Opgelicht Flexineb

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Opgelicht Flexineb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-24 20:04

Dit is een een beetje dom verhaal, maar goed misschien zitten hier ook mensen die de afgelopen maand opgelicht zijn via marktplaats of kan ik voorkomen dat iemand anders ook wordt bedonderd.

Afgelopen maand advies gekregen van de dierenarts om een flexineb aan te schaffen voor mijn paard. Ding kost 1.000 euro dus besloten eerst eens rond te kijken op marktplaats en na een week zoeken een gevonden, kosten waren 500 euro. Contact opgenomen, vragen gesteld en uiteindelijk besloten hem over te nemen. Mijn financiën worden geregeld door mijn moeder aangezien ik ASS heb. Dus zij heeft de transactie volbracht. Bleek dus een foutieve link te zijn waar het geld niet naar marktplaats bescherming is gegaan maar naar een paypal account. Balen maar goed aangifte gedaan en dat loopt nu.

En hier komt nu het domme, mijn moeder voelde zich dus schuldig en is verder gaan zoeken op marktplaats en heeft daar dus opnieuw een flexineb gevonden voor 550 en heeft contact opgenomen, maar nu komt het ze wou het alleen verzekerd versturen voor 580 euro buiten marktplaats bescherming om. En heeft mijn moeder zonder verder overleggen besloten deze aan te schaffen, alleen wel vanaf mijn rekening. En je raad het al, kreeg dus gister de melding vanuit marktplaats dat er fraude verwacht wordt. Er is dan ook geen contact meer geweest na betaling. Mijn moeder schaamt zich nu natuurlijk de ogen uit der kop, maar het is nu eenmaal gebeurd dus veel kan ik er niet meer aan doen.

Dus opnieuw aangifte en afwachten wat de bank hier mee kan. Heb dit keer in ieder geval een rekening nummer en naam.

Maar nu zag ik op marktplaats dat er meerdere mensen zijn opgelicht de afgelopen weken, allemaal met verschillende accounts, verschillende foto's en advertenties. Ben dus nu nieuwsgierig of er hier nog mensen zitten die hier ook last van hebben gehad. En hierbij een waarschuwing, kijk uit als je tweedehands flexineb wil overnemen. Er zijn dus verschillende oplichters actief die er allemaal credible uitzien met recensies en veel jaren op marktplaats geverifieerd en al.

Elienee

Berichten: 804
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: Hamme, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 12:12

Hey TS,

Als eerste wat enorm zonde dat dit je twee keer gebeurd is. Nu kan ik wel zeggen dat paypal een enorm goede koperbescherming heeft. Normaal kan je via paypal zelf je geld daar zeker mee terug krijgen hoor. Paypal helpt je op dat vlak erg goed!

Hopelijk krijg je toch nog wat van je geld terug!

pluisje88

Berichten: 8079
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Opgelicht Flexineb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 12:28

Ooh wat erg! Ik heb geen tips voor je maar wat een balen. Ik voel met je mee :(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Opgelicht Flexineb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 13:11

Jemig, wat ontzettend zuur voor zowel jou als je moeder!
Ik hoop dat je je geld nog terug ziet en goed dat je hier ook even een waarschuwing plaatst.
Wat een idiote figuren zijn er toch weer :(

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 13:24

Elienee schreef:
Hey TS,

Als eerste wat enorm zonde dat dit je twee keer gebeurd is. Nu kan ik wel zeggen dat paypal een enorm goede koperbescherming heeft. Normaal kan je via paypal zelf je geld daar zeker mee terug krijgen hoor. Paypal helpt je op dat vlak erg goed!

Hopelijk krijg je toch nog wat van je geld terug!


Dan moet je het wel met je eigen Paypal hebben betaald...

Heel erg dit!
:(:)

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Opgelicht Flexineb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-24 22:41

Heb nu van de laatste overmaking mijn geld terug gekregen. Mijn zus heeft iedere dag meerdere keren 0,01 cent overgemaakt met vage dreigementen over aangifte, incasso bureau en algemene politie en na een week heeft die persoon het gehele bedrag terug overgemaakt. :')

Die met PayPal is vele male moeilijker blijkt. Want ik heb niet echt betaald bij PayPal, we kunnen alleen zien dat het naar een PayPal account is overgemaakt. Het was een link via marktplaats die ook in marktplaats bleef. Maar we zijn er nog mee bezig.


