Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Tinker Jack zijn springseizoen op neckrope

 
Profiel   

Dit voorjaar begon ik in de springlessen steeds meer te rijden op neckrope met mijn Tinker Jack Sparrow.

In februari maakte we hier ook een eerste vlog van:



Een foto van de springlessen waarin we steeds meer oefenden
1. [ img ]

Toen durfden ik ook de stoute schoenen aan te trekken en in Dijkgatbos te crossen op neckrope, zo ontzettend trots op hoe Jack het deed!
https://youtu.be/fDv2DW2Ghg8

Hierna volgden we ook een crossclinic! Eerst maar even met het hoofdstel geprobeerd :Y)
2. [ img ]

3. [ img ]

En vervolgens mochten we het ook op neckrope proberen

4. [ img ]

5. [ img ]

6. [ img ]

7. [ img ]

Uiteindelijk hebben we alle hindernissen kunnen springen op neckrope *\o/*
https://youtu.be/8uEcJ09F6k8

Vervolgens hebben we afgelopen zomer ook nog 2 onderlinge wedstrijden gestart op neckrope. Beide wedstrijdjes 1 weigering maar nog steeds ontzettend trots op hoe fijn hij was :j .
8. [ img ]

9. [ img ]

10. [ img ]

11. [ img ]

12. [ img ]

13. [ img ]

Een paar weken terug nogmaals met Jack naar Dijkgatbos geweest en weer gigantisch genoten van mijn SpringTink
14. [ img ]

Heel erg trots op hoe we nu bezig zijn, natuurlijk moeten we nog een hoop oefenen en ben ik mij er van bewust dat het niet ideaal is om te springen met een Dressuur zadel (vandaar dat ik nu steeds meer oefen op Barebackpad).

Bedankt voor het kijken en tot ons volgende topic *\o/* .



Laatst bijgewerkt door Neonlight op 30-10-20 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Filmpjes in link geplaatst, maximaal 15 zichtbare afbeeldingen toegestaan

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-20 12:44 



 
Profiel   

Jeetje, wat gaaaf! Daar mag je met recht trots op zijn. En leuk dat je ons zo mee laat genieten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-20 12:58 



 
Profiel   

Wauw wat ontzettend gaaf en knap! Super gave foto's ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-20 13:03 



 
Profiel   

Aan de ene kant denk ik, jeetje wat leuk! En het sturen dat hij nog heel braaf. Maar ik mis ook nog wel veel basiscontrole. Hij doet het springen braaf, maar mist uiteraard nog wat techniek en hij komt vaak niet lekker uit omdat die controle er nog niet helemaal is. Ik vind het ergens ook tricky, want zo beland je eens in de hindernis. Ik zou de neckrope dus nog even laten voor wat het het is, en gaan werken aan de basis van het aanrijden op de hindernis en het schakelen. Zodat je straks ook met neckrope de afstanden goed kunt rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-20 13:07 



 
Profiel   

Earth schreef
Aan de ene kant denk ik, jeetje wat leuk! En het sturen dat hij nog heel braaf. Maar ik mis ook nog wel veel basiscontrole. Hij doet het springen braaf, maar mist uiteraard nog wat techniek en hij komt vaak niet lekker uit omdat die controle er nog niet helemaal is. Ik vind het ergens ook tricky, want zo beland je eens in de hindernis. Ik zou de neckrope dus nog even laten voor wat het het is, en gaan werken aan de basis van het aanrijden op de hindernis en het schakelen. Zodat je straks ook met neckrope de afstanden goed kunt rijden.


Bedankt voor je reactie, ik volg iedere week springles met instructie dus komt wel goed en volg haar tips.

Die ziet het van dichtbij, en oordeelt wat wel en niet kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-20 14:15 



 
Profiel   

Dat doen er vast niet veel je na :D Leuk om te zien, echt gaaf hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-20 14:21 



 
Profiel   

@djodjo @bloemeke @nikkidekerf

Ontzettend bedankt voor de lieve en leuke reacties!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-20 19:07 



 
Profiel   

Wow wat knap! En wat leuk, een SpringTink :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-20 19:10 



 
Profiel   

Super knap!! In afstanden rijden kun je idd nog verbeteren. Maar gaaf hoor dat je dit zo doet met je Tinker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-20 00:44 



 
Profiel   

Wat leuk om te zien hoe goed jullie het samen doen en hoe graag je tinker springt! Knap hoor. Ook super tof dat je van je instructie met neckrope mag rijden, zou mij niet verbazen als een aantal traditionele instructeurs daar niet om staan te springen.

