Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Springles met Kiwi!

 
Profiel   

Hoi allemaal!

Het is inmiddels al een tijdje terug dat ik een topic opende, maar gisteren had ik springles waarbij mijn vriend foto's gemaakt heeft, en die wil ik toch wel even showen :o
Springen vond ik vroeger (Lees, een halfjaar terug) doodeng. Alles boven de 50 cm vond ik veel te heftig, en daar ging ik dus echt niet overheen. Nu vind ik het nog wel spannend, af en toe, maar de hoogste hindernis uit deze les (de roze) stond uiteindelijk op 80cm, en ik vond hem echt reuze meevallen :D

Even in het kort: Kiwi is een dressuurgefokte merrie, maar ik en zij vinden dat allebei minder. (Hoewel we afgelopen weekend wel 2 winstpunten hebben gehaald in de B, waarmee de teller nu op 3 staat :o ). Springen vinden we beide leuk, ik vond het ook al leuk toen ik het eng vond, en daar wil ik uiteindelijk wedstrijden in gaan starten. Kiwi is niet zo groot, maar 1.60, dus het is de vraag of we ooit echt hoog zullen kunnen springen, maar dat zien we dan wel.

Waar ik nog aan moet werken is de rust in het aanrijden, want ik doe gauw te veel, waardoor kiwi juist denkt, ja doei, maar zo ga ik het niet doen he. Dan weigert ze dus.

Nu de fotos!


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Kritiek/tips mogen natuurlijk, maar ik heb een teer hartje, dus houd het wel een beetje lief :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-20 15:16 



 
Profiel   

Het enthousiasme straalt er vanaf, bij jullie beide!
Petje af, ik vond een cavaletti al spannend.
Denk met een goeie begeleiding dat jullie er wel komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-20 19:01 



 
Profiel   

Je ziet dat je nog zoekend bent naar je houding, maar je ziet ook de wil en de lol bij beide om er voor te gaan!!
Stoer dat je dit zo doet.
Dat getuigd van een dosis vertrouwen in je paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-20 19:09 



 
Profiel   

Wat een leuke combi! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-20 19:09 



 
Profiel   

Dat ziet er goed uit!
Mag je trots op zijn voor beide onervaren.
Kiwi is ook wel een lekker diertje hoor.

En bij kleine springpaardjes denk ik als oude doos altijd aan
Jappeloupe de luze, 155 groot :
https://www.google.com/search?client=op ... CAs&uact=5

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-20 19:09 



 
Profiel   

Dankjulliewel! :D

@7ofhearts, klopt inderdaad, dat ik nog zoek naar de goede houding. Dit vooral omdat ik de afstanden niet altijd even goed zie, en kiwi een vrij grote sprong heeft, waardoor ik het lastig vind om me goed klein te maken.

@Penotti, jemig wat zien die hindernissen er dan groot uit! :wow:

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-20 23:07 



 
Profiel   

Probeer ipv echt in je beugels te gaan staan zoals je nu nog doet, te gaan staan maar je kont naar achter te duwen. Is even wennen maar uiteindelijk gaat het vanzelf.

Super leuk! Geniet ervan!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-20 00:38 



 
Profiel   

Ik reageer slechts heel sporadisch op fototopics e.d., maar deze vind ik de moeite waard. Je plezier straalt er inderdaad vanaf. :D Ik vind het ook echt super knap dat je je angsten zo aan het overwinnen bent. Dat komt helemaal goed met jullie beide hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-20 01:00 



 
Profiel   

ik vind het er ook al super uit zien en jullie hebben beiden heel veel plezier, dat kan je zo zien *\o/*
ik zou inderdaad zorgen dat als je paard springt dat je dichter bij je paard blijft en je kont naar achter drukt en je handen naar voren.
maar ik vind het er echt al goed uit zien en ook als jullie zo doorgaan kunnen jullie nog best de hoogte in gaan hoor.
ik sprong met mijn d pony 1.30m dus met een paard moet dat makkelijk gaan.

en dat filmpje! wouw wat knap.
ik heb nu een e pony/arabier en er is dus gelukkig nog hoop :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-20 07:50 



 
Profiel   

Dankjulliewel!!
En wauw, voor de eerste keer ooit in uitgelicht :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-20 08:10 



 
Profiel   

Wat een heerlijk beeld zeg! Ik ga mee met bovenstaande reacties op de verlichte zit.
Ik ben zelf ook niet stoer met springen dus ik snap je heel goed.
Blijf lekker zo doorgaan. En plezier is altijd het belangrijkste!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-20 08:30 



 
Profiel   

Haha, herkenbaar dat voor je paard uit springen hoor. Inderdaad alleen billen wat naar achter terwijl je licht uit het zadel komt is voldoende. Maar echt super leuk om te zien, succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-20 19:23 



 
Profiel   

Super dat jullie er zoveel plezier in hebben! Idd een goede tip om niet zo hoog te gaan staan maar dichter bij je paard te blijven. Denk een beetje aan een squat oefening. Zo houd jij meer controle zodat je dichterbij bent en kun je de landing makkelijker opvangen. Ook heeft je paard veel meer steun aan je op die manier. Veel succes en vooral plezier samen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-20 20:12 



 
Profiel   

RIJ-ITP--> SPR-ITP

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-20 22:19 



 
Profiel   

Dankjulliewel! Ik zal komende maandag, als ik weer groepspringles heb, eens letten op jullie tips.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-20 22:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen