Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Springen met mijn PRE

 
Profiel   

Het vergt vast niet veel paardenkennis om te zien dat mijn PRE geen springpaard is qua type, en ik ben ook geen springamazone.
Met mijn andere paard ga ik iedere week naar de springles. En omdat ik graag in de toekomst Working Equitation wil gaan rijden met dit paard mocht hij ook een paar keer mee.
Maar wat blijkt, we vinden het allebei enorm leuk!
Dus in plaats van aan blijven modderen met mijn dressuurzadel heb ik geïnvesteerd in een super fijn springzadel. (Met grote dank aan de zadelmaker want een passend zadel vinden was een flinke opgave. En ipv een goedkoop 2e handsje is het daardoor wel een nieuw merkzadel geworden, maar het belangrijkste is dat hij past en hopelijk hebben we er jaren plezier van!)
We springen éen keer in de week, in de les. Verder nog geen wedstrijden gereden maar wie weet gaan we wel een keertje ergens oefenspringen.
We hebben genoeg werkpunten, daar ben ik me van bewust, tips zijn uiteraard altijd welkom!


[ img ]

[ img ]


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-18 19:09 



 
Profiel   

Wat zit jij er fijn op!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-18 20:10 



 
Profiel   

Ziet er netjes uit :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-18 20:13 



 
Profiel   

Springpaardtype of niet als je maar plezier beleeft samen :)

Fijne les zo te zien. Die working esuutation komt helemaal goed :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-18 20:14 



 
Profiel   

Dank je wel voor de leuke reacties, we hebben inderdaad veel plezier samen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-18 16:20 



 
Profiel   

Staat jullie goed :D
Heel leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-18 16:22 



 
Profiel   

De 4e foto is echt super!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-18 16:23 



 
Profiel   

Wat een goeie techniek heeft hij voor een PRE! Ziet er echt uit alsof hij het ook echt naar zijn zin heeft. Ik vind dat je er zelf ook keurig op zit hoor :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-18 18:50 



 
Profiel   

Dank je wel!
@jess_amigo hij vindt het inderdaad erg leuk! Die techniek is wel echt een aandachtspuntje hoor. Hij heeft echt moeten leren om mooi te basculeren en te verlengen. We hebben vooral dressuurmatig getraind en daarbij heel wat draf en gallopbalkjes en in/uitjes meegepakt.
Nu snapt hij het spelletje en dan is het puur genieten. En het leuke is dat door het springen ook de dressuur weer beter gaat. Verder is hij super lief en goudeerlijk, dat helpt ook mee natuurlijk want als ik een foutje maak vergeeft hij me dat ook gelukkig.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-18 20:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen