis komt rijden of een bijdrage in kosten levert ! Of het paard er ook wat van leert of enkel hobbel ritjes doet .
Een bijrijder heeft zich net als de eigenaar te gedragen op stal en geen onmogelijke eisen stellen .
Op elke stal is wel iets te vinden wat je anders zou willen zien of doen als je het dier in eigen beheer had aan huis bijvoorbeeld.
Als een bijrijder het de eigenaar onmogelijk maakt om op stallen te blijven waar de eigenaar wel gelukkig is en daarmee t paard , dan is afscheid nemen toch de beste optie .

anjali
Berichten: 15195
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 17:54

Zinzi_jewel schreef:
Imo gaat het er niet om of de bijrijder gratis komt rijden of een bijdrage in kosten levert ! Of het paard er ook wat van leert of enkel hobbel ritjes doet .
Een bijrijder heeft zich net als de eigenaar te gedragen op stal en geen onmogelijke eisen stellen .
Op elke stal is wel iets te vinden wat je anders zou willen zien of doen als je het dier in eigen beheer had aan huis bijvoorbeeld.
Als een bijrijder het de eigenaar onmogelijk maakt om op stallen te blijven waar de eigenaar wel gelukkig is en daarmee t paard , dan is afscheid nemen toch de beste optie .

Vind ik ook hoor en zo'n bazig type moet zelf maar een paard kopen. Leeftijd is daarvoor geen excuus tenzij je nog een kind bent maar dat is deze dame dus niet.

Griffioen

Berichten: 127
Geregistreerd: 21-09-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 18:42

Laat je weten hoe het gesprek verliep?

Ik zou het wel zo open en eerlijk mogelijk uitleggen. Dat je het vanuit jezelf wel positief probeerd af te sluiten. Ook voor je paard, dat zij fijn afscheid kan- en mag nemem.

Binnen zeer korte tijd je spullen moeten ophalen vind ik zo onvriendelijk als mensen dat doen. Ze is er wel 6 jaar geweest.

Daarbij is zij zich wellicht v geen kwaad bewust.

Calanddra

Berichten: 14122
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 19:46

Griffioen schreef:
Daarbij is zij zich wellicht v geen kwaad bewust.


Gezien de meerdere gesprekken met TS en de stalhouder + meerdere waarschuwingen van de stalhouder zal de bijrijder hier echt wel van bewust zijn.

Mondy

Berichten: 11878
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Bijrijder problemen, hoe vertellen dat ik wil dat ze stopt .

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 21:14

Heel eerlijk vind ik t nu ook wel op een punt komen dat je ook ff vlot stappen moet gaan zetten voor die stalhouder .. als die al laat weten dat t nu de 4e waarschuwing is. Straks sta je beide op straat omdat je niks doet.
Vind t naar een stalhouder ook niet echt netjes.