Toch weer een auto door de omheining.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 11:38

Gaby_Shaggy schreef:
speurneusc schreef:


om een wei mag wel, juist om een tuin als tuinafscheiding mag prikkeldraad niet.


Google het maar eventjes, het is wel degelijk verboden. Een paardenverblijf mag geen uitsteeksels/omheining hebben waaraan een paard zich kan verwonden


Kom maar op met het wettelijke stuk tekst wat dit ondersteund, want ik kan het niet vinden ;-)

TS, wat goed, hopelijk helpt dat nog extra die cactus haag, als die niet eerst kapot wordt gereden, voordat het kan groeien.
Je wenst toch die automobilisten een lekker band toe, naast een deuk van het zand ~~}>

daantjuhhh

Berichten: 26872
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 12:04

Ik zou er ook een spijkermat neerleggen.
Als ze dan die bult zand in jagen hebben ze ook 4 lekke banden en komen ze niet zomaar weg.

EDIT: Ik heb niet gedacht aan de wilde dieren die misschien zichzelf verwonden aan z’n mat. Geen optie dus.

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-24 12:49

Het is de cactus soort die vructen geeft, ze worden meters hoog en worden veel gebruikt om omheiningen te maken. Ik had hier een paar rijen, maar er is veel weggehaald,ik zal kijken of ik nog ergens een stuk heb waar ik een foto van kan maken. Ze worden meters hoog.

MarliesV ja dat is een probleem, want de kleinere berg heeft er nog maar een paar, de anderen zijn er al afgereden.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 12:59

Lusitana schreef:
Het is de cactus soort die vructen geeft, ze worden meters hoog en worden veel gebruikt om omheiningen te maken. Ik had hier een paar rijen, maar er is veel weggehaald....



´Hier´ (in de wíííjde regio) is bijna alles weg, dood, door een schimmel. Er staat bijna niets meer. Echt in 10 jaar nog maar een paar % over.

Lau07
Moderator

Berichten: 1572
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Toch weer een auto door de omheining.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 13:10

In Nederland zijn er in sommige grote steden momenteel ook veel problemen met verkeersaso's die veel te hard scheuren. In een van de grootste steden van het land worden daarom hele grote keien neergelegd bij parken bijvoorbeeld, om ervoor te zorgen dat de auto's niet uit de bocht kunnen vliegen en dan vervolgens een park inrijden. Zou dat geen optie voor je kunnen zijn? Het enige is dat die grote keien moeilijk te vervoeren zijn, dus dat kun je niet alleen doen.

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Toch weer een auto door de omheining.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-24 15:54

Keien zijn geen probleem er is een enorme tractor, maar het is dus al opgelost met zandbergen, die doe heel goed hun werk.

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-24 15:56

Huertecilla schreef:
Lusitana schreef:
Het is de cactus soort die vructen geeft, ze worden meters hoog en worden veel gebruikt om omheiningen te maken. Ik had hier een paar rijen, maar er is veel weggehaald....



´Hier´ (in de wíííjde regio) is bijna alles weg, dood, door een schimmel. Er staat bijna niets meer. Echt in 10 jaar nog maar een paar % over.

Hier nog geen last van, we zijn in het stadje wel palmen kwijt geraakt aan een ziekte. Gelukkig zijn er na een paar jaar weer neiuwe gekomen op het centrale plein.

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Toch weer een auto door de omheining.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-24 15:07

Afbeelding

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 16:47

daantjuhhh schreef:
Ik zou er ook een spijkermat neerleggen.
Als ze dan die bult zand in jagen hebben ze ook 4 lekke banden en komen ze niet zomaar weg.

EDIT: Ik heb niet gedacht aan de wilde dieren die misschien zichzelf verwonden aan z’n mat. Geen optie dus.


Dit zou ik ook neerleggen. Dan komen ze niet weg en als je schade hebt aan je hek heb je ze gelijk bij de vingers. }>

julius_juut

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 16:36

Lusitana schreef:
[ [url=m/P7YNsH.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh dat zijn wel serieuze planten. Daar haalde ik mijn auto liever niet doorheen. Mezelf ook niet overigens. :+