Ondertussen contact gehad met andere mensen en er zijn sowieso nog 8 andere mensen opgelicht via marktplaats. Steeds twee met hetzelfde rekening nummer en dan weer twee met een ander. Vermoedelijk om zo te voorkomen dat de fraude hulpdesk de adres gegeven hoeft over te geven, want dat gebeurd pas na drie aangiftes :+

Lijkt dus een hele groep actief met allerlei therapie spul voor paarden.

Pareltjes
Berichten: 2216
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 22:46

Je hebt dus niet betaald met een eigen paypal account maar gestort naar een paypalaccount?

In dat geval moet de betreffende persoon toch te achterhalen zijn. Via je bank een onderzoek laten instellen.

Pareltjes
Berichten: 2216
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 22:49

Shirley schreef:
Elienee schreef:
Hey TS,

Als eerste wat enorm zonde dat dit je twee keer gebeurd is. Nu kan ik wel zeggen dat paypal een enorm goede koperbescherming heeft. Normaal kan je via paypal zelf je geld daar zeker mee terug krijgen hoor. Paypal helpt je op dat vlak erg goed!

Hopelijk krijg je toch nog wat van je geld terug!


Dan moet je het wel met je eigen Paypal hebben betaald...

Heel erg dit!
:(:)


Precies. Betalen via Paypal naar Paypal is heel veilig. Ik heb al duizenden euro’s terug gekregen bij Paypal de laatste 10 jaar. Van spullen die niet waren wat ze moesten zijn, nooit opgestuurd etc. etc.
Als mensen persé geen Paypal willen accepteren gaat voor mij de koop niet door.

_Mir
Berichten: 1358
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Opgelicht Flexineb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 22:55

Staan de advertenties nog online?
Wat als je zegt dat je het op wilt halen?

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 23:24

Pareltjes schreef:
Shirley schreef:

Dan moet je het wel met je eigen Paypal hebben betaald...

Heel erg dit!
:(:)


Precies. Betalen via Paypal naar Paypal is heel veilig. Ik heb al duizenden euro’s terug gekregen bij Paypal de laatste 10 jaar. Van spullen die niet waren wat ze moesten zijn, nooit opgestuurd etc. etc.
Als mensen persé geen Paypal willen accepteren gaat voor mij de koop niet door.


Jij woont zeker niet in Nederland dan? Hier heeft namelijk bijna niemand PayPal dus dan wordt het erg lastig om iets tweedehands te kopen :D

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-24 00:11

_Mir schreef:
Staan de advertenties nog online?
Wat als je zegt dat je het op wilt halen?



Advertenties worden steeds offline gehaald door marktplaats zelf. Dan komt er in de chat te staan dat ze fraude vermoeden en dan ben je alle berichten kwijt, plus de advertentie nummers. Echt idioot als je er over na denkt. Kan alleen zien dat het gaat om een paypal account omdat dit in de bankgegeven staat. Kom uit bij aan naam die vaker genoemd is op allerlei soorten oplichting, maar omdat ze dit dus doet met een paypal rekening en geen gewone kan de bank niks doen.

Hebben nooit gevraagd om een adres, helaas, omdat de omgeving waar die woonde op ruim 2.5 uur rijden stond. Account leek ook betrouwbaar was iets van 15 jaar actief en had meerdere positieve reviews, was geverifieerd en al. Dacht dus dat het wel goed zou komen met marktplaats beveiliging erbij, maar ja dan moet je dus niet op een foute links klikken :+

Tazzey
Berichten: 9507
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 00:52

Dorine92 schreef:
Jij woont zeker niet in Nederland dan? Hier heeft namelijk bijna niemand PayPal dus dan wordt het erg lastig om iets tweedehands te kopen :D


Ik woon gewoon in Nederland en als ik iets verkoop dan wordt er alleen betaald met Paypal. Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die geen Paypal gebruikte.

Pareltjes
Berichten: 2216
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 00:54

Daarom moet je ook niet via MP links betalen. Ik zal dat nooit doen. Paypal of niet. Niet via een MP link maar via officieel PP verzoek.

Pareltjes
Berichten: 2216
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 00:55

Tazzey schreef:
Dorine92 schreef:
Jij woont zeker niet in Nederland dan? Hier heeft namelijk bijna niemand PayPal dus dan wordt het erg lastig om iets tweedehands te kopen :D


Ik woon gewoon in Nederland en als ik iets verkoop dan wordt er alleen betaald met Paypal. Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die geen Paypal gebruikte.


Ik wel en die mij vervolgens beschuldigen van fraude omdat ik niet via vage links wil betalen…

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 01:56

Tazzey schreef:
Dorine92 schreef:
Jij woont zeker niet in Nederland dan? Hier heeft namelijk bijna niemand PayPal dus dan wordt het erg lastig om iets tweedehands te kopen :D


Ik woon gewoon in Nederland en als ik iets verkoop dan wordt er alleen betaald met Paypal. Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die geen Paypal gebruikte.

Hmm misschien andere regio dan. Hier gebruikt bijna niemand het

Lieser
Berichten: 1503
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 07:30

Tazzey schreef:
Dorine92 schreef:
Jij woont zeker niet in Nederland dan? Hier heeft namelijk bijna niemand PayPal dus dan wordt het erg lastig om iets tweedehands te kopen :D


Ik woon gewoon in Nederland en als ik iets verkoop dan wordt er alleen betaald met Paypal. Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die geen Paypal gebruikte.

Ik heb geen paypal. Ik betaal via de marktplaats-link.

pluisje88

Berichten: 8079
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Opgelicht Flexineb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 07:57

Ik ken bijna niemand die paypal heeft. Met tikkies van vreemden ben ik voorzichtig. Of via mp betaling of ik vraag het rekeningnummer. Ik doe het liefst via marktplaats. Dure dingen haal ik altijd op.

Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: Opgelicht Flexineb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 11:38

Hier gaan grotere bedragen ook altijd via PayPal. Nog nooit moeilijkheden mee gehad.

@ts ik vind je zus echt geniaal.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Opgelicht Flexineb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 11:46

Wat ontzettend vervelend! Wellicht komt er binnenkort een flexineb in mijn omgeving te koop, ik zal je in gedachten houden. Wees je in ieder geval bewust van het feit dat ook tweedehands zelden onder de 750 euro verkocht worden, dus dit waren wel twee gevallen van too good to be true... voor het geval je verder gaat zoeken kan dat een handige maatstaf zijn. Het is heel lastig om ze tweedehands te krijgen.

Tazzey
Berichten: 9507
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 13:53

Dorine92 schreef:
Hmm misschien andere regio dan. Hier gebruikt bijna niemand het


Wij zitten redelijk in de buurt bij elkaar ;)

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Opgelicht Flexineb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 13:57

Denk dat het meer met je koopgedrag dan met je woonomgeving te maken heeft ;)

Ik kocht redelijk veel via Ebay en daar is het heel gebruikelijk.

Maaik
Berichten: 5669
Geregistreerd: 05-01-05

Re: Opgelicht Flexineb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 14:04

Het is helaas heel erg bekend bij Flexinbebs, wordt veel voor gewaarschuwd op Facebook. Om zeker te zijn zou ik ervoor kiezen dan mocht je echt tweedehands willen, om dan te kiezen voor ophalen. Zie sowieso veel prinsscreens voorbij komen dat als er over ophalen wordt gesproken en ineens niet meer gereageerd wordt.
Dit geldt overigens ook voor Flexinebs die worden aangeboden voor 800-850 euro. Niet alleen degene die voor (veel te) lage prijzen voor aangeboden.

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-24 18:55

Ben van een flexineb voorzien, heb hem gewoon nieuw gekocht bij flexineb zelf. Was wel goed klaar met tweedehands.

Echt bizar hoeveel zich nog melden via marktplaats en Facebook. Lijkt me toch sterk dat dit allemaal dezelfde persoon zijn. Met verschillende accounts, namen en bankrekening. Lijkt wel een groep. En op zoiets als een flexineb, wat toch niet echt bekend is binnen de paardenwereld, laat staan daar buiten.

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-24 18:56

Olikea schreef:
Hier gaan grotere bedragen ook altijd via PayPal. Nog nooit moeilijkheden mee gehad.

@ts ik vind je zus echt geniaal.



Ja die was echt een held. Denk dat haar berichten die persoon in ieder geval een paar lange nachten hebben gegeven en mogelijk rent free in zijn hoofd rondspoken :')

Tancreda4

Berichten: 24043
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 19:24

Oh wat erg en twee keer zelfs..... echt heel zuur!

Goed om anderen te waarschuwen.

Met zulke bedragen wil ik ook echt zelf ophalen. Vorige zomer een stomer in verweggiestan Groningen gehaald terwijl ik bij leiden woon. Rn eerst telefonisch contact gehad. Zijn toch hoge bedragen zo... maar snap ook wel dat mensen met de handen in t haar zitten en graag snel verder willen met hun paard.

Hopelijk kan je ook met het eerste bedrag wat regelen uiteindelijk...