Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Merci's kennismaking met springles

 
Profiel   

Hoi Hoi , :o

Na lang twijffelen of bokt hier klaar voor is ga ik het toch plaatsen.
Merci heeft deze maand haar 1e sprongen onder het zadel gemaakt :j En WAUW wat heb ik toch een fijn dier onder me kont al zeg ik het zelf! <3

Ze word 21 April 4 jaar, Maar geeft aan dat ze hier klaar voor is ze vind het geweldig oortjes erop en nergens van op kijken. We hebben nu 2 lessen gehad en van beide keren hebben we beeld materiaal die ik toch graag wil delen.

Natuurlijk zijn we eerst begonnen met balkjes op de grond en heeft ze voor dat ik aan de springlessen begon ook kennis mogen maken met alleen de balken al lekker aan de hand . _/-\o_

Ze is een El Salvador x Cavalier dus volledig spring gefokt.

Dit is een filmpje van de 1e springles.


Hier nog een mooie still uit het filmpje!
[ img ]
Dit was haar 2e x maar gelijk ook haar 1e naar vreemd terrein nou hoe trots wil je mij hebben! <3 *\o/*


En nog een still van de Oxer. Zelf onmundig veel angst voor.. :')
[ img ]

Ik hoop dat jullie het leuk vonden ik zelf ben in elk geval super trots :D :o
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-21 12:35 



 
Profiel   

Ah leuk zeg. Wat fijn dat ze ook zo braaf is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-21 00:30 



 
Profiel   

Wat een gaaf paard heb je daar!
En jullie doen het goed samen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-21 00:56 



 
Profiel   

Dat muziekje onder video 1 :')

leuk dat je nu ook het springen hebt opgepakt :j
Wat zijn je plannen met haar in de toekomst?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-21 09:07 



 
Profiel   

Kijk! Wat een fijn dier! Leuk als ze het zo oppakken, kun je mooi mee door werken.
Probeer zelf alleen een stuk stiller in je lijf te zijn. Sommige sprongen rij je aan en ga je overheen alsof er 130 staat.
Wat ik zelf ideaal vind bij jonkies en zulke mini hupjes is t ze tot op zekere hoogte lekker zelf uit te laten zoeken. Laat ze maar leren wanneer ze af moeten of wanneer het te kort of tr groot is. Krijg je meedenkende dieren van die je eens een keer kunnen redden later :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-21 09:14 



 
Profiel   

Cioccolato schreef
Kijk! Wat een fijn dier! Leuk als ze het zo oppakken, kun je mooi mee door werken.
Probeer zelf alleen een stuk stiller in je lijf te zijn. Sommige sprongen rij je aan en ga je overheen alsof er 130 staat.
Wat ik zelf ideaal vind bij jonkies en zulke mini hupjes is t ze tot op zekere hoogte lekker zelf uit te laten zoeken. Laat ze maar leren wanneer ze af moeten of wanneer het te kort of tr groot is. Krijg je meedenkende dieren van die je eens een keer kunnen redden later :))


Thankss! Waar bedoel je het voornamelijk? Ze wil graag uitzich zelf en moest haar nu bij me houden zodat ze leert wachten ipv lang uitgerekt en groot erover heen. Tijdens het terug zetten word ze behoorlijk sterk en probeert ze me der uit te sleuren haha. Maar tijdens terug rijden moest ze wel blijven galopperen en daarom blijf ik mee gaan om haar in de galop te houden. Denk dat je dat ziet ? ;) zoniet tell me :D leer graag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-21 12:18 



 
Profiel   

Tip: zet eerst even je geluid zachter voor je het filmpje kijkt _O-

Leuk dier, en leuk dat ze het zo leuk vindt! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-21 12:21 



 
Profiel   

Wow, wat super! Ik zou niet zeggen dat dit de eerste keer was! Ze maakt ook echt al een mooie sprong

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-21 12:24 



 
Profiel   

Ik denk dat als je je beugels een gaatje korter doet, je fijner kunt zitten. Je raakt nu boven de sprong zelf wat uit balans. Probeer druk op je beugels te houden en je bovenlichaam meer terug te houden, er staat niks qua hoogte. Dat is ook fijner voor je paard.

Braaf en leuk paard! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-21 13:13 



 
Profiel   

Ik doel vooral op het aanrijden van dr sprong en erboven.
Ik vind je in je lichaam erg aandrukken en zie dat zelf liever niet. En boven de sprong lig je bijna helemaal plat.
Al met al zie ik veel drukken bij jou vandaan komen in plaats van rustig op dr sprong wachten.

Voorwaarts en in galop houden doe je mrt been en niet met je hele lichaam. Dat is denk ik wat ik zie. En wat ik bij mezelf liever niet zie. Daarin wisselt ieder z'n stijl natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-21 13:41 



 
Profiel   

Change3x schreef
Ik denk dat als je je beugels een gaatje korter doet, je fijner kunt zitten. Je raakt nu boven de sprong zelf wat uit balans. Probeer druk op je beugels te houden en je bovenlichaam meer terug te houden, er staat niks qua hoogte. Dat is ook fijner voor je paard.

Braaf en leuk paard! :)


Thankss :D ga ik doen! Klopt idd komt ook omdat ik alles best een beetje spannend vind hahah nieuw terrein pas 2e springles alleen weg met trailer ahhah had buikpijn voor de les :P ik verstijf een beetje zegma.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-21 09:32 



 
Profiel   

Cioccolato schreef
Ik doel vooral op het aanrijden van dr sprong en erboven.
Ik vind je in je lichaam erg aandrukken en zie dat zelf liever niet. En boven de sprong lig je bijna helemaal plat.
Al met al zie ik veel drukken bij jou vandaan komen in plaats van rustig op dr sprong wachten.

Voorwaarts en in galop houden doe je mrt been en niet met je hele lichaam. Dat is denk ik wat ik zie. En wat ik bij mezelf liever niet zie. Daarin wisselt ieder z'n stijl natuurlijk.


Ahaa okee zal er is op gaan letten. Galop is nog niet onze beste gang. Wil haar nog teveel helpen. ;)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-21 09:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen