Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Springles met Banjer

 
Profiel   

Banjer en ik hebben sinds kort weer springles. Banjer vindt springen erg leuk, ik vind het wat eng/spannend, vandaar dat we Linda, van Stal Noorderzon, hebben gevraagd ons les te geven, zodat we op een verantwoorde manier kunnen springen. Dit is onze 3e les.
We werken vooral aan ontspanning (bij mij!) en aan de basis. De hoogte in komt vanzelf wel (of niet :)) ).. het belangrijkste is dat we met deze hoogte er allebei lol in hebben :)

Een paar dingetjes vooraf:
* Banjer is een draversmerrie van 22,5 jaar
* we rijden met een Torsion, boomloos zadel
* we rijden bitloos, met een kin gekruist hoofdstel en split reins
* mijn beugels zijn relatief lang.. ik had last van mijn knie en dan kan ik ze niet korter doen dan dit.. we rijden normaal met de beugels 2 gaten langer en met springen 1 of 2 gaten korter dan dit (zit veel ruimte tussen de gaten)
* mijn houding is belabberd... ik had wat last van spierpijn door een redelijk zware training paaldansen
* we rijden weinig in de bak.. buitenritten maken is meer ons ding. ALS we in de bak rijden, rijden we (recreatief) western

Tips zijn altijd welkom... de kans is groot dat onze juf ons de tip ook al heeft gegeven :) Vragen? Stel ze gerust :)

Filmpjes en foto’s zijn gemaakt door Linda Perdon :)











En nog 2 foto’s:
[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-19 21:17 



 
Profiel   

Ziet er netjes uit!
Leuk om te zien hoe ze voor een draver makkelijk galoppeert, hier in Frankrijk zie je best veel dravers op springwedstrijd en het grootste deel gaat een paar meter voor de sprong terug in draf.

Beugels korter is op deze hoogte niet heel erg belangrijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-19 21:27 



 
Profiel   

Ziet er prima uit, en dat op haar oude dag! :P :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-19 21:44 



 
Profiel   

Jeetje, voor haar leeftijd en jouw klachten ziet het er heel goed uit hoor (zelfs zonder :p).

Komt Banjer heel toevallig van de Larense Manege?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-19 21:58 



 
Profiel   

Ik ben geen springruiter, maar ik vind jullie leuk om te zien! Inderdaad, met alle klachten en een 22,5 jarige Banjer vind ik het heel netjes, zeker voor een derde les.

Met het beetje verstand dat ik hierin heb: soms lijk je een beetje in beweging achter te blijven (spanning?), en voor mijn idee is het tempo soms nog niet optimaal, om Banjer helemaal goed voor de hindernis te krijgen.

Maar kan goed zijn dat ik het totaal fout heb :')

In ieder geval leuk om jullie bezig te zien, knap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-19 23:16 



 
Profiel   

Dank jullie :D
Xyris: nee, Banjer komt niet van de Larense manege... toen ik haar 18,5 jaar geleden kocht stond ze in Hoek van Holland en ze is geboren in Rijpwetering :)

Khirshanta: dank je! Klopt helemaal hoor, wat je zegt... omdat Banjer zo enthousiast is, wil ze wel eens te hard op te hindernis afgaan... daardoor wil ik haar teveel bij me houden en rijd ik met teveel verzameling... :o en soms komen we niet goed uit voor de hindernis en dan maakt Banjer een noodsprong om mij te “redden”.. geweldig paard he <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-19 06:59 



 
Profiel   

Banjer is een kanjer!
Jullie komen er wel;enthousiast paard, leuke ruiter die het alleen nog wat spannend vindt; voor een derde les vind ik het knap!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-19 11:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen