Vorig onderwerp | Eerste ongelezen | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Back on track, eindelijk weer springen!

 
Profiel   

Want dat is toch echt wel wat ik het liefste doe *\o/*

Na een pauze van 4 jaar (doordat ik mijn paard heb moeten verkopen) ben ik eindelijk terug beginnen rijden! Zoals velen van jullie ondertussen wel weten, ik ga verhuizen naar de VS.. al 7 jaar lang reis ik op en af, de laatste 4 jaar iets meer omdat mijn moeder hier nu woont.
Het heeft een tijdje geduurd, maar ik heb eindelijk de juiste paardenmensen gevonden hier & I couldn't be happier :D Alles is heel lowkey - geen drama, en werd meteen met open armen ontvangen.

Ik mag nu rijden op de paarden van mijn trainer(zal ik maar zeggen :P ). Dit weekend heb ik voor het eerst op Gotham gereden. Gotham hebben ze als lease paard om te kijken of hij potentie heeft als lespaard... maar na mijn eerste ritje op hem werd het een no go. Hij heeft mij letterlijk gelanceerd :Y)
In totaal heeft hij in 2 maand misschien 10 ritjes achter de rug, soms bokte hij op de linkerhand. Dus ze hadden zijn spronggewrichten geïnjecteerd? dit doen ze hier op regelmatige basis blijkbaar.. Daarna leek het beter te gaan, geen gekke sprongen meer. Totdat ik erop zat, bij de warm-up, blij paard maar na 1 rondje galop op de linkerhand weer een paar bokken (niet echt overdreven). Bij het springen deed hij ook een paar gekke sprongen na de landing in het begin maar daarna niet meer. Tot ik op de diagonaal een wissel vroeg.. spring-bok en huppakee, daar lag ik dan :D
Ben er maar weer opgestapt om positief te eindigen, en dat deden we ook. Geen gekkigheid meer







Vandaag was ik aan het twijfelen of ik hem weer zou rijden.. toch maar gedaan om te zien of hij zich weer hetzelfde zou gedragen. En hij was perfect vandaag, geen enkele bok









edit: de zonsondergang tijdens onze rit was adembenemend :D

[ img ]

[ img ]

90% van onze twee ritten is hij perfect geweest, op twee pinken te rijden.. Is het joligheid? (hij heeft hiervoor zeker een jaar niet meer gewerkt). Maar aangezien hij zo heftig reageerde op een wissel denk ik dat hij toch ergens oncomfortabel is. Aan het eind van de maand zal hij dus waarschijnlijk terug gaan naar zijn eigenaresse want dit kunnen we gewoon niet hebben als lespaard voor beginnende ruiters :(:) jammer, want het is verder echt een heel fijn paard! Wat denken jullie? (een beetje lief zijn aub :+ )

En in juli/augustus ben ik bij een vriendin geweest in Wisconsin en mocht ik ook springen met haar paardje *\o/* meteen zonder zadel, why not :Y)

[ img ]





Ben in ieder geval weer blij om terug te kunnen springen (en rijden in het algemeen natuurlijk). Bedankt om even kijkje te nemen. Opbouwende kritiek is zeker welkom :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 07:15 



 
Profiel   

Superleuke filmpjes! Ziet er goed uit! :)

Nieuw berichtGeplaatst: 03-09-19 14:57 



 
Profiel   

Dankjewel!
Gothum zal toch bij ons blijven dus hopelijk kan ik er weer mee aan de slag :j

Nieuw berichtGeplaatst: 11-09-19 02:25 



 
Profiel   

Oef wat zie ik een oncomfortabel paard op de eerste filmpjes := Daar zou ik geen hindernis meer mee nemen persoonlijk. Denk dat zijn 'streken' puur uit pijn/stress zijn, zit ergens duidelijk niet lekker..

Het springen zonder zadel doe k je niet na overigens, jeetje wat knap!

Nieuw berichtGeplaatst: 11-09-19 03:57 



 
Profiel   

Gaan we ook niet doen totdat we achterhalen waar het probleem zit :)

Nieuw berichtGeplaatst: 11-09-19 08:38 



 
Profiel   

Wat leuk dat je weer kunt rijden! En dat zonder zadel springen doe ik je ook echt niet na.

Op de filmpjes van Gothum zie ik een paard dat overduidelijk ergens last van heeft, paard is niet voorwaarts en lijkt zichzelf helemaal vast te houden in zijn hele lijf. Ik zou even alleen longeren en kijken of hij dan wel zichzelf los durft te laten waardoor hij ook losser gaat worden in zijn hele lijf.
Hopelijk komt de eigenaresse nog achter de oorzaak.
Altijd moeilijk met een paard van een ander.

Veel plezier toegewenst daar!

Nieuw berichtGeplaatst: 11-09-19 08:47 



 
Profiel   

Dat niet voorwaarts rijden ben ik zelf ook niet gewoon maar moest van mijn trainer.. met een gevoelstemperatuur van 40 graden wil ze dat de paarden zo weinig mogelijk energie verbruiken :=
Of alleen dat de reden is betwijfel, heb nog niet echt doorgevraagd. Het is zo anders daar :+
Longeren had ik ook al aan gedacht, ik hoop ook dat de eigenaars er wat voorover hebben (die wonen 2 staten verder dus veel hebben ze er zelf niet aan). En anders blijft ie maar lekker op de weide 24/7 !
Omhoog

Nieuw berichtGeplaatst: 11-09-19 17:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Eerste ongelezen | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen