Lana @ Rwanda, van mini sprong naar de meter!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lana_te

Berichten: 2770
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Diksmuide & Izegem

Lana @ Rwanda, van mini sprong naar de meter!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 19:19

Hallo,
Vandaag idd tot de meter. Ik die zo bang ben van springen!! Haha! In 4 lessen ben ik van een angsthaas naar 1 meter gegaan. Ik heb een paar keer een angstgevoel opgedaan en eindelijk overwonen 2 weken geleden. Ben echt blij nu, vandaag laag begonen en opgebouwd.
Genoeg met praten.

eigen comment
- rapper aanrijden (dit paard is nogal sloom en moet heel erg vooruit voor het springen)
- meer meegeven
- nieuwe schoenen Clown
- goed voor me kijken en mee met de sprong

1.het kruisje 1ste keer
Afbeelding

2.de blokjes 1ste keer
Afbeelding

3.het kruisje 2de keer
Afbeelding

4. de blokjes 2de keer
Afbeelding

5.80 cm 1ste keer (die bol in mijn kaak is mijn tong, ik heb de gewoonte mijn tong uit te stekken zo bij de sprong en dat mocht niet voor de foto! )
Afbeelding

6.80 cm 2de keer
Afbeelding

7. rechts 80 cm, links 1 meter de eerste keer
Afbeelding

7.rechts 80 cm, links 1 meter de tweede keer
Afbeelding

8. 1 meter
Afbeelding

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Re: Lana @ Rwanda, van mini sprong naar de meter!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 19:22

goed dat jullie zo vooruit gaan, maar ik zie bij jou nog wel wat aandachtsputen:
Geef wat meer mee boven de sprong maar doe je teugels wel iets korter, zo 'hang' je jezelf niet naar boven in de sprong.
Ook zou ik je aan willen raden je beugels minstens 2 gaten korter te doen zodat je ook beter meekomt omhoog en de teugels daarvoor niet nodig hebt Knipoog
Verder ziet het er netjes uit en heeft je paard een goede techniek.

Ik zie trouwens ook dat je een lange zweep gebruikt, dat is erg onhandig heb ik zelf bij het springen gemerkt, als je een kort zweepje gebruikt om een tikje op de hals te geven, dat doet iets minder pijn bij je paard, en daardoor is hij waarschijnlijk iets minder afgeleid. Maar ik weet natuurlijk niet hoe het bij jou is.

chance

Berichten: 3334
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: Den Bosch, noord-brabant

Re: Lana @ Rwanda, van mini sprong naar de meter!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 19:22

Leuke foto's.

Alleen met springen je handen mee naar voren. En je benen laag, hakken uitdrukken. Voeten niet zover in de beugels doen.
(ik zie ook dat je met gympies rijd, ik zou met springen vooral kiezen voor een paar degelijke schoenen/laarzen ivm veiligheid is een tip van een ruiter die al een nare ervaring heef gehad Knipoog )

Verder voor een "angsthaasje" niet slecht. Veel oefenen, balkjes draven kruisjes en in uitjes.

smurffie

Berichten: 11135
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Lana @ Rwanda, van mini sprong naar de meter!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 19:23

Probeer minder op de voorhand te komen , en meer mee te geven Ja verder ook je hakken uitdrukken!

Wel knap dat je dit nu wel durft Ja ga zo door en je komt er helemaal Lachen!

lana_te

Berichten: 2770
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Diksmuide & Izegem

Re: Lana @ Rwanda, van mini sprong naar de meter!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 19:36

@alex: de volgende keer rij ik met een veelzijdigheids zadel. nu zat ik op een dressuur en was het nogal onhandig
om zo kort te zetten Knipoog (ik was niet vanplan zo te springen).
over de zweep: dit is een paard die gewoon ZEER traag is. een lange zweep helpt al nouwelijks en een korte natuurlijk
ook niet. ik heb de zweep tijdens het springen niet gebruikt omdat het paard heel graag springt.
eiglijk kon ik die aan de kant leggen maar ag ik zal erop proberen letten is idd wel onhandig. bedankt!

@chance: idd ik ga er zeker voor kijken, ik heb weer maar eens gevoeld hoe onhandig dat is. ik schuif er konstand in
en zoals je ziet is mijn voet helemaal gebogen door het lichte zooltje.

@smurffie: bedankt. idd het meegeven moet meer! het is denk ik ook wel een beetje door de angst dat ik niet
echt op de details heb gelet. maar iin de toekomst moet me dat zeker lukken!

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Re: Lana @ Rwanda, van mini sprong naar de meter!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 19:38

ja het is natuurlijk alleen nodig als je het zelf ook onhandig vind Clown Ik werd altijd gek van zo'n ding Knipoog

Maikaatje

Berichten: 695
Geregistreerd: 22-04-07
Woonplaats: Veenoord

Re: Lana @ Rwanda, van mini sprong naar de meter!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 20:11

Leuke foto's alleen je beugels zijn te lang. en je moet echt meer meegeven anders krijgt het paard geen ruimte en een ruk in zijn mond. Veel succes ermee

vicksytje

Berichten: 1353
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: belgie

Re: Lana @ Rwanda, van mini sprong naar de meter!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 20:23

mooie foto's lana, goed gedaan hoor meisje Knipoog vooral als je al springangst hebt! Lachen

x

Marije112

Berichten: 3408
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Re: Lana @ Rwanda, van mini sprong naar de meter!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 20:29

Één tip; probeer je tong uitsteken echt af te leren.
Ik heb al zovaak bloedbaden gehad doordat ik door de klap in m'n tong bijt.
Zo ook op onderlinge wedstrijd en dan verpest je het voor jezelf Tong uitsteken

Ziet er verder goed uit voor iemand die spring angst heb.
Doe je beugels wat korter, dan zit je er ook gelijk meer op alsof je 't niet meer eng vindt!

lana_te

Berichten: 2770
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Diksmuide & Izegem

Re: Lana @ Rwanda, van mini sprong naar de meter!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 20:35

@marije: oej oej als ik dat zo hoor ga ik echt moeten stoppen met mijn tong. en dank je wel. idd ik ga korter proberen maar met een ander zadel! Lachen

x_liesje_x
Berichten: 540
Geregistreerd: 11-01-07
Woonplaats: Raalte

Re: Lana @ Rwanda, van mini sprong naar de meter!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 20:53

ligt die balk achter de hindernis niet wat te ver? dat hij er over kan struikelen als de sprong wat minder gaat?
kan ik verkeerd zien hoor Knipoog

lana_te

Berichten: 2770
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Diksmuide & Izegem

Re: Lana @ Rwanda, van mini sprong naar de meter!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 21:00

liesje: nee ligt goed hoor Lachen geen enkele keer last van gehad en heb redelijk veel gesprongen. zo breed was het niet dacht ik hoor Lachen

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Re: Lana @ Rwanda, van mini sprong naar de meter!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 12:52

Als de angst minder wordt, wat is het springen dan toch leuk. Ik was ook een schijterd, maar tegenwoordig vind ik het heerlijk om te doen. Maar terug komen op jouw.

Ik vind dat je meer terug mag zitten. Je zit een beetje voorover, waardoor jij je paard in de weg gaat zitten. Probeer netjes rechtop en met je bovenlijf achter de schoft te blijven. Op de eerste foto gaat het paard veels te vroeg af. Werk daaraan dat jullie dichter bij het kruisjes komen. Ook al is het een laag sprongetje. Verder is er al veel gezegd en gewoon lekker blijven oefenen.

123468086
Berichten: 6612
Geregistreerd: 06-07-04

Re: Lana @ Rwanda, van mini sprong naar de meter!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:11

Die balk na de sprong is gevaarlijk!

Verder is het commentaar al gegeven.

chelleeee
Berichten: 1928
Geregistreerd: 29-03-08

Re: Lana @ Rwanda, van mini sprong naar de meter!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 13:12

rapper aanrijden (dit paard is nogal sloom en moet heel erg vooruit voor het springen)
- meer meegeven
- nieuwe schoenen
- goed voor me kijken en mee met de sprong

helemaal mee eens als je paard sloom is in aan komen
kan dat nog wel is fout gaan

HorsesWoman
Berichten: 2535
Geregistreerd: 05-01-08

Re: Lana @ Rwanda, van mini sprong naar de meter!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:57

ik vind het er eigenlijk niet uit zien. Bloos
Sorry.
Je houding is soep , en het paard spring niet echt lekker.
Mijn tip :
Ga maar lekker 20 cm springen en werk aan je houding!

Dhani

Berichten: 3643
Geregistreerd: 19-04-06
Woonplaats: zwolle

Re: Lana @ Rwanda, van mini sprong naar de meter!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:47

Je zit je paard erg in de mond boven de sprong. probeer echt mee te geven. dat is moeilijk! ik weet het! pak anders een pluk manen vast als je in de verlichte zit komt! dat is iig stukke fijner voor je paard, maar ook voor jou.
als je paard nu een nood sprong maakt lig je er wel af, omdat het zadel zo tegen je billen klapt. en dat is ook niet fijn voor je paard zijn ruggetje Haha!

Wel mooi paard trouwens!!

maar net wat HorsesWoman zegt, ga eerst gewoon laag springen. en werk aan je houding Knipoog

Succes!! Lachen

Bonita_Bon

Berichten: 3240
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Haarlem

Re: Lana @ Rwanda, van mini sprong naar de meter!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 11:01

Balk achter de hindernis is levensgevaarlijk (en niet eerlijk voor je paard.) Evenals die gympies, jij noemt jezelf een angsthaas met springen maar je durft wel met zulke schoenen te gaan springen? Nou, dat doe ik je toch echt niet na (wij springen momenteel nog M). Het idee dat je door de beugel kan schieten met springen, boven de hindernis je grip verliest, bij de landing half door je beugel schiet... lijkt mij doodeng en erg pijnlijk.
Verder vind ik het erg knap dat je nu al zo hoog durft te gaan, maar wat mijn voorgangers al aangeven, goed springen heeft met techniek en houding te maken, niet met hoogte. Zorg dat je mee kunt geven, zorg dat je je paard kunt regelen (verruimen, verkorten in en tussen de sprongen). Dus inderdaad zoek een goede spring instructeur en ga aan de slag met in-uitjes en lijntjes. Succes verder!

saphyra

Berichten: 39
Geregistreerd: 24-03-08

Re: Lana @ Rwanda, van mini sprong naar de meter!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:14

ziet er leuk uit..
maar degene die voor je heeft gebouwd weet er blijkbaar niets vanaf.. de grondbalk licht ongeveer 70 cm van de hindernis af..
vandaar dat je paard zo groot springt.. leg de balk de volgende keer tegen de hindernis aan,, en je zult zien dat je paard veel beter gaat springen Knipoog

anneman
Berichten: 0
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Lana @ Rwanda, van mini sprong naar de meter!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:16

je mag je handen wel meer naar voren brengen boven de sprong, anders zit je hem in de weg.
verder leuk paardje hoor

Jasmijn159

Berichten: 4438
Geregistreerd: 04-11-05

Re: Lana @ Rwanda, van mini sprong naar de meter!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:23

Levensgevaarlijk om met zulke schoenen te gaan springen
Je geeft zelf al aan dat je bang bent, en je houding is ook niet denderend (je voeten zitten soms vrij ver in de beugels of je trekt je hak op), en je springt neem ik aan dus ook niet vaak..
Dan snap ik dus echt niet dat je hiermee gaat rijden. Je paard hoeft maar even een andere beweging te maken dan je gewend bent en je voet schiet erdoor en dan zit je vast..
Maargoed dat zal wel eigen keus zijn.

Verder heb ik het idee dat je soms iets te vroeg naar voren bent, en vind ik ook dat de grondbalken dichter naar de hindernis toe mogen zodat ze beheerster en netter gaat springen.

Tyrzavm

Berichten: 1626
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Wilp

Re: Lana @ Rwanda, van mini sprong naar de meter!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 22:41

Je paard springt veel te vroeg , en je houding vind ik echt bagger . Je geeft je handen niet mee , en je beugels zijn zeker te lang . Ik vind niet dat dit gecondtroleert springen is . Misschien is het beter als je eerst goed dressuur gaat rijden , en dan rustig opbouwen naar het springen . Ik denk dat je daar stukken verder mee komt .

Succes ermee Knipoog