Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Voor het eerst oefenspringen met Gentleman

 
Profiel   

Hallo bokkers!

In eerste instantie twijfelde ik of ik dit topic moest aanmaken, want echt goed gereden is het natuurlijk niet :o .
Maar des ondanks een hele leuke ervaring en was ik al blij dat ik de volgorde van de hindernissen nog wist. Daarom ben ik toch wel een beetje trots om mijn eerste rondje oefenspringen toch te showen.

Sinds de covid lockdown die vorig jaar begon hebben Gentleman en ik er een nieuwe "hobby" bij.

Onze eerste konijnen hupjes waren al te zien in [ITP] Plan A 2020 in de soep, Gentleman gaat voor Plan B 2020!
We hebben ontzettend fijn stalgenootje dat Gentleman en mij een beetje helpt met deze nieuwe tak van sport.
Toen de eerste oefenspringen bij de vereniging werd georganiseerd adviseerde ze mij om gewoon voor de fun een rondje mee te doen, al was het maar om eens in een flink grotere baan te rijden met veel meer ruimte tussen alles.


Ik zal eerlijk zeggen dat ik mij als "dressuurruiter" een beetje vreemd voelde tussen al die snelle springpaarden en ponies. Zeker dat ik als volwassenen op de hoogte mee ging doen waar alle jonge meisjes hun rondje in deden. Een beetje zenuwachtig was ik dus wel en dat was in mijn rijden ook erg te zien.

Er valt nog genoeg te verbeteren en nog veel meer te leren, maar het was wel een hele leuke ervaring!





Opbouwende tips zijn altijd welkom en mijn stalgenoot heeft aan de hand van deze ervaring gelijk weer trainingsdoelen vastgesteld.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 20:10 



 
Profiel   

Ik heb weinig verstand van springen, maar het klinkt alsof er in elk geval een hele gezellige sfeer was :D

Volgens mij hoor ik allemaal mensen die hun best doen om je te helpen.
Lekker doorgaan en oefenen *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 20:14 



 
Profiel   

gerlindie schreef
Ik heb weinig verstand van springen, maar het klinkt alsof er in elk geval een hele gezellige sfeer was :D

Volgens mij hoor ik allemaal mensen die hun best doen om je te helpen.
Lekker doorgaan en oefenen *D


Dankje!
Alleen beetje jammer dat ik door de muziek en mijn zenuwen alleen de parcoursbouwer kon horen. :')
Maar de kop is eraf en we kunnen alleen maar verbeteren vanaf hier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 20:24 



 
Profiel   

Wat super dapper dat je hebt gedaan!
En wat fijn dat er iemand is die je erbij helpt en heerlijk hoe blij je bent als die het goed doet :D
goed doorgezet gewoon KM's maken komt goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 16:45 



 
Profiel   

Hier mag je niet een beetje trots op zijn, hier moet je gewoon super trots op zijn. Jullie hebben het toch maar samen gedaan! En zo lang jij en je paard lol hebben is een wijgering echt niet boeiend.

Je mag met iets meer lef en gas gaan rijden maar hoe vaker je dit doet hoe makkelijker dat wordt. Is een kwestie van ervaring opdoen en onderweg erg genieten dat je dit samen kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 17:06 



 
Profiel   

Wat een feest om naar te kijken dit.
Paard en amazone vinden het spannend en nieuw, groot terrein, vreemde hindernissen.
En dan met zoveel support en rust erdoor geloodst worden met een paard wat zichzelf volgens mij heel knap vond achteraf. :D
En dat wil je, vertrouwen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 17:35 



 

Gaaf zeg, jullie doen het toch maar mooi even!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 17:46 



 
Profiel   

<3 dankjullie wel!

Hij mag zeker met wat meer gas en lef! Maar ik en paard waren beide best een beetje overweldigd door alle entourage. Thuis hebben we een 20x40 bak waarin we mogen springen. Met wat pijn en moeite kan je daar toch wel 4 a 5 hindernissen in kwijt, maar daardoor is er veel minder ruimte tussen de hindernissen (en dan hebben we ook nog heel simpel materiaal zonder zoveel kleuren en andere aankleding).

We oefenen nu dus met een hindernis, dan de hele baan rond in galop (zonder tempo en/of activiteit verlies) en dan pas de volgende hindernis.

Want we hebben ons echt wel een beetje verkeken op de ruimte tussen de hindernissen op zo'n groot terrein.
Zelf vond ik het stiekem toch spannender als dat ik zelf had verwacht. Dus volgende keer hoop ik met meer lef te kunnen gaan rijden.

Maar over 1.5 maand is er nog een keer oefenspringen. En dan doen we gewoon weer op dezelfde hoogte mee voor het opbouwen van vertrouwen en ervaring voor ons beide.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 18:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen