Dan ben je 6 en rij je je eerste cross-wedstrijdje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Dan ben je 6 en rij je je eerste cross-wedstrijdje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 10:32

Afgelopen weekend heeft onze dochter (6) haar eerste cross-wedstrijdje op de manege (stal t [Stalnaam]) gereden, en de foto's zijn zo cute dat ik ze graag wil delen! <3

Op deze manege is elk jaar een cross, in de hoogtes van 20 tot 80 cm. De kleinste kinderen/ laagste categorie rijd in een groepje met een begeleider op de grond mee. Dit uit veiligheid, en om het voor iedereen leuk te houden. Zo kunnen de kleintjes toch meedoen met de cross, maar als ze hulp nodig hebben is dat ook dichtbij!

Mn dochtertje is dus 6, reed op een manegepony van ik geloof 29 mee in de categorie 20/ 30 cm. Ze is geen durfal, dus wat ze spannend vond weigerde ze of ging ze in stap overheen. Ze vond het onwijs leuk om mee te doen, en riep nu al dat ze volgend jaar weer mee wil doen met de cross! :D

Ze was deze dag de enige die op deze pony mocht rijden met de crosswedstrijd, dus dat betekende dat ze ook zelf de pony mocht poetsen en vlechten! Extra leuk dus!

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding
13.
Afbeelding

En voor wie het leuk vind, je kan ook een stukje meerijden :D


Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 10:34

Wat schattig :D

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: Dan ben je 6 en rij je je eerste cross-wedstrijdje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 10:35

Wat ontzettend leuk! Tof initiatief

spottedponie
Berichten: 2961
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 10:39

Kleine helden! Superleuk <3

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 10:39

Super knap, en wat een brave oude pony!

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 10:41

Wat een schattige foto's! Mooie foto's ook! Je ziet aan haar gespannen kopje dat ze het heel spannend vindt. En dan die go-pro op haar cap. Zo cute!

Daphx93

Berichten: 2595
Geregistreerd: 08-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 10:45

Wat schattig!
Wat ontzettend goed gedaan van beide!

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Dan ben je 6 en rij je je eerste cross-wedstrijdje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 10:50

Wat super knap dat ze hieraan heeft meegedaan! En wat een fantastische en brave pony is dat waar ze op rijdt. <3 Ziet er echt heel lief uit zo met zijn tweetjes en ik geloof dat ze ervan genoten heeft? :D

Lieszje
Berichten: 7179
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 10:52

Ahh super schattig!
En heel knap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 11:01

Dank jullie voor de leuke reactie's!

De pony is inderdaad goud waard, ze zijn er (gelukkig) dan ook erg zuinig op! Vele kindjes hebben leren rijden op deze pony, en velen vinden het ook erg jammer wanneer ze er niet meer op mogen als ze te groot/ zwaar zijn geworden. Mijn dochter was dan ook dol blij dat zij wel op deze pony mocht, want ze vind de andere pony's allemaal zo groot en daardoor extra spannend. Ze is dan ook (voor haar leeftijd) klein van stuk (16/ 17 kilo momenteel) en op de grotere pony's heeft ze niks in te brengen als die hun hoofd omlaag doen. Zo maakte ze laatst een mooie salto toen een ijslandertje ging grazen, op de shetlanders (van haar zelf en deze van de manege) kan ze dat nog wel hebben, die zijn niet zo hoog :+

Ze was inderdaad super gespannen, maar eenmaal achter de rug vond ze het erg jammer dat het voorbij was. Ze is super trots ook dat ze minder weigeringen had dan dr mamma (bedankt schat), en wilde gisteren dan ook dolgraag het filmpje op school laten zien haha!

Wat ik ook wel een leuk detail vind, op het filmpje hoor je haar continu geluidjes maken om de pony op tempo te krijgen/ houden. Dit heeft ze op haar eigen pony geleerd die ze eigenlijk alleen op stem kan rijden (maar die is onlangs bevangen geweest dus even uit de running). Dat ze het ook zo op de manegepony toepast was me nog niet opgevallen maar dat vind ik wel erg leuk om nu te weten haha! :D

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Dan ben je 6 en rij je je eerste cross-wedstrijdje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 11:06

Hoe heet de pony?

Ik heb een zomer de ponykampen begeleid daar (meer dan 10 jaar geleden inmiddels) en het was echt bijzonder feest om daar in de crossweide te rijden. :) Wij als begeleiding mochten dat dan regelmatig zelf ook even 's avonds als de kinderen een andere activiteit hadden.

Anoniem

Re: Dan ben je 6 en rij je je eerste cross-wedstrijdje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 11:07

De pony heet Beauty.

Myka

Berichten: 698
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 11:09

Wat een leuk filmpje is dat geworden zeg! :D
Leuk ook dat ze het op die leeftijd zo achter elkaar doen, dan doe je het toch ook een beetje "samen"! :)

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Dan ben je 6 en rij je je eerste cross-wedstrijdje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 11:11

Wat prachtig om te zien :D

dudette
Berichten: 23
Geregistreerd: 08-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 11:12

Oh jeetje wat cute!
Die tweede hindernis :D
Wat wordt ze leuk opgevangen door die dame in de bak :D

silvia58

Berichten: 1827
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 11:14

Wat is dit leuk *\o/*
Heel veel plezier nog met deze toppers +:)+ *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 11:14

Te schattig en wat een super leuke manier om kennis te maken met andere disciplines.
Blij dat er op deze manier andere opties open blijven voor die kids behalve dressuurmiep...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 11:18

O ik smelt wat enorm schattig en wat leuk ook om zo laagdrempelig met crossen kennis te kunnen maken.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 11:21

Wat superleuk! Tof dat de manege dit organiseert, lijkt me echt onwijs leuk voor die kleintjes om te doen. Dat geconcentreerde koppie van je dochter is ook zo schattig, je zíet hoe hard ze d'r best doet. En minder fouten dan mama is natuurlijk altijd leuk. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 17:06

Ze doen het inderdaad lekker laagdrempelig, en samen starten mag altijd. Uit sommige lessen doet soms maar 1 kindje mee, maar op deze manier hoeft ook zo'n kindje niet alleen te starten want ze worden in deze categorie dus samen geplaatst tot een groepje.

Bij de hogere categorieën (ik geloof vanaf 40 cm) mag je ook duo of enkel starten, dus je hoeft in principe hier nooit alleen te rijden (mag natuurlijk wel).

Haar naam werd bij de prijsuitreiking ook als eerste omgeroepen (ze was dus laatste geworden) en ze kreeg een hoevenkrabber, dus was ze extra trots op zichzelf, voor haar gevoel was ze eerste geworden haha! :Y)

Afbeelding

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Dan ben je 6 en rij je je eerste cross-wedstrijdje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 17:12

Wat gaaf! Helemaal leuk om zo voor de eerste keer te kunnen crossen.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Dan ben je 6 en rij je je eerste cross-wedstrijdje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 17:16

Aw, wat ongelooflijk leuk!
En terecht dat ze supertrots is. Gewoon een prijs winnen met je eerste cross! Als je de uitslagenlijst op zijn kop zet, is ze sowieso eerste ;)

Marian_lara
Berichten: 189
Geregistreerd: 19-04-12

Re: Dan ben je 6 en rij je je eerste cross-wedstrijdje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 17:26

Erg leuk en schattig om jou/jullie dochter bezig te zien .ik krijg er een glimlach op mijn gezicht.mooi.

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 17:37

Wat super schattig en stoer van je dochter! Die pony is inderdaad ook goud waard <3

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8274
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Dan ben je 6 en rij je je eerste cross-wedstrijdje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 18:19

Ahh knappe beauty! En wat leuk zo voor je dochter!
Ik heb er al een tijd niet gereden maar heb er super kampen gehad. Beauty was altijd de favoriet voor het verkleed feest, het arme dier was altijd zo braaf met alles.
Leuk om te zien dat je dochter als enige mocht springen met haar.