Als kleine tip, probeer toch op de sprongen je hand te ontspannen. Stel, je zou wel een hoofdstel en bit in hebben, dan zou je op een aantal foto’s door wat onbalans per ongeluk toch wel wat in de mond van je paard zitten. Nu doe je eigenlijk hetzelfde met je handen, maar dan als contact punt de nek van je paard. Hierdoor kan het zijn dat je hem soms per ongeluk toch wat afremt, maar ook voorkomt dat hij een nog mooiere vorm boven de hindernissen kan maken (een paard brengt graag zijn hals naar beneden om zijn schoft omhoog te brengen).
Op andere foto’s zie ik dat je je handen helemaal los doet, dus er is al goed te zien dat je de steun van je teugels niet altijd nodig hebt. Mijn tip, probeer dus op het moment dat je normaal gesproken je neckrope los zou laten, je hand puur wat voor voren te bewegen i.p.v. helemaal los, zodat je het gevoel leert te kennen wat ik probeer te omschrijven. Of probeer eraan te denken dat je je ellebogen kan strekken op de sprong i.p.v. naar je toe te halen. Veel succes! En natuurlijk veel plezier

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-20 00:54 



 
Profiel   

Wat een toffe foto's TS, hij doet het heel leuk! Imposant, zo'n springtinker en fijn voor hem dat je bitloos rijdt en springt.

Je hebt goede tips gekregen hierboven. Ik zou er nog een kleintje aan willen toevoegen: je beugels mogen wat korter, in mijn ervaring heb je dan veel meer bewegingsvrijheid voor, tijdens en na de sprong. Tenzij dat niet gaat met je dressuurzadel, dan heb ik niets gezegd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-20 08:31 



 
Profiel   

Wat een leuk filmpje, en wat een sprongen!
Jij bent niet angstig uitgevallen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-20 08:49 



 
Profiel   

miereneter schreef
Wat een toffe foto's TS, hij doet het heel leuk! Imposant, zo'n springtinker en fijn voor hem dat je bitloos rijdt en springt.

Je hebt goede tips gekregen hierboven. Ik zou er nog een kleintje aan willen toevoegen: je beugels mogen wat korter, in mijn ervaring heb je dan veel meer bewegingsvrijheid voor, tijdens en na de sprong. Tenzij dat niet gaat met je dressuurzadel, dan heb ik niets gezegd.


Gaat inderdaad niet ivm zadel, ben daarom de laatste weken met barebackpad ook aan het oefenen.

Bedankt voor alle tips :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-20 09:09 



 
Profiel   

Gaaf hoor, heel knap! En je paard is ook een plaatje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-20 13:39 



 
Profiel   

Earth schreef
Aan de ene kant denk ik, jeetje wat leuk! En het sturen dat hij nog heel braaf. Maar ik mis ook nog wel veel basiscontrole. Hij doet het springen braaf, maar mist uiteraard nog wat techniek en hij komt vaak niet lekker uit omdat die controle er nog niet helemaal is. Ik vind het ergens ook tricky, want zo beland je eens in de hindernis. Ik zou de neckrope dus nog even laten voor wat het het is, en gaan werken aan de basis van het aanrijden op de hindernis en het schakelen. Zodat je straks ook met neckrope de afstanden goed kunt rijden.


Rijden doe je toch op je zit en niet met je bit

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-20 14:52 



 
Profiel   

Wat knap!!! Leuk paard en stoer dat je dit doet!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-20 12:23 



 
Profiel   

Wauw gaaf zeg! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-20 13:50 



 
Profiel   

Bedankt voor de leuke reacties! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-20 16:51 



 
Profiel   

Heel gaaf en hij kan mooi springen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-20 18:15 



 
Profiel   

Stoer! Supergaaf dat je dit zo doet.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-20 18:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen