Uhland Springen @ Training en Concours

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Sanneman_

Berichten: 430
Geregistreerd: 19-10-04
Woonplaats: Mierlo

Uhland Springen @ Training en Concours

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 19:14

Hoi allemaal,
Hier weer een topic met Uhland Lachen Het is een 7jarige ruin van Indoctro x Zuidhorn x Uppercut xx. Ik heb hem nu onderhand een half jaartje en heeft nu een stuk of 10 concoursen met mij gelopen. Hij loopt nu in het B springen, is nog wat onwennig op concours. Vind het gedoe erom heen (plantjes, vlaggen, ect) nogal spannend Tong uitsteken dus erg oplettend was hij in het begin niet. Hij doet het nu erg goed! De problemen waar wij mee te kampen hadden: Hectisch, onrustig in aanleuning, meer lengte krijgen in de hals, gehoorzaamheid. Dit is allemaal erg verbeterd! Vooral door de lessen van Cor Loeffen op school. Hier leer ik zeer consequent te zijn tijdens het rijden, maar ook tijdens het springen.
Het is nog steeds niet wat het moet zijn, maar het beestje doet zo goed zijn best!
Nou, hier de foto's.. Het zijn stills van filmpjes, dus zeer wazige kwaliteit.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

Bedankt voor t kijken! Doei!

Groetjes Sandra

Escada

Berichten: 3891
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Uhland Springen @ Training en Concours

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 19:17

Wat een leuk paard en wat springt hij hoog!! Bloos!
Om toch commentaar te geven Bloos op foto 12 moet je even aan je houding werken, maar het kan natuurlijk ook liggen dat hij zo hoog springt haha Haha! Veel succes samen! Knipoog

bfsunshine

Berichten: 2673
Geregistreerd: 25-10-06
Woonplaats: Schiedam

Re: Uhland Springen @ Training en Concours

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 19:19

Bij foto 1 en 3 valt mij op dat je een beetje naar voren valt. En probeer meer met je hand mee te gaan tijdens het springen, verder ziet het er super uit! Het is een leuk ding!:)

_Sanneman_

Berichten: 430
Geregistreerd: 19-10-04
Woonplaats: Mierlo

Re: Uhland Springen @ Training en Concours

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 19:31

Thanks Lachen Ja op foto 12, het is echt maar een laag huppeltje. En dan ben ik al wat geneigd naar voren te kruipen, dus dat kan het zijn dan Knipoog
Ik ben idd geneigd met mijn bovenlichaam iets naar voren te zitten. Dit zijn foto's van een maand geleden zoiets denk ik.. En meneer Loeffen, die hamert er iedere dag op Tong uitsteken dus dat is nu wel verbeterd! Over het meegaan met de hand, ik was geneigd om teveel mee te gaan met de hand en teveel te scharnieren. Hierdoor resulteerde dit in een oncontroleerbaar paard na de sprong Tong uitsteken Dus nou moet ik zelf iets meer terug blijven van meneer Loeffen, en iets meer mijn hand eraan te houden. Maar ik denk niet dat ik door deze handhouding boven de sprong het paard in de weg zit, anders had hij dat ook wel gezegd denk ik? We zijn nu een tussenweg hierin aant vinden, zonder dat het paard na de sprong niet meer te controleren is. Maar toch vind ik mijn 'oude houding' fijner laat ik het zo zeggen Tong uitsteken

Roos__

Berichten: 72
Geregistreerd: 07-12-08

Re: Uhland Springen @ Training en Concours

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 19:39

Wat een leuk paard en wat springt hij hoog!!
Om toch commentaar te geven op foto 12 moet je even aan je houding werken, maar het kan natuurlijk ook liggen dat hij zo hoog springt haha Veel succes samen!

amonatjuh60

Berichten: 383
Geregistreerd: 13-09-08
Woonplaats: Bakel

Re: Uhland Springen @ Training en Concours

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 23:29

Mag ik mischien vragen waar het is het lijtk er namelijk op dat het vlak bij mij in de buurt is zou je mij mischien een PBtje kunnen sturen ben namelijk erg benieuwd

Thanx