Penny's, ze blijven bijzonder

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melzazu
Berichten: 1785
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 18:14

Dreamboy schreef:
Ik begin nu toch wel een beetje geirriteerd te raken. Ondanks dat ik gezegd heb dat ze de foto mag laten staan, blijft ze zeggen dat het een ander paard is, terwijl ik 2000% zeker weet dat het mijn paard is op die foto. Ze wil duidelijk geen gezichtsverlies lijden. Misschien toch haar moeder er maar op aanspreken.



Ik snap echt wel heel goed dat het irritant is hoor maar hoeveel energie wil je er nog in stoppen. Ze mag de foto laten staan van je en maakt het dan echt heel erg veel uit wat ze dan verder nog zegt over dit paard.

Ik zou het proberen los te laten.

Marije112

Berichten: 3396
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 18:24

Ik was laatst bezig met mijn jaarling, toen kwam het een kind van stal met haar vriendin vertellen hoe sneu Shelby is want Shelby's moeder was dood tijdens de geboorte. Daarna is Shelby met de fles groot gemaakt en toen is ze geadopteerd :+ . Waarna ik zei: "Neehoor, gelukkig niet!". Die meid ging nog in discussie ook :') . Uitgelegd aan haar dat het mijn paard is, ik haar gekocht heb en dat haar moeder gelukkig nog leeft. Ze ging er weer tegenin en zei dat de staleigenaar haar dit verhaal verteld had :') .

Een jongetje bij stal heeft mij al eens zijn nieuwe veulen laten zien die zijn vader voor 'm had gekocht, drie keer raden wie hij aanwees :+ .

Ze vreten gekkigheid uit, kinderen. Ik maak me er normaal nooit te druk om.

Als je geirriteerd raakt van het verhaal zal ik even een filmpje naar haar ouders sturen met het verzoek of hun kind het offline wil halen, verder niet te veel woorden over vuil maken :) .

Dreamboy

Berichten: 2433
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-24 18:36

Melzazu schreef:
Dreamboy schreef:
Ik begin nu toch wel een beetje geirriteerd te raken. Ondanks dat ik gezegd heb dat ze de foto mag laten staan, blijft ze zeggen dat het een ander paard is, terwijl ik 2000% zeker weet dat het mijn paard is op die foto. Ze wil duidelijk geen gezichtsverlies lijden. Misschien toch haar moeder er maar op aanspreken.



Ik snap echt wel heel goed dat het irritant is hoor maar hoeveel energie wil je er nog in stoppen. Ze mag de foto laten staan van je en maakt het dan echt heel erg veel uit wat ze dan verder nog zegt over dit paard.

Ik zou het proberen los te laten.



Ik heb ook geen probleem meer dat ze de foto heeft gebruikt, maar laat ze het dier dan in ieder geval bij zijn echte naam noemen en niet blijven ontkennen dat hij het is. Dat vind ik best pijnlijk, vooral omdat hij op een vervelende manier is overleden. Ik heb hem gehad vanaf dat hij 4 maanden oud was tot zijn 7e jaar. Hij verdiend het niet om verloochend te worden omdat iemand geen gezichtsverlies wil lijden. Maar je hebt gelijk, ik moet het verder los laten.

flavlip
Berichten: 1050
Geregistreerd: 12-01-11

Re: Penny's, ze blijven bijzonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 18:52

Nou, ik denk dat je zeker haar ouders/oude pensioneigenaren een berichtje kunt sturen. 12 jaar is zeker wel een leeftijd dat als je wordt aangesproken op een leugen je hier in elk geval mee kunt stoppen, er voor uit komt. Zeker in dit geval. Gewoon zoals je hier doet het vriendelijk uitleggen en dan is 't aan ouders wat ze er mee doen.

Melzazu
Berichten: 1785
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 19:38

Dreamboy schreef:
Ik heb ook geen probleem meer dat ze de foto heeft gebruikt, maar laat ze het dier dan in ieder geval bij zijn echte naam noemen en niet blijven ontkennen dat hij het is. Dat vind ik best pijnlijk, vooral omdat hij op een vervelende manier is overleden. Ik heb hem gehad vanaf dat hij 4 maanden oud was tot zijn 7e jaar. Hij verdiend het niet om verloochend te worden omdat iemand geen gezichtsverlies wil lijden. Maar je hebt gelijk, ik moet het verder los laten.


Misschien (maar dat is achteraf) was het dan toch beter geweest dat ze de foto niet meer zou gebruiken. Maar goed, heb je dus niets meer aan. En ik begrijp echt dat het pijnlijk is. Zeker omdat hij ook is overleden. Ik zou het zelf ook echt heel naar vinden. Ik hoop dat je dat wel van me begrijpt alleen soms heeft je ergens heel druk om maken zo weinig zin. Dat is iets wat ik ook wel heb geleerd en daarom probeer ik nu vaak goed te kiezen waar ik wel/niet mijn energie aan wil geven.

Maar nogmaals ik vind het wel echt rot voor je :knuffel:

Furst
Berichten: 608
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 19:40

Westhof schreef:
Anouk_H schreef:
Ik had vroeger een account bij zo'n klik paardenspel [...]
Horse-nation? *D


Zo. Dat is de goeie ouwe tijd :')

Dreamboy

Berichten: 2433
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: Penny's, ze blijven bijzonder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-24 20:15

Zojuist een goed gesprek gehad met haar moeder omdat dochterlief blijft liegen en me inmiddels geblokkeerd heeft. Ze was blij dat ik haar ingelicht heb en gaat het gesprek met haar dochter aan.

Furst
Berichten: 608
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, Belgiƫ

Re: Penny's, ze blijven bijzonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 20:17

Goed gedaan! Hopelijk gaat dat gesprek goed en leert ze er wat uit :j

foxy80

Berichten: 7873
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Penny's, ze blijven bijzonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 20:51

Je hebt het heel netjes aangepakt TS. Ik zou het er ook niet bij gelaten hebben. Ja, ze is maar 12 maar op die leeftijd herhaaldelijk liegen, geen empathie aan de dag leggen en je tenslotte blokkeren, dat mag je gewoon niet zo laten.

Melzazu
Berichten: 1785
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Penny's, ze blijven bijzonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 20:58

Nou toch goed gedaan zo. Dat blokkeren is wel heel vreemd ook ineens en ik denk dat vragen om verwijderen ook echt het beste was al vanaf het begin.

Hopelijk is het dan straks gewoon klaar allemaal.

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 22:40

Westhof schreef:
Anouk_H schreef:
Ik had vroeger een account bij zo'n klik paardenspel [...]
Horse-nation? *D


Nee, hetpaardenspel.nl *D

Nienke1979
Berichten: 23
Geregistreerd: 25-03-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 09:21

:D Goed aangepakt lijkt mij

anjali
Berichten: 15095
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 09:39

Als het goed is dan rectificeert dit meisje de boel. In elk geval is op de foto's die ts boven postte heel goed te zien dat het om het paard van ts gaat. Ooit heeft een manegemeisje een foto van haar met MIJN paard (niet erop maar ernaast) op een t-shirt laten drukken.Anderen zeiden toen tegen mij dat ik dat niet goed zou moeten vinden maar ik vond het niet erg omdat ik het wel een aardig meisje vond.Beter had ze eerst toestemming gevraagd. Niet zomaar foto's van anderen of andermans dieren gebruiken!

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 10:04

1X mee gemaakt met een meisje wat helemaal weg was van haar verzorgpaarden, 1 van de 2 moest ingeslapen worden, voor iedereen een naar iets, ze had dit op haar fb gezet de dag dat die uitslag kwam, de dag van euthanasie was een aantal dagen later. De eigenaar werd van alle kanten benaderd goh wat erg dit en dat. Toen heb ik maar tegen haar gezegd dat het beter was om het bericht nog even weg te halen en pas te plaatsen als het paard daadwerkelijk ingeslapen was. Dat dit voor de eigenaar al moeilijk genoeg was om te moeten doen en dat dan al die goedbedoelde reacties dan niet altijd even leuk zijn. Ze snapte het gelukkig en heeft er aan mee gewerkt.