Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Springende wokkel

 
Profiel   

HoiHoi!

Afgelopen zaterdag hebben Pluis en ik voor het eerst een springparcourtje gereden van 70cm. En überhaupt was dit onze eerste parcour. Ik heb enorme springangst dus wil het graag zo een beetje opbouwen tot ik een parcour kan rijden van 1 meter.

Enkel is mijn pony een enorme springmonster en als het dus laag is gaat hij springen als een wokkel en kijk ik alsof ik elk moment dood ga :+

O1. Hindernis 1 was al wel een beetje spannend natuurlijk.
[ img ]

O2. Knietjes lekker hoog haha.
[ img ]

O3. Een soort vliegende wokkel.
[ img ]

O4.
[ img ]

O5. Drie meter hoger dan de bedoeling springen..
[ img ]

O6.
[ img ]

O7. Onderweg naar de laatste!
[ img ]

O8. 3 meter breed springen :+
[ img ]

Ik moet nog veeeel leren wat betreft springen. Eerste lekker mijn angst eruit werken op deze hoogte en dan goed aan zijn techniek verder sleutelen en mijn houding. Maar voor nu hebben we er super veel plezier in!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-19 20:15 



 
Profiel   

Wat willen en kunnen springen betreft zijn jullie zo te zien al op de helft: je paard wil en kan het wel. Nu jij nog. :D

Het belangrijkste is dat jullie het allebei leuk vinden, plezier staat voorop. En dat is gelukt. De rest is een kwestie van veel oefenen, bij voorkeur onder toeziend oog van iemand die er wat van weet, en dan gaan met die banaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-19 20:19 



 
Profiel   

Die wokkel wokkelt omdat hij te weinig ruimte krijgt, maar ik hoop dat je je angst snel opzij zet want je hebt een supergaaf dier onder je billen.

En nog een tip, tussen de oren van je pony door blijven kijken ipv naar beneden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-19 20:21 



 
Profiel   

Jou gezicht op al die foto’s _O-

Je paard heeft er iig zin in, hoef je ook niet zo bang te zijn voor een weigering!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-19 20:22 



 
Profiel   

Maflinger_S, we krijgen zeker les, en iemand die me er super goed meehelpt! Ben allang blij dat ik weer durf te springen en we er zoveel plezier in hebben! :D

bigone, klopt zeker ik moet durven mijn handen meer mee te geven, zodat hij de ruimte krijgt om te springen. Ik ben veeel te bang dat hij erdoorheen scheurt haha! Dankjewel hij is zeker heel leuk!

_Zsazsa_, Ja en dan heb je nog niet eens alles gezien :') :')
Dat zeker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-19 20:24 



 
Profiel   

Je kijkt inderdaad alsof je steeds een beetje dood gaat van angst, maar zo ontzettend stoer dat je het toch doet!

En als je zulke wokkelsprongen kunt uitzitten, dan lukt die meter ook wel hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-19 20:38 



 
Profiel   

Gewoon doorgaan met goed trainen en dan zeker dressuurmatig want springen is niets anders dan dressuur rijden tussen de sprongen . Dat zei mijn instructeur vijftig jaar geleden al en hij had gelijk . Controle over tempo en ritme is zo belangrijk. En nu spring je 70 dus dat is de B hoogte voor kleine pony’s . Prima om te doen maar je kunt rustig in de training 90 springen, trekt hij teveel op de sprong aan dan ga je gewoon weer dressuren dus draai je een volte en nog een en rij je vanuit die volte weer op de sprong aan. Ik vind het echt een toffe pony en zuinig op zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-19 22:43 



 
Profiel   

Sorry maar ik heb me echt rot gelachen om al die gezichten die jij trekt, geweldig :') _/-\o_
Maar heel dapper van je hoor dat je het hebt aangedurfd! Jullie komen er zeker wel samen, het is een onwijs gaaf dier met echt potentie!

bigone schreef
Die wokkel wokkelt omdat hij te weinig ruimte krijgt, maar ik hoop dat je je angst snel opzij zet want je hebt een supergaaf dier onder je billen.

En nog een tip, tussen de oren van je pony door blijven kijken ipv naar beneden.


Hier ben ik 't wel mee eens. Zodra jij wat meer vertrouwen in hem hebt qua springen, kun je hem ook iets losser laten. idd tempo controle. Zolang hij makkelijk terug te rijden is en niet als een dolle stier op een hindernis afscheurt, komt dat echt wel goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-19 23:04 



 
Profiel   

LBLGypsyCobs, haha ja oeps :+ hopelijk wel ooit! Dankje!

bigone, bedankt voor de tip! Ik probeer zo goed mogelijk te dressuren, maar een volte is inderdaad wel een goede als hij als een gek er naartoe vliegt!

JoyCiej007, dankjewel! We proberen inderdaad het tempo goed te houden al is dat soms wat lastig met hem maar hier proberen we zeker aan te werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-19 10:12 



 
Profiel   

you go girl! Lekker kilometers maken in het parcours. Komt goed. Je hebt een fijne springpony

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-19 10:15 



 
Profiel   

Hihi, je trekt wel een angstig gezicht. Ik vind de foto's wel ontzettend leuk. Lekker zo doorgaan zou ik zeggen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-19 10:17 



 
Profiel   

Dankjullie! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-19 12:31 



 
Profiel   

Topic titel + naam van je pony, geweldig! :))
Lekker km's maken, jullie zien eruit als een leuke combi! Nog even oefenen op een pokerface boven de hindernis? :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-19 12:33 



 
Profiel   

Paris_, die pokerface moet indd ooit goed komen hoop ik haha! Dankjewel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-19 14:12 



 
Profiel   

Wat een heerlijke foto serie :')
Ik vind het echt stoer dat je het wel gewoon doet! Je leert zo toch het meest denk ik :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-19 14:54 



 
Profiel   

Superstoer van jullie! Je hebt in elk geval een retegaaf dier onder je kont die het kan en wil! Komt zeker goed met jullie, ben benieuwd naar nog een toekomstig springfoto topic :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-19 14:56 



 
Profiel   

Blij dat ik jullie een leuke dag kan bezorgen met mijn hoofd haha :')

Dankjewel! Als het wat beter gaat en ik lachend erop kan zitten maak ik er zeker weer 1 aan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-19 16:38 



 
Profiel   

idd wat een gezichten :D gewoon kilometers maken en dan word je het allemaal gewoon! ik ben twee jaar geleden ook begonnen met springen en snap je angst van in het begin! maar over een maand vlieg je!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 09:26 



 
Profiel   

Oh wat herkenbaar :D Ik kijk ook alsof ik gemarteld wordt met springen, ik vind het ook best wel heel spannend. Leren durven vertrouwen op je paard helpt een heel stuk :j Mijn jachtpaard springt alles en altijd, dat helpt een heel stuk! Maar dan nog he... :D

Ik vind jullie in ieder geval een ontzettend leuke combinatie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 17:17 



 
Profiel   

Wauw heel knap Cynthia! *\o/*
Op naar nog veeeeele kilometers! Gaat vast goed komen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 20:53 



 
Profiel   

Goed gedaan Cynthia! Nog een tip; na de zomerstop is er om de twee weken oefenspringen in Wezep. Hier kun je ook opgeven voor 5,- per rondje op de hoogte die je wilt.
Jullie komen er wel!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 21:07 



 
Profiel   

hahaha, je gezichtsuitdrukking is zeer herkenbaar :') Leuke combi zijn jullie en mag ik ook zeggen dat ik je jasje heel gaaf vind :D mooie kleur! Welk merk/model is het?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 21:36 



 
Profiel   

Nana_x0x, ik hoop dat we dan vliegen! :D

Berdien, Dankjewel! Hij laat mij ook nooit in de steek, misschien toch meer daarin gaan vertrouwen indd!

Esaqar, Dankje :D

Franciska15, Oeh ik kom dichtbij wezep te staan dus wie weet word dat wel wat!

Bunuelo158, Dankje! Het is de Motion Lite van alessandro albanese.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-19 20:34 



 
Profiel   

Waar ga je heen dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-19 20:39 



 
Profiel   

Weer bij mensen aan huis dicht bij die brug naar wezep
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-19 20:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen